Postaa kun nokivasarasi toimii!
Postaa kun nokivasarasi toimii!
Käänteentekevä triidi, menee ehkä yleisen taikka offtopicin puolelle...
Toisaalta ei ole tullut kolmeen viikkoon postin postausta tänne, niin herätelläänpä!
Yleensähän foorumille postataan vain silloin, kun jokin askarruttaa tahi porsii
On muuten toiminut, saa nähdä kauanko vielä
Toisaalta ei ole tullut kolmeen viikkoon postin postausta tänne, niin herätelläänpä!
Yleensähän foorumille postataan vain silloin, kun jokin askarruttaa tahi porsii
On muuten toiminut, saa nähdä kauanko vielä
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
Onhan tuo toiminut maaliskuusta 2008 asti (no, kaksi kertaa mennyt moniurahihna).
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
560 tkm oli mittarissa, kun äsken tankattiin. Tavoitteena nyt vaikka 800 tkm. Ja jos yhä kulkee, ajetaan mittari ympäri
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
No kun öljynvaihto on ainoa asia, mikä näyttäis olevan lähiaikoina tulossa. Sit mulla on Hirsch-säästöpossu.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
Tai TODELLA vähäruokainen
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
Pienen EGR/Imusarja-putsauksen jälkeen tohtisin nyt väittää että toimii.
En tiedä onko placebota vai mitä, mutta tuntuis vielä tulleen pari hevosta talliin takaisin laitumelta.
En tiedä onko placebota vai mitä, mutta tuntuis vielä tulleen pari hevosta talliin takaisin laitumelta.
#3431
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
Kyllä toimii! (koputan samalla puuta)
Näillä keleillä on hyvä koeponnistaa autoa. Varsinkin käyntiinlähtöä KYLMÄNÄ. Kotoa lähtiessä on johdonpäässä mutta töissä ei ole tolppapaikkaa. Vaikka pakkasta ei ole kuin -22c niin hienosti lähtee käyntiin työpaikan pihasta. Jonkun aikaa kilisee ja kolisee ja paukkuu ja yskii mutta käyntiin lähtee ekalla starttauksella! Tuntuu että käy aluksi vaan yhdellä tai korkeintaan kahdella
Ja oikealla pukeutumisella pärjää työmatkan n.35km (eber ei toimi). Kuulosuojaimet vois vielä hommata kun etupää narisee siihen malliin. No ainakin ihmiset huomaa että olen tulossa
Jännä homma että lähtee paremmin käyntiin tulipalopakkasella kuin esim -2c pakkasella.
Näillä keleillä on hyvä koeponnistaa autoa. Varsinkin käyntiinlähtöä KYLMÄNÄ. Kotoa lähtiessä on johdonpäässä mutta töissä ei ole tolppapaikkaa. Vaikka pakkasta ei ole kuin -22c niin hienosti lähtee käyntiin työpaikan pihasta. Jonkun aikaa kilisee ja kolisee ja paukkuu ja yskii mutta käyntiin lähtee ekalla starttauksella! Tuntuu että käy aluksi vaan yhdellä tai korkeintaan kahdella
Ja oikealla pukeutumisella pärjää työmatkan n.35km (eber ei toimi). Kuulosuojaimet vois vielä hommata kun etupää narisee siihen malliin. No ainakin ihmiset huomaa että olen tulossa
Jännä homma että lähtee paremmin käyntiin tulipalopakkasella kuin esim -2c pakkasella.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
Muuten näyttää toimivan, mutta eeberi tietty ei ja kovimmilla pakkasilla pudotti pienen lämpäreen nestettä lämppärin kennosta. Nyttemmin ei vuoda eikä huurru lasitkaan
Moottorilämmöistä sen verran, että tappiin nousee 28-29 pakkasilla. -33 -> -34 pakkasilla jää noin 1-2 viisarin paksuutta tapista. Ajan noin 50km työmatkan.
EGR on poissa, joten se hukkaa osan lämmöstä.
Sisälämpötilaa pidän siinä 17-19 paikkeilla, puhallus automaatilla.
Yleensä ajan ulkovaatteet päällä, en riisu takkia tms.
Moottorilämmöistä sen verran, että tappiin nousee 28-29 pakkasilla. -33 -> -34 pakkasilla jää noin 1-2 viisarin paksuutta tapista. Ajan noin 50km työmatkan.
EGR on poissa, joten se hukkaa osan lämmöstä.
Sisälämpötilaa pidän siinä 17-19 paikkeilla, puhallus automaatilla.
Yleensä ajan ulkovaatteet päällä, en riisu takkia tms.
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
Tää on hyvä palsta. Ei oo tullu ikinä mieleenkään tulla kehuskeleen, että auto toimii niin kuin pitää. 9-3 toiminut katsastuksen välin eli vuoden päivät käsitämättömän hyvin, 6€ meni alipaineletkujen uusimiseen ko. aikana (poltti vikavaloa ja voimat pois), osat motonetista ja työ itsetehtynä. Katsastuksessa tuli leima paperiin kehujen kera. Toivotaan, että seuraavana vuonna puolitetaan korjauskulut . Eberin toiminta aika outoa, toimii silloin kun haluaa (tai si vaan en osaa ajastaa sitä).
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
Pelaa hienosti.
Tosin en tiedä kuinka kauan akkua piisaa tätä menoa, kun auto lämpiää aamuisin 30 minuuttia Eberillä ja sitten ajoa on 5 minuuttia..
Tosin en tiedä kuinka kauan akkua piisaa tätä menoa, kun auto lämpiää aamuisin 30 minuuttia Eberillä ja sitten ajoa on 5 minuuttia..
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
Kukapa foorumilla auton toimivuutta valittelelisimasa 9-5 kirjoitti:Lyhyt ketju, enkä ihmettele vähhäänkkään.
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
Mulla on kyllä toiminu ihan mukavasti, vaikka ei pitäs kehua kun sillä on yleensä tapana kostautua kalliisti.
Eberi ei toimi, mutta sepä ei sinällään liity tähän nokipuoleen.
Mittarissa reilut 310 tkm.
Eberi ei toimi, mutta sepä ei sinällään liity tähän nokipuoleen.
Mittarissa reilut 310 tkm.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
Eipä ole tohon ooppelin koneeseenkaan tarvinnu lisäillä öljyä, mutta ajankin 15 tkm:n vaihtovälillä.
Työmaan VAG autoihin saakin kaadella öljyä tämän tästä, puhumattakaan Toyotan öljyn kulutuksesta.
Työmaan VAG autoihin saakin kaadella öljyä tämän tästä, puhumattakaan Toyotan öljyn kulutuksesta.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Postaa kun nokivasarasi toimii!
Kyllä kai tuolla 2.2TiD:lle on aika normaalia sellainen 1L/10tkm kulutus, vaikkei moottorissa mitään vikaa olisikaanmike kirjoitti:Eipä ole tohon ooppelin koneeseenkaan tarvinnu lisäillä öljyä, mutta ajankin 15 tkm:n vaihtovälillä.
Työmaan VAG autoihin saakin kaadella öljyä tämän tästä, puhumattakaan Toyotan öljyn kulutuksesta.
En siis missään tapauksessa väitä, etteikö se voisi olla syömättä, Opelklubilla vaan aika monella se normaali öljynkulutus on lähelle tuota tasoa ilman sen kummempia oireita.