Ehkä turha kysymys, mutta mitä ulkolämpötilamittari näyttää?
Mahtaako tuo onnistua?
Eli voi olla estetty akun tyhjentymisen vuoksi
Ehkä turha kysymys, mutta mitä ulkolämpötilamittari näyttää?
Mahtaako tuo onnistua?
Onnistuu, mulla on ruuvattu tuntiin. Saa pidemmäksikin jos haluaa.
No pitääkö se eberi normaalia pöhinää päällä ollessaan? Ääni kuuluu ainakin mulla tyhjäkäynnillä sisällekin kun tarkkaan kuuntelee. Lämpöjen perusteella kuulostaisi siltä ettei se toimi lainkaan. Entäpä rupeaako eberin polttoainepumppu tikittämään hetki sen jälkeen kun sen manuaalisesti käynnistää?
Ok asia selvä.
Meidän TTiD:ssä on kanssa eberin käyntiaikaa pidennetty, olikohan se 45min vai tunti, ei muista.petrisa kirjoitti: ↑Su Marras 22, 2020 12:54
Ok asia selvä.
Mitenkä pitkää ajoa tulee lämmityksen jälkeen?
Yleinen "nyrkkisääntöhän" on, että liki samanverran autolla pitäisi ajaa mitä on eberillä lämmitetty.
Vai...käytättekö akkulaturia säännöllisesti, joten sähkö lämmityspistoke on käytettävissä?
Itse ratkaisin tämän asian siten, että hankin sen 1000W TT-Thermo kiertopumpullisen letkulämmittimen. Olen nyt pari kertaa kokeillut (45 min ja reilu tunti) lämmityksillä. Käynnistyksen jälkeen lämmityslaite pukkaa heti lämmintä ilmaa ja koneen lämmöt on taajama-ajossa alle 5 min normaalissa. Ulkolämpötila ei tietenkään vielä näissä kokeiluissa ole ollut kuin pari astetta pakkasen puolella.
Mutta...lupaavalta näyttää....
Harvoin tulee tuota tuntia lämmitettyä, ylensä 15...30min. Lisäksi kun tuon käynnistää eSID2 palikan avulla kaukokäynnistyksellä niin siinä on edelleen kiinteä 30min aikaraja (eSID3:ssa on jo muutettava).
Kävin aamupäivällä tutkimassa hieman lisää. Eberin ääni muistuttaa lähinnä sähkölaitteen surinaa, jonka kuulee ainoastaan, kun nostaa konepellin auki. Toinen ääni, joka kuuluu, on ilmastoinnin flekti ja tämän kuulee myös auton sisällä.SS kirjoitti: ↑La Marras 21, 2020 20:33No pitääkö se eberi normaalia pöhinää päällä ollessaan? Ääni kuuluu ainakin mulla tyhjäkäynnillä sisällekin kun tarkkaan kuuntelee. Lämpöjen perusteella kuulostaisi siltä ettei se toimi lainkaan. Entäpä rupeaako eberin polttoainepumppu tikittämään hetki sen jälkeen kun sen manuaalisesti käynnistää?
Selvästi tuo koneen lämmitystä painottaa ja vasta kun kone on lämmin alkaa lämpöä tulemaan sisälle. Pakkaskelillä 30min ei riitä sulattamaan laseja. Lämmityksen aikaista sisäpuhaltimen ilmamäärää voi nostaa TECH:llä, tuo on hieman parantanut tilannetta. Toki isompi puhallinnopeus syönee akkua hieman enemmän.
Kyllä juurikin näin. Ja meillä vielä haistaakin 10 metrin päähän. Vaatisikohan huoltoa?SS kirjoitti: ↑Su Marras 22, 2020 15:53Kun eberin käynnistää, ekat 20...30 sekuntia kuuluu eberin paloilmapuhaltimen hurina, sen jälkeen polttoainepumppu alkaa tikittämään ja muutaman tiksauksen jälkeen poltin syttyy. Ainakin mulla tuon tikityksenkin kyllä kuulee hyvin 10m päähän ja eberin käyntiäänen kymmenien metrien päähän.
B0481 korjaantui Eberin lämpötila-antureiden vaihdolla. Punainen niistä oli rikki.SS kirjoitti: ↑Su Marras 22, 2020 15:53Ei se sitten pala lainkaan, pumpun tikityksen pitäisi kuulua selvästi auton viereen ja eberin pitää melko kovaäänistä pöhinää. Eberin paloilmapuhallin ja vesipumppu pitävät hiljaista hurinaa, tuon juuri kuulee alkuvaiheessa ennen polttoainepumpun tikityksen alkua ja polttimen syttymistä.
Edit: Kun eberin käynnistää, ekat 20...30 sekuntia kuuluu eberin paloilmapuhaltimen hurina, sen jälkeen polttoainepumppu alkaa tikittämään ja muutaman tiksauksen jälkeen poltin syttyy. Ainakin mulla tuon tikityksenkin kyllä kuulee hyvin 10m päähän ja eberin käyntiäänen kymmenien metrien päähän.