Eberi

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Jaahas
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 14:03
Paikkakunta: kärkölä

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Jaahas »

Omassa autossa kanssa Eberi mykkä.Täällä Lahden kupeessa,Hollolassa eivät pystyneet Eberiä lukemaan.Sanoivat,että Saabin alkuperäisasennus,vain laakkosella selviää vikakoodit. :evil: Puhuivat myös jostain vikatilasta,että kun sid ilmoittaa tarpeeksi usein jostain viasta,niin se lukittaa Eberin :?:
mek
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 12:58

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja mek »

Jaahas kirjoitti:Omassa autossa kanssa Eberi mykkä.Täällä Lahden kupeessa,Hollolassa eivät pystyneet Eberiä lukemaan.Sanoivat,että Saabin alkuperäisasennus,vain laakkosella selviää vikakoodit. :evil: Puhuivat myös jostain vikatilasta,että kun sid ilmoittaa tarpeeksi usein jostain viasta,niin se lukittaa Eberin :?:
Näin ilmeisesti on, edellisen kerran kun Eberi juonitteli viime talvena, se meni lopulta sellaiseen tilaan, ettei yrittänytkään käynnistyä. Länsiautossa vaihtoivat silloin suutinverkon.

Meikäläisen autossa Eberi alkoi taas juonitella kuukausi sitten, tutkittiin sitä eilen Mimmin TECH:llä ja vikakoodi oli B0449 Paloilmapuhallin.
tturku kirjoitti:Soittelin firmaan ja sieltä kylmästi sanottiin, että saabin omaan huoltoon. He eivät pysty lukemaan kuulemma saabin ebereitä, kun on joku saabin oma ohjaus, lue sidiin kytketty.
Muutenkin haukkui saabin eberin asennuspaikan tosi paskaksi paikaksi huoltaa laitetta?

Tiedusteluun, jos tiedetään virhelähde niin vaihtotyöt onnistuisi siellä tuli nihkeä vastaus, että kaipa se onnistuu...

Jotenkin jäi tosi huono kuva firmasta puhelun perusteella...

Lisää firmoja tiedossa, joista voisi kysyä? Tosin tää firma sanoi, että muistakin firmoista saisi samanlaisen vastauksen??? ja että saabin huolto on ainut paikka missä olisi oikeat lukijat?
Tiedoksi, että Lohjalla sekä Autohuolto Teamissa että Lohjan Autosähkössä suhtautuminen oli ihan positiivista. Ne kun ovat meikäläistä lähempänä, niin varasin ajan Lohjan Autosähköön, ensimmäinen vapaa aika 3.2. aika näyttää...
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja tturku »

Joo, lähinnä ongelmana on se, että eivät halua mitään tehdä, ilman vikakoodien lukua.
Niittenkin hinnoissa on paljon eroja. Soitin tänään MetroAutoon Espooseen, siellä olis maksanu vikakoodien luku 75€. Nauroin niiden hinnalle ja kaveri vaan sanoi syyksi, että testerit maksaa niin paljon. Kunnon rahastusta sanon minä.

Vantaan Magneetissa/Länsiautossa oli sitten hinta 52.50€, Huomattavasti jo kohtuullisempi, mutta kuitenkin arvokasta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

tturku kirjoitti:Joo, lähinnä ongelmana on se, että eivät halua mitään tehdä, ilman vikakoodien lukua.
Niittenkin hinnoissa on paljon eroja. Soitin tänään MetroAutoon Espooseen, siellä olis maksanu vikakoodien luku 75€. Nauroin niiden hinnalle ja kaveri vaan sanoi syyksi, että testerit maksaa niin paljon. Kunnon rahastusta sanon minä.

Vantaan Magneetissa/Länsiautossa oli sitten hinta 52.50€, Huomattavasti jo kohtuullisempi, mutta kuitenkin arvokasta.
Ohos onpas hintaa paljon pk-seudulla, kun täälläpäin on n. 35€ vikakoodien luku.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja tturku »

Onko kyseessä merkkihuolto?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

tturku kirjoitti:Onko kyseessä merkkihuolto?
Puhuin Webaston ja Eberin -merkkihuolloista, koska ei pitäisi Saabin merkkihuoltoa vaatia.

Ainakin omastani pystyy Eberin testipistokkeella lukemaan vikakoodit boksista suoraan.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja tturku »

onkos se sun tid mitä vuosimallia, ja ohjataanko sitä SID:stä, onko alkuperäinen lämmitin vai kenties kerran vaihdettu jo? Jännä jos toisissa paikoissa sanotaan, että ei pysty lukemaan kuin saabin TECH:llä ja toisissa taas pystyy lukemaan?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

tturku kirjoitti:onkos se sun tid mitä vuosimallia, ja ohjataanko sitä SID:stä, onko alkuperäinen lämmitin vai kenties kerran vaihdettu jo? Jännä jos toisissa paikoissa sanotaan, että ei pysty lukemaan kuin saabin TECH:llä ja toisissa taas pystyy lukemaan?
MY00, alkuperäinen Eberi eikä ole vaihdettu kertaakaan vielä minun toimesta ja numerokin viittaisi alkuperäiseen, koska Wihuri ei moista koodia tunne. Kyllähän Volkkarikin väitti ettei pysty lukemaan suoraan, mutta niin vain pystyi. Webaston kellosarja lisätty, mutta se ei vaikuta mitenkään tähän asiaan.

En tiedä onko sitten omaani vaihdettu edellisen omistajan toimesta ohjainlaite?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja tturku »

Eli sulla on erillinen kello, jolloin sitä ei voi SID:in kautta laittaa päälle/pois ja ajastaa? Tämä lienee se ero, eli jos eberi on sidissä kiinni, sitä voi lukea vain TECHillä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mimmi kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:MY00, alkuperäinen Eberi eikä ole vaihdettu kertaakaan vielä minun toimesta ja numerokin viittaisi alkuperäiseen, koska Wihuri ei moista koodia tunne. Kyllähän Volkkarikin väitti ettei pysty lukemaan suoraan, mutta niin vain pystyi. Webaston kellosarja lisätty, mutta se ei vaikuta mitenkään tähän asiaan.

En tiedä onko sitten omaani vaihdettu edellisen omistajan toimesta ohjainlaite?
Mitenköhän tuo Webaston kellosarja toimii Eberin kanssa?
Vallan mainiosti, miksei toimisi? Onhan niitä laitettu monia vuosia.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja tturku »

Nyt on omasta luettu vikakoodit TECHillä ja eihän siellä mitään ollut. Laite taitaa lähes aina lähteä käyntiin mutta käy sen 8-10 minuuttia maksimissaan jonka jälkeen sammuu. Vesipumppu pyörii heti alusta lähtien ja tuntuu tärinää, kun pistää käden pumpulle.
No huomenna aamulla näyttämään eberiä tonne finnklimaan. Yhä oli ihan yhtä nihkeä se kaveri siellä. Sain vakuutettua kuitenkin, että laite on käden ulottuvilla rintapellissä kiinni, eikä pidä kömpiä auton alle että kaveri suostui katsomaan. Sanoi vain vieläkin kylmästi, että eivät pysty lukemaan vikakoodeja jne. ja että kaikissa saabeissa, mitä ovat ropanneet on asennus ollut sellaisessa paikassa, että ei toista kertaa enää ropaa... Hyvää asiakaspalvelua. No huomenna toivottavasti oon vähän viisaampi...

Mites Turbo16, sulla ei eberiä ajasteta enää vissiin sidin kautta?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja tturku »

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a

Linkissä muuten Op*l kuskit on kivasti yrittäneet hahmotella eberin vikoja. Pari ekaa sivua kerkesin lukemaan ja ihan hyvää ja tasokasta keskustelua mielestäni. Jopa yhden saabistin ongelmia puitiin siellä kaikessa rauhassa :oops: , eikä pilkattu suoraan ja naurettu pois :mrgreen:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

tturku kirjoitti:Nyt on omasta luettu vikakoodit TECHillä ja eihän siellä mitään ollut. Laite taitaa lähes aina lähteä käyntiin mutta käy sen 8-10 minuuttia maksimissaan jonka jälkeen sammuu. Vesipumppu pyörii heti alusta lähtien ja tuntuu tärinää, kun pistää käden pumpulle.
No huomenna aamulla näyttämään eberiä tonne finnklimaan. Yhä oli ihan yhtä nihkeä se kaveri siellä. Sain vakuutettua kuitenkin, että laite on käden ulottuvilla rintapellissä kiinni, eikä pidä kömpiä auton alle että kaveri suostui katsomaan. Sanoi vain vieläkin kylmästi, että eivät pysty lukemaan vikakoodeja jne. ja että kaikissa saabeissa, mitä ovat ropanneet on asennus ollut sellaisessa paikassa, että ei toista kertaa enää ropaa... Hyvää asiakaspalvelua. No huomenna toivottavasti oon vähän viisaampi...

Mites Turbo16, sulla ei eberiä ajasteta enää vissiin sidin kautta?
Heh.. Perus asiakaspalvelua, mutta onhan niitä paljon vaikeammassakin paikassa kuten esimerkiksi 98-04 Focus 1.8TDCI. Aivan älyttömässä paikassa kyseisessä vehkeessä.

Noh toi vesipumppu tosiaan saa jostain Startaxin kautta muistaakseni ehkä 60€ jos en nyt ihan vääri muista ja jos et muualta löydä niin saan kyllä sulle tilattua, mutta aika monesta saa noita pumppuja tilattua esim. Motonetti toimittaa ainakin Startaxin kautta latureita ja startteja.

Ei mulla ole ikinä Eberiä ajastettu Sidin kautta, koska ei johtosarjaa ollut vaan suoraan laitettu Webaston C-Kit asennussarja.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja tturku »

Noniin ja nyt on käytetty autoa Finnklimassa. Ja VihtoriMattihan sieltä tuli. Kaveri pisti oman testeripöntön johtoliittimen väliin ja sanoi 3 min. päästä että ei heidän testipurkki toimi ja nosti kädet pystyyn. Pääs vielä sanomaan että näinhän näissä Saabeissa käy aina. Eivät kuulemma pysty toimittamaan mitään osia laitteeseen, koska saabin ohjainyksiköllä? Ei ole mahdollista edes peruskunnostettua saada heidän kautta? Täytyy varmaan seuraavaksi soittaa Wihurille ja kysellä sieltä? Keväämmällä sen voisi tietty irroittaa ja putsata? Vai löytyykö jotain hyviä ehdotuksia?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

tturku kirjoitti:Noniin ja nyt on käytetty autoa Finnklimassa. Ja VihtoriMattihan sieltä tuli. Kaveri pisti oman testeripöntön johtoliittimen väliin ja sanoi 3 min. päästä että ei heidän testipurkki toimi ja nosti kädet pystyyn. Pääs vielä sanomaan että näinhän näissä Saabeissa käy aina. Eivät kuulemma pysty toimittamaan mitään osia laitteeseen, koska saabin ohjainyksiköllä? Ei ole mahdollista edes peruskunnostettua saada heidän kautta? Täytyy varmaan seuraavaksi soittaa Wihurille ja kysellä sieltä? Keväämmällä sen voisi tietty irroittaa ja putsata? Vai löytyykö jotain hyviä ehdotuksia?
Turha on ohjainlaitetta kysellä Wihurilta, eivät tunne, mutta sen VW:n ohjainlaitteen saa siihen laitettua. Taitaa olla jossakin VW T4 Transportterissa sopivillä liittimillä. Helpoin ehkä olisi koettaa löytää koko mökö vaihtolaitteena, jonka jälkeen pystyt helpommin vikaa hakemaan.

Mitään osia laitteeseen, ei pidä paikkaansa. Itselläkin on esim. keraaminen hehku, joka kestää huomattavasti paremmin kuin normaali hehku. Toisaalta on kaksi kertaa kalliimpi.

Kun näillä vehkeillä on kuitenki aika paljon ajettu yleensä on täysin mahdollista että ohjainlaite on vaihdettu joilloin ei tuota Tech 2:sta tarvitse, mutta sitähän sinä 9-5T et ajatellut?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Vastaa Viestiin