Jos tuntuu, että liian halpa, niin sitten se oli varmaan jonkun muun kalikan hinta.snuggles kirjoitti:Mistä vesipumppuja 40€:llä
Heti ainakin 1kpl tännenäin!
Eberi
Re: Eberi
Osia voipi kysellä esim. tuolta http://www.preheat.eu/
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: Eberi
Preheatilla 100€, merkkiliikkeessä ei 200€ riitä...Mikko83 kirjoitti:Jos tuntuu, että liian halpa, niin sitten se oli varmaan jonkun muun kalikan hinta.snuggles kirjoitti:Mistä vesipumppuja 40€:llä
Heti ainakin 1kpl tännenäin!
Saksasta saa eBaystä melkein sopivaa jollain 60€:llä
Re: Eberi
Vesipumpun toimimattomuuden Eberin sammumisen syynä voi selvittää kätevästi myös siten, että jos eberi toimii silloin kun auto on käynnissä, mutta muuten ei, niin todennäkönen vikapaikka on tuossa sähkösessä kiertovesipumpussa. Tuolloinhan neste kuumuu liikaa kun ei kierrä ja tästä syystä lämmitin sammuttaa itsensä ylikuumenemisen takia.hz81 kirjoitti:Ei ole nyt tähän hätään kuvaa, mutta pumppu löytyy rintapellistä sellaisesta kumisesta ripustuksesta. Erittäin helppo paikallistaa ja hyvin käsillä kun pellin aukaisee.tturku kirjoitti:Ok, olisko kuvaa, mistä löydän ko vesipumpun?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Eberi
Halpa oli, muuan vuos sitten Oulussa makso Boschin edustajalla muistaakseni 80 euroa. Vanhassa ei sitten muuta vikaa kuin hiilet loppu.tts kirjoitti:En tiedä onko 9-3:n vesipumppu sama, mutta 9-5 vm. -03:n bosch pumppu maksoi Jyväskylän autostartilla reilut 30€.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Eberi
Tarkennetaan vielä sen verran, että ostin tuon muutama kuukausi sitten, eli kai tuo hinta pätee edelleenkin.tts kirjoitti:
En tiedä onko 9-3:n vesipumppu sama, mutta 9-5 vm. -03:n bosch pumppu maksoi Jyväskylän autostartilla reilut 30€.
Halpa oli, muuan vuos sitten Oulussa makso Boschin edustajalla muistaakseni 80 euroa. Vanhassa ei sitten muuta vikaa kuin hiilet loppu.
9-5 Aero Wagon -06
9-5 2,2 Tid Wagon -03
9-5 2,2 Tid Wagon -03
Re: Eberi
Enpä voi sanoa olevani aivan varma, koetin etsiä tuossa kuittia mutten löytänyt.. Väitän nyt kuitenkin ainakin omaksi ilokseni että bosch se oli . Eniveis, hyvin tuo Eberi nyt pelittää, eikä ollut kallis osa.Oletkos varma ettei ollut Startaxin pumppu, joka oli "bosch" kopio?
Sieltä tosiaan saa noin halvalla.
9-5 Aero Wagon -06
9-5 2,2 Tid Wagon -03
9-5 2,2 Tid Wagon -03
Re: Eberi
Voithan sä kaivaa osanumeron, jos kuitin löydät. Meinaan Bosch oli muitsaakseni ovh-hinta joku 120€, millä töissä sitä myyn.tts kirjoitti:Enpä voi sanoa olevani aivan varma, koetin etsiä tuossa kuittia mutten löytänyt.. Väitän nyt kuitenkin ainakin omaksi ilokseni että bosch se oli . Eniveis, hyvin tuo Eberi nyt pelittää, eikä ollut kallis osa.Oletkos varma ettei ollut Startaxin pumppu, joka oli "bosch" kopio?
Sieltä tosiaan saa noin halvalla.
Orginaali Webaston tai Eberin pumppujen hinnat pyörivät 150-200€.
Pieni vinkki vaan, että kannattaa hieman kysellä noita eri pumppuja, koska orginaalit maksavat huomattavasti enemmän.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Eberi
Sinällään voisi olla hyvä asia jos ei ole bosch, ei herätä ainakaan itselläni kovin suurta luottamusta kys. merkki . Lupaan palata asiaan jos saan tuon selville.
9-5 Aero Wagon -06
9-5 2,2 Tid Wagon -03
9-5 2,2 Tid Wagon -03
Re: Eberi
Samaa mieltä. Ennen sitä mielsi tuon jotenkin laatumerkiksi, mutta viime aikoina on alkanu tuntumaan että se on oikein laadun irvikuva, varsinkin kun hinnan ottaa huomioon.tts kirjoitti:Sinällään voisi olla hyvä asia jos ei ole bosch, ei herätä ainakaan itselläni kovin suurta luottamusta kys. merkki . Lupaan palata asiaan jos saan tuon selville.
Oikeastaan melkein kaikki mitä kahesta viimesimmästä autosta on hajonnut on kulkenut Bosch-logon alla. No okei SEMin tekemä kasetti tietenkin poisluettuna.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Eberi
Soittelin firmaan ja sieltä kylmästi sanottiin, että saabin omaan huoltoon. He eivät pysty lukemaan kuulemma saabin ebereitä, kun on joku saabin oma ohjaus, lue sidiin kytketty.Limu kirjoitti:FinnKlima http://www.finnklima.fi/ Ruskeasannassatturku kirjoitti:Onkos jollain ehdottaa hyvää paikaa pks seudulta, jossa kannattaisi käyttää?
Muutenkin haukkui saabin eberin asennuspaikan tosi paskaksi paikaksi huoltaa laitetta?
Tiedusteluun, jos tiedetään virhelähde niin vaihtotyöt onnistuisi siellä tuli nihkeä vastaus, että kaipa se onnistuu...
Jotenkin jäi tosi huono kuva firmasta puhelun perusteella...
Lisää firmoja tiedossa, joista voisi kysyä? Tosin tää firma sanoi, että muistakin firmoista saisi samanlaisen vastauksen??? ja että saabin huolto on ainut paikka missä olisi oikeat lukijat?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Eberi
Ok, eli eberin vikakoodit pystytään techillä lukemaan, eikä siihen ole mitään omaa lukijaa. Paljos Mimmi otat, jos tuun käymään techillä vantaalla?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96