nyt se myrkyn lykkäs....

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
saraan02
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 20:56

nyt se myrkyn lykkäs....

Viesti Kirjoittaja saraan02 »

saappaassa alako sitte öljynpaineen valo vilikuttellee/palamaan. valo ei pala kuin kuumana (yli 100km ajettuana) ja silloinkin vain tyhjäkäynnillä. mitään poikkeavaa ääntä tai käytöstä autossa ei ole. mietin voisiko vika olla siinä kun viime öljynvaihdossa ei laitettu saabin suosittelemaa öljyä ja nyt kun öljyillä on ajettu noin 10000km niin ne olisivat menettäneet ominaisuutensa ja menevät "liruksi" ettei tunnistin saa mitattua painetta... vai paineanturi sökö? vai vika jossain muualla, en kyllä ole huomannut että paine karkaisi johonkin.

auto on 9-3 ss 2.2 tid -03

mistäpä alakas hakee vikaa? onko jollaki ollu samoja vaivoja....
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: nyt se myrkyn lykkäs....

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Käyppä katselemassa viestejä OCF:n sivuilta. Myös googlesta Opel + Diesel + öljynpainevalo löytyy juttua.

Velipojalle kävi jus viime viikonloppuna samanlailla Omegan kanssa, kun oli kuormaa pikkuisen enemmän trailerissa.

Öljynpaineanturi ilmeisesti kuluu ja ei pidä enää paineita oikealla puolella anturia. Päineet mittaamalla saa helposti selville.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
saraan02
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 20:56

Re: nyt se myrkyn lykkäs....

Viesti Kirjoittaja saraan02 »

olihan se vika öljynpaineanturissa. näky vuotavan öljyä ulospäin joten todennäkösesti vika on siinä. ei tunnu löytyvän esim. motonetista tuota anturia joten täytyy alkaa kysellä marmoritiskiltä. varmaan taas yhtä käsittämätön hinta ku vaihdekepin nupilla. oulussa sanoivan nupikan hinnaksi 177e ja jotai vielä päälle.

ei kovin vakavasta jutusta ollu kyse vaikka tuo valo on semmonen että sitä kyllä säikähtää ku se syttyy. ei tee mieli ajella yhtää autolla jos on jotain epävarmaa mistä se johtuu....
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: nyt se myrkyn lykkäs....

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Minulla vilkkuu öljynpainovalo lämpimillä öljyillä siten, että jos auto meinaa sammua esim. paikallaan jarru pohjassa ja kytkintä ylös. Mitattiin paineet jotka ok. Anturi myös vuotaa vähän ulospäin. Uusi anturi tilattu marmoritiskiltä kun muualta ei löytynyt, tuntuu vain kestävän toimitus. Hintaa osalla n. 8€.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: nyt se myrkyn lykkäs....

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

saraan02 kirjoitti:olihan se vika öljynpaineanturissa. näky vuotavan öljyä ulospäin joten todennäkösesti vika on siinä. ei tunnu löytyvän esim. motonetista tuota anturia joten täytyy alkaa kysellä marmoritiskiltä. varmaan taas yhtä käsittämätön hinta ku vaihdekepin nupilla. oulussa sanoivan nupikan hinnaksi 177e ja jotai vielä päälle.

ei kovin vakavasta jutusta ollu kyse vaikka tuo valo on semmonen että sitä kyllä säikähtää ku se syttyy. ei tee mieli ajella yhtää autolla jos on jotain epävarmaa mistä se johtuu....
Haeppa osaa Motonetista Opelin sivuilta (yli 50kpl). Todennäköisesti sama anturi, jos marmotri tiskillä maksaa hunajaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: nyt se myrkyn lykkäs....

Viesti Kirjoittaja mike »

Mulla teki viime kesänä saman tempun ja aiheutti tuskan hikeä. Olin pitemmällä reissulla ja tietenkin pyhäpäivänä niin kuulostelin kaiken olevan normaalia ja kun koneessakin oli öljyä niin ajelin menemään vaikka tyhjäkäynnillä valo syttyikin.

Anturi löytyi ihan tarvikeliikkeestä ja maksoi muistaakseni alle kympin. Samaa anturia käytetään muuten aika monessa eri GM autossa. Mm Chevrolet, Daewoo, Holden ja Opel.

http://www.facet.it/index.asp tuolla on ihan hyvät sivut kaikenlaisesta sähköromppeesta ja anturista mitä Facet toimittaa. Samalla näkee osan mitat ja arvot ja kaiken lisäksi vielä alkuperäisen varaosanumeronkin.

Tuon sivuston mukaan sama anturi löyty mm Opel Kadettista vuodesta 85 alkaen ja sen jälkeen oikeastaan kaikki opelixit jotka on omalla koneella. Ja luonnollisesti sama anturi on myös v6 koneella olevissa bensa saabeissa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: nyt se myrkyn lykkäs....

Viesti Kirjoittaja wesku »

Minulla just nyt tuo sama juttu kuin aloituksessa, 2.2 diesel 9-5 vm. 05, olisko vinkkiä onko noille antureille parempi saatavuus nykyään ?

Missä anturi sijaitsee, onnistuuko vaihto yläkautta ?
Vastaa Viestiin