2.2 Tid ei kierrä ei kulje
2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Voi ei, laitoin auton käyntiin niin moottorin vikavalo jäi palaan, ja kun lähdin liikkeelle niin voimaa autossa ei ole ollenkaan, ajelin sillä kyllä 60 kilsaa ihan huoletta. Kierroksia auto ei ota kuin vajaat 3000rpm, rajoittaako jokin tuota tehoa?? Vaikuttaako vika ilmamäärämittarilta vai joltain muulta..Vinkkejä otetaan vastaan.
#3655
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Todennäköisesti egr jumittaa.
Viimeksi muokannut Zomm, Ti Syys 15, 2009 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Tuosta on ainakin helppo lähteä liikkeelle ja paikallistamaan. Juuri tuon kaltaisia oireita aiheuttaa viallinen ilmamassamittari.veltto kirjoitti:Vaikuttaako vika ilmamäärämittarilta vai joltain muulta..Vinkkejä otetaan vastaan.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Vikavalo viittaa todellakin ehkä enemmän ilmamäärämäärämittariin päin. Puhdista ensin maf ja sitten egr. Jos on vanhemman tyypin kone, niin tarkista alipaineletkut, ellei uusittu. Uudemmalla, sähköisellä egr-venttiilillä oireet oli presiis samat. Ellei puhdistus auta, uusi vena.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Paikkoja putsattu ja letkuja tarkistettu, ei vaikutusta. No sitte menin paikalliseen ad-huoltoon, siä joku obd-piuha kii ja tollasta löyty..
P0100
P0102
P0340
Kaksi ekaa liittyi ilmamäärämittariin, mut toi viimenen oli nokka-akselin asentotunnistin joka oli jonki sortin häiriös, mut kai tästä uutta ilmamäärämittaria pitää lähtee ekana kokeileen.
Ja se vielä että eivät saaneet poistettua ollenkkaan noita vikakoodeja vaan ovat koko ajan päällä, eli jos laitan uuden IMM:in niin kuinka käy lähtevätkö vikakoodit automaattisesti pois vain saanko ne nollattua itse esim, akun kenkä irti?
P0100
P0102
P0340
Kaksi ekaa liittyi ilmamäärämittariin, mut toi viimenen oli nokka-akselin asentotunnistin joka oli jonki sortin häiriös, mut kai tästä uutta ilmamäärämittaria pitää lähtee ekana kokeileen.
Ja se vielä että eivät saaneet poistettua ollenkkaan noita vikakoodeja vaan ovat koko ajan päällä, eli jos laitan uuden IMM:in niin kuinka käy lähtevätkö vikakoodit automaattisesti pois vain saanko ne nollattua itse esim, akun kenkä irti?
#3655
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Kokeilemallahan mitään ei menetä. Tähän mennessä henk. koht. dieselissä vikavalo on syttynyt kerran, syynä ilmamassamittari. Puhdistuksen yhteydessä oli muutakin ropaamista ja akku irti. vikavalo sammui. Vikakoodien jäämisestä muistiin en osaa sanoa.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Ainakin minulla on MAF-viasta johtuva vikavalo poistunut MAF:n vaihdolla.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Ja mulla lähti kolkista 15 kOhm vastuksella valo pois.
-Harri-
-Harri-
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Omassa Tid:ssä on kans otsikon mukaista vikaa. Tänään sitten vaihdoin uuden MAF-anturin ja sama paska jatkuu... Vikavalo ei sammunut käynnistyksen jälkeen ja meno on helvetin tukkoista. 60 km ajon jälkeen sammutin ja käynnistin uudelleen. Hetken aikaa toimi ja vikavalo sammui heti käynnistyksen jälkeen, kunnes vedätin kiihdytyksessä kierrokset tappiin. Samantien syttyi vikavalo ja meno hyytyi. Ei kierrä yli 3000 rpm ja tehot kateissa. Olisikos ongelmana sitten tuo egr? Auto on 125 hp versio...
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Veikkaan että egr-venttiili mennyt. Itsellä samat ongelmat johtuivat egr:stä. Tosin 115hp versio. 125hp version ainoa korjaus mahdollisuus egr:n kohdalla taitaa olla uusia venttiili.
Oletko kokeillut puhdistaa venttiiliä?
Oletko kokeillut puhdistaa venttiiliä?
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Sinun autoon on uusittu EGR vuonna 2005, mutta tukossahan se varmasti on.masamatalapaine kirjoitti:Omassa Tid:ssä on kans otsikon mukaista vikaa. Tänään sitten vaihdoin uuden MAF-anturin ja sama paska jatkuu... Vikavalo ei sammunut käynnistyksen jälkeen ja meno on helvetin tukkoista. 60 km ajon jälkeen sammutin ja käynnistin uudelleen. Hetken aikaa toimi ja vikavalo sammui heti käynnistyksen jälkeen, kunnes vedätin kiihdytyksessä kierrokset tappiin. Samantien syttyi vikavalo ja meno hyytyi. Ei kierrä yli 3000 rpm ja tehot kateissa. Olisikos ongelmana sitten tuo egr? Auto on 125 hp versio...
Putsaa imusarjassa oleva anturi, muistelen että sen putsaus poisti vikavalon loimotusta useaan kertaan.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Missäs tuo anturi tarkalleen ottaen sijaitsee?hz81 kirjoitti:Sinun autoon on uusittu EGR vuonna 2005, mutta tukossahan se varmasti on.masamatalapaine kirjoitti:Omassa Tid:ssä on kans otsikon mukaista vikaa. Tänään sitten vaihdoin uuden MAF-anturin ja sama paska jatkuu... Vikavalo ei sammunut käynnistyksen jälkeen ja meno on helvetin tukkoista. 60 km ajon jälkeen sammutin ja käynnistin uudelleen. Hetken aikaa toimi ja vikavalo sammui heti käynnistyksen jälkeen, kunnes vedätin kiihdytyksessä kierrokset tappiin. Samantien syttyi vikavalo ja meno hyytyi. Ei kierrä yli 3000 rpm ja tehot kateissa. Olisikos ongelmana sitten tuo egr? Auto on 125 hp versio...
Putsaa imusarjassa oleva anturi, muistelen että sen putsaus poisti vikavalon loimotusta useaan kertaan.
Voiskohan se johtua tuosta egr:stä se vikavalon vilkuttelu pidemmissä moottorijarrutuksissa? Silloin ei tosin jää loimottamaan eikä tehot katoa vaan valo sammuu kun jalan laskee kaasupolkimelle...
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Imusarjassa ohjaamon puolella. Kiinni yhdellä 10mm mutterilla + sähköliitin. Näkyy kun ottaa moottorin suojamuovin pois.masamatalapaine kirjoitti:Missäs tuo anturi tarkalleen ottaen sijaitsee?hz81 kirjoitti:Sinun autoon on uusittu EGR vuonna 2005, mutta tukossahan se varmasti on.masamatalapaine kirjoitti:Omassa Tid:ssä on kans otsikon mukaista vikaa. Tänään sitten vaihdoin uuden MAF-anturin ja sama paska jatkuu... Vikavalo ei sammunut käynnistyksen jälkeen ja meno on helvetin tukkoista. 60 km ajon jälkeen sammutin ja käynnistin uudelleen. Hetken aikaa toimi ja vikavalo sammui heti käynnistyksen jälkeen, kunnes vedätin kiihdytyksessä kierrokset tappiin. Samantien syttyi vikavalo ja meno hyytyi. Ei kierrä yli 3000 rpm ja tehot kateissa. Olisikos ongelmana sitten tuo egr? Auto on 125 hp versio...
Putsaa imusarjassa oleva anturi, muistelen että sen putsaus poisti vikavalon loimotusta useaan kertaan.
Voiskohan se johtua tuosta egr:stä se vikavalon vilkuttelu pidemmissä moottorijarrutuksissa? Silloin ei tosin jää loimottamaan eikä tehot katoa vaan valo sammuu kun jalan laskee kaasupolkimelle...
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje
Tässä topiikissa kuva johon merkitty noi eri osat.masamatalapaine kirjoitti: Missäs tuo anturi tarkalleen ottaen sijaitsee?
Tästä tulikin mieleen että taitaa tallissa yks immu olla ylimääräsenä ku ostin sellasen kun omassa yksilössä oli kaikki muutki "tyyppiviat". Se autto, ei joutunu sitä vaihtaan.
Käytetty ja neljällä kympillä sen saa ja on tuohon mopompaan
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992