2.2 Tid ei käynnisty

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
jeepisti
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Loka 01, 2009 20:56

2.2 Tid ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jeepisti »

No niin,tuli putsattua imusarja ja kaikki meni hyvin siihen asti ku käyntiin yritti, noin 20 starttausta eikä yrittäkkään käyntiin. putkien ilmausta yritin mutta löpöä ei vaan tuu,onko mennyt siirtopumppu tankin vierestä? Toinen juttu että kannattaisiko imeä jollain ilveellä pumpulle tulevan putken venttiilistä niin kauan että löpö tulis ainaki siihen asti.
Teukka.k
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 21:41
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2.2 Tid ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Teukka.k »

2.2 Tidissä ei ole siirtopumppua tankissa eikä sen vieressä. Tankin vieressä oleva pieni pumppu on eberin pumppu.

Toiset on ilmanneet imemällä renkaantäyttöventtiilin näköisestä venttiilistä. Itse ilmasin starttaamalla suutinputket irti. Kun naftaa alkoi tulla kiristin putket ja jatkoin starttaamista. Kyllä se lopulta käynnistyy.
Lisätietoja: kirjoita hakuun vaikka, tid ilmaus tai tid ilmaaminen
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Limu
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 16:36

Re: 2.2 Tid ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Limu »

Tuonne kävin minä tilittämässä ongelmiani... http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=88594

Suutinputket yksi kerrallaan irti, muutama starttaus että löpöä tihkuu ja kiinni. Siellä kun on putket täynnä ilmaa niin ne aiheuttaa vastapaineen polttoainepumpulle eikä se jaksa nostaa ainetta pyttyyn.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
jeepisti
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Loka 01, 2009 20:56

Re: 2.2 Tid ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jeepisti »

Kiitoksia vastauksista,täytyy lähteä uudestaan 9-3 herätteleen akku ollut yön latingissa.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 2.2 Tid ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

jeepisti kirjoitti:Kiitoksia vastauksista,täytyy lähteä uudestaan 9-3 herätteleen akku ollut yön latingissa.
Itse ilmasin aikoinaan imemällä ko. venttiilisitä jonkin aikaa naftaa jarrujen ilmaus laitteella, jonka jälkeen kaikki suuttimien putket pikkuisen auki ja starttausta kunnes alkoi tulla naftaa. Siinä vaiheessa suuttimet yhtä lukuun ottamatta kiinni ja uudestaan starttausta. Sen jälkeen auki oleva suutin putki kiinni ja seuraava auki (kun edellisestä tuli naftaa?. Itse en ainakaan päässyt kaikkia suuttimia läpi, kun auto jo lähti käymään.

Sama metodi toimi myös velipojan Ooppeliin (2.2tid), mutta siitä ei löytynyt ilmaus nippaa.

HUOM! älä riko starttimoottoria.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.2 Tid ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt »

No niin,tuli putsattua imusarja ja kaikki meni hyvin siihen asti ku käyntiin yritti, noin 20 starttausta eikä yrittäkkään käyntiin.
HUOM! älä riko starttimoottoria.
Toivottavasti tuo starttaaminen ei aiheuta tulevaisuudessa kylmäkäynnistysongelmia. Jos startti on "väsynyt" eikä ota tarpeeksi kierroksia niin moottorin käynnistyminen kylmänä vaikeutuu. Startti tuntuu ja kuulostaa normaalilta mutta se ei välttämättä sitä ole.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: 2.2 Tid ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Olisiko sitä töhnää mennyt venttiilien lautasille, eivätkä sulkeudu kunnolla. Sellaista on sattunut ainakin minulle(minun autolle), ja lähti hinaamalla käyntiin.
jeepisti
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Loka 01, 2009 20:56

Re: 2.2 Tid ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jeepisti »

Jes,ny lähti tulille.Vaati tosiaanki 3 ruiskuputken ilmauksen ja sitä ennen rengasventtiilin kautta imemisen(renkaan täyttöpistoolin letku+imuri, työpaikan :) ).
Samalla tuli laitetuksi 15kohm vastus mustan nro1 johtoon ja tulpat egr letkuun. Kuulostas että ei käy paikallaan poljettaessa tasaisesti noin 2000-2300rpm eli juuri ennen turbon mukaantuloa, ajossa ei kylläkään huomaa mitään! Aikaisemmin ku egr oli toiminnassa kävi epätasaisesti 1000-2300rpm ja nyki ajossa 2000-2300rpm kohilla,käyntiin lähtee hyvin,tyhjäkäynti tasainen.Käryää vaan pirun pahalle vieläki.
Vastaa Viestiin