9-3 tid 2.2 -02 kylmäkäynnistyksen jälkeen palaa häiriövalo?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
9-3 tid 2.2 -02 kylmäkäynnistyksen jälkeen palaa häiriövalo?
vikana moottorin häiriövalon palaminen kylmäkäynnistyksen jälkeen.
valo sammuu kun painaa kerran kierrokset yli kolmen tonnin.
auto toimii muuten normaalisti ja käynnistyy hyvin.
kokeiltu on jo imusarjan, egr_venttiilin, massamittarin ja ahtopaineanturin puhdistusta, sekä uusittu suuttimien paluu letkut.
mistä vielä kannattaisi lähteä etsimään valon sytyttäjää?
valo sammuu kun painaa kerran kierrokset yli kolmen tonnin.
auto toimii muuten normaalisti ja käynnistyy hyvin.
kokeiltu on jo imusarjan, egr_venttiilin, massamittarin ja ahtopaineanturin puhdistusta, sekä uusittu suuttimien paluu letkut.
mistä vielä kannattaisi lähteä etsimään valon sytyttäjää?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 9-3 tid 2.2 -02 kylmäkäynnistyksen jälkeen palaa häiriövalo?
Vahva veikkaus; yksi tai useampi hehkutulppa palanut.
Oireilee niin, että startatessa ei välttämättä polta moottorivaloa heti, vaan muutama sekunti käynnistyksen jälkeen. Palaa aikansa, sammuu sitten. Sammuu myös kierrättämällä (jälkihehkutus lopetetaan silloin).
Ota yleismittari ja katso koneen rintapellin puolelle.
Sieltä löytyy 4 tummanharmaata muovista plugia. Ne irti ja mittaa jokainen hehkutulppa yksitellen.
Oikeaa arvoa en muista, mutta nyrkkisääntönä muistan omasta tapauksestani, että rikkinäisen vastusarvo poikkesi huomattavasti muista
Mikäli arvot samat, vika on todennäköisesti toisaalla.
Mikäli yksi/useampi antaa poikkeavan tuloksen -> vaihda koko sarja.
Jos vaihdat vain yhden, hajoaa todennäköisesti vierestä jokin seuraava (nimim. nuukana on kokemusta...)
Mikäli arvot samat, vika on todennäköisesti toisaalla.
Oireilee niin, että startatessa ei välttämättä polta moottorivaloa heti, vaan muutama sekunti käynnistyksen jälkeen. Palaa aikansa, sammuu sitten. Sammuu myös kierrättämällä (jälkihehkutus lopetetaan silloin).
Ota yleismittari ja katso koneen rintapellin puolelle.
Sieltä löytyy 4 tummanharmaata muovista plugia. Ne irti ja mittaa jokainen hehkutulppa yksitellen.
Oikeaa arvoa en muista, mutta nyrkkisääntönä muistan omasta tapauksestani, että rikkinäisen vastusarvo poikkesi huomattavasti muista
Mikäli arvot samat, vika on todennäköisesti toisaalla.
Mikäli yksi/useampi antaa poikkeavan tuloksen -> vaihda koko sarja.
Jos vaihdat vain yhden, hajoaa todennäköisesti vierestä jokin seuraava (nimim. nuukana on kokemusta...)
Mikäli arvot samat, vika on todennäköisesti toisaalla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 9-3 tid 2.2 -02 kylmäkäynnistyksen jälkeen palaa häiriövalo?
tech2 löytyy työmaalta, mutta saabin korttia siihen ei ole, mistäs muuten sellaisen löytäis edullisesti.
täytyy laittaa hehkut syyniin viimeksi testattu viime syksynä.
taitaa olla ihan perus hehkuja saabissakin?
täytyy laittaa hehkut syyniin viimeksi testattu viime syksynä.
taitaa olla ihan perus hehkuja saabissakin?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 9-3 tid 2.2 -02 kylmäkäynnistyksen jälkeen palaa häiriövalo?
Mulla teki just ton saman jutun kunnes vaihdoin hehkut uusiin. Tai ainakin 3kpl 4:stä kun yksi meni ilmeisesti poikki. Jos sulla on yleismittarissa piippaus (piip= oikosulku) ominaisuus niin ehjät tulpat piippaa.
AD:sta hain setin ja maksoi n. <60e alennuksilla.
AD:sta hain setin ja maksoi n. <60e alennuksilla.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 9-3 tid 2.2 -02 kylmäkäynnistyksen jälkeen palaa häiriövalo?
varmin tapa testata hehkut on koetinkynä. toinen pää akun plussaan ja toinen hehkun päähän josta johto on irti, ehjällä hehkulla lamppu palaa kirkkaasti rikkinäisellä ei ollenkaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 9-3 tid 2.2 -02 kylmäkäynnistyksen jälkeen palaa häiriövalo?
viaksi ilmeni nelos sylinterin rikkoutunut hehkutulppa. kiitos vastauksista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: 9-3 tid 2.2 -02 kylmäkäynnistyksen jälkeen palaa häiriövalo?
Omassa TiD:ssä vähän samoja oireita eli häiriövalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen jonkun aikaa ja sit sammuu. Häiriövalo syttyy myös lämpimällä moottorilla jos maantiellä antaa mennä pitkään moottorijarrutuksella ilman että jalka on kaasupolkimella. Valo sammuu kun jalan laskee polkimelle ja painaa poljinta hieman. Vähän ennen häiriövalon syttymistä mittarivalot himmenee aavistuksen. Tämä ei varmaan liity hehkuihin? Missä vika voisi olla?
TECH:illähän tuo toki selviäisi mut kun ei sellaista ole saatavilla...
TECH:illähän tuo toki selviäisi mut kun ei sellaista ole saatavilla...
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09
Re: 9-3 tid 2.2 -02 kylmäkäynnistyksen jälkeen palaa häiriövalo?
Mittaappa siltikin ne hehkut yleismittarilla, että antaako saman tuloksen vastusmittauksella.
ei kyllä tuo moottorijarrutus oikein vain sovi kuvaan...
ei kyllä tuo moottorijarrutus oikein vain sovi kuvaan...
Re: 9-3 tid 2.2 -02 kylmäkäynnistyksen jälkeen palaa häiriövalo?
itsellä teki saman syynä oli " tukkeutunut " oikeasti jäätynyt hiukkas suodatin kun kelit lämpes niin "vika" poistui
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007