1.9D ostettu
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Kannattaisi ehkä kysyä Opel/Fiat palstoilta, sama kone kun on ja ainakin Opelia myyty enemmän kuin Saabia dieselinä.
Täällä etelä-suomessa on ammattikäytössäkin jonkun verran Vectraa, ei kai silloin ihan huonokaan olla.
Täällä etelä-suomessa on ammattikäytössäkin jonkun verran Vectraa, ei kai silloin ihan huonokaan olla.
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Järki-pidolla en pitäisi ihmeellisenä puolta miljoonaa.9-5T kirjoitti:Opel/fiat härveleillä 200000km lienee huippusaavutus, itse mietin uskaltaisko tuollaisella yrittää 1/2milj km.kaju kirjoitti:Kannattaisi ehkä kysyä Opel/Fiat palstoilta, sama kone kun on ja ainakin Opelia myyty enemmän kuin Saabia dieselinä.
Täällä etelä-suomessa on ammattikäytössäkin jonkun verran Vectraa, ei kai silloin ihan huonokaan olla.
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Eikös jostain stcs:ltä saisi parempia vastauksia, kun tuo "tehokas" 16V-disuli on kuitenkin niin uusi ettei ole moisia kilsoja ajettu kuin ammattikäytössä, ja Ruotsissahan tuo 9-5 lienee kovinkin suosittu työvälineenä, joten siellä lienee kokemuksia moisista hyvinkin paljon?
Mitä Blocketin ilmoituksia tuli kesemmällä selattua, niin melkein järjestään kaikkiin noin 400-500tkm ajettuihin 2.2-ooppelikoneisiin oli vaihdettu ainakin kone, ja moniin kone + lootakin jossain vaiheessa, luulisi että saman pääsisi tuolla fiiatinkin koneella?
Mitä Blocketin ilmoituksia tuli kesemmällä selattua, niin melkein järjestään kaikkiin noin 400-500tkm ajettuihin 2.2-ooppelikoneisiin oli vaihdettu ainakin kone, ja moniin kone + lootakin jossain vaiheessa, luulisi että saman pääsisi tuolla fiiatinkin koneella?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Luulis niillä nyt puoli milliä ajavan ilman koneen vaihtoa. Kaikista epäluuloista huolimatta makaroonit on kuitenkin kohtuullisen pitkällä tuossa diesel-tekniikassa.
Mistäs nyt moinen päähänpisto ratintärisyttäjän hankintaan?
Mistäs nyt moinen päähänpisto ratintärisyttäjän hankintaan?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Yllättikö odottamaton ja kiireellinen auton vaihto?9-5T kirjoitti:Ainut helposti löydettävä vaihtoehto saada rekisteröimätön isompi tavaratilainen tummahko nahkapenkkinen automaatti femma (suomi/ruotsi).mike kirjoitti:Mistäs nyt moinen päähänpisto ratintärisyttäjän hankintaan?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Sittepä niitä kokemuksia kertyy, kun ostat ja ajat. Täällä oli taksina tuollainen muutama vuosi sitten ja 200 tkm/2v meni kuulemma ongelmitta. Nokkaritsan vaihdatusta piti hieman hintavana, mutta muuten ok. Öljynkulutuksesta ei ollut puhetta, mutta olisi maininnut varmasti jos sitä olisi mennyt. Seuraava taksi oli Audi A6 ja nyt alla on uusi E-sarjan mersu.9-5T kirjoitti:Yhtään kokemusta kestävyydestä ei tullut joten täytynee hankkia niitä jollei ensi yönä näy liikaa painajaisia kun öljysillä(nafta/moottoriöljy)käsillä ei saa ratista otetta kun rekan vierellä tajuaa ettei tämä kulje edes hirschitettynä mihinkään ja haluaisi ohjata tien penkalle
Jos ei tuolla ohi pääse, vika on ratin ja penkin välissä ja jos kädet luistaa, on aika jo opetella olemaan 'kusematta käsille'
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Mihin tämä maailma on menossa? Ensin GM ajaa Saabin kaaokseen ja kiinalaiset valtaavat nurkan Saab-tehtaasta superautovalmistajan johdolla, sitten heti perään 9-5T hankkii diisselin. Mitä seuraavaksi, hankkiiko se vielä farmarinkin
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8086
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Joo. Joko pannaan keräys pystyyn ja ostetaan foorumilaisten nimissä Tompalle lätkäkassillinen nappulahanskoja tankkausrukkasiksi?Ässä kirjoitti:Mihin tämä maailma on menossa? Ensin GM ajaa Saabin kaaokseen ja kiinalaiset valtaavat nurkan Saab-tehtaasta superautovalmistajan johdolla, sitten heti perään 9-5T hankkii diisselin. Mitä seuraavaksi, hankkiiko se vielä farmarinkin
P.S: Kyllä vitutti tankata traktoria viime viikonloppuna kun joku aiempi uuvatti oli uittanut kahvan ja metrin verran vielä letkuakin diisselissä. En tietenkään huomannut ennen kuin oli liian myöhästä ja nakit diisselimarinaadissa. Haisi muuten monta tuntia vaikka pariinkin kertaan pesi kätöset saippualla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Saako onnitella uuden auton johdosta?9-5T kirjoitti:Ainut helposti löydettävä vaihtoehto saada rekisteröimätön isompi tavaratilainen tummahko nahkapenkkinen automaatti femma (suomi/ruotsi).mike kirjoitti:Mistäs nyt moinen päähänpisto ratintärisyttäjän hankintaan?
Mikäli tuollaisen pelin ostit, niin olen kyllä tyytyväinen. Saapahan täällä pian lukea rehellistä palautetta tuosta traktorivoimanlähteestä.
Ps. Missä on muuten voiman ulosotto tuossa Sedan mallissa? Kai siihen siis saa kardaanikäyttöisen vesipumpun kiinni?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Siinä ne meikän unelmien penkit ois. Harmi vaan kun omat ei oo uudehkot, sedanin, eikä sporttipenkit. Muuten ruuvaisin jo irti...9-5T kirjoitti:
Olisko uudehkoa sedania tummilla tuuletetuilla penkeillä ja halua vaalentaa niitä?
Millos uus auto on kotitallissa?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8086
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Onko nuita pumppuja hajonnut siis hihnanvaihtovälin aikana, joka lienee se 120tkm (?) ?9-5T kirjoitti: Täytyy selvittää kun alkuperäinen vesipumppu on syyllinen useisiin täys tuhoihin näissä koneissa, läppä ongelmat pitäisi olla korjattu.
Pumppuhan kuuluu uusia joka kerta kun kuminauhakin vaihdetaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Tähän täytyy vielä lisätä Saabin neliveto ja Diesel Aero!!! Taitaapi tehokkain Saab olla myös vapari!!! Mihinkään ei enää voi luottaa... Ruo'an veroalekin on kuulemma silmänlumetta...Ässä kirjoitti:Mihin tämä maailma on menossa? Ensin GM ajaa Saabin kaaokseen ja kiinalaiset valtaavat nurkan Saab-tehtaasta superautovalmistajan johdolla, sitten heti perään 9-5T hankkii diisselin. Mitä seuraavaksi, hankkiiko se vielä farmarinkin
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
06:ssa 120 tkm ja muissa 150 tkm.V.J.S kirjoitti:Onko nuita pumppuja hajonnut siis hihnanvaihtovälin aikana, joka lienee se 120tkm (?) ?9-5T kirjoitti: Täytyy selvittää kun alkuperäinen vesipumppu on syyllinen useisiin täys tuhoihin näissä koneissa, läppä ongelmat pitäisi olla korjattu.
Pumppuhan kuuluu uusia joka kerta kun kuminauhakin vaihdetaan.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Osaavatko kertoa onko alkuperäisessä pumpussa metallinen vesipyörä, vaiko muovinen kuten tarvikepumpussa?9-5T kirjoitti: 150tkm on vaihtoväli, hajonneita on. Kuulemma hihnan hampaaton puoli pyörittää pumppua ja jos pumppu takertelee hinkkaa hihnan poikki.
Kuulemma sitä jakohihnan kiristimen kireyttä pitäisi aina välillä tarkistaa sieltä muovisuojan alta, en kylläkään tiedä kuinka usein.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Paljonko 1.9d kestää(nopeista vastauksita hyötyä)
Kyselin asiasta noista hiivatin dieseleistä enemmän tietävältä, ja hänen mukaansa alkuperäinen vesipumppukin olisi muovipyöräinen.9-5T kirjoitti: Materiaalista ei ollut puhetta mutta tarviketta en tuonne uskaltaisi laittaa. Siihen voisi rakentaa kierroslukumittarin josta olisi helppo tarkistaa pyöriikö pumppu samaan tahtiin kuin ennen
Noita löytyy tarvikeliikkeestä siis joko espanjalaisia (Airtex, jollaisen ostin itse), ja sitten italialaisia (jollainen tulee mm. SKF:n toimittamassa jakopään vaihtosetissä, ja joka lienee sama kuin alunperin asennettu, SKF:n setin hihnana vaan on hieman epäilyttävä Goodyear, itse valitsin Gatesin hihna + ohjainrulla + kiristinsetin + sitten sen epsanjalaisen vesipumpun).
Pumpun hihnapyörässä voisi olla juuri ja juuri tarpeeksi tilaa sille kierroslukuanturin vastakappaleen asentamiselle
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98