eper aivo kuollut

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
HarZa
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2009 22:09

eper aivo kuollut

Viesti Kirjoittaja HarZa »

elikkäs autona on 9-3 00 2.2 tid.

eperistä on tullut aivo kuollut ja preheatilta ei ainaklaan suoraan löydy korvaavaa, jossainhan on väläytelty että, se vw mallin lämmitin sopis heittämällä paikoilleen onko kellään kokemusta?

onko noita lämmittimiä mistään muualta saatavana?
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: eper aivo kuollut

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Jos laite pelaa muutoin (tai on kiinnostusta korjata muutkin viat) niin merkkiliikkeestä löytyy ohjausyksikkö varaosana. Muutama vuosi sitten maksoi n.150e.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: eper aivo kuollut

Viesti Kirjoittaja snuggles »

HarZa kirjoitti:elikkäs autona on 9-3 00 2.2 tid.

eperistä on tullut aivo kuollut ja preheatilta ei ainaklaan suoraan löydy korvaavaa, jossainhan on väläytelty että, se vw mallin lämmitin sopis heittämällä paikoilleen onko kellään kokemusta?

onko noita lämmittimiä mistään muualta saatavana?
Omassa sama tilanne ja olen harkinnut vaihtavani sen vw:n lämppärin kokonaisuudessaan eli 350 tulee silloin hintaa.
Joonash
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Marras 25, 2008 12:09
Paikkakunta: Joensuu

Re: eper aivo kuollut

Viesti Kirjoittaja Joonash »

Terve.

Ei välttämättä kannata ostaa sitä pelkkää ohjausyksikköä,tai ainakin kannattaa olla varma minkä takia alkuperäinen on prakannut. Omassa tapauksessani ohjausyksikkö vioittui, kun paloilmapuhaltimen laakerointi jumittui ajan kuluessa. Tämä sitten poltti ohjausyksikön PWM-säätimen transistorit, ja viotti samalla yksikköä muutenkin. Tässä tilanteessa uusi ohjausyksikkö ei olisi parantanut vian perimmäistä syytä, ja vika olisi luultavasti uusiutunut pikapuoliin.
Itse ostin preheat-finlandilta tuon uuden lämmittimen (eli se volkkarin malli). Sopi "heittämällä" paikalleen ja on toiminut hyvin.
Mikko83
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Elo 07, 2008 17:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: eper aivo kuollut

Viesti Kirjoittaja Mikko83 »

HarZa kirjoitti:eperistä on tullut aivo kuollut ja preheatilta ei ainaklaan suoraan löydy korvaavaa, jossainhan on väläytelty että, se vw mallin lämmitin sopis heittämällä paikoilleen onko kellään kokemusta?
VW-malli sopii. Itselläni alkuperäinen 3,3 kW vaihtui VW:n 5 kW:een (Preheat). Erona VW:n lämmittimessä se, että siinä ei ollut sitä toista liitintä, joka alkuperäisessä lämmittimessä oli liittämättömänä eli tarpeettomana. Kytkettävä liitin on sama. Ne pari piuhaa, jotka alkuperäisessä meni käyttämättömään liittimeen, ovat liitetty siihen kytkettävän liittimen käyttämättömiin pinneihin.

5 kW lämmitin on fyysiseltä kooltaan hieman pidempi (9-3:een kiinnitettynä kulkusuunnassa leveämpi), mutta mahtuu ja sopii suoraan alkuperäisen lämmittimen paikalle. Yhteenvetona: sopii suoraan vanhan tilalle ja toimii kuten pitääkin.
Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Tampere

Re: eper aivo kuollut

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt »

Toimiiko ajastuskin SID:istä ok? Ja hinta siis toi 350e?
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Mikko83
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Elo 07, 2008 17:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: eper aivo kuollut

Viesti Kirjoittaja Mikko83 »

Mike Hunt kirjoitti:Toimiiko ajastuskin SID:istä ok? Ja hinta siis toi 350e?
Ajastus, manuaalistartti ja automaattinen käynnistys (kuljettajasta riippumaton) toimivat aivan normaalisti. 350€ on ilmeisesti sen 3,3 kW:n hinta. 5 kW:n on noin 100€ kalliimpi.

En tiedä oliko 3,3 kW:n toimituksessa ongelmia, kun myyjä soitti jälkeenpäin ja tarjosi 5 kW:sta. 9-3 ss 2.2 Tid konehuoneesta löytyy tuo isompi lämmitin vakiona (ainakin isän autossa), mikä oli sitten yksi syy isomman lämmittimen valintaan. Ja kyllähän tuo tehokkaampi lämmitin lämmittää nopeammin, kunhan saa vielä vuotavan termostaatin vaihdettua :?
Vastaa Viestiin