2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
kolehmainen
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 09:23

2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

Päivää. Onko tietoa menneekö näistä startti lopullisesti vai voiko esim aukasta ja puhistaa. Startti pätkii välillä ja mongertaa vaikka akku on kyllä täys(joskus joutuu sahaamaan puolilämpimänä) ja toisinaan pyörii niin nätisti.
M.Kolehmainen
Tornio.
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Voi, mutta ainakin 9-5 moottoritilassa sen verran keljussa paikassa, että investoin vaihtostarttiin noin 160 €. Vaikuttaa oleellisesti kyseisen moottorityypin käynnistyvyyteen, joten ei kannata sniiduilla.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
kolehmainen
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 09:23

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

jepjep. Kävinki töistä tullessa kysymässä uuden hintaa ja juuriki tuo 160 eur. Taitaa olla parempi uusia ko olla vähän ajan päästä taas ruuvaamassa. Kiitos.
M.Kolehmainen
Tornio.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kysyn kuitenkin, että minkäikäinen se akku on, vaikka mainitsitkin sen olevan täysi startatessa :)
kolehmainen
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 09:23

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

Se on noin 2 kuukautta vanha yellow top. edellinen exide on vielä hyllyssä kun luulin sen hajonneen(kuitti hukassa ja ilman leimaa navassa), kerkesihän se melkein vuen olakki paikoillaan.
M.Kolehmainen
Tornio.
kolehmainen
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 09:23

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

Sain juuri uuden startin paikaleen, suorastaan räjähtää tulille. :)
M.Kolehmainen
Tornio.
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Ostin omaani uuden räyhäkkään akun käytännössä turhaan. Startti ja paluuletkut oli tärkeimmät. Naapurin sedän v6 hyundai starttasi tänäkin talvena iloisesti meikäläisen vanhalla akulla. Ennen startin vaihtoa kannattaa ilmeisesti kokeilla jollain Varmalla Vaihtoehtoakulla.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Mistä hommasit startin ja mihin vuosimalliin.
Itsellä SS 2,2 Tid -03 js alkaa myös olemaan startti finaalissa.
kolehmainen
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 09:23

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

Moro. Ostin sen torniosta kuukasjärveltä,- 2003 9-5
M.Kolehmainen
Tornio.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja mike »

Taas tuli foorumin vaivat omaan autoon.

Pitemmän aikaa ollu jo melko verkkaista työ pyöritys ja tänään sitten +7 astetta lämmintä ja auto ei lähe käyntiin. Aikansa ku starttasi niin akkukin alkoi hiipumaan ja ei muuta ku kaapeleilla lisävirtaa. Niin se sitten viimein kuiten lähti käyntiin vaikka aika pitkään piti pyörittää lisävirrallakin.

Perjantaina oli muuten sama homma mutta juuri ja juuri viime virroilla oli lähtenyt käyntiin.

Akku on 2 kk vanha Banner Unibull.

Kukas on muuten startin valmistaja noissa -03 mallisissa 2.2 koneisissa? Ettei vaan Bosch?

Kaiken kaikkiaan tuo 2.2 käynnistyy huomattavasti vaikeammin kun vertaa vaikka tuohon ranskalaiseen kakkoskulkineeseen joka sekin on diesel.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Vectra 3.0 CDTI
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Su Tammi 31, 2010 10:30

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja Vectra 3.0 CDTI »

Ei kukaan ole avannut starttia ja katsonut mikä vaivaa,,hapettumat,hiilet loppu vai mikä?
kolehmainen
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 09:23

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

Tiän mikä siinä vaivaa :---> BOSCH, tuon merkin osia on autoon saanu vaihtaa repullinen puolen vuen aikana... Voi myös olla mustaapölyä sisältä täynä ja heikentää siten tehoa.
M.Kolehmainen
Tornio.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja mike »

kolehmainen kirjoitti:Tiän mikä siinä vaivaa :---> BOSCH, tuon merkin osia on autoon saanu vaihtaa repullinen puolen vuen aikana... Voi myös olla mustaapölyä sisältä täynä ja heikentää siten tehoa.
Vähän samansuuntaisia kokemuksia itelläkin. Oikeastaan kaikki mitä autoon on pitänyt uusia on ollut Boschin sähkövempeleitä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja mike »

Nythän ne nuo kelit taas lähestyvän kesän kunniaksi pääsi vähän jäähtymään ja kauppareissu saabilla jäi tekemättä. Ulkona +7 eikä lähtenyt omin avuin käyntiin. Pari kertaa yskäsi ja pyöritti todella hyvin. Auto ollut parkissa vähän yli vuorokauden keula alaspäin.

Ei muuta kuin roikka esille ja moottori lämpenemään. Tunti lämmitystä ja pamahti käyntiin saman tien kun startti ehti vähän pyörähtää.

Startti on nyt uusittu ja pyörittää todella paljon paremmin kuin vanha, mutta näköjään ongelma ei ollut siinä. Lämpimänä ei ole mitään ongelmia mutta tämä saakelin puolilämmin olotila tuntuu olevan tuskaa tuolle opelixin koneelle.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.2 tid Starttimoottori väsyny?

Viesti Kirjoittaja mike »

Mimmi kirjoitti:Kampiakselin asentoanturi?
Tuota aloin jo itekkin miettimään.

Mitenhän se nyt sitten muuten meni noissa tuo käynnistysvaihe. Imuilman ja jäähdytysnesteen lämpötilan perusteella ilmeisesti ohjainyksikkö laskee tarvittavan ruiskutusmäärän?

Löytyykös noille lämpöantureille mitään vertailuarvoja mitä mittailla oisko niissä vikaa?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Vastaa Viestiin