Ei ahda?

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
pecca
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 22:22
Paikkakunta: Nivala

Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja pecca »

Mistä kannatas ehtiä vikaa kun turbo ei ahda, turbo tarkistettu ja kunnossa. CE valo ei pala..
Saab 2.2 TID vm:99, 150hp&350Nm
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

alipaineletkut.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
pecca
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 22:22
Paikkakunta: Nivala

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja pecca »

ei pintapuolisia vikoja alipaine letkuissa, mutta voishan noi varalta vaihtaa
Saab 2.2 TID vm:99, 150hp&350Nm
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Niin voi ei kovin kallis urakka ole
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ilmamäärä mittari vielä tarkastuslistalle. Helppo tarkastaa ottamalla liitin irti, jos ei muutosta käytökseen, niin indikoi, että vika voisi olla immussa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Teukka.k
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 21:41
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja Teukka.k »

pecca kirjoitti:ei pintapuolisia vikoja alipaine letkuissa, mutta voishan noi varalta vaihtaa
Alipainevuoto voi olla myös jossain alipainekomponentissä, Itsellä pyörreläppiä kääntävä rasia vuoti kuin seula. (poltti tosin vikavaloa) Motonetistä alipainemittari kympillä ja tuollaiset viat selviää vartissa.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
pecca
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 22:22
Paikkakunta: Nivala

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja pecca »

Alipaine letkut vaihdettu, ei muutosta. Ja ilmeisesti alipaine puoli pelaa, auton käynnistyksen jälkeen alipaine vetää turbon kellon akselin sisäänpäin niinku kuuluukin. Alan epäileen turboa vaikka akselista kokeillen en väljyyttä huomannutkaan. Jos kumminki koittas käyttää autoa Oulun turbohuollossa ja kysyis mikä vikana.
Saab 2.2 TID vm:99, 150hp&350Nm
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

oletko tuota ilmanmassamittaria kokeillut, olisiko vika siinä ? :roll:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
pecca
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 22:22
Paikkakunta: Nivala

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja pecca »

Ilmamassa mittari vikaa kertoi turbohuollon mies. Onko tosta 15kohm vastuksesta mitään haittaa jos laitan uuden ilmamassamittarin? Vai kannattaako se poistaa? Tuli forumilta luettua että mersun ilmamassamittari pitäs pelittää tossa vanhemassa tiisseli koneessa, ainakin hinta on edullinen http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat#query=28-3262
Saab 2.2 TID vm:99, 150hp&350Nm
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

tuohon en sano mitään.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Moro Pecca. Mulla on omassa autossa to mesen IMM kiinni tällä hetkellä. Alavääntö ja IMMun antamat arvot ovat vähän pielessä ennen turbon mukaan tuloa, koska auto ei lähde oikein kulkemaan jos on alle 1800 varvia, ja alkaa nykimään, jos painaa lämän ihan pohjaan. Ahtimen tullessa mukaan liikkuukin sitten ihan hyvin. Eli kyllä sillä ajelee. Tosta vastuksesta en osaa sanoa, kierrettiinkö sillä tulpattua EGR:ää vai mihin se liittyi?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt »

Imm:ua ei kannata poistaa. Toi 15kohmin vastus liittyy egr:n poistoon.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

millä todettu että ei ahda? jumita nyt varmuudeksi hukkiksen kello kiinni niin tietää varmasti ettei ole ahtojen ohjauksessa vika. onko map tarkistettu?
techissä näkee koe lenkillä immun toiminnan, ahdot, egr toiminnan jne...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
pecca
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 22:22
Paikkakunta: Nivala

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja pecca »

Nyt ahtaa ja toimii kuin unelma :D Vanhan IMM:n tilalle mersun IMM ja makso vain 59 ekee motonetissä. Pelaa kaikilla kierrosalueilla hyvin ja kulkee taas mainiosti :D
Saab 2.2 TID vm:99, 150hp&350Nm
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Ei ahda?

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Nyt jos ja kun porukoiden 9-3 2002 tid:n turbo tulee tiensä päähän, mistä uusi sopiva turbo sopu hintaan vai kannattaako vanhan laakerivikaisen korjauttaminen ja missä jos kannattaa?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin