2,2 tid alipainevahvistajat

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
oven
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Syys 02, 2009 10:25
Paikkakunta: vöyri/vörå

2,2 tid alipainevahvistajat

Viesti Kirjoittaja oven »

Moi!

En tiedä onko alip.vahv. oikea nimeke. Niitähän on kolme ja kaikki kytketty rinnan lähtien turbosta-egr-pumppuun jne. + virtakaapelit.

Onko jollain tietoa miten noi toimii ja miten selvittää jos jossain on vikaa!!??

Mun autossa yksi surisee moottorin sammuttua. Kts. viesti "Starttaa mutta pysähtyy"(moot. ei edelleenkään jää käymään vaikka kokeil. eri ilmam.anturia)

Löytyykö tietoa Haynesin korjausoppaissa SAAB-dies. moottoreista? Ja jos niin onko jollain myynissä!

Edellinen dieselauto oli Mazda 626 -88 6-vuoden takaa ja silloin ei ollut mitään "turhia" palikoita moot.huoneessa! Nyt aivan hirvittää avata konepelti kun ei tajua pian puoltakaan mitä näkee!! Miten olis common-rail, ei varmaan kannata avata konepeltiä!! 8O

Tutkinta jatkuu!
SAAB-SCANIA KING OF THE ROAD
eka SAAB 99 2.0 -74
SAAB 900s 2,3 -98, 9-3 2.0 -99, 9-3 TiD -00
SCANIA-VABIS L55 -60
Mikko83
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Elo 07, 2008 17:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2,2 tid alipainevahvistajat

Viesti Kirjoittaja Mikko83 »

Olettaisin, että kysymyksessä ovat magneettiventtiilit, jotka ohjaavat mm. EGR-venttiilille ja turbolle menevää alipainetta (on/off).
oven
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Syys 02, 2009 10:25
Paikkakunta: vöyri/vörå

Re: 2,2 tid alipainevahvistajat

Viesti Kirjoittaja oven »

Juu niistä olen lukenut kyllä täällä foorumissa niistä, mutta olen luullut niiden olevan aivan jotain muita osia.

Mutta olis mielkiintoista tietää niiden toiminnasta!
Miksi niitä on kolme kun me mäyttävät olevan kytkettynä sarjassa?
SAAB-SCANIA KING OF THE ROAD
eka SAAB 99 2.0 -74
SAAB 900s 2,3 -98, 9-3 2.0 -99, 9-3 TiD -00
SCANIA-VABIS L55 -60
jukkeli
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:06
Paikkakunta: Vihti

Re: 2,2 tid alipainevahvistajat

Viesti Kirjoittaja jukkeli »

Todennäköisesti surisia on moottorin sammuttimen alipainerasian vahvistin.
Luulen, että vika kuitenkin on kampiakselin asentoanturi. Katso siitä toisesta viestistä. Mulla surisi samalla tavalla, kun kone sammui heti käynnistymisen jälkeen.
Jukkeli
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: 2,2 tid alipainevahvistajat

Viesti Kirjoittaja snuggles »

jukkeli kirjoitti:Todennäköisesti surisia on moottorin sammuttimen alipainerasian vahvistin.
Luulen, että vika kuitenkin on kampiakselin asentoanturi. Katso siitä toisesta viestistä. Mulla surisi samalla tavalla, kun kone sammui heti käynnistymisen jälkeen.
Surina /tirinä kuulunut noin 6 vuotta, pitäisikö tehdä asialle jotain? :D
Ei ongelmia käynnistymisessä.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 2,2 tid alipainevahvistajat

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

snuggles kirjoitti:
jukkeli kirjoitti:Todennäköisesti surisia on moottorin sammuttimen alipainerasian vahvistin.
Luulen, että vika kuitenkin on kampiakselin asentoanturi. Katso siitä toisesta viestistä. Mulla surisi samalla tavalla, kun kone sammui heti käynnistymisen jälkeen.
Surina /tirinä kuulunut noin 6 vuotta, pitäisikö tehdä asialle jotain? :D
Ei ongelmia käynnistymisessä.
:mrgreen:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: 2,2 tid alipainevahvistajat

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Rene-Rane kirjoitti:
snuggles kirjoitti:
jukkeli kirjoitti:Todennäköisesti surisia on moottorin sammuttimen alipainerasian vahvistin.
Luulen, että vika kuitenkin on kampiakselin asentoanturi. Katso siitä toisesta viestistä. Mulla surisi samalla tavalla, kun kone sammui heti käynnistymisen jälkeen.
Surina /tirinä kuulunut noin 6 vuotta, pitäisikö tehdä asialle jotain? :D
Ei ongelmia käynnistymisessä.
:mrgreen:
Itseasiassa se surina kuuluu ihan normaalin, pidemmän käytön jälkeen myös samalla tavalla. Varmaan joitain kymmeniä sekunteja.
Vastaa Viestiin