Moi!
En tiedä onko alip.vahv. oikea nimeke. Niitähän on kolme ja kaikki kytketty rinnan lähtien turbosta-egr-pumppuun jne. + virtakaapelit.
Onko jollain tietoa miten noi toimii ja miten selvittää jos jossain on vikaa!!??
Mun autossa yksi surisee moottorin sammuttua. Kts. viesti "Starttaa mutta pysähtyy"(moot. ei edelleenkään jää käymään vaikka kokeil. eri ilmam.anturia)
Löytyykö tietoa Haynesin korjausoppaissa SAAB-dies. moottoreista? Ja jos niin onko jollain myynissä!
Edellinen dieselauto oli Mazda 626 -88 6-vuoden takaa ja silloin ei ollut mitään "turhia" palikoita moot.huoneessa! Nyt aivan hirvittää avata konepelti kun ei tajua pian puoltakaan mitä näkee!! Miten olis common-rail, ei varmaan kannata avata konepeltiä!!
Tutkinta jatkuu!
2,2 tid alipainevahvistajat
2,2 tid alipainevahvistajat
SAAB-SCANIA KING OF THE ROAD
eka SAAB 99 2.0 -74
SAAB 900s 2,3 -98, 9-3 2.0 -99, 9-3 TiD -00
SCANIA-VABIS L55 -60
eka SAAB 99 2.0 -74
SAAB 900s 2,3 -98, 9-3 2.0 -99, 9-3 TiD -00
SCANIA-VABIS L55 -60
Re: 2,2 tid alipainevahvistajat
Olettaisin, että kysymyksessä ovat magneettiventtiilit, jotka ohjaavat mm. EGR-venttiilille ja turbolle menevää alipainetta (on/off).
Re: 2,2 tid alipainevahvistajat
Juu niistä olen lukenut kyllä täällä foorumissa niistä, mutta olen luullut niiden olevan aivan jotain muita osia.
Mutta olis mielkiintoista tietää niiden toiminnasta!
Miksi niitä on kolme kun me mäyttävät olevan kytkettynä sarjassa?
Mutta olis mielkiintoista tietää niiden toiminnasta!
Miksi niitä on kolme kun me mäyttävät olevan kytkettynä sarjassa?
SAAB-SCANIA KING OF THE ROAD
eka SAAB 99 2.0 -74
SAAB 900s 2,3 -98, 9-3 2.0 -99, 9-3 TiD -00
SCANIA-VABIS L55 -60
eka SAAB 99 2.0 -74
SAAB 900s 2,3 -98, 9-3 2.0 -99, 9-3 TiD -00
SCANIA-VABIS L55 -60
Re: 2,2 tid alipainevahvistajat
Todennäköisesti surisia on moottorin sammuttimen alipainerasian vahvistin.
Luulen, että vika kuitenkin on kampiakselin asentoanturi. Katso siitä toisesta viestistä. Mulla surisi samalla tavalla, kun kone sammui heti käynnistymisen jälkeen.
Luulen, että vika kuitenkin on kampiakselin asentoanturi. Katso siitä toisesta viestistä. Mulla surisi samalla tavalla, kun kone sammui heti käynnistymisen jälkeen.
Jukkeli
Re: 2,2 tid alipainevahvistajat
Surina /tirinä kuulunut noin 6 vuotta, pitäisikö tehdä asialle jotain?jukkeli kirjoitti:Todennäköisesti surisia on moottorin sammuttimen alipainerasian vahvistin.
Luulen, että vika kuitenkin on kampiakselin asentoanturi. Katso siitä toisesta viestistä. Mulla surisi samalla tavalla, kun kone sammui heti käynnistymisen jälkeen.
Ei ongelmia käynnistymisessä.
Re: 2,2 tid alipainevahvistajat
snuggles kirjoitti:Surina /tirinä kuulunut noin 6 vuotta, pitäisikö tehdä asialle jotain?jukkeli kirjoitti:Todennäköisesti surisia on moottorin sammuttimen alipainerasian vahvistin.
Luulen, että vika kuitenkin on kampiakselin asentoanturi. Katso siitä toisesta viestistä. Mulla surisi samalla tavalla, kun kone sammui heti käynnistymisen jälkeen.
Ei ongelmia käynnistymisessä.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: 2,2 tid alipainevahvistajat
Itseasiassa se surina kuuluu ihan normaalin, pidemmän käytön jälkeen myös samalla tavalla. Varmaan joitain kymmeniä sekunteja.Rene-Rane kirjoitti:snuggles kirjoitti:Surina /tirinä kuulunut noin 6 vuotta, pitäisikö tehdä asialle jotain?jukkeli kirjoitti:Todennäköisesti surisia on moottorin sammuttimen alipainerasian vahvistin.
Luulen, että vika kuitenkin on kampiakselin asentoanturi. Katso siitä toisesta viestistä. Mulla surisi samalla tavalla, kun kone sammui heti käynnistymisen jälkeen.
Ei ongelmia käynnistymisessä.