vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
Tiedoksi niille joilla on bifuel auto ja olivat lukeneet/kokeneet Hirsch päivityksen tuomista ongelmista. Itse olen nyt 1.5 kk ajanut tuolla vTunerin softalla. Hyvin toimii kymällä + E85.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
Hyvä homma että toimii.
Itse en uskaltanut tilata sitä viime keväänä kun VT-tuner ei voinut luvata sen toimimista 85:lla.
Itse en uskaltanut tilata sitä viime keväänä kun VT-tuner ei voinut luvata sen toimimista 85:lla.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
Mielenkiintoista tietoa. Itse olen tämän oman NG ysiviitosen tehon päivitystä pitkään jo pohtinut ja olisi mienlenkintoista tietää miten hyvin tuo tehon muutos 220 hp -> 270 hp käytännössä tuntuu. Sinulla ilmeisesti oli jo alkuaan BP versio. Tuolta V-Tuners sivuilta ei paljoa tietoa löydy. Aikaisemmista keskusteluista päätellen ilmeisesti ainakin Hirsch päivitys todella tuntuu myös käytännössä.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
Minulla tosiaan pohjalla BF softa. Kannattaa laittaa kyselyä suoraan vTunerin suuntaan, minulle vastailivat ripeällä tahdilla. Ymmärtääkseni ei BF autosta puuttuu jokin anturi(voi lisätä) + lohkolämppäri. Muuten samoja autoja.
Kyllä tuon päivityksen eron huomaa. 9-5 on niin painava auto että 220 hevosta ei kovinkaan ripeästi autoa liikuta. Mielestäni auto olisi pitänyt alunperin toimittaa vastaavan tyylisellä softalla tai ainakin Sasbilla olisi pitänyt löytyä oma päivitys niin kuin OG:n kanssa oli.
Hirschin osaaminen taisi jäädä aika ohuelle NG:n osalta, kun eivät saaneet edes kunnollisia e85 softia pihalle. Jossain kerrotaan että perus sofiassa vikaa. Hyvin ovat kuitenkin softan saaneet moottorin toimimaan muissa merkeissä e85:n kanssa, jossa vastaavanlainen moottori. No josko homma kehittyy 9-3:n uusiotuotannon myötä. Itse olen ollut aikaisemmin hyvin tyytyväinen Hirsch:n päivityksiin.
Kyllä tuon päivityksen eron huomaa. 9-5 on niin painava auto että 220 hevosta ei kovinkaan ripeästi autoa liikuta. Mielestäni auto olisi pitänyt alunperin toimittaa vastaavan tyylisellä softalla tai ainakin Sasbilla olisi pitänyt löytyä oma päivitys niin kuin OG:n kanssa oli.
Hirschin osaaminen taisi jäädä aika ohuelle NG:n osalta, kun eivät saaneet edes kunnollisia e85 softia pihalle. Jossain kerrotaan että perus sofiassa vikaa. Hyvin ovat kuitenkin softan saaneet moottorin toimimaan muissa merkeissä e85:n kanssa, jossa vastaavanlainen moottori. No josko homma kehittyy 9-3:n uusiotuotannon myötä. Itse olen ollut aikaisemmin hyvin tyytyväinen Hirsch:n päivityksiin.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
Näin se tavallaan on, vaikka aina silloin tällöin kun on vaikka jollain "tavallisella" vuokra-autolla päivän pari ajanut, niin omaan takaisin siirtyessä huomaa että kyllä se aika vaivattomasti liikkuu sittenkin. Tuon softapäivityksen tehomuutoksen varmasti kuitenkin huomaa myös. Pitää pohtia asiaa.eklunto1 kirjoitti:9-5 on niin painava auto että 220 hevosta ei kovinkaan ripeästi autoa liikuta.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
Kyllä se Hirschin lisälöyly on enemmän kuin tarpeen. E85 ongelmaa tutkiessa koitettiin ajaa myös vakiosoftalla hetki, mutta tuhnultahan se tuntui.. Painoa on.
Toi saman moottorin tuleminen 9-3:een antaa toivoa siitä, että NEVS/Hirsch saisi softan päivitettyä joskus parin vuoden sisään. Hirschin antama selitys Saabin pohjasoftan diagnostiikkaongelmasta nokka-akselin säätöosien kanssa on kyllä uskottava.
Toi saman moottorin tuleminen 9-3:een antaa toivoa siitä, että NEVS/Hirsch saisi softan päivitettyä joskus parin vuoden sisään. Hirschin antama selitys Saabin pohjasoftan diagnostiikkaongelmasta nokka-akselin säätöosien kanssa on kyllä uskottava.
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
http://www.vtunerperformance.com/?p=372
Jollain kokemuksia tuosta ?
Ajattelin tilata kun dollarin kurssi ois nyt sopivasti alhaalla... xD
tossa ois vikakoodien luku ja nollaus kanssa samassa kalikassa, asennuksessa kai ei ole muuta kun töpseli kii ja antaa koneen tehdä temppunsa...
tuo kai on niin sanottu opensofta kun ei näytä missään mitään auton tietoja kyselevän ?
Jollain kokemuksia tuosta ?
Ajattelin tilata kun dollarin kurssi ois nyt sopivasti alhaalla... xD
tossa ois vikakoodien luku ja nollaus kanssa samassa kalikassa, asennuksessa kai ei ole muuta kun töpseli kii ja antaa koneen tehdä temppunsa...
tuo kai on niin sanottu opensofta kun ei näytä missään mitään auton tietoja kyselevän ?
Saab 9-5 Aero 2,0T 220hv 4D AT6 XWD 2011
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
kokemuksiapuhi kirjoitti:http://www.vtunerperformance.com/?p=372
Jollain kokemuksia tuosta ?
Ajattelin tilata kun dollarin kurssi ois nyt sopivasti alhaalla... xD
tossa ois vikakoodien luku ja nollaus kanssa samassa kalikassa, asennuksessa kai ei ole muuta kun töpseli kii ja antaa koneen tehdä temppunsa...
tuo kai on niin sanottu opensofta kun ei näytä missään mitään auton tietoja kyselevän ?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 5#p1022785
ja lisää varmaan yv:llä nimim. eklunto1
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
Onko kenelläkään tietoa onko nämä vTunerin palikat autokohtaisia vai voinko esimerkiksi yhden palikan ostamalla ensin ohjelmoida yhden auton ja myöhemmin vaikka kröhöm. auton vaihdon jälkeen ohjelmoida toisen? Itse veikkaan, että onnistuu ainoastaan yhteen autoon.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
Voi ohjelmoida useita autoja. Mulla on 2 softaa omaan autoon, ja lisääkin tuohon palkikkaan mahtuu. Palikka ei ole naitettu samalla lailla kuin monet muut PPCt. Mutta uuden softan tarvitsee sillä se on naitettu auton VIN koodin kanssa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
Ruotsista löytyy myös halvempi softa jota naapurin foorumilla on kehuttu toimivaksi
http://www.gdmperformance.se/trimsatser ... -2012.html
http://www.gdmperformance.se/trimsatser ... -2012.html
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
valtteri kirjoitti:Ruotsista löytyy myös halvempi softa jota naapurin foorumilla on kehuttu toimivaksi
http://www.gdmperformance.se/trimsatser ... -2012.html
3 500,00 SEK = 380,99 EUR
Ruotsin kruunu Euro
1 SEK = 0,108854 EUR 1 EUR = 9,186600 SEK
Joo huomattavasti halvempi
Saab 9-5 Aero 2,0T 220hv 4D AT6 XWD 2011
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
Mielestäni tuo on kyllä tarpeeton softa. Ainakaan minä en tuollaisia kierroksia käytä ikinä eli teho ja vääntö kasvaa vasta yli 3000 kierroksen jälkeen verrattuna vakioon. Näyttää vakiossakin olevan 240hv. Makuasia tietysti.....
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
Keskiviikkona pitäs tulla toi vtunerssin softa fedexillä himaan
Saab 9-5 Aero 2,0T 220hv 4D AT6 XWD 2011
Re: vTunerin softa T4 bifueliin kokemuksia
Softa ja kalikka kotona
Hyvin huomaa tossa tankissa eron vakioon xD
Hyvin huomaa tossa tankissa eron vakioon xD
Saab 9-5 Aero 2,0T 220hv 4D AT6 XWD 2011