Valojen korkeudensäätövika
Valojen korkeudensäätövika
Tervehdys,
Pikku hämminki '11 Aero 2,0 automaatissa. Xenonien korkeudensäätö toimimaton, infonäytöllä "Headlight levelling malfinction - Contact service" tai suomeksi erittäin hyvin ilmaistuna "Huolla ajovalon suuntaus järjestelmä".
Akku irrotettu 10 minuutiksi, ei muutosta. Lisäksi moottoritilan sulakerasian sulakkeet 18, 19 ja 64 ehjät. Päättelin niiden liittyvän systeemiin, ohjekirjassa maininnalla "kääntyvät ajovalot". Onkohan kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Terv. epätietoinen Ylöjärveltä
Pikku hämminki '11 Aero 2,0 automaatissa. Xenonien korkeudensäätö toimimaton, infonäytöllä "Headlight levelling malfinction - Contact service" tai suomeksi erittäin hyvin ilmaistuna "Huolla ajovalon suuntaus järjestelmä".
Akku irrotettu 10 minuutiksi, ei muutosta. Lisäksi moottoritilan sulakerasian sulakkeet 18, 19 ja 64 ehjät. Päättelin niiden liittyvän systeemiin, ohjekirjassa maininnalla "kääntyvät ajovalot". Onkohan kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Terv. epätietoinen Ylöjärveltä
9-5 Aero '11
9-3 SC TiD '09
Jaguar XJ-6 '94
Ex: 3 kpl 900, 9K, 9-3 TiD, OG 9-5 Vector
9-3 SC TiD '09
Jaguar XJ-6 '94
Ex: 3 kpl 900, 9K, 9-3 TiD, OG 9-5 Vector
-
- "Hirsch"
- Viestit: 773
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: Valojen korkeudensäätövika
Morjens - tuttu juttu tässä oma "kivinen tieni"
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=141320
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=141320
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Re: Valojen korkeudensäätövika
OG- ja NG-femmoissa tuo järjestelmä tuskin on samanlainen. En tiedä, mutta epäilen vahvasti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Valojen korkeudensäätövika
Luultavasti systeemit ovat erilaiset. Ehkä on syytä katsoa lähemmin takajousituksen anturointia. Luulisi siellä olevan jonkinlaisen potentiometrin.
73tkm ajettu eli tuskin mikään komponentti on vielä kulunut loppuunkaan.
73tkm ajettu eli tuskin mikään komponentti on vielä kulunut loppuunkaan.
9-5 Aero '11
9-3 SC TiD '09
Jaguar XJ-6 '94
Ex: 3 kpl 900, 9K, 9-3 TiD, OG 9-5 Vector
9-3 SC TiD '09
Jaguar XJ-6 '94
Ex: 3 kpl 900, 9K, 9-3 TiD, OG 9-5 Vector
Re: Valojen korkeudensäätövika
Mulla vaihdettiin ( 92tkm) alkutalvesta taka-akselistossa oleva anturi, joka on jonkulainen induktiivinen tms. lukee taka-akselin etäisyyttä korista ja säätää valoja siten. Nyt on toiminut, tuo kohta tästä autosta.
Olli Vikström
96-76, 99-69,70,71,73,74,74cab,76,77,78,79,83, 900,Finladia projekti-80,88,89,92
900ng-cab-95, 9-3og aero cab -02 9000-85,89,90,93,98, NG9-5 tutbo6 xwd Aero
Paljon ex:iä
96-76, 99-69,70,71,73,74,74cab,76,77,78,79,83, 900,Finladia projekti-80,88,89,92
900ng-cab-95, 9-3og aero cab -02 9000-85,89,90,93,98, NG9-5 tutbo6 xwd Aero
Paljon ex:iä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 773
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: Valojen korkeudensäätövika
Öhöm tämä on juuri se sama anturiongelma, joka esiintyy myös OG 9-5 josta aiemmmin mainitsin.
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Re: Valojen korkeudensäätövika
Tämä kyseinen tapaus selviää toivon mukaan puolen viikon maissa kunhan saadaan vekotin piuhan päähän. Kuulin että kummallakin akselilla on oma anturinsa, mutta sattumoisin nekään eivät ole keskenään samanlaisia.
Yksi vaihtoehto on vika johdoissa. Kävi niin että hiiri teki pesän imusarjan taakse auton seistessä pari viikkoa paikallaan katoksessa!
Yksi vaihtoehto on vika johdoissa. Kävi niin että hiiri teki pesän imusarjan taakse auton seistessä pari viikkoa paikallaan katoksessa!
9-5 Aero '11
9-3 SC TiD '09
Jaguar XJ-6 '94
Ex: 3 kpl 900, 9K, 9-3 TiD, OG 9-5 Vector
9-3 SC TiD '09
Jaguar XJ-6 '94
Ex: 3 kpl 900, 9K, 9-3 TiD, OG 9-5 Vector
Re: Valojen korkeudensäätövika
Taka-akselin anturihan se oli hajonnut. Takala Nokialta fiksasi.
Onpa taas kiva ajella kun infonäytössä ei vilise varoitusteksti! Oli melko ärsyttävää kun vian tultua ei voinut vain kuitata varoitusta havaituksi vaan eikös se tullut tämän tästä takaisin näytölle.
Onpa taas kiva ajella kun infonäytössä ei vilise varoitusteksti! Oli melko ärsyttävää kun vian tultua ei voinut vain kuitata varoitusta havaituksi vaan eikös se tullut tämän tästä takaisin näytölle.
9-5 Aero '11
9-3 SC TiD '09
Jaguar XJ-6 '94
Ex: 3 kpl 900, 9K, 9-3 TiD, OG 9-5 Vector
9-3 SC TiD '09
Jaguar XJ-6 '94
Ex: 3 kpl 900, 9K, 9-3 TiD, OG 9-5 Vector