TID4

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

TID4

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Moro

Velipoika on on iskeny silmänsä yhteen NG9-5 joka on 2.0 TID4 koneella. Mikä kone tuo on. Fiiatti vai Ooppeli vai joku niiden sekotus? Ja muutenkin millaisia käyttökokemuksia tuosta NG mallista on? Tyyppivikoja ym..
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Uudempi versio vanhasta tutusta 1.9 (Z19DTH) Fiat-moottorista. EGR se noitakin vaivaa siinä missä vanhempiakin, ei tiedossa uusia tyyppivikoja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Pystyykö "päivittään" tuosta EGR:n pois käytöstä, kuten 1.9:stä?
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eiköhän se ole mahdollista, ei ole vielä tullut itse käsiteltyä tuollaista uudempaa. Mutta Bosch EDC17 siitä löytyy, nuo vaan joutuu ohjelmoimaan suojauksista johtuen vähän hankalammin pöydällä avattuna.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Pian 20tkm (64-84tkm) huoletonta ajoa takana (pitää koputtaa puuta). Öljyt on pitänyt vaihtaa kerran. Muuta ei ole tehty.

Kävin Laakkosella päivittämässä uusimman softaversion, koska menee toisenlaiseen päivitykseen. Jyväskylässä ainakin yksi toimija sanoi onnistuvansa. Pitää kertoa lisää, kun olen ehtinyt käyttää päivitettävänä. Samalla tarkoitus disabloida/minimoida EGR ja DBF :roll:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2973
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tuollainen oli perheessä 130tkm matkan ajan, ei ongelmia hajonnutta vesipumppua lukuunottamatta. Tämäkin toki oli tuttu tyyppivika joka oli tiedossa. Vahvan olonen moottori.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Itseäni mietitytti aikoinaan kuinka moinen kone jaksaa isoa autoa liikuttaa mutta ajossa on kyllä paperiarvoja vahvemman oloinen - paremmin kuin hyvin pärjää arkiajossa. Ja menee suht vähällä polttoaineella. Jos automallia ylipäätään miettii niin nykyhinnoilla hinta ja laatu kohtaavat mielestäni paremmin kuin hyvin. Varaosien saatavuudenkaan suhteen ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Parkkitutkan anturit ja penkinlämmittimethän noissa on hajalla ja omaani on vaihdettu iskarien yläpään laakerit sekä turbon solenoidi (vai mikä lie olikaan..) joka alkoi "kurnuttamaan" kuten kuulemma Insignioissakin ennemmin tai myöhemmin. Lisäksi takajarruilla on kuulemma tapana alkaa laahaamaan.

Itse katson aihetta tietysti vähän väritettyjen lasien läpi mutta n. 30tkm ajon jälkeen ko. autolla en voi kuin suositella :D
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2730
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Kuinkas normaalilta raadin mielestä tämä käyntiääni kuulostaa? Ajaisitteko enää juurikaan? Aiemmin oli lähinnä suht hiöjaista tsuk-tsuk-tsuk-ääntä, nyt paheni viikonloppuna melkoisesti...

https://vid.me/INeQ
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mitähän sieltä käyttöhihnan suunnasta löytyy? Joku laakeri tms. hinkuttaapi? Tuommosta oli kyllä lievempänä, huomattavasti lievempänä, lähinnä peipposen viserrystä kylmänä, ennen hihnan ja pumpun vaihtoa. En tiedä viakka olis jälkeenkin vielä ollut.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2730
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Tänään vein heti aamusta Länsiautolle katsottavaksi.

Kuuntelivat ääntä hallissa ja selvittelivät sen lähdettä, ja noin vartin päästä ajoivat auton pihalle ja tulivat kertomaan, että jakopäästä tulee, mutta eivät suoralta kädeltä osaa sanoa mistä osasta ääni lähtee, mutta sanoivat, että vesipumppuhan se yleensä Insignioissa on se heikoin lenkki..

Kirjoittivat myös Ruotsin liikettä varten diagnoosin englanniksi, ja antoivat leimattuna mukaan, eivätkä veloittaneet palveluista penniäkään, joten siltä osin kyllä Länsiautolle täydet pisteet palvelusta. Tekis itse asiassa ihan tuon hyvän palvelun takia viedä Länsiautolle laitettavaksi, saisihan silloin myös 3v takuun..

Mutta jos nyt ensin sais tuon Ruotsin liikkeen kanssa asiaa etenemään...
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2730
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Tuntuupa olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa saada yhtä hemmetin remmiä vaihdettua, vaikka siitä olis ihan merkkihuollollekin valmis maksamaan...

Länsiautolle oli aika varattuna huomiselle, mutta huoltoneuvojan piti palata asiaan ma aamuna, no mutta eipä palannut. Jätin soittopyyntöjä ja sähköposteja lähettelin, mutta ei vastattu kuin vasta tänään, ja nyt onkin kuulemma yllättävä sairastapaus ja homma siirtyy vähintään viikolla..

No se sitten Länsiautosta..

Taidan siis jatkaa vielä toisenkin viikon ajelua anoppilan ysitonnarilla, ja vien Viroon huoltoon. Siellä sentään tunnetusti palvelu pelaa.

E: Ilmeisesti asentaja on oikeasti sairastunut, joten eivät siitä kusettaneet, mutta oli palvelu oli joka tapauksessa tuttua Länsiautoa. Ajattelin jo, että onpa melkoisesti parannettu parin vuoden takaisesta, mutta ilmeisesti toiset on vähän palvelualttiimpia kuin toiset..
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Toivo.kesseli
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: To Maalis 22, 2012 22:28

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Toivo.kesseli »

Sanoisin, että ei korjaannu pelkkä apulaitehihna vaihtamalla. Veikkaisin isolla todennäköisyydellä vesipumppua. On noissa koneissa jouduttu vaihtamaan jopa ennen satkun täyttymistä.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5763
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ensiviikon pe olis oma menossa saabantille muutamaksi päiväksi. Perus öljynvaihdot ja suodattimet, jakopäänhihna ja vesipumppu, takajarru rahisee ja ei oo apparin puolelta ottanu tasaisesti eli sitä varmaan tarttee laittaa sekä myllytys, pinnoite ja ruostesuojaus. Ehkä parin naarmun paikkailua. Jakopäästä alkoi kuulua pientä kihinää kylmällä koneella niin eiköhän tuo jouda vaihtaa. Mittarissa noin 94tkm.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2069
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Julle »

9-5 Aero - 00
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5763
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jep jep. Persus ei vaan kestä välillä marmorin hintoja. Espoosta kysyin yhdestä paikasta hintaa ruostesuojaukselle, myllytykselle ja kovapinnoitteelle, 1400€, jakopäähihnan jja vesipumpun vaihto min 600€ + öljynvaihdot puhutaan noin +2300€. Tallinnassa sama noin 1200€ ja työnlaatu taattu... Ja saa haettua juomaa samalla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin