TID4
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
TID4
Moro
Velipoika on on iskeny silmänsä yhteen NG9-5 joka on 2.0 TID4 koneella. Mikä kone tuo on. Fiiatti vai Ooppeli vai joku niiden sekotus? Ja muutenkin millaisia käyttökokemuksia tuosta NG mallista on? Tyyppivikoja ym..
Velipoika on on iskeny silmänsä yhteen NG9-5 joka on 2.0 TID4 koneella. Mikä kone tuo on. Fiiatti vai Ooppeli vai joku niiden sekotus? Ja muutenkin millaisia käyttökokemuksia tuosta NG mallista on? Tyyppivikoja ym..
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
Re: TID4
Uudempi versio vanhasta tutusta 1.9 (Z19DTH) Fiat-moottorista. EGR se noitakin vaivaa siinä missä vanhempiakin, ei tiedossa uusia tyyppivikoja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Re: TID4
Pystyykö "päivittään" tuosta EGR:n pois käytöstä, kuten 1.9:stä?
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
Re: TID4
Eiköhän se ole mahdollista, ei ole vielä tullut itse käsiteltyä tuollaista uudempaa. Mutta Bosch EDC17 siitä löytyy, nuo vaan joutuu ohjelmoimaan suojauksista johtuen vähän hankalammin pöydällä avattuna.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TID4
Pian 20tkm (64-84tkm) huoletonta ajoa takana (pitää koputtaa puuta). Öljyt on pitänyt vaihtaa kerran. Muuta ei ole tehty.
Kävin Laakkosella päivittämässä uusimman softaversion, koska menee toisenlaiseen päivitykseen. Jyväskylässä ainakin yksi toimija sanoi onnistuvansa. Pitää kertoa lisää, kun olen ehtinyt käyttää päivitettävänä. Samalla tarkoitus disabloida/minimoida EGR ja DBF
Kävin Laakkosella päivittämässä uusimman softaversion, koska menee toisenlaiseen päivitykseen. Jyväskylässä ainakin yksi toimija sanoi onnistuvansa. Pitää kertoa lisää, kun olen ehtinyt käyttää päivitettävänä. Samalla tarkoitus disabloida/minimoida EGR ja DBF
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: TID4
Tuollainen oli perheessä 130tkm matkan ajan, ei ongelmia hajonnutta vesipumppua lukuunottamatta. Tämäkin toki oli tuttu tyyppivika joka oli tiedossa. Vahvan olonen moottori.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: TID4
Itseäni mietitytti aikoinaan kuinka moinen kone jaksaa isoa autoa liikuttaa mutta ajossa on kyllä paperiarvoja vahvemman oloinen - paremmin kuin hyvin pärjää arkiajossa. Ja menee suht vähällä polttoaineella. Jos automallia ylipäätään miettii niin nykyhinnoilla hinta ja laatu kohtaavat mielestäni paremmin kuin hyvin. Varaosien saatavuudenkaan suhteen ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Parkkitutkan anturit ja penkinlämmittimethän noissa on hajalla ja omaani on vaihdettu iskarien yläpään laakerit sekä turbon solenoidi (vai mikä lie olikaan..) joka alkoi "kurnuttamaan" kuten kuulemma Insignioissakin ennemmin tai myöhemmin. Lisäksi takajarruilla on kuulemma tapana alkaa laahaamaan.
Itse katson aihetta tietysti vähän väritettyjen lasien läpi mutta n. 30tkm ajon jälkeen ko. autolla en voi kuin suositella
Itse katson aihetta tietysti vähän väritettyjen lasien läpi mutta n. 30tkm ajon jälkeen ko. autolla en voi kuin suositella
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2730
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: TID4
Kuinkas normaalilta raadin mielestä tämä käyntiääni kuulostaa? Ajaisitteko enää juurikaan? Aiemmin oli lähinnä suht hiöjaista tsuk-tsuk-tsuk-ääntä, nyt paheni viikonloppuna melkoisesti...
https://vid.me/INeQ
https://vid.me/INeQ
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: TID4
Mitähän sieltä käyttöhihnan suunnasta löytyy? Joku laakeri tms. hinkuttaapi? Tuommosta oli kyllä lievempänä, huomattavasti lievempänä, lähinnä peipposen viserrystä kylmänä, ennen hihnan ja pumpun vaihtoa. En tiedä viakka olis jälkeenkin vielä ollut.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2730
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: TID4
Tänään vein heti aamusta Länsiautolle katsottavaksi.
Kuuntelivat ääntä hallissa ja selvittelivät sen lähdettä, ja noin vartin päästä ajoivat auton pihalle ja tulivat kertomaan, että jakopäästä tulee, mutta eivät suoralta kädeltä osaa sanoa mistä osasta ääni lähtee, mutta sanoivat, että vesipumppuhan se yleensä Insignioissa on se heikoin lenkki..
Kirjoittivat myös Ruotsin liikettä varten diagnoosin englanniksi, ja antoivat leimattuna mukaan, eivätkä veloittaneet palveluista penniäkään, joten siltä osin kyllä Länsiautolle täydet pisteet palvelusta. Tekis itse asiassa ihan tuon hyvän palvelun takia viedä Länsiautolle laitettavaksi, saisihan silloin myös 3v takuun..
Mutta jos nyt ensin sais tuon Ruotsin liikkeen kanssa asiaa etenemään...
Kuuntelivat ääntä hallissa ja selvittelivät sen lähdettä, ja noin vartin päästä ajoivat auton pihalle ja tulivat kertomaan, että jakopäästä tulee, mutta eivät suoralta kädeltä osaa sanoa mistä osasta ääni lähtee, mutta sanoivat, että vesipumppuhan se yleensä Insignioissa on se heikoin lenkki..
Kirjoittivat myös Ruotsin liikettä varten diagnoosin englanniksi, ja antoivat leimattuna mukaan, eivätkä veloittaneet palveluista penniäkään, joten siltä osin kyllä Länsiautolle täydet pisteet palvelusta. Tekis itse asiassa ihan tuon hyvän palvelun takia viedä Länsiautolle laitettavaksi, saisihan silloin myös 3v takuun..
Mutta jos nyt ensin sais tuon Ruotsin liikkeen kanssa asiaa etenemään...
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2730
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: TID4
Tuntuupa olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa saada yhtä hemmetin remmiä vaihdettua, vaikka siitä olis ihan merkkihuollollekin valmis maksamaan...
Länsiautolle oli aika varattuna huomiselle, mutta huoltoneuvojan piti palata asiaan ma aamuna, no mutta eipä palannut. Jätin soittopyyntöjä ja sähköposteja lähettelin, mutta ei vastattu kuin vasta tänään, ja nyt onkin kuulemma yllättävä sairastapaus ja homma siirtyy vähintään viikolla..
No se sitten Länsiautosta..
Taidan siis jatkaa vielä toisenkin viikon ajelua anoppilan ysitonnarilla, ja vien Viroon huoltoon. Siellä sentään tunnetusti palvelu pelaa.
E: Ilmeisesti asentaja on oikeasti sairastunut, joten eivät siitä kusettaneet, mutta oli palvelu oli joka tapauksessa tuttua Länsiautoa. Ajattelin jo, että onpa melkoisesti parannettu parin vuoden takaisesta, mutta ilmeisesti toiset on vähän palvelualttiimpia kuin toiset..
Länsiautolle oli aika varattuna huomiselle, mutta huoltoneuvojan piti palata asiaan ma aamuna, no mutta eipä palannut. Jätin soittopyyntöjä ja sähköposteja lähettelin, mutta ei vastattu kuin vasta tänään, ja nyt onkin kuulemma yllättävä sairastapaus ja homma siirtyy vähintään viikolla..
No se sitten Länsiautosta..
Taidan siis jatkaa vielä toisenkin viikon ajelua anoppilan ysitonnarilla, ja vien Viroon huoltoon. Siellä sentään tunnetusti palvelu pelaa.
E: Ilmeisesti asentaja on oikeasti sairastunut, joten eivät siitä kusettaneet, mutta oli palvelu oli joka tapauksessa tuttua Länsiautoa. Ajattelin jo, että onpa melkoisesti parannettu parin vuoden takaisesta, mutta ilmeisesti toiset on vähän palvelualttiimpia kuin toiset..
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: To Maalis 22, 2012 22:28
Re: TID4
Sanoisin, että ei korjaannu pelkkä apulaitehihna vaihtamalla. Veikkaisin isolla todennäköisyydellä vesipumppua. On noissa koneissa jouduttu vaihtamaan jopa ennen satkun täyttymistä.
Re: TID4
Ensiviikon pe olis oma menossa saabantille muutamaksi päiväksi. Perus öljynvaihdot ja suodattimet, jakopäänhihna ja vesipumppu, takajarru rahisee ja ei oo apparin puolelta ottanu tasaisesti eli sitä varmaan tarttee laittaa sekä myllytys, pinnoite ja ruostesuojaus. Ehkä parin naarmun paikkailua. Jakopäästä alkoi kuulua pientä kihinää kylmällä koneella niin eiköhän tuo jouda vaihtaa. Mittarissa noin 94tkm.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: TID4
Jep jep. Persus ei vaan kestä välillä marmorin hintoja. Espoosta kysyin yhdestä paikasta hintaa ruostesuojaukselle, myllytykselle ja kovapinnoitteelle, 1400€, jakopäähihnan jja vesipumpun vaihto min 600€ + öljynvaihdot puhutaan noin +2300€. Tallinnassa sama noin 1200€ ja työnlaatu taattu... Ja saa haettua juomaa samalla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96