Jos joku on itse asentanut tai seurannut vierestä kun NG:n on asennettu lisälämmitin, niin olisi mukava kuulla kommentteja ja havaintoja asennuksesta. Ongelmia on ilmeisesti ollut ainakin automaatti-ilmastoinnin ohjauksessa ja lämmittimen sammumisessa?
Aikani nettiä selailtua löysin Insignian mallikohtaiset asennusohjeet niin Eberspächerille kuin Webastollekkin. Ne lienee se oljenkorsi johon asennusta suunnittelevan on turvauduttava paremman tiedon puutteessa.
Muutama oleellinen ero näillä kahdella merkillä näytti olevan Insignian osalta.
- Asennuspaikka: Webasto suosittaa asennusta rintapeltiin hyvin lähelle lämmityslaitteen letkujen läpivientiä ja Eber taas oikean etupörän etupuolelle.
- Polttoaineen syöttö: Webaston ohjeessa polttoaine otetaan haarotuksella letkusta polttoainsuodattimen vierestä ja Eberin ohjeissa asennetaan erillinen ottoputki polttoainpumpun kanteen.
- HVAC ohjaus Webasto: Webaston ohjeissa puhallinmoottorin nopeutta ohjataan IPCU-releen kautta. IPCU-rele kytketään HVAC-ohjausyksikön X2 liittimen pinnin 15 ja puhallinmoottorin X2 liittimen pinnin 6. Nämä kytkennät näyttäisivät WIS:n mukaan olevan yhteneviä myös NG:n kanssa pinni 15 = "puhallinmoottorin nopeuden ohjaus".
Lisäksi erillisen releen kautta ohjataan Webaston käydessä syöttöjännitettä "läppämoottorille". Kytkentä HVAC-ohjausyksikön X3 liittimen pinni 15 ja läppämoottorin pinni 2 väliin. Nämäkin näyttävät olevan yhteneviä NG:n kanssa. X3 pinni 15 on WIS:n "HVAC:n moottorin syöttöjännite".
![Kuva](http://i169.photobucket.com/albums/u220/kanm_2007/EberWebasto/WebastoInsigniaWiring.jpg)
-HVAC ohjaus Eberspächer: Eberissä HVAC-ohjaus on toteutettu näköjään väyläohjauksena erillisen SVM-ohjausyksikön kautta, josta tulee ainoastaan yksi johto OBD-liittimen pinniin 1 GMLAN-LS. Tuo pinnihän on sitten NG:ssäkin "hitaan GMLAN sarjadata".
![Kuva](http://i169.photobucket.com/albums/u220/kanm_2007/EberWebasto/EberInsigniaWiring.jpg)
Jos jolla kulla on asennettuna Eberin lämmitin niin erityisesti sen osalta kiinnostaisi tietää miten tuo HVAC ohjaus on toteutettu. Saabin alkuperäinen lisälämmitin näyttää olevan nimenomaan Eberin tekele joten pienellä riskillähän sitä voisi kokeilla Insignian mallikohtaista asennussarjaa.