Jousitus/iskunvaimennus

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
sairas
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 13:25

Jousitus/iskunvaimennus

ViestiKirjoittaja sairas » To Loka 11, 2018 17:26

Tuli hankittua NG 9-5 1.6t, alusta tuntuu tosi kovalle, onko kukaan saanut pehmennettyä. Pyörät on 19" 245/40.
Saapilla 1987.........

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4559
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Jousitus/iskunvaimennus

ViestiKirjoittaja tturku » To Loka 11, 2018 18:05

Vähän pintakovahan se on. Ainakin sporttialusta. 17" vanteet ja renkaat helpottaa. Mulla on talvirenkaat noilla 17" vector vanteilla. Kesikset on 18" ja omaan makuun hyvät.

Ja onnea uudelle hankinnalle!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA),
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Merimasku

Re: Jousitus/iskunvaimennus

ViestiKirjoittaja tosu » To Loka 11, 2018 18:40

Täältä myös onnea hankinnalle. Kova ja välillä myös täristävä alusta tuo on, ei siitä mihinkään pääse. Maantie- ja varsinkin moottoritienopeuksissa toimii hyvin, mutta hiljaisemmissa nopeuksissa kaipaisi pehmeämpää alustaa. Itsellä on 17" tuuman vanteet niin kesällä kuin talvella, paremmalta tuntuu talviaikaan kitkoilla kun ovat pehmämmän oloiset.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt tallissa
2010 NG 9-5 Vector Hirsch A ja 2010 9-3 SC Aero BioPower A
Löytyy myös 2002 9-5 Arc A "kesäauto".

HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1107
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Jousitus/iskunvaimennus

ViestiKirjoittaja HEV » To Loka 11, 2018 20:46

Samoin onnittelut - hienohan se on verrattuna tasajalkapremiumiin (A6,5,E) :mrgreen: Sporttialusta on tosiaan aika napakka, mutta eipä ole edes naisväeltä tullut siitä arvostelua - aeron alustoilla ovat toisaalta joutuneet ajamaan viimeiset 10 v (ja tytär aina). Itsellä on ollut aina jäykkäalustaisia siviilejä ja as-kilpureita, joten "hyppykelpoinen" alusta tuntuu aina turvalliselta ajossa.

Tulee mieleen, että jos Ruotsin romiksilta löytyisi vakioalustan vähän ajetut jouset ja iskarit, niin nillähän se löysenisi (EPCn mukaan 1,6ssa olisi vain koodi 86 iskareita edessä eli onko edes sport-alustaa saanut?). Alustakoodit kannattaa kyllä käydä EPCn kanssa huolella läpi. Vakaajia tuskin kannattaa vaihtaa. Vakaajat kyllä jättäisin ennalleen, vaikka löytyisikin ohuempia.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BP