Länsiautossa vika diagnosoitu vuotavaan imusarjan tiivisteeseen, ja tämä on kuulemma todella yleinen vika, joka koskee kaikkia DTx-moottoreita ennen vuotta 2011, joten saattaapi tulla jollakin muullakin eteen ja on hyvä katsoa imusarjan päälle, jos alkaa jäähdytysnestettä katoamaan. Kuulemma huomattavasti yleisempi kuin EGR:n jäähdyttimen kopan vuoto..
Korjauksessa ei vaihdeta pelkkää imusarjan tiivistettä, vaan tiivisteitä vaihdetaan aina turbolta imusarjalle saakka. Ilmeisesti jonkun GM:n ohjeen mukaisesti, tämän takia työtunteja veloitetaan enemmän kuin pelkästä imusarjan (tiivisteen) vaihdosta.
Korjaushintoja:
Länsiauton tarjous korjauksesta oli sellainen, että oli pakko keksiä jotain muuta. Lähemmäs 900e vianhakuineen.
RS-Superhuolto (Opel) sanoi, etteivät tee kyseistä operaatiota ollenkaan.
Saabianti ei jostain syystä ole vastannut, vaikka sieltä yleensä tulee nopeasti vastaus...
Tallinnan merkkiliike Viking Motors puolestaan vastasi kyselyyn viidessä minuutissa, ja heidän kanssaan tuli sovittua korjaus.
Hintaa korjaukselle tulee n. 450e laivamatkoineen, joten jää ihan hyvä päiväpalkka, kun jaksaa viedä etelään.
Ehkäpä auto on tämän jälkeen taas iskussa
