Ng 9-5:sen rengastus

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
keisari
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: Ng 9-5:sen rengastus

Viesti Kirjoittaja keisari »

Jos kellään tarviis niin löytyy alkuperäiset 17" blade vanteet hintaan 350 e sarja eli vectorin alkuperäiset nokian black gummeilla 4 mm pinnalla vanteilla ajettu vain kesällä ja ilman naarmuja ja kolhuja...
Yv tai puh.0401878866
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. Viiru 9-5 Aero aut.( pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan),

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4954
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ng 9-5:sen rengastus

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tavirenkaat päivitetty ja laitettu orig. Vectorin vanteille. 225/55R17 Dunlop Ice Touchit 520€ kierros kotiin toimitettuna ukista. Ei vetele, vesi ja loskakelissä ja liukkaallakin on hyvät olleet. Hiljaisetkin vielä ja saihan noi 8.4 TM:n testistäkin. Ei vetele. Tähän asti oon tod. Tyytyväinen. Katotaan kuinka kestää kulutusta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI DSG L&K -16, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: Ng 9-5:sen rengastus

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Tekis mieli vaihtaa alle vähän isompaa ja samalla leveämpää vannetta, idealla taakse vähän leveämpi kuin eteen että täyttyisi nuo pyöränkotelot joka nurkassa samalla tavalla 8) Eteenhän on orggisvannettakin ollut 8,5" leveänä joten sen levyinen vähän pienemmällä offsetillä ei tuota ongelmia mutta 9,5" sovittaminen taakse jo vähän askarruttaakin kun levenee väistämättä jonkin verran sisäänkin päin..

Kellään omakohtaista kokemusta, millaiset kiekot tuolla mahtuu pyörimään? Ja millaiset on ajaa..? Ulkonäön ehdoillahan tuolaista setuppia tietysti ennen kaikkea suunnittelen mutta ajettavuudenkin tulisi toki säilyä hyvänä.
#5984
9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76

kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: Ng 9-5:sen rengastus

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Jatkanpa yksinpuhelua jos kuka joskus painii samojen asioiden kanssa ja kiinnostaa.. Alan kallistua ratkaisuun että hankin 8,5" leveät vanteet joka nurkkaan ja laitan vaikka ohuet spacerit taakse jos näyttää jäävän vieläkin liiaksi sisään.. Perusteluina a. säästän rengaskuluissa b. saman kokoiset renkaat/vanteet edessä ja takana joten voi vaihtaa "ristiin" ja kuluu tasaisemmin ja c. valmistajalla lienee ollut joku peruste siihen että originellivanteet on max 8,5" leveitä ts. en lähde liiaksi kikkailemaan ajo-ominaisuuksien kustannuksella.

Kellään omakohtaista kokemusta tuon kokoluokan renkaissa joko Linglong Greenmaxeista tai Sailun Atrezzo zsr:stä? Nuo ns. halpisrenkaat kun on kovasti kehittyneet viime vuosina ja noista kahdesta ainakin kuullut ihan hyvääkin palautetta..
#5984
9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4954
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ng 9-5:sen rengastus

Viesti Kirjoittaja tturku »

Varmaan ihan hyvä valinta vanteiden suhteen. Itsellä on nyt pyörinyt keväästä asti alla 235/45R18 koossa Landsail LS588UHP kumit, 280€ kierros + asennus (1001renkaat). Hyvin on pelittäneet ja eivät ole sulaneet allekaan eli erittäin hyvä hinta laatusuhde. Saihan nuo renkaat viimekesän (2015) TM:n rengastestissä 4 tähteä ja 8.3 muistaakseni arvosanaksikin joka taitaa olla kiinakumeista kautta aikojen paras tulos.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI DSG L&K -16, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: Ng 9-5:sen rengastus

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Joo noitahan on tosiaan kans kehuttu! Harmi vaan kun ei näy olevan tuossa 19" koossa ainakaan tuolla 1001renkaat.com:ssa..
#5984
9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76

ng95
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Kesä 13, 2013 13:11

Re: Ng 9-5:sen rengastus

Viesti Kirjoittaja ng95 »

tturku kirjoitti:Varmaan ihan hyvä valinta vanteiden suhteen. Itsellä on nyt pyörinyt keväästä asti alla 235/45R18 koossa Landsail LS588UHP kumit, 280€ kierros + asennus (1001renkaat). Hyvin on pelittäneet ja eivät ole sulaneet allekaan eli erittäin hyvä hinta laatusuhde. Saihan nuo renkaat viimekesän (2015) TM:n rengastestissä 4 tähteä ja 8.3 muistaakseni arvosanaksikin joka taitaa olla kiinakumeista kautta aikojen paras tulos.

Minulla kans Landsailin 245/45/18 ja olen ollut tyytyväinen.

aero
-
Viestit: 6412
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ng 9-5:sen rengastus

Viesti Kirjoittaja aero »

kesäjukka kirjoitti:b. saman kokoiset renkaat/vanteet edessä ja takana joten voi vaihtaa "ristiin" ja kuluu tasaisemmin
Sama koko on myös helppo tapa varmistaa sama vierinkehä. Saksalaisethan on noita sekarengastuksia tunkeneet jo tehtaalta ja niillä on aika tarkat listat, mitä kokoja voi ja kannattaa sekottaa keskenään. Nelivedoissa tuo tietty korostuu luonnostaan, mutta nykyisissä vajaavedoissakin voi häiritä mm. ESP:n, ABS:n ja RDC:n toimintaa ikävyyksiin asti, jos renkaat pyörii eri tahtia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

mike
"Hölösuu"
Viestit: 1492
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Ng 9-5:sen rengastus

Viesti Kirjoittaja mike »

Nyt tuli alle Goodyear Efficientgrip Performance renkaat vakiokoossa 225/55R17. Huomattavan hiljaiset ainakin verrattuna vanhoihin kuluneisiin Michelin Primacy kumeihin. Aika näyttää mikä on kestävyys.

Ostaessa kirpaisi, mutta tuska helpotti vähän kun oli niin paljon hiljaisemmat ja miellyttävämmän tuntoiset ajaa mitä vanhat. Tai sitten se on vain menneen rahan aiheuttamaa toiveajattelua.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334

mjava
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Ng 9-5:sen rengastus

Viesti Kirjoittaja mjava »

Hei,

Vähän vanha ketju, mutta onko jollain tietoa, että mahtuuko 2.0 Aeroon 17” vanteet jarrujen puolesta? Tuolla alussa puhuttiin kolmesta jarrukoosta, ilmeisesti V6 Aerossa on 18” minimikoko, mutta mites tää pienempi koneellinen?
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
9-3 Aero Cabriolet aut. -01
96 -78

Edelliset:
9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6085
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ng 9-5:sen rengastus

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

mjava kirjoitti:
Pe Kesä 26, 2020 06:34
Hei,

Vähän vanha ketju, mutta onko jollain tietoa, että mahtuuko 2.0 Aeroon 17” vanteet jarrujen puolesta? Tuolla alussa puhuttiin kolmesta jarrukoosta, ilmeisesti V6 Aerossa on 18” minimikoko, mutta mites tää pienempi koneellinen?
Pitäisi mahtua. Muistaakseni siinä on samankokoiset jarrut kuin TTiD:ssä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2001
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ng 9-5:sen rengastus

Viesti Kirjoittaja valtteri »

mjava kirjoitti:
Pe Kesä 26, 2020 06:34
Hei,

Vähän vanha ketju, mutta onko jollain tietoa, että mahtuuko 2.0 Aeroon 17” vanteet jarrujen puolesta? Tuolla alussa puhuttiin kolmesta jarrukoosta, ilmeisesti V6 Aerossa on 18” minimikoko, mutta mites tää pienempi koneellinen?
Kyllä V6:seen mahtuu 17" vanteet. V6:sessa vakiona +17 jarrut koodilla AH
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
BMW 1200 LT, Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"

Vastaa Viestiin