P0013B

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

P0013B

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Moi, nokka-akselin asentoanturia ilmeisesti herjaa.
Tuntuu olevan vietävän kallis osa ja harvinanen. Onko muilla samaa vikaa?
Liikaaa romua

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6128
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: P0013B

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

SAAB 900 TURBO 16 kirjoitti:
To Heinä 30, 2020 10:02
Moi, nokka-akselin asentoanturia ilmeisesti herjaa.
Tuntuu olevan vietävän kallis osa ja harvinanen. Onko muilla samaa vikaa?
Eipä ole onneksi ollut.

Mikä moottori on kyseessä? 2.0 bensa?
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: P0013B

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Bensa. Ei oo mitään muuta kun vikaa koko autossa ja motissa. Viimevuoden korkauskulut 5500€. Siinä saa miettiä, että onko tämä sen arvoista
Liikaaa romua

Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: P0013B

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

SAAB 900 TURBO 16 kirjoitti:
Pe Heinä 31, 2020 09:40
Bensa. Ei oo mitään muuta kun vikaa koko autossa ja motissa. Viimevuoden korkauskulut 5500€. Siinä saa miettiä, että onko tämä sen arvoista
Hyi kamala, vaihda heti diisseliin :D
Mitäs tuohon on sit pitänyt tehdä? Jakopää, turbo, mankkuvenoja? :|
9-5 TTiD4 Aero 4D VM11
9-3 B207L Vector 4D VM03 BioPower

veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 839
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: P0013B

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Jakopään ketju jos ei ole nokka akselin asento säädön anturissa sihdissä likaa

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2583
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: P0013B

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

veini siekkinen kirjoitti:
Pe Heinä 31, 2020 15:38
Jakopään ketju jos ei ole nokka akselin asento säädön anturissa sihdissä likaa
Jep, itsekin vähän epäilen, että jakopään ketju kummittelee.

Kuulostaako kone kylmäkäynnistyksissä normaalilta?
Tomppa & Tesla Model S 85D -15 & Kia Optima SW -18 & Volvo V70 2.5T -04

SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: P0013B

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Ei se säksättää, kyllä sen huomaa. Ketju vaihtoon ja kikki kilut mukana. Öp:n putsaus samalla, tietenkin.

Tänään vaihtui öljymäärä anturi kun alkoi o-rengas vuotamaan, jälleen öljypohja alas.

Joko nokka-akselin ajotuksessa tai nokkien solenoideissa vika.. taas menee ”tonnitolkulla massia”.

Turpon öljyletkun vaihto marmorilla oli sen 650€🤣, aika nice.
Liikaaa romua

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6128
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: P0013B

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jeppe96 kirjoitti:
Pe Heinä 31, 2020 12:50
Hyi kamala, vaihda heti diisseliin :D
Mitäs tuohon on sit pitänyt tehdä? Jakopää, turbo, mankkuvenoja? :|
Täysin samaa mieltä :wink:

Kohta joku kirjoittaa tähän, että en osta/hanki/omista autoa, jossa ei ole moottoria :wink: :lol:

Onhan tuo dieselin käyntiääni varsinkin kylmänä aika iljettävä, mutta moottori on kestävä.
Sitä paitsi tuli tuossa viime viikolla kuunneltua uudehkon Audi A6:n TDi:n ääntä, niin ei NG-Saabeissa olevat 1.9-2.0T(T)iD:t häpeä sille äänissä yhtään mitään. VAG -konsernin dieseleissä on varmaan kaikista iljettävin ääni uudehkoista diesel-autoista :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

mttm
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: P0013B

Viesti Kirjoittaja mttm »

SAAB 900 TURBO 16 kirjoitti:
Pe Heinä 31, 2020 23:30
Ei se säksättää, kyllä sen huomaa. Ketju vaihtoon ja kikki kilut mukana. Öp:n putsaus samalla, tietenkin.

Tänään vaihtui öljymäärä anturi kun alkoi o-rengas vuotamaan, jälleen öljypohja alas.

Joko nokka-akselin ajotuksessa tai nokkien solenoideissa vika.. taas menee ”tonnitolkulla massia”.

Turpon öljyletkun vaihto marmorilla oli sen 650€🤣, aika nice.
Tästä tuli mieleen, että miks pitää käyttää marmorin palveluja? Siis ihan asiallisena huomautuksena, ei todellakaan kettuiluna. Minä en ainakaan ostas 10v vanhaan autoon marmorilta enää mitään. Eikös Suomessa ole monen monta pajaa, joka osannee myös hanskata NG 95 korjaukset. Vai mitä olette mieltä?

Vastaa Viestiin