Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Tosiaan kauhea viive kun vaihtaa kiihdyttäessä isommalle vaihteelle. Ahdot häviää vaihdon yhteydessä ja mietti jonkun aikaa ennen kun lähtee uudestaan vetämään. Onko kellään mitään vinkkiä mikä pielessä ei anna mitään vikakoodia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Tyhmä kysymys, mutta onko vaihdesiirrin (=keppi) jäykemmän oloinen kuin aiemmin?
Millä katsoit vikakoodit? MDI?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Mitä se vaihdekeppi siihen vaikuttaa. Yleismallilla katsottiin vikakoodit
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Olisko alipaineventtiieistä toinen jumissa. Ohjaa vaihtoläpän ja hukkaportin kelloja. 2kpl siinä tuulihaan vieressä oikealla. Mulla pitäis olla 2 toimivaa käytettyä jossakin.
Edit. Eipäs välttämättä sovikaan, koska ovat ng 93 Ttidstä
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Näyttääkö se jotain vikakoodia jo ventiili on jumissa
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Ei välttämättä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Kyllä se varmaan niissä venttiileistä vika on. Käytin irti ne ja puhaltelin ja kopittelin niitä. Viive sen jälkeen huomattavasti lyheni
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Laita sähköpostia. Mulla on yksityisviestien kanssa ollut ongelmaa jo pidemmän aikaa.
Edit. Uutta ei ole pakko ostaa, koska venttiili on, niin valtavan yksinkertaista tekniikkaa. Yhden olen kunnostanut näillä ohjeilla. Toki se piti pikaliimalla liimata varovasti kasaan, mutta toimi kuin uusi. Varaosanumerot oli eri z19dtr ja z20dtr koneiden venttiileissä, mutta jos haluat, niin voin z19dtr koneen venttiilin lähettää testiin postikuluja vastaan?
https://www.youtube.com/watch?v=dkPuEmwP4oQ
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Meillä oli jossain vaiheessa vaihdekeppi jäykähkön oloinen, kun vaihtoi 3. tai 5. vaihteelle. Tällöin tuntui, että vaihteen päälle kytkeytyminen olisi ollut hitaampaa.
Laitoin silikonisprayta vaihdekepin ja sen alla olevan kupin väliin niin paljon kuin vain pystyin purkamatta koko laitosta. Sen jälkeen on toiminut taas moitteetta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Ei mulla vaihteissa mitään vikaa ole vaan ei ahda heti kun vaihtaa isomalle
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Vaihdoin mankkuventtiilin ja nyt toimii
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
^ Kummanko mankkuvenan vaihdoit, siis edestä katsoen oikean- vai vasemmanpuoleisen? Siis jos sattuvat olemaan asennettu samalla tavalla kuin ng-kolkissa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Oikean puoleisen vaihdoin kun se oli jumissa
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Mankkuvenoja on vähän erilailla laiteltu näissä. Ekoissa ttid Kolkeissa on peräkkäin samassa telineessä, toinen vain näkyvissä ja uudemmissa on rinnan niin, että molemmat näkyy. Ilmeisesti ng95 dessä onkin kaksi erilaista venttiilliä rinnakkain molemmat näkyvissä. Muuta eroa ei taida olla, kuin putkien lähtöjen suunnat.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Meidän oma on vm.2008 eli alkupään moottorilla. Onko se etummainen vai taaempi mankkuvena joka vaikuttaa siihen pikkuahtimeen? Meidän oma käyttäytyy juuri noin kuin Vesku73:n, tosin automaattivaihteistolla. Eli kun ajaa liikenneympyrään ja hellittää kaasusta, niin on PITKÄ viive sen jälkeen kun on läntännyt kaasupedaalin pohjaan, aluksi ei tapahdu muutamaan sekuntiin mitään,ja sitten auto lähtee sutimaan (jos ajonvakautus on pois päältä kuten usein onkin).
Siis liikenneympyrään / -ympyrässä ajaessa pitäisi laatikkoa luistattaa jarrulla ja kaasulla jos haluaisi sujuvaa menoa, mutta se on kyllä turhan hankalaa, testattu on. Joko tuo täysin ehjä 6v-automaattilaatikko on noin umpisurkea, tai sitten on mankkuvenassa tai ahtimessa vikaa.
Autonhan pitäisi reagoida ihan välittömästi kaasupedaalin painamiseen ilman mitään miettimisiä, siis etenkin kun koneessa on myös sellainen miniahdin jossa ei pitäisi olla juurikaan lagia?
Siis liikenneympyrään / -ympyrässä ajaessa pitäisi laatikkoa luistattaa jarrulla ja kaasulla jos haluaisi sujuvaa menoa, mutta se on kyllä turhan hankalaa, testattu on. Joko tuo täysin ehjä 6v-automaattilaatikko on noin umpisurkea, tai sitten on mankkuvenassa tai ahtimessa vikaa.
Autonhan pitäisi reagoida ihan välittömästi kaasupedaalin painamiseen ilman mitään miettimisiä, siis etenkin kun koneessa on myös sellainen miniahdin jossa ei pitäisi olla juurikaan lagia?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98