Sain sopivasti "käytetyt" iskarit eteen ja taakse . Vein huoltoon ja samassa tehtiin vuosihuolto (350 tkm) + bloomin takajarruvalon vaihto.
Huollon lasku 612e + bloominjarru ledi nauha ja tietty iskarit + takajouset lisäksi!
Oli kyllä nautinto katsoa kun osava kaveri vaihto osia, mulla olis menny hermo ja terveys ihantäysin jo jarruvalon vaihdossa .
Noh nykyään en tee muuta kun tankkaan!
P.S. Jos joku tarvii paljon käytetyt EHJÄT iskarit (ei vuoda) ja jouset niin mangnetic raidia löytyy muutamalla kympillä!!
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Alamäkeen satasta, metsästä tuuleen aukiolle, kaappirekka kohdalla, iso paine-ero kun pyyhkäisi jäät/lumet Saabin katolta. Pieni tunne ratissa, ei muuta, odotin "tuulen viemää". On se juna!
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Oho, jätti NG tienposkeen. Kiristin varsi hajosi ja moniurahihna lakkasi pyörittämästä apulaitteita.
Hienosti syttyi eri varoitusvalot peräkanaa ja lopuksi akku säästömoodiin.
Soitto vakuutusyhtiölle joka toimitti Hinausauton paikalle.
Pari päivää luottokorjaamolla ja lasku oli 193 e . Ei paha...minusta!
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Oma riemutseminen loppui syksyllä, ng femma lähti kiertoon. Mittarissa oli 137 tkm.
Suurin syy oli vaihtoon oli orastava alustan ja korin ruoste, takaluukun maalautin pari vuotta sitten kun led nauha oli hangannut maalia pois.
Ovi aukoissa, pyöränkoteloissa ja alustassa oli ruostetta joka ois kaivannut huomiota.
Olihan kulkine jo kymmenen vuotta vanha, aika tekee tehtävänsä. Muuten mukava saabbi.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Oho, jätti NG tienposkeen. Kiristin varsi hajosi ja moniurahihna lakkasi pyörittämästä apulaitteita.
Hienosti syttyi eri varoitusvalot peräkanaa ja lopuksi akku säästömoodiin.
Soitto vakuutusyhtiölle joka toimitti Hinausauton paikalle.
Pari päivää luottokorjaamolla ja lasku oli 193 e . Ei paha...minusta!
Jäikö tietoa kenen valmistama kiristin?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Oma riemutseminen loppui syksyllä, ng femma lähti kiertoon. Mittarissa oli 137 tkm.
Suurin syy oli vaihtoon oli orastava alustan ja korin ruoste, takaluukun maalautin pari vuotta sitten kun led nauha oli hangannut maalia pois.
Ovi aukoissa, pyöränkoteloissa ja alustassa oli ruostetta joka ois kaivannut huomiota.
Olihan kulkine jo kymmenen vuotta vanha, aika tekee tehtävänsä. Muuten mukava saabbi.
Meillä lasissa 190 660 km ja meno jatkuu. Varmaan siihen saakka, jos NEVSiltä joskus tulisi jotain (esim. 3 vuoden kuluessa), tai sitten seuraava on Alfa, Jagge tai Volvo. Jälkimmäinen vaihtoehto (siis se, että olisi joku ei-saabmainen kulkine)
Oho, jätti NG tienposkeen. Kiristin varsi hajosi ja moniurahihna lakkasi pyörittämästä apulaitteita.
Hienosti syttyi eri varoitusvalot peräkanaa ja lopuksi akku säästömoodiin.
Soitto vakuutusyhtiölle joka toimitti Hinausauton paikalle.
Pari päivää luottokorjaamolla ja lasku oli 193 e . Ei paha...minusta!
Missä muuten käytät NG Femmaa huollossa/korjauksessa?
En usko että kiristin oli alkuperäinen mutta oli "kulunut ja vanhan näköinen (vähän niikuin omistaja ") (autolla aj. 350tkm).
Huollatan kaikki Saabini Repofix Oy Hyrylä .
Vielä kommentti VFR älle. Toi ruostepeikko on aika kova kaveri jossa potero sotaa jää ainoaksi vaihtoehdoksi ellei heti aloita taistelua sitä vastaan.
Aikanaan myin muutamia uusia mersuja ja takuu siihen aikaan oli 2 vuotta....Eräällä asiakkaalla oli B mese josta Kolantena vuonna vaihdettiin ruostuneet ovet ja konepelti B mesestä 50-50 perjatteella.... KAMLAA (v.2010)
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Oma riemutseminen loppui syksyllä, ng femma lähti kiertoon. Mittarissa oli 137 tkm.
Suurin syy oli vaihtoon oli orastava alustan ja korin ruoste, takaluukun maalautin pari vuotta sitten kun led nauha oli hangannut maalia pois.
Ovi aukoissa, pyöränkoteloissa ja alustassa oli ruostetta joka ois kaivannut huomiota.
Olihan kulkine jo kymmenen vuotta vanha, aika tekee tehtävänsä. Muuten mukava saabbi.
Veikkaan, että tuo allekirjoituksessasi mainittu OG9-5 ruostuu vielä helpommin kuin NG9-5.
NG9-5:ssa on kuitenkin yritetty eliminoida ne tietyt paikat, josta OG9-5 lähtee ruostumaan (mm. takapyörän ja takaoven välinen helman pokkaus. Naapuri on tuskaillut sen ongelman kanssa omassa OG9-5 farkussaan.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko vuosimallien 2010 ja 2011 välillä mitään eroa ruostuvuuden osalta. Luulisi, että ei ole, koska tuskin ovat muuttaneet prosessia vuoden aikana.
Aikanaan myin muutamia uusia mersuja ja takuu siihen aikaan oli 2 vuotta....Eräällä asiakkaalla oli B mese josta Kolantena vuonna vaihdettiin ruostuneet ovet ja konepelti B mesestä 50-50 perjatteella.... KAMLAA (v.2010)
Onhan näitä nähty: Opelit "munakadetti" sekä Vectra 80-90 -luvun vaihteessa ja 2000 -luvun alun Ford Focus.
Muistan kun entisen työnantajan silloisella talouspäälliköllä oli työsuhdeautona Ford Focus farkku vm. 2001. Auton takaluukku alkoi mädäntyä alaosastaan jo kahden vuoden ikäisenä. Rouva oli sen verran höveli, että ei tehnyt autolla mitään, ajoi vain. Ei tainnut olla sillä enää kovin hyvää jäännösarvoa 3 vuoden käytön jälkeen
Oli lievä pettymys kyllä ng9-5 ruostesuojaus alustan ja pyöränkoteloiden osalta. Ei sitä nyt helposti ruostuvaksi voi sanoa mutta ei se kyllä mikään ruosteeton myöskään ole. Varsinkin noi pyöränkotelot saattaa tulla yllätyksinä jossain vaiheessa kun ovat piilotettu niiden sisälokareiden taakse ja pääsevät kaikessa rauhassa siellä muhimaan.
--> mielenkiintoista, mutta hyvällä tavalla. Tuon liikkeen sivuilla lukee "Erikoisosaamista mm. Peugeot ja Citroen merkeistä"....
Mutta siis hyvä vaan, jos osaavat selvittää ranskisten ongelmat niin varmaan hoituu myös NG Femman korjaukset.
Oli lievä pettymys kyllä ng9-5 ruostesuojaus alustan ja pyöränkoteloiden osalta. Ei sitä nyt helposti ruostuvaksi voi sanoa mutta ei se kyllä mikään ruosteeton myöskään ole. Varsinkin noi pyöränkotelot saattaa tulla yllätyksinä jossain vaiheessa kun ovat piilotettu niiden sisälokareiden taakse ja pääsevät kaikessa rauhassa siellä muhimaan.
Tämä riippuu varmaan myös siitä, missä autoa säilytetään, missä sillä ajetaan ja miten sitä pidetään.
Kun olin myymässä omaa NG900:sta, sitä tuli katsomaan vm. 2002 OG9-3:n omistava hemmo. Hänen ostamansa autoa oli säilytetty koko ajan lämpöisessä tallissa, joten pohja oli mädäntynyt pahasti.
Eilen suututti taas, kun täällä Luoteis-Helsingissä suolattiin teitä
Varmasti. Omalla kohdalla täällä etelän suolassa ajoa ja ei missään tallissa sulamassa. Pihassa taivasalla ympäri vuoden. No, tuskin missään uudessa autossa nykyään on kovin kummoisesti alusta suojattu tehtaalta lähtiessä.
Varmasti. Omalla kohdalla täällä etelän suolassa ajoa ja ei missään tallissa sulamassa. Pihassa taivasalla ympäri vuoden. No, tuskin missään uudessa autossa nykyään on kovin kummoisesti alusta suojattu tehtaalta lähtiessä.
Sitä olenkin tässä miettinyt, että pitäisikö tuo NG9-5 käyttää ruostesuojauksessa
NG900 oli ruostesuojattu (ruostesuojautin sen aikanaan 4-5 vuoden ikäisenä), mutta onhan autojen välillä toki 14 vuotta. Luulisi, että siinä vaiheessa korroosionsuojaus olisi parantunut autovalmistajalla. Tai sitten ei