NG 9-5 RIEMUA
Re: NG 9-5 RIEMUA
Autojen suunnittelussa, galvanoinneissa ja teräslaaduissa on voinut olla kehitystä, mutta en mä ihmettelisi jos meidän pohjoisten olosuhteiden erikoistarpeiden osalta oltaisiin menty takapakkia. Eli ne auton kokoonpanon lisävaiheet, jotka varsinaisena ruostesuojauksena tunnetaan, on joutuneet säästöleikkuriin sitä mukaa kun suunnittelussa ja materiaalivalinnoissa on menty eteenpäin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG 9-5 RIEMUA
Suosittelen lämpimästi ruosteen suojausta. Vaikka vetäisit pelkän pohjan niin sekin on paljon . Kun vielä myin autoja ja ranskassa käytiin solkenaan,Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Joulu 15, 2020 07:01Sitä olenkin tässä miettinyt, että pitäisikö tuo NG9-5 käyttää ruostesuojauksessa
NG900 oli ruostesuojattu (ruostesuojautin sen aikanaan 4-5 vuoden ikäisenä), mutta onhan autojen välillä toki 14 vuotta. Luulisi, että siinä vaiheessa korroosionsuojaus olisi parantunut autovalmistajalla. Tai sitten ei
huomasin että ovako steal vai oliko steel in rullat galvanoitua peltiä vedettiin ulos kuin vesapaperia ja suoraan prässiin. Eli ehkä "pas.a" valui ylöspäin tässä tapauksessa kun autoja tuotiin Suomeen . Mutta kuitenkin hyvä ruosteen suojaus pidentää auton ikää huomattavasti...
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Ranskasta puheen ollen: meidän alunperin Ranskasta tuotu cabbe oli kyllä alustaltaan todella hyvässä kunnossa, kun tsekkasin sen viime vuonna sitä ostaessa. OK, onhan siinä "latinotyyliin" lommoja (ei tosin maalivaurioisia), mutta auton pohja, pakoputki, Saabin logot ja lisäjarruvalo olivat ikäisekseen todella "mintissä" kunnossa ikäisekseen.keisari kirjoitti: ↑Ti Joulu 15, 2020 09:02Suosittelen lämpimästi ruosteen suojausta. Vaikka vetäisit pelkän pohjan niin sekin on paljon . Kun vielä myin autoja ja ranskassa käytiin solkenaan,
huomasin että ovako steal vai oliko steel in rullat galvanoitua peltiä vedettiin ulos kuin vesapaperia ja suoraan prässiin. Eli ehkä "pas.a" valui ylöspäin tässä tapauksessa kun autoja tuotiin Suomeen . Mutta kuitenkin hyvä ruosteen suojaus pidentää auton ikää huomattavasti...
Ilmeisesti ei ole aiemmin lillunut suolavedessä No nyt saa siitäkin osansa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Nettiauton kuvia kun kattelee niin näkee miten takakontin led nauha on hangannut maalit pois ja ruoste on päässyt valloilleen
useassa tai melkein kaikissa ng femmoissa. Pyörän kaarissa näkyy orastavaa ruostetta monissa.
useassa tai melkein kaikissa ng femmoissa. Pyörän kaarissa näkyy orastavaa ruostetta monissa.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Joku ei-saabisti kysyi minulta alkuviikosta miten tuo LED-paneeli on toiminut.
VW on kuulemma yrittänyt saada sellaista toimimaan omissa autoissaan, mutta niiden kanssa on ollut aina ongelmia.
Kerroin, että kyseessä ei olekaan jatkuva LED-nauha, vaan putki, jota valaistaan sisä- ja ulkopuolisilla LEDieillä.
En tiedä, miten tuo VW:n malli on toteutettu
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Tein sitten ensimmäisen pidemmän ajomatkani tuolla NG:llä. Pitää sanoa että vaikutuin; parikymmentä pakkasastetta, polanteinen tie, lumimyrskyä, sivutuulta ja vaikka mitä. Huomasin hymyileväni, miten voi olla näin helppoa liikkuminen.
Kulutuksesta edellinen omistaja sanoi "menee yllättävän vähällä matka-ajossa". Menikin kyllä, mittarikulutus oli Riihimäki-Ruovesi-Levi-matkalla 5,0ltr/100km menomatkalla. Tankkasin kohteessa, ajelin siellä vähän turistiajoa ja Ruovedellä taas keskikulutus näytti 5,2. Tankkauksesta laskettu 5,22, eli näyttäisi mittari pitävän paikkansakin.
Kulutuksesta edellinen omistaja sanoi "menee yllättävän vähällä matka-ajossa". Menikin kyllä, mittarikulutus oli Riihimäki-Ruovesi-Levi-matkalla 5,0ltr/100km menomatkalla. Tankkasin kohteessa, ajelin siellä vähän turistiajoa ja Ruovedellä taas keskikulutus näytti 5,2. Tankkauksesta laskettu 5,22, eli näyttäisi mittari pitävän paikkansakin.
9-5 2.0 Tid 2010
Re: NG 9-5 RIEMUA
Onnittelut, ilmeisesti manuaali kyseessä?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 892
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: NG 9-5 RIEMUA
Omalla nelikko ttid xwd kanssa kulutus kohtuullinen 7-8 litraa jos pensa olis ei alle 12 talvella
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Eräs klubilainen näytti myös, että hänen nelikko-Aero-TTiD:n keskikulutus oli tasan seitsemän litraa.veini siekkinen kirjoitti: ↑Ti Tammi 12, 2021 18:18Omalla nelikko ttid xwd kanssa kulutus kohtuullinen 7-8 litraa jos pensa olis ei alle 12 talvella
En ole koskaan päässyt meidän TTiD:llä tuohon lukemaan sekalaisella tai kaupunkiajolla. Kyllä sitä ollaan lähempänä 7,5-8,5 litraa satasella Lieneekö Aeroissa sitten edullisimmat välityksen normi-TTiD:hen verrattuna
Motarilla pääsee rajoitusten mukaan ajaessa 5,3 litraa satasella.
Joka tapauksessa vieläkin kannattavampaa ajaa noin 20 000 km vuodessa verrattuna samanlaiseen bensakoneella varustettuun autoon
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Eipä Vieni ole ihan hiihtämässä , kolme tankkia nyt olen mitannut niin 11,5- 11,7 l vie isolohko! Mutta tietty tomaatti ja 300 heppaa joten lumessa luistellessa minusta sopivastiveini siekkinen kirjoitti: ↑Ti Tammi 12, 2021 18:18Omalla nelikko ttid xwd kanssa kulutus kohtuullinen 7-8 litraa jos pensa olis ei alle 12 talvella
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Hirsch"
- Viestit: 892
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: NG 9-5 RIEMUA
Saab com ohjelmoitu 250hv/480nm ei hiukkasta eikä kolmatta kattia.
Iso ero jos vakio ja hiukkanen paikoillaan.pensa eri juttu mutta näinkin hyvä.
Iso ero jos vakio ja hiukkanen paikoillaan.pensa eri juttu mutta näinkin hyvä.
Re: NG 9-5 RIEMUA
Mulla 5,63 l/100 km tankkauksista laskettu keskikulutus koko sille ajalle mitä auton meillä ollut.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Täytyisi käydä optimoimassa omaveini siekkinen kirjoitti: ↑Ke Tammi 13, 2021 16:05Saab com ohjelmoitu 250hv/480nm ei hiukkasta eikä kolmatta kattia.
Iso ero jos vakio ja hiukkanen paikoillaan.pensa eri juttu mutta näinkin hyvä.
JC:n setistä on toisessa autossa hyviä kokemuksia
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: NG 9-5 RIEMUA
Riemua odotellessa: 1000tkm GLA josta n. puolet itse ajaen, vielä 200km kotiin... En vertaa muuten mutta kuskin paikkaa: yhteen viikseen ahdettu liikaa, mittariston himmennintä en löydä, lienee jossain lättynäytön valikoissa. Automaatin vipu ratissa, ei maistu vaikka 95 -75 mulla olikin. Vakkarin säädöt pitää olla ratissa, nimim. vanha koira.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03