Riemua odotellessa: 1000tkm GLA josta n. puolet itse ajaen, vielä 200km kotiin... En vertaa muuten mutta kuskin paikkaa: yhteen viikseen ahdettu liikaa, mittariston himmennintä en löydä, lienee jossain lättynäytön valikoissa. Automaatin vipu ratissa, ei maistu vaikka 95 -75 mulla olikin. Vakkarin säädöt pitää olla ratissa, nimim. vanha koira.
Hmmm... Minun ratissa on vakkarin kaikki säädöt vasenmalla puolella, mittariston valosäädin on valokytkimen vieressä pieni pystyssä oleva rengas ...
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhimman pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan), NG 9-3 TID Business (nuorimman pojan)
Riemua odotellessa: 1000tkm GLA josta n. puolet itse ajaen, vielä 200km kotiin... En vertaa muuten mutta kuskin paikkaa: yhteen viikseen ahdettu liikaa, mittariston himmennintä en löydä, lienee jossain lättynäytön valikoissa. Automaatin vipu ratissa, ei maistu vaikka 95 -75 mulla olikin. Vakkarin säädöt pitää olla ratissa, nimim. vanha koira.
Hmmm... Minun ratissa on vakkarin kaikki säädöt vasenmalla puolella, mittariston valosäädin on valokytkimen vieressä pieni pystyssä oleva rengas ...
Juuri näin. Minusta tuo NG9-5 vakkari on erittäin looginen
NG9-3:n vakkari (minulla ollut sedan, combi ja cabbe) on taas sellaisessa paikassa, että se menee vahingossa päälle, mutta ei onneksi aktivoidu mihinkään nopeuteen. NG900:n vakkari oli taas outo, kun nopeutta pystyi lisäämään ja vähentämään yhdellä maililla (ei siis kilometrillä) , ja minulla oli kuitenkin suomiauto.
OG900:ssani ei tainnut olla vakkaria
Summa summarum: NG9-5:n vakkari on noista minusta loogisin.
NG9-3:n vakkari (minulla ollut sedan, combi ja cabbe) on taas sellaisessa paikassa, että se menee vahingossa päälle, mutta ei onneksi aktivoidu mihinkään nopeuteen. NG900:n vakkari oli taas outo, kun nopeutta pystyi lisäämään ja vähentämään yhdellä maililla (ei siis kilometrillä) 8O , ja minulla oli kuitenkin suomiauto.
NG9-3:n vakkari on juurikin hyvä siinä, että sen saa halutessaan olemaan aina päällä. Aiemmissa saabeissa se piti erikseen kytkeä päälle ennen käyttöä.
9000, Ng900, og9-3, og9-5 ja ng9-3 on kaikissa "mailicruise", eli menee 1.6kmh stepeissä. En ihmettelisi, vaikka olisi ng-femmassakin.
Johtuu varmaan siitä, että samaa vakkarijärjestelmää on käytetty Opel Insigniassa ja Chevy Malibussa :roll:
Itseasiassa ng-femmassakin cruise toimii maileissa. Se varmaan konvertoidaan näyttämään lähintä kilometriä tunnissa, mutta jossain vaiheessa tulee sitten väkisin 2kmh loikkia. Tätä aihetta sivuttiinkin erään jäsenen opel-ketjussa, kun ihmetteli tuota parin kilometrin pomppausta ajoittain. ;)
WIS kertoo seuraavaa:
"Vakionopeussäätimen kytkemistä varten ajonopeuden on oltava yli 40,2 km/h (25mph).. ..SET-käyttökytkimen lyhyillä painalluksilla ajonopeutta voidaan hidastaa 1,6 km/h (1mph) askelin.. ..RES-käyttökytkimen lyhyillä painalluksilla ajonopeutta voidaan nostaa 1,6km/h (1mph) askelin..."
Itseasiassa ng-femmassakin cruise toimii maileissa. Se varmaan konvertoidaan näyttämään lähintä kilometriä tunnissa, mutta jossain vaiheessa tulee sitten väkisin 2kmh loikkia. Tätä aihetta sivuttiinkin erään jäsenen opel-ketjussa, kun ihmetteli tuota parin kilometrin pomppausta ajoittain.
WIS kertoo seuraavaa:
"Vakionopeussäätimen kytkemistä varten ajonopeuden on oltava yli 40,2 km/h (25mph).. ..SET-käyttökytkimen lyhyillä painalluksilla ajonopeutta voidaan hidastaa 1,6 km/h (1mph) askelin.. ..RES-käyttökytkimen lyhyillä painalluksilla ajonopeutta voidaan nostaa 1,6km/h (1mph) askelin..."
-Sami
Minulla tuo toimii kyllä ihan tarkasti kilometrin välein.
Olisiko sillä sitten jotain tekemistä asian kanssa, että on viimeisimpiä NG9-5:ia, jossa asia on fiksattu tms. Plus-painikkeesta menee kilsan ylös, miinus-painikkeesta kilsan alas.
Olen tsekannnut tuon Wazen navista joka kerta, kun ajelen vakkari päällä. Nopeus nousee/laskee yhden kilometrin. Niin tarkasti en ole sitä tsekannut, että mikä vaihtelu on 0,1 km tarkkuudella.
[/quote]
Itseasiassa ng-femmassakin cruise toimii maileissa. Se varmaan konvertoidaan näyttämään lähintä kilometriä tunnissa, mutta jossain vaiheessa tulee sitten väkisin 2kmh loikkia. Tätä aihetta sivuttiinkin erään jäsenen opel-ketjussa, kun ihmetteli tuota parin kilometrin pomppausta ajoittain.
WIS kertoo seuraavaa:
-Sami
[/quote]
Mulla toimii ja 1,0 km väliä ja lähtee nopeudesta 30 km/h.....
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhimman pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan), NG 9-3 TID Business (nuorimman pojan)
Vaikka sinällään on nopeuspykälien puolesta aika se ja sama, se 0,6km/h ero on kuitenkin aika marginaalinen. Mutta noin tekniikan kannalta olisi toisaalta hassua, jos NG-femmaan ei olisi saatu cruisea toimimaan autossa muutenkin käytössä olevilla yksiköillä, sen verran tuoreesta softasta kuitenkin on kyse.
Alempi kytkeytymisraja on kyllä hyvä, just hitaassa vauhdissa asuinalueilla kuitenkin kattelee mieluummin ulos kuin vauhtiviisaria.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Onkohan WISin sisältöä kuitenkaan päivitetty enää 2013, kun Saab meni konkkaan loppuvuodesta 2011? WISin softan toimittaja on voinut tehdä koodiin päivityksiä tämän jälkeenkin.
siis himmennintä MB:ssa en löytänyt...ja sen lättynäyttö ei ole kosketusnäyttö, vaikka on 5v nuorempi kuin ng!
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002
NG9-5 TiD aut. 2010
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80.
Onkohan WISin sisältöä kuitenkaan päivitetty enää 2013, kun Saab meni konkkaan loppuvuodesta 2011? WISin softan toimittaja on voinut tehdä koodiin päivityksiä tämän jälkeenkin.