Päivitystä:
Perjantaiaamuna oli jäähdytin noudettavissa (luvattu 3 vkoa meni). Tällä kertaa oli oikea ...29 lloppuinen bensa-automaattiin.
Purku meni melkolailla WISsin antamassa järjestyksessä paitsi että puskurin kuoreen menevät kaapelit/letku olivat ainoat irrotettavat jutut ja ainakin suomenkielisessä versiossa käsketään irrottamaan ilmanpuhdistimen poistokanava, vaikka kyse on tulokanavasta - myös linkki on väärä. Ilmastoinnin lauhdutin kääntyi oikein hyvin sivuun, kun puskuripalkin irrottaa kokonaan (4 ruuvia). Ahtojäähdytin irtoaa vesijäähdyttimestä, kun ohjaustehostimen jäähdytin on irti ja nostettu ylös pois tieltä. Kaikki kolme kennostoa ovat kiinni toisissaan erilaisilla muoviklipsuilla periaatteella ensin irti yläosasta, jonka jälkeen alakiinnikkeen nosto ylös hahlosta. Myös puhallinkansi irtoaa paikallaan jäähdyttimestä samankaltaisella periaatteella eikä johtosarjaa tarvitse irrottaa siitä.
Itse jäähdytin irtoaa löysäämällä kannattimien ruuvit (taaemmat kokonaan) niin, että kenno pääsee pari senttiä alspäin, jolloin se mahtuu tulemaan yläkiinnikkeistään ulos. Silloin sen pystyy helposti tekemään yksin (vrt WIS: avustaja tarvitaan).
Vaihteistoöljyn jäähdyttimeen tulevat letkut irtoaa vetämällä, kun on ensin poistanut lankasokan ja sitä ympäröivän muovikorkin. Kun alaletku oli suljettuna, itse jäähdyttimestä tuli vain jotain puoli desiä öljyä.
Kaikki purettu:
https://www.dropbox.com/s/o0q0m1r6221jr ... u.jpg?dl=0
Suuri osa - varmaan ensimmäinen tunti - ajasta meni yhden lokasuojan ja puskurin kuoren yhdistävässä ruuvissa, joka kaipasi lopulta hahlon sahaamisen kantaansa. Uusin kasatessa kaikki lokasuojaan tulevat ruuvit varmuuden vuoksi.
Vuodon syykin selvisi: alin kanava oli saanut osumaa aikanaan sen verran, että alumiinissa oli murtumaa, joka oli (kymmenessä vuodessa?) syöpynyt sitten puhki.
https://www.dropbox.com/s/q0hua5677u9zl ... 4.jpg?dl=0
Kummallista on, että tuo on siis takapuolella ja ollut puhallinkotelon suojassa muovikuoren takana. Tulkitsisin herkästi kokoonpanovirheeksi, tai jos jäähdytin olisi jo vaihdettu, myös sähläykseksi remontissa (keulan purusta ei ollut kyllä mitään merkkejä, esim. törmäyspalkin ruuvit olivat siistissä pintamaalissa).
Tulee mieleen 99:ni vetarin kotelo, joka oli lähtenyt ruostumaan ylimääräisestä ylätukivarren kiinnitysmutterin aluslevystä, joka oli pudonnut koteloon (ainakin koko vaikutti samalta).
Kaikki tekniikka taas kasassa:
https://www.dropbox.com/s/ocfr8hzjetcze ... a.jpg?dl=0