Tästä oon Veinin kanssa täysin samaa mieltä. Varmimpia autoja oli varmaankin 80-luvun lopun suunnittelua edustavat turbottomat autot. Vielä jos sattui olemaan ilman katalysaattoria, abseja ja bagejä. Elektroniikkaa oli juuri sopivasti eikä turhaan kuiten vikavalot palanu. Nykyään tuntuu aina olevan joku arvo rajojen ulkopuolella ja vikavalot vilkkuu. Milloin mistäkin syystä on moottorivauriota väijymässä nurkan takana. Mutta monella lailla toki moottoreiden käyttöominaisuudet ovat parantuneet silloin kun käyvät ja varmasti päästötkin murto-osa menneistä ajoista. Kaikella on hintansa.veini siekkinen kirjoitti: ↑Ma Elo 12, 2019 04:07Kyllä ei tämänpäivän uudet ole enää varmoja 1990-2000 silloin on tehty varmimmat autot.volvossakin kyllä se v70 vielä hyvä mutta kyllä nämä uudemmat v60 mallit jo aika vikaisia on.muutama tuosta lähipiiristä löytyy.kaikista paikoista näkyy että sitä vanhaa jämäkyttä ei löydy.
saabeissa pieniruokaisin on kyllä se 9-3 ttid 130hv kuusivaihteinen.tid vie sen 1.5 litraa enempi.
Ng 9-5 2.0t kulutus
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2712
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Kyllähän noista jo kertyy noistakin maksettavaa, ei toki yhtä paljoa kuin uuden XC60:n kuluistaveini siekkinen kirjoitti: ↑Ma Elo 12, 2019 18:40Jyväskylän diselin keskihinta 1.3 keskikulutus 6.7 25tkm vuodessa niin 2200e polttoainekulut.volvon 10 000e arvon alennus niin saa viidenvuoden polttoaineet vuodessa ostaa samalla rahalla melkein.
Mutta
korjaukset plus renkaat 1500e
arvonalennus 1000e
vakuutus 250e
bensat 2200e
vero 750e
yht 5700e, eli 475e/kk.
Useimmilla on kasko joka lisää kuukausikohtaista kustannusta noin 40e, ja hirveän moni NG9-5 arvoisen autonsa ostava ei pääse suomalaisesta liikkeestä tonnin arvonalennukseen per vuosi, vaan heti liikkeestä ajettaessa 20k auton arvo tippuu liikkeen katteen verran, eli pari tonnia.
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Offtopicia, mutta oletteko lukeneet tämän artikkelin?:Rommitommi kirjoitti: ↑Ti Elo 13, 2019 12:20Useimmilla on kasko joka lisää kuukausikohtaista kustannusta noin 40e, ja hirveän moni NG9-5 arvoisen autonsa ostava ei pääse suomalaisesta liikkeestä tonnin arvonalennukseen per vuosi, vaan heti liikkeestä ajettaessa 20k auton arvo tippuu liikkeen katteen verran, eli pari tonnia.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mik ... oa/7510938
Jos vakuutusyhtiöt tietäisivät, että NG9-5:een ei saa kaikkia osia varaosina, niin pompsahtaisikohan senkin kaskomaksu uusiin sfääreihin?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Aero"
- Viestit: 391
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
TiD A Lapin keikka näytön mukaan 5,8. Meno nelostietä, paluu kolmostietä, eli motaria paljon, metsässä muuten vaan nopeaa.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2712
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Piti ottaa työsuhdeauto, mutta en tiedä mitä taas ajattelin, mutta ng9-5 löytyy taas pihasta. Noh ei kyllä löydy kauaa tällä menolla..
Ensinnäkin 90tkm ajetun auton ketju meni vaihtoon ja auton nouto viivästyi, meni sentään myyjäliikkeen piikkiin kun itse totesivat, että ketju on paskana. Seuraavaksi sitten odottelenkin, että millon menee turbo tai kaasuläppäkotelo, tuntuvat olevan pyhä kolminaisuus, joka hajoaa enemmnä tai vähemmän samaan aikaan.
Ja dieseliin verraten bensan vääntö on kyllä täysin olematon, automaatti hakee ihan jatkuvasti pienempää vaihdetta pienelläkin kaasunpainalluksella, tästä sitten seurauksena etanolia menee n. 18 litraa satkulla, eli rahaa palaa 20e per 100km....Matkaa kertyi 280km ja tällä matkalla paloi 49 litraa etanolia.
Aivan surkuhupaisa kulutus, luulin, että neliveto tuo kulutuslisää, mutta kyllä etuveto vie vähintään saman
Ihan niin nättiä ajoa kuin pystyy vaan, ei ylimääräsiä kiihdyttelyjä eikä mitään muutakaan. Ajotietokone näyttää 15l/100km.
Ilmeisesti kylmäkäynnistykset syö jotenkin aivan hulluna etanolia, kun tuntuu mittari suorastaan valahtavan alaspäin joka aamu ensimmäisten kilsojen aikana.
No tämähän on hyvää harjottelua sähköautolla ajamiseen, kun toimintasäde tankilla on lyhyempi kuin nykyisillä sähköautoilla...Sähköauton tankin täyttö vaan maksaa sen 1-2e, tässä menee kuitenkin reilu 50e laaki..
Ensinnäkin 90tkm ajetun auton ketju meni vaihtoon ja auton nouto viivästyi, meni sentään myyjäliikkeen piikkiin kun itse totesivat, että ketju on paskana. Seuraavaksi sitten odottelenkin, että millon menee turbo tai kaasuläppäkotelo, tuntuvat olevan pyhä kolminaisuus, joka hajoaa enemmnä tai vähemmän samaan aikaan.
Ja dieseliin verraten bensan vääntö on kyllä täysin olematon, automaatti hakee ihan jatkuvasti pienempää vaihdetta pienelläkin kaasunpainalluksella, tästä sitten seurauksena etanolia menee n. 18 litraa satkulla, eli rahaa palaa 20e per 100km....Matkaa kertyi 280km ja tällä matkalla paloi 49 litraa etanolia.
Aivan surkuhupaisa kulutus, luulin, että neliveto tuo kulutuslisää, mutta kyllä etuveto vie vähintään saman
Ihan niin nättiä ajoa kuin pystyy vaan, ei ylimääräsiä kiihdyttelyjä eikä mitään muutakaan. Ajotietokone näyttää 15l/100km.
Ilmeisesti kylmäkäynnistykset syö jotenkin aivan hulluna etanolia, kun tuntuu mittari suorastaan valahtavan alaspäin joka aamu ensimmäisten kilsojen aikana.
No tämähän on hyvää harjottelua sähköautolla ajamiseen, kun toimintasäde tankilla on lyhyempi kuin nykyisillä sähköautoilla...Sähköauton tankin täyttö vaan maksaa sen 1-2e, tässä menee kuitenkin reilu 50e laaki..
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
No onnea taas kerran. Haitko ruotsista? Monesko femma tää jo sulla on? Oon tippunu jo ajat sitten kärryiltä
Mitkä on speksit?
Mitkä on speksit?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2712
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Seitsemäs taitaa olla, eiköhän tässä vaiheessa kannata enemmänkin ottaa osaa Eikä tää yhteiselo oikein täysin ota sujuakseen taaskaan, joten en usko, että tästä kovin pitkäaikainen suhde tulee. Kivalta nää aina näyttää, mutta ilman drivesenseä tää on kyllä omaan makuun aika helvetin kova, aika lähellä 5-sarjan msporttia, mutta reippaasti pintakovempi...Drivesensen sporttikaan ei ole kyllä mitään verrattuna tähän perusalustan kovuuteen, vaikka aiemmassa oli vielä 19" vanteet, tässä vaan 18".
Eli taas tätä samaa natinaa, mitä aina ennenkin, mutta kun koskaan ei opi ja aika kultaa muistot liian nopeasti.
Mutta 2.0T Biopower Aero Aut ihan hyvillä varusteilla (Pilot+Navi+lasikatto) ja kilsoja 92tkm tällä hetkellä.. Itse auto kyllä kivassa kunnossa muuten, ei suurempia kulumia oikeastaan missään, klommojakaan en ole löytänyt ja ruosteetkin näyttäisi pysyneen poissa.
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Vähän enemmän kun maksaa saa yleensä paremman.halvimpia kun etsii niissä aina enempi vikaa.itse katsoin sitä saksan varkkua mutta kun on väärän puolen ohjaus olisi ollut vähän ajettu.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Aika rohkea veto, onnittelenRommitommi kirjoitti: ↑Ma Syys 23, 2019 08:14Piti ottaa työsuhdeauto, mutta en tiedä mitä taas ajattelin, mutta ng9-5 löytyy taas pihasta. Noh ei kyllä löydy kauaa tällä menolla..
Ensinnäkin 90tkm ajetun auton ketju meni vaihtoon ja auton nouto viivästyi, meni sentään myyjäliikkeen piikkiin kun itse totesivat, että ketju on paskana. Seuraavaksi sitten odottelenkin, että millon menee turbo tai kaasuläppäkotelo, tuntuvat olevan pyhä kolminaisuus, joka hajoaa enemmnä tai vähemmän samaan aikaan.
Ja dieseliin verraten bensan vääntö on kyllä täysin olematon, automaatti hakee ihan jatkuvasti pienempää vaihdetta pienelläkin kaasunpainalluksella, tästä sitten seurauksena etanolia menee n. 18 litraa satkulla, eli rahaa palaa 20e per 100km....Matkaa kertyi 280km ja tällä matkalla paloi 49 litraa etanolia.
Aivan surkuhupaisa kulutus, luulin, että neliveto tuo kulutuslisää, mutta kyllä etuveto vie vähintään saman
Ihan niin nättiä ajoa kuin pystyy vaan, ei ylimääräsiä kiihdyttelyjä eikä mitään muutakaan. Ajotietokone näyttää 15l/100km.
Ilmeisesti kylmäkäynnistykset syö jotenkin aivan hulluna etanolia, kun tuntuu mittari suorastaan valahtavan alaspäin joka aamu ensimmäisten kilsojen aikana.
No tämähän on hyvää harjottelua sähköautolla ajamiseen, kun toimintasäde tankilla on lyhyempi kuin nykyisillä sähköautoilla...Sähköauton tankin täyttö vaan maksaa sen 1-2e, tässä menee kuitenkin reilu 50e laaki..
Itse en uskalla enää hommata bensakäyttöistä NG9-3/NG9-5:sta, kun on kuullut kauhutarinoita niiden jakopään ketjuista ja kaasuläppäkotelo-ongelmista. Minulla ei koskaan ollut ongelmia niiden kanssa, koska autot olivat työsuhdeautoja (liisareita), ja niillä tuli ajettua vain se 100 000 - 120 000 km / auto.
Yksi entinen työkaveri on omistanut kaksi 2-litraista NG9-3:sta: toisesta katkesi jakopään ketju, toisessa ehdittiin vaihtamaan ennen kuin ehti katkeamaan. Nyt hänellä on alla 2.8tV6.
Ja NG900:n etanolikäytössä huomasi etanoliauton kulutuksen, varsinkin kylmäkäynnistyksen yhteydessä Kaupungissa kului 14-15 l / 100 km
Olen ajatellut jossain vaiheess hommata NG9-3 Cabben, mutta sekin tulee olemaan TiD. Ei tuo dieselin ääni hirveämmin mairittele, mutta suht pienellä pääsee, kun vaihtaa jakopään hihnan + siihen liittyvät osat 100 000 km välein
Täytyy koputtaa puuta, mutta tuo TTiD on toistaiseksi toiminut aivan hyvin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2712
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Auto on ostettu merkkiliikkeestä Trollhättanin läheltä, joka myi Saabia 80-luvun alusta lähtien aina konkurssiin saakka, ja vieläkin Saab-huolto toimii ko. paikassa. Enkä tiedä muiden näkemyksistä, mutta itselleni reilu 20 000e veroineen ja kuluineen lähemmäs 10v vanhasta rotistkosta on vähintään tarpeeksi..Enkä toisaalta tiedä paljonko mukavammaksi olisiko perusalusta muuttunut maksamalla 10 000e enemmän..
Tämä oli itseasiassa toisiksi kallein NG mikä itselläni on ollut niistä seitsemästä, tavoitteena kun oli metsästää pienillä kilsoilla (alle 100tkm) oleva yksilö, jossa EI olisi niitä vikoja, mutta toisaalta tämän bensakoneen ollessa kyseessä niitä vikoja varmaan voi odottaa ihan millä kilsoilla vaan. Huollotkin on tehty tiheällä kammalla (max 1v/15tkm, yleisesti öljyt vaihdettu n. 10tkm välein), mutta ei sekään näyttänyt tota ketjua pelastavan..
Joku näissä viehättää, koska samaan hintaan olisi saanut esim. BMW 530d:n hyvillä herkuilla tai MB E:n kohtuullisen pienillä kilsoilla ja vähän karvalakkia paremmin varusteltuna, mutta kummasti sitä pääty Saabiin.
Kai se on toi ulkonäkö kun se on tarpeeksi uniikki, että joku siinä vaan vetoaa, ja eihän se nyt autonakaan varsinaisesti huono ole, ehkä vaan vertailu tohon GT-bemariin ei ole täysin reilua, kun bemarin listahinta uutena on ollut yli tuplat Aeroon verrattuna.. Nyt toki pyörivät samassa hintaluokassa, bemarissa vaan kilsoja tuplasti saabiin verraten.
Eilen illalla sentään vähän kovan alustan tuska helpotti, kun kävin huoltiksella laskemassa paineita renkaista, oli 3,2 baria joka renkaassa, nyt 2,4 ja tuntuu kyllä huomattavasti paremmalta..
Niin ja navi nollasi joka käynnistyksessä Belgiaan, eikä asetettu aika tai kieli pysynyt.. Päivitin E800-ohjelmiston, nyt ei ole vikuroinut enää koko viikkoon.
Kohta saapuu lisäjarruvalo Ruotsista, se sitten ensi vkl vaihtoon, niin sehän on sitten ihan "mint"
Tämä oli itseasiassa toisiksi kallein NG mikä itselläni on ollut niistä seitsemästä, tavoitteena kun oli metsästää pienillä kilsoilla (alle 100tkm) oleva yksilö, jossa EI olisi niitä vikoja, mutta toisaalta tämän bensakoneen ollessa kyseessä niitä vikoja varmaan voi odottaa ihan millä kilsoilla vaan. Huollotkin on tehty tiheällä kammalla (max 1v/15tkm, yleisesti öljyt vaihdettu n. 10tkm välein), mutta ei sekään näyttänyt tota ketjua pelastavan..
Joku näissä viehättää, koska samaan hintaan olisi saanut esim. BMW 530d:n hyvillä herkuilla tai MB E:n kohtuullisen pienillä kilsoilla ja vähän karvalakkia paremmin varusteltuna, mutta kummasti sitä pääty Saabiin.
Kai se on toi ulkonäkö kun se on tarpeeksi uniikki, että joku siinä vaan vetoaa, ja eihän se nyt autonakaan varsinaisesti huono ole, ehkä vaan vertailu tohon GT-bemariin ei ole täysin reilua, kun bemarin listahinta uutena on ollut yli tuplat Aeroon verrattuna.. Nyt toki pyörivät samassa hintaluokassa, bemarissa vaan kilsoja tuplasti saabiin verraten.
Eilen illalla sentään vähän kovan alustan tuska helpotti, kun kävin huoltiksella laskemassa paineita renkaista, oli 3,2 baria joka renkaassa, nyt 2,4 ja tuntuu kyllä huomattavasti paremmalta..
Niin ja navi nollasi joka käynnistyksessä Belgiaan, eikä asetettu aika tai kieli pysynyt.. Päivitin E800-ohjelmiston, nyt ei ole vikuroinut enää koko viikkoon.
Kohta saapuu lisäjarruvalo Ruotsista, se sitten ensi vkl vaihtoon, niin sehän on sitten ihan "mint"
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Niin tämä on kyllä mielekiintoinen asia.... Kun virkani oli "automyyjä" luin muutaman kirjan aiheesta "autojen myynti".... Yhdessä kirjassa oli jenkki selvitys jonka mukaan ihminen rakastuu 10-11 vuotiaana eläimeen tai tavaraan (lue auto) jota hän lopun elämän havittelee kunnes vihdoin hankki sellaisen.Rommitommi kirjoitti: ↑Ti Syys 24, 2019 07:41
Joku näissä viehättää, koska samaan hintaan olisi saanut esim. BMW 530d:n hyvillä herkuilla tai MB E:n kohtuullisen pienillä kilsoilla ja vähän karvalakkia paremmin varusteltuna, mutta kummasti sitä pääty Saabiin.
Kai se on toi ulkonäkö kun se on tarpeeksi uniikki, että joku siinä vaan vetoaa, ja eihän se nyt autonakaan varsinaisesti huono ole, ehkä vaan vertailu tohon GT-bemariin ei ole täysin reilua, kun bemarin listahinta uutena on ollut yli tuplat Aeroon verrattuna..
Minulle se oli Turbo Saabi johon rakastuin 11 vuotiaana.... Koko elämäni ajan vaeltelin etsien sitä ja sitten 2009 vuodesta pihalla on aina seissyt OG 900 turbo. Tämän ostettuani auto kuume hävisi .... toki tähän täytyy lisätä että vuodesta 2013 pihassa on aina seissyt sen lisäksi NG 9-5 olikohan tämä paluu tulevaisuuteen
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Jännä homma, taitaa tuo tavallaan osua omaan nilkkaan myös. Mulla se tosin oli serkun kissa ja kissaa ei ole tähän päivään mennessä ollut perheessä, koira tosin ollut jo 14v. Kyllä mä autoista oon aina tykännyt mutta mitään yksi yli muiden autoa ei ikinä ole ollut. Saabeihinkin ajauduin vasta 25 vuotiaana. No yksi unelma saabeissa on lyhytnokka 2 tahtinen jonka vielä joku päivä ajattelin hommata.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
9-3 saabin kone kyllä hyvä ei ole tarvinnut ketjuja vaihtaa taitaa se moottori vaihtua vasta niissä ihan viimesissä 2014 vuotusissa.
Sen ng ketjun särkee kyllä se öljy edelleen kun on tuossa kaverille jo yli 250 ajettu ei vielä vaihdettu.mutta ajaa öljyillä 7-10tkm.huono öljy tukkii sen nokka akselin asento tunnistimen sihdin jaa jää löysälle ja hakkaa sen rikki.
pahin yhtälö kännistys ja siinä vielä vähän kaasu reilusti niin muuta ei tarvita.
sam kun diseleistä on mennyt niitä pumppuja niin niissä kanssa pitkä öljynvaihtoväli särkee sen pumpun laakerin.
omassa 190tkm eikä pumppua vaihdettu.kaverilla sama motti niin jo 120tkm,ajettuna vaihdettu.?
Sen ng ketjun särkee kyllä se öljy edelleen kun on tuossa kaverille jo yli 250 ajettu ei vielä vaihdettu.mutta ajaa öljyillä 7-10tkm.huono öljy tukkii sen nokka akselin asento tunnistimen sihdin jaa jää löysälle ja hakkaa sen rikki.
pahin yhtälö kännistys ja siinä vielä vähän kaasu reilusti niin muuta ei tarvita.
sam kun diseleistä on mennyt niitä pumppuja niin niissä kanssa pitkä öljynvaihtoväli särkee sen pumpun laakerin.
omassa 190tkm eikä pumppua vaihdettu.kaverilla sama motti niin jo 120tkm,ajettuna vaihdettu.?
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Vertailun vuoksi viikonloppuna etanolitankkaus Lahdessa - reitti Sysmä (jossa pysähdys), Kuopio (2 pysähdystä), Korson ABC. Matka 657 km, tankattu 65 litraa etanolia eli 9,9 l/100km, ajotietokoneen mukaan keskinopeus 95 km/h ja kulutus 10,5 l/100km (vähän liikaa siis näyttää). Autossa Hirschin softa - vääntöäkin on. Autot taitaa olla yksilöitäRommitommi kirjoitti: ↑Ma Syys 23, 2019 08:14automaatti hakee ihan jatkuvasti pienempää vaihdetta pienelläkin kaasunpainalluksella, tästä sitten seurauksena etanolia menee n. 18 litraa satkulla, eli rahaa palaa 20e per 100km....Matkaa kertyi 280km ja tällä matkalla paloi 49 litraa etanolia.
Aivan surkuhupaisa kulutus, luulin, että neliveto tuo kulutuslisää, mutta kyllä etuveto vie vähintään saman
Ihan niin nättiä ajoa kuin pystyy vaan, ei ylimääräsiä kiihdyttelyjä eikä mitään muutakaan. Ajotietokone näyttää 15l/100km.
Ilmeisesti kylmäkäynnistykset syö jotenkin aivan hulluna etanolia, kun tuntuu mittari suorastaan valahtavan alaspäin joka aamu ensimmäisten kilsojen aikana.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH