Omituinen akku- ja starttiongelma
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
^Eikä oikein kestä rainbow patteritkaan, testaamalla piti tuokin oppia. Ny on Vartaa, ja toimii.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7269
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Halpikset eivät näköjään toimi.
Saattaa olla, että nuo avaimetkin ovat "yksilöitä".
Oma avain saa auton herjailemaan "kauko-ohjaimia ei havaittu", mutta vaimon avainta lainatessa en ole koskaan törmännyt moiseen. Muistaakseni niissä on molemmissa nuo IKEAn patterit.
Minulla on vielä varmuuden vuoksi paketti niitä siinä kojelaudan vasemmalla puolella olevassa säilytyslokerossa.
Täytyisi varmaan ostaa parempilaatuisia pattereita

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Meilläkin juuri noinpäinTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Joulu 22, 2021 07:26Oma avain saa auton herjailemaan "kauko-ohjaimia ei havaittu", mutta vaimon avainta lainatessa en ole koskaan törmännyt moiseen.

--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Nyt talvella vaikuttaa myös avaimen lämpötila avaimen pariston jännitteeseen. On eroa jos oot ulkona vaikka laskettelemassa tai hiihtämässä ja pidät avainta taskussa tai povarissa eristevillojen sisäpuolella.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Yöllä alkoi hälytin huutaa, eikä ovia saanut auki. Mittaristossa luki et vaihda avaimen patteri. Akussa latausta jotain 7v.
Nyt kun mietin, niin noin kk sitten tuli taas tökättyä Bluetooth palikka usb:n kuunnellakseni musaa. Ja enpä sitten muistanut, että tuolla tavalla olen aiemminkin saanut akun nopeasti kypsäksi.
Nyt kun mietin, niin noin kk sitten tuli taas tökättyä Bluetooth palikka usb:n kuunnellakseni musaa. Ja enpä sitten muistanut, että tuolla tavalla olen aiemminkin saanut akun nopeasti kypsäksi.
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
^oho, 7V. Minkähän ikäinen akku? NG95 yhtään kokemusta ole. Avaimissa käyttänyt Vartan paristoja. Hyvin pitkään ovat toimineet.
Toinen juttuhan on se jos se varaparisto on lojunut laatikon pohjalla, kaupan hyllyssä vuosikaupalla, ehkä ei "terää" enää löydy.
Parissa tietsikassa Renataa tullut käytettyä.
OG95ssa hieman ihmettelin että aina jotain pari kk välein piti latailla akkua, vaimo siihen aikaan käytti erillistä navi GPSää, sentään oli jotain 30km päivämatkoja, tosin CD sterkka päällä joka reissulla. Vaihdoin sit akun "järeimpään" mitä tuohon mahtuu, eipä ole tarvinnut latailla(toistaiseksi).
Aihe löytyy toisessa ketjussa. https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... e#p1308176
Toinen juttuhan on se jos se varaparisto on lojunut laatikon pohjalla, kaupan hyllyssä vuosikaupalla, ehkä ei "terää" enää löydy.
Parissa tietsikassa Renataa tullut käytettyä.
OG95ssa hieman ihmettelin että aina jotain pari kk välein piti latailla akkua, vaimo siihen aikaan käytti erillistä navi GPSää, sentään oli jotain 30km päivämatkoja, tosin CD sterkka päällä joka reissulla. Vaihdoin sit akun "järeimpään" mitä tuohon mahtuu, eipä ole tarvinnut latailla(toistaiseksi).
Aihe löytyy toisessa ketjussa. https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... e#p1308176
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7269
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Varmaan olenkin jo kirjoittanut tänne, että ainakaan IKEAn CR2032:ia ei kannata käyttää. Eivät kestä kovinkaan kauaa.torque kirjoitti: ↑Pe Syys 15, 2023 20:06^oho, 7V. Minkähän ikäinen akku? NG95 yhtään kokemusta ole. Avaimissa käyttänyt Vartan paristoja. Hyvin pitkään ovat toimineet.
Toinen juttuhan on se jos se varaparisto on lojunut laatikon pohjalla, kaupan hyllyssä vuosikaupalla, ehkä ei "terää" enää löydy.
Parissa tietsikassa Renataa tullut käytettyä.
OG95ssa hieman ihmettelin että aina jotain pari kk välein piti latailla akkua, vaimo siihen aikaan käytti erillistä navi GPSää, sentään oli jotain 30km päivämatkoja, tosin CD sterkka päällä joka reissulla. Vaihdoin sit akun "järeimpään" mitä tuohon mahtuu, eipä ole tarvinnut latailla(toistaiseksi).
Aihe löytyy toisessa ketjussa. https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... e#p1308176
NG9-5:n dieseleissä en ole kuullut akunkenkien hapettumisesta, mutta NG9-3:ssä tuo vika on. Se aiheuttaa akun latausongelmia ja tällöin myös käynnistysvaikeuksia.
Sekä NG9-5:ssa että NG9-3:ssa pitäisi tupakansytyttimien takakontin liitintä lukuun ottamatta olla virtalukon takana, joten niihin kytkettyjen apuvälineiden ei pitäisi kuluttaa akkua, kun auto on parkissa sammutettuna.
Kannattaa vaihtaa mankka Android -malliin, niin ei tarvitse enää käyttää erillisiä apuvälineitä (audio/puhelin bluetooth, GPS-navigointi jne.) ajamisen yhteydessä

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Voihan tuo olla totta, vaan SAABeissa ei aina ihan helppo homma, rahaa ja aikaa palaa kun noiden kanssa säätää.Kannattaa vaihtaa mankka Android -malliin, niin ei tarvitse enää käyttää erillisiä apuvälineitä (audio/puhelin bluetooth, GPS-navigointi jne.) ajamisen yhteydessäAjokokemuskin nousee aivan uudelle tasolle. Pysäköintitutkakin alkaa takana näyttää etäisyyttä kohteeseen pelkän piippauksen sijasta.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7269
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
NG9-5:ssa Witson PX5 menee lähes heittämällä paikalleen ja toimii heti ilman mitään rattipainikkeiden enkooderin kanssa pelailua.torque kirjoitti: ↑La Syys 16, 2023 12:48Voihan tuo olla totta, vaan SAABeissa ei aina ihan helppo homma, rahaa ja aikaa palaa kun noiden kanssa säätää.Kannattaa vaihtaa mankka Android -malliin, niin ei tarvitse enää käyttää erillisiä apuvälineitä (audio/puhelin bluetooth, GPS-navigointi jne.) ajamisen yhteydessäAjokokemuskin nousee aivan uudelle tasolle. Pysäköintitutkakin alkaa takana näyttää etäisyyttä kohteeseen pelkän piippauksen sijasta.
Näyttö tosin tarvitsee teipata paikalleen, mutta kun laittaa vahvalla teipillä, ei tarvitse enää temppuilla sen kanssa.
Tietysti täytyy purkaa kojetaulua, jotta saa vaihdettua pääyksikön.
Olen myöhemmin asentanut siihen digiantennin, jotta radio kuuluisi paremmin. Silloin tein sen raottamalla kojetaulun kehikkoa eli en irrottanut sitä kokonaan. Helpompaa on tietysti irrottaa koko kojetaulu siinä vaiheessa, kun asentaa tuon koko hässäkän paikalleen.
OG9-5:lla ja NG9-3:lla täytyy asentaa rattinappien toimimisen vuoksi enkooderi. Sen ohjelmointi ottaa aikana, jos ei heti hiffaa kuinka se tehdään. Mutta ei sekään mitään rakettitiedettä ole.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007