NG 9-5 RIEMUA

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
ralffi700
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Tammi 06, 2011 12:31

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja ralffi700 »

Nyt se on hankittu monen vuoden odotuksen ja etsiskelyn jälkeen! Saab 9-5 Aero biopower XWD! Valtavan hieno auto auto ajaa. Kaikkia mahdollisia ongelmia kuntoon ja osien saatavuuteen liittyen on jo todettu, mutta silti aivan mahtava auto!
Rami #7501
Saab 9-5 Aero XWD 2011, Saab 9-3 Aero Cab Hirsch 2005, Saab 9000 CDE 2,3Turbo-16 Aut 1996
keisari
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja keisari »

Onneksi Olkoon :D
Tervetuloaa "hullujen joukkoon" :mrgreen:
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
ralffi700
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Tammi 06, 2011 12:31

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja ralffi700 »

Kiitos! Tässä joukossa on hyvä olla! Onhan tällä speksillä näitä valmistettu jopa 259 kpl! Uskomaton riemu ajaa tällaista vaikka alusta suht ruosteessa, tuulilasin saa Puolasta (ehkä), mutta muuten kaikki toimii. Aivan h...veltin hieno auto!
Rami #7501
Saab 9-5 Aero XWD 2011, Saab 9-3 Aero Cab Hirsch 2005, Saab 9000 CDE 2,3Turbo-16 Aut 1996
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Kato se taka-apurunko...se ruostuu ja saako uusia...raakaa työtä teräsharjalla puhtaaks ja fosforihspolla sitten maalaat se vaikka hammeritellä ja massaat

Tietysti jos irrottaa niin vielä parempi...
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Avatar
artosill
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2010 17:43
Paikkakunta: vantaa

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja artosill »

Odotas kun pääset lumelle! Ekan kerran kokeilin NGtä ja se oli juuri XWD (kiitos Keisari), kun lunta oli tiellä noin 15cm. Kova oli Keisarilla luotto antaessaan autonsa siihen keliin kokeiltavaksi ja otti vielä sutimiseneston pois päältä ja taisi vielä ajovakauskin lähteä. Teki tahallaan, että sai kaverin XWDn myytyä :lol:
Carglass vantaa on minulle kaksi lasia kaikilla herkuilla asentaut ja lasi saatu hankittua parissa päivässä. Mikään asia ei ole vielä jäänyt autossa korjaamatta, aina on uutta osaa löytynyt kunhan vain itse jaksaa etsiä.
ralffi700
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Tammi 06, 2011 12:31

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja ralffi700 »

Olikin muuten jossain vaiheessa ruostesuojattu pohja mutta vaatii kyllä uutta käsittelyä. Apurunko näyttää vielä kohtuulliselta. Edellisestä OG:sta hiekkapuhalsin takaosan. Täytyy paneutua tämänkin Saabin pohjaan, takalokasuojiin ja helmakoteloiden päihin.

Jäisellä kotikadulla tulikin ylämäessä kokeiltua vähän nelivetoa, aika komeasti ja täysin tunteettomasti vetää. Toivottavasti just tulee sen verran lunta että ominaisuudet testaamaan. Mutta talviharrasteautoksihan tämä on hankittu.
Rami #7501
Saab 9-5 Aero XWD 2011, Saab 9-3 Aero Cab Hirsch 2005, Saab 9000 CDE 2,3Turbo-16 Aut 1996
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kertokaas uteliaalle, että minkälainen etenemiskyky on etuvetoisella NG9-5:lla? Meillä on tuo sisarmalli Insignia talossa ja sen etenemiskyky talvella/liukkaalla/lumessa on umpisurkea. Vetopito on ihan olematon, niin miten on ng femman laita? Jos ng femmassa hyvä, niin onko mitään tietoa tai veikkausta mistä johtuu sisarmallin onneton etenemiskyky?

Lähinnä ajatuksen tasolla voisi ng femmaa pohtia yhdeksi vaihtoehdoksi seuraavaksi käyttökruiseriksi, jos sillä talvella pääsee eteenpäin.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ng9-5 etenee vähintään saman kuin kolkkikin. Eikö kuitenkin etenemisongelmiin olisi nelikko oikea ratkaisu etenkin kun sekä inkkua että ng9-5 saa nelikkona?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Joo, ng93 on ollut pari erilaisilla rengastuksilla ja sen etenemiskykyyn olin tyytyväinen kuten og95:senkin.

Nelikko olisi aina parasvaihtoehto.. Tuon inkun etenemiskyvyn puute on jopa häiritsevä, vaikka muuten sen ajettavuudesta pidänkin.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5865
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja tturku »

Olisko vaan renkaista kiinni? Ei mulla ollu ng9⁵ mitään ongelmia talvella. Inkulla en oo ajanu talvella niin en voi kommentoida. Vai olisko myös moottorista ja sen painosta kiinni?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Niin, en tiedä. Saabissa trianglen nastarenkailla ei ollut ongelmia niin ostin ice lynxit inkkuun. Toki ovathan ne viimeisimmän rengastestin testihäviäjärenkaat, mutta Saabissa ne pelasivat kyllä todella hyvin. Inkku vaan sutii tai vilkuttaa luistoneston valoa. Rengaskokona Saabissa 225/45-17 ja Inkussa 225/55-17.

Meillä inkku on 2,0Cdti-118kW versio Saabin F40 askilla. Ja Saabit ovat olleet bensakoneilla ja 5-lovisilla askeilla, eli kevyemmillä keuloilla uskaltaisin mutuilla.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Avatar
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja HEV »

Hyvin on jaksanut meilläkin mökin pihaan useamman kerran viimeiset 100 m koko pohjan mitalta lunta laahaten. En ole ymmärtänyt moittia huonoksikaan etenijäksi. Alla kylläkin Nokian nastarenkaat.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5865
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja tturku »

En enää muista mitkä renkaat oli omassa aikanaan, 17" Vector vanteilla ne oli normikoossa ja nastat, Misukat, Goodyearit tai jotkut merkkikumit ne oli. Tulivat auton mukana ja ei tarvinnut uusia niitä oman omistuksen aikana. Eli olisko kuitenkin Triangleissa se ongelma?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla oli Hankookin nastat, ja tuli kyllä semmosilla teillä ja lumisyvyydessä ajeltua, että pohjapanssarin rikoin ja xenonin tasosäätöanturikin oli entinen. Sinne mentiin missä ei jäänyt mahasta kiinni.
manuaaliaski TTiD

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Saabium196
"Aero"
Viestit: 421
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Saiko näihin uutena kaistavahdin?
Ärsyttävä piirre oli ajaa taas Q3:sta, kun en urissa halunnut mennä, aina kun auton sammutti, tuo oli taas päällä ja suusta pääsi: älä opeta isääs n###imaan!
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Vastaa Viestiin