Jakohihna
Re: Jakohihna
Tuo noin 500e hintahan on koskenut kaikkia merkkiliikkeitä silloin Kun tarjous on voimassa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Jakohihna
No niin.Nyt sitten jakohihnasta hampaat ja kone kaput.Luulin enstex,et selvii venttiilien ja keinujen vaihdolla,mutta ei,lohkossa reikä.Hihna ja kaikki hilut paitsi ei kampura eikä polttoaine pyörää,vaihdettu vajaa 5 vuotta sitten ja alle 60t kilometriä.Toi polttoainepyörä mielestäni suurin syyllinen,selvästi kulunut keskeltä "notkolle".Mutta kyllä sinne hihnakoteloon helposti pääsee pöly ja isompiakin hiukkasia,on meinaan niin huonosti suojattu varsinkin hihnapyörän ympäriltä.Onkohan joku vaihtanut moottoria,wis neuvoo alakautta,mutta onnistuukohan yläkautta,kun ei ole käytössä nosturia.Näyttäis olevan saappiin suoraan sopivia moottoreita heikosti.Käviskö insignian moottori jos vaihtaa pakosarjan turboineen,kun on kuvista päätellen erilainen.Moottori TTid A20 DTR
Re: Jakohihna
Sama pannu se Inkun keulilla on ja niitä pitäisi löytyä helposti. En ole kokeillut yläkautta vaihtaa, mutta toiset sanovat vaihtaneensa kolkin padan yläkautta niin onhan ng9-5 tilaa jo ruhtinaallisesti niin pitäisi onnistua. Tosin manuaalissa hankala jättää aski autoon.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Jakohihna
Nyt kone vaihdettu.Onnistui hyvin yläkautta,tosi paljon tilaa ja otin vaihteistoineen päivineen.Turbojen imulähdöt erilaiset,joten vaihdoin kokonaan pakosarjoineen.