Taka-apurunko

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Arcer
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Taka-apurunko

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Moi,

Onko joillakin menny jo taka-apurunko vaihtoon ruosteen takia?
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: Taka-apurunko

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Mulla ei mennyt kun otin sen kiinni. Mut jos en olisi tehnyt mitään olisi varmasti mennyt jo vuosia sitten. Ihan susipaska rakenne ja ei ole ruoste suojattu oikeastaan mitenkään.

Irtoruoste pois teräsharjalla, sitten hapotus, maalaus ja sisälle kotelosuojat...paras tietysti jos ottaisi irti koko helahoidon ja käyttäisi kuumasinkityksessä. Suosittelen reagoimaan asiaan. Tuota kun ei oikein pysty korjaamaan se kun ruostuu niin on entinen.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3464
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Taka-apurunko

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Yhden olen vaihtanut. Oli todella mätä ja auto oli viettänyt ensivuotensa suolaisen meren rannalla.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
b20
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 11:38

Re: Taka-apurunko

Viesti Kirjoittaja b20 »

Vanhemman 9-5 2007 mallin taka-apurungon sai vielä pelastettua ruostesuojaamon vesihiekkapuhalluksella ja epoksimaalauksella. Sen päälle sitten ruosteenestokäsittely. Tuolla vesihiekkapuhalluksella lähti ruosteet hyvin pois ja pääsi putsaamaan hyvin sen paikallaan. Onneksi itse palkissa oli vahvuutta eikä reikiä löytynyt/tullut puhalluksessa. Joten kannattaa kysyä jos palkki ei ole vielä puhki. Ei siinäkään tehtaan jäljiltä ollut mitään käsittelyä. Myös etuapurunko vaati samaa vaikka oli paljon parempi. Samalla tehtiin koko pohja/lokarit/helmat (sportlevikkeiden alusta) ja hintakin oli ok. Ja kestänyt nyt hyvin. Muualle alustassa riitti korkeapaine pesu ja paikkamaalaus epoksilla.

Onko tuo NG 9-5 palkki sitten ohuempaa kuin OG vanha. Jos ruoste purrut pahasti niin hiekkapuhallus kyllä tekee reiän siihen.
Vastaa Viestiin