Se on muuten totta, koko maan melkein jokainen siilo täynä viljaa ja lisää tulee julmettua tahtia, viel ku hipit tajuis sen ni voitais tehdä niistä etanolia.Minuteman kirjoitti: Kysymys tulee olemaan metsästä ja siitä saatavasta biomassasta joten meillä on polttoainetta maa täynnä, miltei minne vain katsookin.
Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Re: Uusi Saab 9-5
jsuomi kirjoitti:Se on muuten totta, koko maan melkein jokainen siilo täynä viljaa ja lisää tulee julmettua tahtia, viel ku hipit tajuis sen ni voitais tehdä niistä etanolia.Minuteman kirjoitti: Kysymys tulee olemaan metsästä ja siitä saatavasta biomassasta joten meillä on polttoainetta maa täynnä, miltei minne vain katsookin.
Kyllä minäkin olisin valmis tekemään hipeistä etanolia.
Re: Uusi Saab 9-5
Veikkaanpa, ettet kuitenkaan tekisi, vaikka tilaisuus tarjoutuisikin...Minuteman kirjoitti:jsuomi kirjoitti:Se on muuten totta, koko maan melkein jokainen siilo täynä viljaa ja lisää tulee julmettua tahtia, viel ku hipit tajuis sen ni voitais tehdä niistä etanolia.Minuteman kirjoitti: Kysymys tulee olemaan metsästä ja siitä saatavasta biomassasta joten meillä on polttoainetta maa täynnä, miltei minne vain katsookin.
Kyllä minäkin olisin valmis tekemään hipeistä etanolia.
Re: Uusi Saab 9-5
Hyödyllisempi veikkaus olisi ollut se että kuinka paljon yhdestä 45kg viherhippiäisestä tai kannabiskeijosta saadaan lietettyä käymiskelpoista biomassaa ja prosessoitua valmista moottorietanolia.
Re: Uusi Saab 9-5
Näyttää vain juntteja enimmäkseen pyörivän maisemissa...Minuteman kirjoitti:Kyllä minäkin olisin valmis tekemään hipeistä etanolia.
Re: Uusi Saab 9-5
9-5 hybrid = 1.4T+sähkömoottori:
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/242985/
Teaser esite ilman teknisiä tietoja:
http://www.saab.sk/modely/9-5-sedan/katalog
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/242985/
Teaser esite ilman teknisiä tietoja:
http://www.saab.sk/modely/9-5-sedan/katalog
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi Saab 9-5
Vain silloin kun on se mediapaketti ja kolmialueilmastointi. Toivon ainakin..9-5T kirjoitti:Keskikonsolin kuvaa takapenkiltä katsottuna ei vain uskalleta laittaa virallisiin kuviin joten oliskohan oikeasti "4-hengen" auto miltä aiemmat kuvat näytti.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Uusi Saab 9-5
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: Uusi Saab 9-5
Eikä mitään kommenttia käsijarrusta.Petter kirjoitti:http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... bovoimalla
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Uusi Saab 9-5
Varmaan miinuksena on aikanaan testissä start-napin sijoitus. Ikkunakytkimistä ei pitäisi enää natista, mutta voihan se toimittajan mieli olla muuttunut vuosien mittaan ja ne ovat taas väärässä paikassa.tsaarela kirjoitti:Eikä mitään kommenttia käsijarrusta.Petter kirjoitti:http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... bovoimalla
Saakohan tuon naurettavan keinohorisonttinopeusmittarin ruksattua pois autoa tilatessa? On niin amiskamaa, ettei kyllä kehtaisi ottaa matkustajia autoon sitä näkemään. Entä mitä ovat ne leditolpat kenohorisontin ja oikean nopeusmittarin välissä? Onko matkamittari keinohorisontin alapuolella? Missäs trippimittari sitten on? Onko hud-näytön resoluutio tosiaan niin huono kuin miltä kuvissa näyttää?
Joko tuo V6 on saatu pelaamaan ongelmitta?
Re: Uusi Saab 9-5
Resoluutio on varmaan ihan riittävä, mutta huolestuttavaa jos auto kulkee 110 tai 45 km/h vaihteenvalitsimen ollessa P-asennossa silloin kun hätävilkut ja ajovalot on päällä.jmarin kirjoitti:Onko hud-näytön resoluutio tosiaan niin huono kuin miltä kuvissa näyttää?
(PDF:n http://www.saab.sk/download/2387 sivu 11).
Nopeusrajoitusmerkkejä tienvarresta tunnistava toiminto kuulostaa mielenkiintoiselta.
Vai olisiko nuo 110 ja 45 sittenkin niitä tunnistettuja nopeusrajoituksia, jotka näytetään kuskille kierroslukunäytön tilalla varsinaisen ajonopeusnäytön yläpuolella?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Uusi Saab 9-5
Tämäkin piti tuoda ensin Opelille...jus kirjoitti: Nopeusrajoitusmerkkejä tienvarresta tunnistava toiminto kuulostaa mielenkiintoiselta.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Uusi Saab 9-5
Näyttää rattikin olevan melkein suoraan ooppelista (napit ainakin).Rafu kirjoitti:Tämäkin piti tuoda ensin Opelille...jus kirjoitti: Nopeusrajoitusmerkkejä tienvarresta tunnistava toiminto kuulostaa mielenkiintoiselta.
Re: Uusi Saab 9-5
Hei Saabistit
Uudessa upeassa 9-5 mallissa tuo liikennemerkkien luku tunnistaa nopeusrajoituksen ja ohituskiellon merkit
Kaistanvahti hälyyttää jos keskiviiva ylitetään yli 60km/h nopudessa ilman vilkkua
Lämmitys/ilmastointi on tosiaan kolmialueinen eli kuljettajalle, kartturille ja takapenkkiläisille on omat säätönsä
Vaihdekepin vieressä vasemmalla on säätöpyörylä, millä iskunvaimennusta voidaan ajonaikana säätää. Comfort = mukava, Sport = kova ja I-asento (minkä nimeä en muista) säätää jousitusta, ohjauksen vastetta, XWD:n toimintaa, moottorin ja automaattivaihteiston toimintaa ajotottumuksen mukaan
Etuistuimissa uudet kolmannen sukupolven SAHR3-järjestelmät
Sisävalaistus ledeillä
Ajovalot säätyvät ajonopeuden, ohjauspyörän asennon yms tekijöiden mukaisesti. Samoin kaukovalot vaihtuvat lähivaloiksi automaattisesti
Navigointitiedot myös näkyvät tuulilasinäytössä
Käynti autoon tapahtuu ilman avaimia, lukot avautuvat lähestyttäessä autoa ja käynnistyskin tapahtuu start-napista ilman avaimia (avaimet pitää olla ilmeisti taskussa)
Ari
PS. posti toi illalla uuden Saab 9-5 sedanin suomenkielisen esitteen ja lauantain Startissa nähtäneen auto Frankfurtin autonäyttelyssä
Uudessa upeassa 9-5 mallissa tuo liikennemerkkien luku tunnistaa nopeusrajoituksen ja ohituskiellon merkit
Kaistanvahti hälyyttää jos keskiviiva ylitetään yli 60km/h nopudessa ilman vilkkua
Lämmitys/ilmastointi on tosiaan kolmialueinen eli kuljettajalle, kartturille ja takapenkkiläisille on omat säätönsä
Vaihdekepin vieressä vasemmalla on säätöpyörylä, millä iskunvaimennusta voidaan ajonaikana säätää. Comfort = mukava, Sport = kova ja I-asento (minkä nimeä en muista) säätää jousitusta, ohjauksen vastetta, XWD:n toimintaa, moottorin ja automaattivaihteiston toimintaa ajotottumuksen mukaan
Etuistuimissa uudet kolmannen sukupolven SAHR3-järjestelmät
Sisävalaistus ledeillä
Ajovalot säätyvät ajonopeuden, ohjauspyörän asennon yms tekijöiden mukaisesti. Samoin kaukovalot vaihtuvat lähivaloiksi automaattisesti
Navigointitiedot myös näkyvät tuulilasinäytössä
Käynti autoon tapahtuu ilman avaimia, lukot avautuvat lähestyttäessä autoa ja käynnistyskin tapahtuu start-napista ilman avaimia (avaimet pitää olla ilmeisti taskussa)
Ari
PS. posti toi illalla uuden Saab 9-5 sedanin suomenkielisen esitteen ja lauantain Startissa nähtäneen auto Frankfurtin autonäyttelyssä
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Uusi Saab 9-5
http://www.gmeurope.info/press/intl/saa ... index.html
Pressi doc-filuja löytyy tuolta.
EU-speksin mukaiset polttoainekulutukset puuttuvat suurelta osin. Nehän on aika kriittisiä tietoja, joten ymmärrettävästi niitä hiotaan loppuun saakka.
-------
Esim:
1.6 Turbo
The engine line-up starts with this powerful four-cylinder motor giving 180 hp/132 kW and excellent torque of 230 Nm all the way from 2,200 rpm to 5,500 rpm. It includes an ‘overboost’ function, which raises torque to 266 Nm for up to five seconds on a wide open throttle.
Rated among the most powerful series production engines in its displacement class, this ‘rightsized’ powertrain gives the new 9-5 strong performance: zero to 100 kph in 9.5 seconds, and impressive fuel consumption and CO2 emissions projected to be 7.6 l/100 km and 179 g/km.
For strength and reduced noise, the cylinder block is in cast iron. A die cast, structural aluminum oil pan adds further stiffness and noise suppression. Additional refinements include the use of hollow camshafts, for reduced weight and lower reciprocating mass, and a dual-mass flywheel for improved running refinement. A map-based thermostat control raises the coolant temperature at low engine speeds, or under light loads, to help reduce internal lubricant friction and also improve fuel consumption.
Pressi doc-filuja löytyy tuolta.
EU-speksin mukaiset polttoainekulutukset puuttuvat suurelta osin. Nehän on aika kriittisiä tietoja, joten ymmärrettävästi niitä hiotaan loppuun saakka.
-------
Esim:
1.6 Turbo
The engine line-up starts with this powerful four-cylinder motor giving 180 hp/132 kW and excellent torque of 230 Nm all the way from 2,200 rpm to 5,500 rpm. It includes an ‘overboost’ function, which raises torque to 266 Nm for up to five seconds on a wide open throttle.
Rated among the most powerful series production engines in its displacement class, this ‘rightsized’ powertrain gives the new 9-5 strong performance: zero to 100 kph in 9.5 seconds, and impressive fuel consumption and CO2 emissions projected to be 7.6 l/100 km and 179 g/km.
For strength and reduced noise, the cylinder block is in cast iron. A die cast, structural aluminum oil pan adds further stiffness and noise suppression. Additional refinements include the use of hollow camshafts, for reduced weight and lower reciprocating mass, and a dual-mass flywheel for improved running refinement. A map-based thermostat control raises the coolant temperature at low engine speeds, or under light loads, to help reduce internal lubricant friction and also improve fuel consumption.
Viimeksi muokannut TuuSaR, Ti Syys 15, 2009 12:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.