On kyllä upea auto. Hassua kun kuvia ekaa kertaa näki, tuli heti tunne että eihän se näytä saabilta yhtään, mutta kun noita on uudestaan ja uudestaan katsellut niin on se upea ja ehta saabi. Aika todella tyylikäs toi ohjaamon ikkunoilla ja katon takaa nousevalla muodolla tehty kiila, jota viljellään saabin konsepteissakin. Ehkä tuossa on tarkoitettu uuden saabin muotoilun tavaramerkkiä.
Toivottavasti auto lyö itsensä läpi. En tiedä totuutta, mutta viimeaikoina saab on ollut "haastajan asemassa" premiunkärryissä. Olisikohan saabilla varaa haastaa hinnoittelulla varsinkin kun nyt ei tarvitse olla GM alla heidän strategian asemoimana.
Joutuu näköjään OG900 kestämään tiellä tuonne 2020 asti, että toi uusi 9-5 on sopivan käytetty jotta moisen pystyy hankkimaan. Noh.. kaipa se OG sinne asti kulkee.
Auto on kyllä tyylikäs ja Saabin näköinen, sen havaitsi heti, mutta mitä enemmän tästä nyt tietoa tihkuu niin mielestäni vaikuttaa ikävästi siltä, että kyseessä on vain näyttävämpiin kuoriin paketoidusta Insigniasta, logot vain vaihdeltu?!? Vai mitä olette mieltä?
Toivottavasti siitä todellisuudessa löytyy jotain Saabiakin, mutta senhän tietysti vasta aika ja kokemukset näyttää. Sormet ja varpaat ristiin!
Katselin uuden 95 esitettä maanantaina ja hienon näköinen pelihän tuo on.
Frankfurtin jälkeen tulee mahdollisesti liikkeeseen esittelyyn ja kyselivät siellä, olisinko kiinnostunut mallista. Kiinnostaahan se isompi auto aina, mutta mikä lienee sitten hinta verrattuna vaikkapa 9-3X:n.
Täällä pitää vielä olla tarkkana noiden hevosvoimien kanssa ja se 210hv on ehdoton raja tällä hetkellä verotuksellisesti ja vakuutusmaksujen kanssa puljatessa meikäläiselle
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Saabel kirjoitti:Katselin uuden 95 esitettä maanantaina ja hienon näköinen pelihän tuo on.
Frankfurtin jälkeen tulee mahdollisesti liikkeeseen esittelyyn ja kyselivät siellä, olisinko kiinnostunut mallista. Kiinnostaahan se isompi auto aina, mutta mikä lienee sitten hinta verrattuna vaikkapa 9-3X:n.
Täällä pitää vielä olla tarkkana noiden hevosvoimien kanssa ja se 210hv on ehdoton raja tällä hetkellä verotuksellisesti ja vakuutusmaksujen kanssa puljatessa meikäläiselle
Suomesta en tiedä, mutta täällä Pelkiaaniassa on tarjolla 9-5 yleisesitettä fiilistelykuvilla. Ei siis mikään himotarkka teknisten yksityiskohtien esite. www.saab.be sivustolla kävin katsomassa intron ja siinä on höpötykset englanninkielellä. Muuten sivustojen kieli on hollanti ja ranska.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Kävinpä eilen käpästelemässä ja istumassa. Oikein nätti peli luonnossa.
Penkit olivat yllättävän "saksalaiset" kovuudessaan ja vieläkään ratti ei tule aivan tarpeeksi liki tämmöiselle yli 190-senttiselle jolla on ilmeisesti suhteessa lyhyet käsivarret. HUD oli oikein hieno ja toimivan oloinen. Takaovien aukot ovat todella matalat ja vaikka edellinen kaveri varoitti asiasta, onnistuin silti iskemään pääni yläreunaan, eli pitempi ihminen saa olla melko nöyrä tuonne laskostautuessaan.
Pääntuet näyttävät juuri niin karmeilta pöntöiltä kuin kuvissakin, mutta onneksi kuitenkaan keskikonsolin "takaylitys" ei ollut ollenkaan niin paha kuin joissain kuvissa. Ehkä kuvat on otettu etuistuimet etuasennossaan?
Jalkatilaa takana on hyvin ja etupenkeilläkin on väljempi tunnelma kuin nykyisessä. Takaa myös näkee ulos ihan mukavasti mikä on lapsiperheelle hyvä homma ja vähentää yrjöpussien tarvetta.
Muotoilu on joka kulmasta todella onnistunut eikä blingblingiä ole liikaa. Ja mikä tärkeintä, etuovien ikkunoissa on sulkuautomagiikka!
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02 nyky-Saab BMW 535dAT -06