Muutamalla työkaverilla on 3-sarjalainen työsuhdeautona ja eivät he ole päässeet niin pienellä kulutuksella kuin BMW:n virallisissa lapuissa lukee. Taitaa bemarilla olla ihan omat testit noihin tai tutut testaajat?2.3i-16 kirjoitti: Tuossa 5 GT:ssa muuten 180Kw-dieselmyllyllä samat CO2-päästöt kuin allekirjoittaneen TTiD:ssä mikäli molemmat ovat automaatteja. Bemari on useamman sata kiloa painavampikin, joten uskomattomalta tuntuu. Verotukseen tuo kuitenkin vaikuttaa aika suotuisasti.
Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: Uusi Saab 9-5
Mutta virallisia lukuja ovat kuitenkin ja vaikuttavat auton ostohintaan Suomessa. Kulutuksen poikkeaminen ilmoitetusta on ainakin meikäläiselle paljon pienempi paha kuin CO2-päästön näkyminen korkeana ostohintana.maverick kirjoitti:Muutamalla työkaverilla on 3-sarjalainen työsuhdeautona ja eivät he ole päässeet niin pienellä kulutuksella kuin BMW:n virallisissa lapuissa lukee. Taitaa bemarilla olla ihan omat testit noihin tai tutut testaajat?2.3i-16 kirjoitti: Tuossa 5 GT:ssa muuten 180Kw-dieselmyllyllä samat CO2-päästöt kuin allekirjoittaneen TTiD:ssä mikäli molemmat ovat automaatteja. Bemari on useamman sata kiloa painavampikin, joten uskomattomalta tuntuu. Verotukseen tuo kuitenkin vaikuttaa aika suotuisasti.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Uusi Saab 9-5
Joo niin on virallisia ja tuolla saavat veroetua. Verottajan huijaamista sanon minä.2.3i-16 kirjoitti:Mutta virallisia lukuja ovat kuitenkin ja vaikuttavat auton ostohintaan Suomessa. Kulutuksen poikkeaminen ilmoitetusta on ainakin meikäläiselle paljon pienempi paha kuin CO2-päästön näkyminen korkeana ostohintana.maverick kirjoitti:Muutamalla työkaverilla on 3-sarjalainen työsuhdeautona ja eivät he ole päässeet niin pienellä kulutuksella kuin BMW:n virallisissa lapuissa lukee. Taitaa bemarilla olla ihan omat testit noihin tai tutut testaajat?2.3i-16 kirjoitti: Tuossa 5 GT:ssa muuten 180Kw-dieselmyllyllä samat CO2-päästöt kuin allekirjoittaneen TTiD:ssä mikäli molemmat ovat automaatteja. Bemari on useamman sata kiloa painavampikin, joten uskomattomalta tuntuu. Verotukseen tuo kuitenkin vaikuttaa aika suotuisasti.
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: Uusi Saab 9-5
maverick kirjoitti: Joo niin on virallisia ja tuolla saavat veroetua. Verottajan huijaamista sanon minä.
-Tommi
Ja tuostahan voi syyttää sitten vain Suomen verottajaa tai muita automerkkejä kuin BMW:ta. Miksi muut eivät yritä saada päästöjä pieneksi keinolla millä hyvänsä tai miksi verottaja perustaa veroasteen noihin lukuihin jos ne eivät ole relevantteja?
BMW käyttää automerkeistä ehkäpä aggressiivisimmin näitä lukuja kaikkialla markkinoinnissaan ja siksi sen intressi on saada se viimeinenkin mahdollinen gramma pois luvuista. Suomen autoverotuksesta varmasti viis veisaavat.
Enää pitäisi jonkun rahamiehen kiinnostua asiasta ja vertailla eri merkkien/mallien syklinmukaisia todellisia päästöjä esim VTT:lla tms. tutkimuslaitoksessa. Saattaisi verottajakin kiinnostua asiasta uudelleen.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Uusi Saab 9-5
Jokohan nyt voi pistää tilauksen vetämään?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Uusi Saab 9-5
Eikös 90 ollut tarkoitettu halvaksi perheautoksi..?smerch kirjoitti:Samaa mieltä, mutta toisaalta eihän Saab koskaan ole ollut halpa ja yksinkertainen. Tai ainakaan halpa.Könsikäs kirjoitti:Minun mielestä Saabilla pitäsi olla halpa ja yksinkertainen sedani... Retromalli 99:sistä...
No mut mun maku on aina outo..
Voin olla väärässäkin mutta sellainen kuvan olen siitä vain saanut...
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: Uusi Saab 9-5
Hirvittävin Saab ikinä tuo 90, ei olisi tarvinnut tehdä.vuorpe kirjoitti: Eikös 90 ollut tarkoitettu halvaksi perheautoksi..?
Voin olla väärässäkin mutta sellainen kuvan olen siitä vain saanut...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kyllä se fakta on ettei Saabista koskaan massamarkkinoiden autoa tule ja sellaiset yritykset on syytä unohtaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Uusi Saab 9-5
Jos MINÄ olisin Muller, lähtisin uudella 9-5:lla haastamaan rohkeasti kilpailijoita vähän sitikan C6:n tyyliin lisäämällä sitruunan ominaisuuksien sijaan saabismia, alkuun vaikka parilitraista turbokonetta yli 300 hepalla ja 2.8 huit helvettiin. Muuttuvapuristeisen moottorin jatkokehittely käyntiin ym.jcarlson kirjoitti: Kyllä se fakta on ettei Saabista koskaan massamarkkinoiden autoa tule ja sellaiset yritykset on syytä unohtaa.
Mutta minä en ole Muller, jonka visioima sadantuhannen auton vuosituotanto tuntuu pahasti yliampuvalta. Katsotaan mitä tuleman pitää. Luultavasti suunnitelmat muuttuvat viimeistään siinä vaiheessa kun komponenttien saatavuus GM:lta loppuu.
9-5 voisi saada tuollaisen korkean litratehon turbomyllyn vaikka nimellä 9-5 Turbo X
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Uusi Saab 9-5
Ruotsin markkinoilla ehkä, mutta 80-luvun Suomessa autoverotus oli aika lailla korkeampi ja elintaso aika lailla matalampi kuin Ruotsissa tai nyky-Suomessa. Kuvaavaa on se, että Suomen perheautomarkkinoita varten Fiat Unosta oli olemassa versio nimeltä Uno 60 Family (eli 5-ovinen kori, 1,1 l 60 hv kone ja karvalakkivarustelu). Ja sedanmallia vaativille oli Sunnyt, Corollat, Jetat ja Ladat. Jos halusi oikein ison korin, esim. Asconasta ja Sierrasta löytyi 1,3- ja 1,6-versiot.vuorpe kirjoitti:Eikös 90 ollut tarkoitettu halvaksi perheautoksi..?smerch kirjoitti: Samaa mieltä, mutta toisaalta eihän Saab koskaan ole ollut halpa ja yksinkertainen. Tai ainakaan halpa.
Voin olla väärässäkin mutta sellainen kuvan olen siitä vain saanut...
Saab 90 oli uutena edellä lueteltuihin verrattuna varsin kallis peli - edullista perheautoa hakeville Scan-Auto tarjosi Horizonia, Seatia tai käytettyä Saabia.
Mutta yksinkertainen 90 oli, ja toimintavarma. Ja käytettynä niitä alkoi saada edullisesti 90-luvun alussa, kun ulkonäkö alkoi (heh) näyttää antiikkiselta. Esim. 1991 heinäkuussa todella särmäkuntoisen, käytännössä uutta vastaavan sai 25000 markalla. Palveli 100% luotettavasti koko 90-luvun.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Uusi Saab 9-5
Määritelmänä -korkea litrateho- on Saab 9-5:n kohdalla vähintäänkin suhteellinen, mutta etanolit tankissa 9-3x oli kerrassaan mukava tutustumiskohde liukkaassa talvikelissä, joten 9-5 turbo x voisi olla sitä myös2.3i-16 kirjoitti:9-5 voisi saada tuollaisen korkean litratehon turbomyllyn vaikka nimellä 9-5 Turbo X
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Re: Uusi Saab 9-5
Yhtä asiaa en ole kyllä vielä ymmärtänyt tuostsa uudessa 9-5:ssä.
Miten se voi näyttää "livenä" otetuissa kuvissa ja clipeissä niin paljon paremmalta mitä noissa joissakin studiokuvissa?
Ei sillä että jotain haittaa olis, mutta tekis vaan mieli päästä ihastelmaan autoa ihan vierestä.
Miten se voi näyttää "livenä" otetuissa kuvissa ja clipeissä niin paljon paremmalta mitä noissa joissakin studiokuvissa?
Ei sillä että jotain haittaa olis, mutta tekis vaan mieli päästä ihastelmaan autoa ihan vierestä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Uusi Saab 9-5
Useat viralliset kuvat näyttävät omaan silmääni 3D-mallinnuksilta (tiedä sitten ovatko oikeasti). Joka tapauksessa paljon paremmalta näyttää monissa "livekuvissa".mike kirjoitti:Yhtä asiaa en ole kyllä vielä ymmärtänyt tuostsa uudessa 9-5:ssä.
Miten se voi näyttää "livenä" otetuissa kuvissa ja clipeissä niin paljon paremmalta mitä noissa joissakin studiokuvissa?
Ei sillä että jotain haittaa olis, mutta tekis vaan mieli päästä ihastelmaan autoa ihan vierestä.
Re: Uusi Saab 9-5
No nytpä siihen vaikuttaa olevan mahdollisuus eilisten tapahtumien johdosta.mike kirjoitti:Yhtä asiaa en ole kyllä vielä ymmärtänyt tuostsa uudessa 9-5:ssä.
Miten se voi näyttää "livenä" otetuissa kuvissa ja clipeissä niin paljon paremmalta mitä noissa joissakin studiokuvissa?
Ei sillä että jotain haittaa olis, mutta tekis vaan mieli päästä ihastelmaan autoa ihan vierestä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Ruisku"
- Viestit: 115
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32
Re: Uusi Saab 9-5
Nyt on kysymys onko Spykerillä rahaa ja valtakuntaa ottaa koko homma haltuunsa?
Re: Uusi Saab 9-5
Ihme on jos ei ole. Ruotsin valtio ei olisi lähtenyt mukaan uhkarohkeaan yritykseen. Veronmaksajat eivät katsoisi sitä hyvällä, mikäli kalliit Kruunut valuisivat hukkaan. Liiketoimintasuunnitelma on varmasti luettu iltalukemisina monasti.kalle-ivar kirjoitti:Nyt on kysymys onko Spykerillä rahaa ja valtakuntaa ottaa koko homma haltuunsa?
Minulla on vahva usko tulevaisuuteen. Nyt vaan toivotaan että uudet mallit saadan teille ja että ne olisivat vieläpä hyviä!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion