Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Hatchback ja KERS!
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Hinta saisi olla sopiva minunkin kukkarolle
Ari
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Rattihan on ihan hieno, oli jo esim 9-4x konseptissa näytillä.
Viikset on aika ei saabimaiset(suoravartiset). 9000, 9-5, 9-3 muotoilu niissä olisi parempi. Pääntuet on kanssa aika rumat. 9-4x spyshoteissa myös mittareiden ympäristö on paremman oloinen... Pikkuyksityiskohtia aluksi kun ne saa helpoiten muutettua.
Mahtaakohan sitä konsolin jatketta olla muissa kuin niissa joissa on DVD takapenkkiläisille.
Viikset on aika ei saabimaiset(suoravartiset). 9000, 9-5, 9-3 muotoilu niissä olisi parempi. Pääntuet on kanssa aika rumat. 9-4x spyshoteissa myös mittareiden ympäristö on paremman oloinen... Pikkuyksityiskohtia aluksi kun ne saa helpoiten muutettua.
Mahtaakohan sitä konsolin jatketta olla muissa kuin niissa joissa on DVD takapenkkiläisille.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Maski ja valot on ihan kohillaan tämänpäivän muotoilua ajatellen, kun taas puskuri ja aukot etupuskurissa tuovat mieleen jotenki subarut ja mitsut. Ehkä vielä enemmän mitsun. Maskiin vois palauttaa jotain 80-luvulta....
Minulta myös ääni ratille ja niskatuille.....
Minulta myös ääni ratille ja niskatuille.....
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Niin, ne sähköikkunoiden katkaisijat oikeille paikoille!! Eikä mitään nappistartteja.
Pitäis pyrkiä olemaan sen ainaisen "minä myös" jutun sivussa.
Pitäis pyrkiä olemaan sen ainaisen "minä myös" jutun sivussa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Nappistartti on ihan kätevä, kunhan ei tarvitse erikseen tuupata mitään avaimia koloonsa. Todella vaikea käsittää mm. VW Passatissa (ja vissiin aika monissa muissakin autoissa) olevaa ratkaisua, että ensin tökätään avain johonkin kojelaudan holeen, sitten etitään joku saakelin nappi josta painamalla auto käyntiin. Pelkästään avain taskussa + nappi yhdistelmä (keyless go vaimikäseoli...) on varmasti ihan toimiva juttu.Marko A kirjoitti:Niin, ne sähköikkunoiden katkaisijat oikeille paikoille!! Eikä mitään nappistartteja.
Pitäis pyrkiä olemaan sen ainaisen "minä myös" jutun sivussa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Oletko ikkunanostimet keskikonsolissa -koulukuntaa?Marko A kirjoitti:Niin, ne sähköikkunoiden katkaisijat oikeille paikoille!! Eikä mitään nappistartteja.
Meillä oli jo vm70 tuplaysissä nappistartti. Ei tosin alkuperäinen, mutta siellä keskikonsolissa oli sekin. Stoppia se ei tehnyt.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Ehdottomasti. Yksi parhaista Saabismeista joita kaipaisin uusiinkin malleihin. Jokaiselta istumapaikalta yltää avaamaan jokaisen ikkunan tarvittaessa. Kuski saa ikkunan(t) auki vaihdekeppikädellä ilman, että tarvitsee katsoa mihin kädellä sohii.tsaarela kirjoitti:Oletko ikkunanostimet keskikonsolissa -koulukuntaa?Marko A kirjoitti:Niin, ne sähköikkunoiden katkaisijat oikeille paikoille!! Eikä mitään nappistartteja.
Nappistarttia inhoan periaatteessa siksi koska se on nyt nii-in "pakko olla" juttu. Ja varsinkaan mitään työnnä-joku-molikka-jonnekkin-aukkoon-ja-paina-start on oikein inhotuksen huipentuma. Vrt. uudet Volvot. Hyi saasta!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Ei se niin pitkältä näyttänyt kun kuvat antavat ymmärtää..tutustuin kahteen " hämäysmaalattuun tuolla Ruotsin lautalla.9-5T kirjoitti:Automaatit oltava ehdottomasti tavallisia eikä mitään lelu suorakytkentä pätkijöitä. Keskikonsolin takapää olisi lyhennettävä reilusti ettei tarvitse itse lyhentää.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Minä en muuttaisi autosta vielä mitään ennenkuin olen sen livenä nähnyt ja istunut. Kaikki palaset sisustassa ja ulkoisessa olemuksessa on kuitenkin suhteellisen tarkkaan mietitty ja muotoilija ajatellut kokonaisuutta.
Odotetaan kun se rantautuu Suomeen ihmeteltäväksi.
Odotetaan kun se rantautuu Suomeen ihmeteltäväksi.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Olen kattonut aika monta liikenteessä olevaa autoa ja niissä on suuria eroja varustuksien osalta. Esim. dieselissä pakaria ei näy ollenkaan, jossain mallissa näkyy yksi putki ja V6 mallissa mahtavan suuret piiput. Ratit, listotukset ja vilkut eroavat toisistaan eri mallien tai markkinoille menevissä autoissa. Suurin osa näistä autoista on koe eriä ja markkinoille myyntiin tuleviin autoihin voi tulla vielä muutoksia. Auto on tosi suuren oloinen kun se on parkissa vanhemman mallisen 9-5 vieressä.
Sivuprofiili on ehkä liiankin massiivisen näköinen varsinkin määrätyissä väreissä. Liikenteessä kyllä huomaa, että se on Uudenmallin 9-5. Henkilökohtainen valintani on automaatti, tummansinen metalliväri ja alle 20¨turbiini vanteet.
Sivuprofiili on ehkä liiankin massiivisen näköinen varsinkin määrätyissä väreissä. Liikenteessä kyllä huomaa, että se on Uudenmallin 9-5. Henkilökohtainen valintani on automaatti, tummansinen metalliväri ja alle 20¨turbiini vanteet.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Peruutusvalo myös kuskinpuolelle, jotenkin köyhän oloinen ratkaisu, kun on vain toisella puolella.
Kaksi pakoputken ulostuloa rivinelosen kanssa tuntuu hiukan amisviritykseltä, varsinkin kun ovat eri puolilla autoa ja noin tolkuttoman isot.
Kaksi pakoputken ulostuloa rivinelosen kanssa tuntuu hiukan amisviritykseltä, varsinkin kun ovat eri puolilla autoa ja noin tolkuttoman isot.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Ensimmäisenä pääntuet.
Saab-Spykerin pitäisi vähitellen korvata helpoiten korvattavissa olevia GM:n osia omilla versioilla. GM:llä kuitenkin tarkoituksena ottaa niistä mahdollisimman paljon voittoa, ellei sitten osaa voi suoraan ostaa alihankkijalta. 2.0 ja 2.3 biopower malleihin kehiteltävä oma oma uusi trionic versio.
Saab-Spykerin pitäisi vähitellen korvata helpoiten korvattavissa olevia GM:n osia omilla versioilla. GM:llä kuitenkin tarkoituksena ottaa niistä mahdollisimman paljon voittoa, ellei sitten osaa voi suoraan ostaa alihankkijalta. 2.0 ja 2.3 biopower malleihin kehiteltävä oma oma uusi trionic versio.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Onnistuneen näköinen tuo uusi 9-5 on.. itsellä ainoa asia mikä jostain syystä häiritsee on tuo katon muotoilu. edestä ylempänä kuin takaa.. mutta sopivalla värivalinnalla voisi olla rapsakka.. (musta kun nuo pilarit häipyy silmistä - toisaalta tuo katto toimii efektinä... mut ei pure minuun). Perä on komia.
Jos realistisesti mietin alkaa seuraava auton vaihto lähenemään. ei ehkä tänä vuonna, mutta kuitenkin tuloillaan. Tuommoisen summan kun sijoittaa niin ei haluaisi suttaa / sekundaa. onko laatu kohdillaan uusissa 9-5 kun tulevat. vähän huolettaisi ostaa. toivottavasti saab tajuaa esimerkiksi antaa isomman takuu 3 vuotta väh. niin uskaltaisi ottaa. automaatti/sedan/dieseli/4-veto olisi kova.. mutta näyttää ettei tuota insigniaakaan ole neliveto dieselinä.. perkele kun tajuaisivat tarjota koko valikoiman. 9-3 saisivat värkätä coupen vaikka cabrion korista ruuvaamaalla.. siinä olisi toinen mielenkiintoinen paketti. Kuitenkin saabbeja pidetään vähän eksoottisina. cabrioita myydään niin uskoisin coupellekin olevan ottajaa.
Jos realistisesti mietin alkaa seuraava auton vaihto lähenemään. ei ehkä tänä vuonna, mutta kuitenkin tuloillaan. Tuommoisen summan kun sijoittaa niin ei haluaisi suttaa / sekundaa. onko laatu kohdillaan uusissa 9-5 kun tulevat. vähän huolettaisi ostaa. toivottavasti saab tajuaa esimerkiksi antaa isomman takuu 3 vuotta väh. niin uskaltaisi ottaa. automaatti/sedan/dieseli/4-veto olisi kova.. mutta näyttää ettei tuota insigniaakaan ole neliveto dieselinä.. perkele kun tajuaisivat tarjota koko valikoiman. 9-3 saisivat värkätä coupen vaikka cabrion korista ruuvaamaalla.. siinä olisi toinen mielenkiintoinen paketti. Kuitenkin saabbeja pidetään vähän eksoottisina. cabrioita myydään niin uskoisin coupellekin olevan ottajaa.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Jos ei ole, niin vakkarin säätimet rattiin! Ei viikseen.
Lisäksi joku 'halpa' perusmalli. Se voidaan nimetä vaikka Suomi-editioniksi. Korostetaan yksilöllisyyttä vaihtamalla puskuri ja vanteet, mutta poistetaan mukavuusvarusteita
Lisäksi joku 'halpa' perusmalli. Se voidaan nimetä vaikka Suomi-editioniksi. Korostetaan yksilöllisyyttä vaihtamalla puskuri ja vanteet, mutta poistetaan mukavuusvarusteita
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion