Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Cruise ratissa on mielestäni saabin ideologiankin (käyttökin tuntuu omalla kohdalla hankalammalta) vastaista, koska ainakin Volvon ja Jeepin toteutuksissa vasemman käden kunnollinen ote ratista irtoaa tuontyylistä cruisea käytettäessä, viiksessä ainoastaan etusormi tekee töitä ja ote rattiin on muutenkin samanlainen kuin normaalisti.
Olenko vaan pienikätinen? En usko.
Olenko vaan pienikätinen? En usko.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Niin kuin jonkin foorumilaisen allekirjoituksessa lukee "auto on aina komee kun on nopee" ---> nopea johtopäätös --->... +500hv moottori nelivedolla
Nykyinen 9-5 2.0t-06
exät 900i -86,900i -89,900i -94,9-3t -98,9-5 aero -00
exät 900i -86,900i -89,900i -94,9-3t -98,9-5 aero -00
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Olisihan tuo aika magee ja kallis.maalari kirjoitti:Niin kuin jonkin foorumilaisen allekirjoituksessa lukee "auto on aina komee kun on nopee" ---> nopea johtopäätös --->... +500hv moottori nelivedolla
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Olen aivan samaa mieltä. NG9-3:n cruise on jotenkin niin paljon parempi kuin OG9-5, NG900 ja 9000. En haluaisi cruise ratissa kuten esim volvoissa on.Musti kirjoitti:og900, 9000, og9-5 ja ng 9-3 cruisea paljon käyttäneenä totean tuon 9-3:n mallin olevan käytettävyydeltään paras. Viiksen päässä oleva keinukytkin on juuri oikeassa paikassa ja toimii kuin ajatus.2.3i-16 kirjoitti:Cruise ratissa on mielestäni saabin ideologiankin (käyttökin tuntuu omalla kohdalla hankalammalta) vastaista, koska ainakin Volvon ja Jeepin toteutuksissa vasemman käden kunnollinen ote ratista irtoaa tuontyylistä cruisea käytettäessä, viiksessä ainoastaan etusormi tekee töitä ja ote rattiin on muutenkin samanlainen kuin normaalisti.
Olenko vaan pienikätinen? En usko.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
og900, 9000, og9-5 ja ng 9-3 cruisea paljon käyttäneenä totean tuon 9-3:n mallin olevan käytettävyydeltään paras. Viiksen päässä oleva keinukytkin on juuri oikeassa paikassa ja toimii kuin ajatus.[/quote]Musti kirjoitti:Olenko vaan pienikätinen? En usko.
Ainoa miinus SC:n cruisesta tippaamiselle - saa olla tarkkana, ettei valahda off:lle asti (jolloin asetettu nopeus hukkuu muistista).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Samaa aioin minäkin kommentoida. Tontun cruisessa tuo onnistuu nopeasti yhdellä sormella kevyesti painamalla ilman että on isoa riskiä joutua tahattomasti Offin puolelle. SC:n liukukytkintä piti useamman sormen otteella varovasti hivuttaen puristaa. Arvio perustuu tosin rajoitettuun määrään ajokertoja ja yhteensä pariin tuhanteen kilometriin, mutta riitti ainakin tämän asian merkille panemiseen. Kai siihenkin tottuu. Ei jaksaisi liikuttaa jalkaa jarruvalojen vilauttamiseen, kun sama lopputulos pitäisi olla saatavilla viiksestä vähemmällä effortilla.aero kirjoitti:Ainoa miinus SC:n cruisesta tippaamiselle - saa olla tarkkana, ettei valahda off:lle asti (jolloin asetettu nopeus hukkuu muistista).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
No, mulla on 2 vuotta aikaa tottua. Jos en totu, niin takuuajan jälkeen poistan sen "off" -asennon käytöstä (muutenkaan en näe sille mitään virkaa), jolloin lipsahtaminen ei haittaa.jus kirjoitti:Samaa aioin minäkin kommentoida. Tontun cruisessa tuo onnistuu nopeasti yhdellä sormella kevyesti painamalla ilman että on isoa riskiä joutua tahattomasti Offin puolelle. SC:n liukukytkintä piti useamman sormen otteella varovasti hivuttaen puristaa. Arvio perustuu tosin rajoitettuun määrään ajokertoja ja yhteensä pariin tuhanteen kilometriin, mutta riitti ainakin tämän asian merkille panemiseen. Kai siihenkin tottuu. Ei jaksaisi liikuttaa jalkaa jarruvalojen vilauttamiseen, kun sama lopputulos pitäisi olla saatavilla viiksestä vähemmällä effortilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
No, käyttötapoja on erilaisia, minä en ole käyttänyt cruisesta ikinä muuta kuin vauhti ylös-alas-toimintoa. Pois laitan jarrulla.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Käytän cruisessa nopeus ylös ja alas, ja pois päältä myös useasti itse kytkimestä. Mutta jarru ja kytkin myös melko kätevä tuossa cruisen päältä pois laittamisessa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Kyllä mäkin tippaan jarrulla, jos näyttää siltä että takanatulevaa voisi kiinnostaa että vauhti alkaa hiipua. Aika usein tulee kuitenkin tilanteita, joissa viiksen tippi on näppärämpi - silloin olisi kiva, jos se olisi helppokäyttöinen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Mä olen tyhmä. Mä en vieläkään ymmärrä et miksi se ei vois olla ratissa se vakkari.
Johonkin tonnarin cruiseen kun en edes osunut, femmassa se risu heiluu muuten vaan siinä ja kolosessa (ng) no...ööö..se kait... No siinä se vipu on ainakin hyvän kokoinen. Et se vissiin on paras noista toteutuksista...
Johonkin tonnarin cruiseen kun en edes osunut, femmassa se risu heiluu muuten vaan siinä ja kolosessa (ng) no...ööö..se kait... No siinä se vipu on ainakin hyvän kokoinen. Et se vissiin on paras noista toteutuksista...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Jarrulla minäkin ruukaan tipata. SS:n cruisessa tykkäsin siitä, että sen sai olemaan jatkuvasti valmiudessa. Femmassa tympii hieman, että se pitää muistaa pistää joka kerta valmiuteen.aero kirjoitti:Kyllä mäkin tippaan jarrulla, jos näyttää siltä että takanatulevaa voisi kiinnostaa että vauhti alkaa hiipua. Aika usein tulee kuitenkin tilanteita, joissa viiksen tippi on näppärämpi - silloin olisi kiva, jos se olisi helppokäyttöinen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
JES! Kerrankin joku samaa mieltä!!!!!!!9-5T kirjoitti: Ratti olisi paras paikka cruiselle.
Ja vielä 9-5T!!! Olen urani huipulla!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Eikä hidastu, ainakaan sen välähdyksen takia. Sitä nimittäin ei tule, ellei siihen ole aihetta - ja jos siihen on aihetta, niin se jono hidastuu joka tapauksessa. Hidastus vaan on rauhallisempi ja helpompi, jos vähän ennakoidaan.Mimmi kirjoitti: Ja te per*eleen jarrujen vilkuttelijat teette sitten korollajormille sydämentykytyksiä ja sitä kautta koko jono hidastuu.
Jos se korollakuski saa sydärin, saisi se kuitenkin sen jossain vaiheessa. Olisi tietty parempi, jos saisi liikenteen ulkopuolella...
Niin, siellä käyttöohjekirjassa selostetaan mm. se viiksikytkin-tippi, joka nyt on ko. cruisen ainoa kritisoitu osa (ainakin mun toimesta).Mimmi kirjoitti:Opetelkaa käyttämään sitä cruisea oikein, sen käyttö kun selostetaan jopa käyttöohjekirjassakin ihan oikein.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Eikös tää ole "Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?"
No tosta kuvasta näkee, että cruise on nyt ratissa, joten se kai siitä sitten.
http://www.carsuk.net/wp-content/galler ... 2010-1.jpg
No tosta kuvasta näkee, että cruise on nyt ratissa, joten se kai siitä sitten.
http://www.carsuk.net/wp-content/galler ... 2010-1.jpg
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87