Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Cruise ratissa on mielestäni saabin ideologiankin (käyttökin tuntuu omalla kohdalla hankalammalta) vastaista, koska ainakin Volvon ja Jeepin toteutuksissa vasemman käden kunnollinen ote ratista irtoaa tuontyylistä cruisea käytettäessä, viiksessä ainoastaan etusormi tekee töitä ja ote rattiin on muutenkin samanlainen kuin normaalisti.

Olenko vaan pienikätinen? En usko.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
maalari
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 19:41
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja maalari »

Niin kuin jonkin foorumilaisen allekirjoituksessa lukee "auto on aina komee kun on nopee" ---> nopea johtopäätös --->... +500hv moottori nelivedolla :mrgreen:
Nykyinen 9-5 2.0t-06
exät 900i -86,900i -89,900i -94,9-3t -98,9-5 aero -00
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

maalari kirjoitti:Niin kuin jonkin foorumilaisen allekirjoituksessa lukee "auto on aina komee kun on nopee" ---> nopea johtopäätös --->... +500hv moottori nelivedolla :mrgreen:
Olisihan tuo aika magee ja kallis. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Musti kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti:Cruise ratissa on mielestäni saabin ideologiankin (käyttökin tuntuu omalla kohdalla hankalammalta) vastaista, koska ainakin Volvon ja Jeepin toteutuksissa vasemman käden kunnollinen ote ratista irtoaa tuontyylistä cruisea käytettäessä, viiksessä ainoastaan etusormi tekee töitä ja ote rattiin on muutenkin samanlainen kuin normaalisti.

Olenko vaan pienikätinen? En usko.
og900, 9000, og9-5 ja ng 9-3 cruisea paljon käyttäneenä totean tuon 9-3:n mallin olevan käytettävyydeltään paras. Viiksen päässä oleva keinukytkin on juuri oikeassa paikassa ja toimii kuin ajatus.
Olen aivan samaa mieltä. NG9-3:n cruise on jotenkin niin paljon parempi kuin OG9-5, NG900 ja 9000. En haluaisi cruise ratissa kuten esim volvoissa on.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja aero »

Musti kirjoitti:Olenko vaan pienikätinen? En usko.
og900, 9000, og9-5 ja ng 9-3 cruisea paljon käyttäneenä totean tuon 9-3:n mallin olevan käytettävyydeltään paras. Viiksen päässä oleva keinukytkin on juuri oikeassa paikassa ja toimii kuin ajatus.[/quote]

Ainoa miinus SC:n cruisesta tippaamiselle - saa olla tarkkana, ettei valahda off:lle asti (jolloin asetettu nopeus hukkuu muistista).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja jus »

aero kirjoitti:Ainoa miinus SC:n cruisesta tippaamiselle - saa olla tarkkana, ettei valahda off:lle asti (jolloin asetettu nopeus hukkuu muistista).
Samaa aioin minäkin kommentoida. Tontun cruisessa tuo onnistuu nopeasti yhdellä sormella kevyesti painamalla ilman että on isoa riskiä joutua tahattomasti Offin puolelle. SC:n liukukytkintä piti useamman sormen otteella varovasti hivuttaen puristaa. Arvio perustuu tosin rajoitettuun määrään ajokertoja ja yhteensä pariin tuhanteen kilometriin, mutta riitti ainakin tämän asian merkille panemiseen. Kai siihenkin tottuu. Ei jaksaisi liikuttaa jalkaa jarruvalojen vilauttamiseen, kun sama lopputulos pitäisi olla saatavilla viiksestä vähemmällä effortilla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja aero »

jus kirjoitti:Samaa aioin minäkin kommentoida. Tontun cruisessa tuo onnistuu nopeasti yhdellä sormella kevyesti painamalla ilman että on isoa riskiä joutua tahattomasti Offin puolelle. SC:n liukukytkintä piti useamman sormen otteella varovasti hivuttaen puristaa. Arvio perustuu tosin rajoitettuun määrään ajokertoja ja yhteensä pariin tuhanteen kilometriin, mutta riitti ainakin tämän asian merkille panemiseen. Kai siihenkin tottuu. Ei jaksaisi liikuttaa jalkaa jarruvalojen vilauttamiseen, kun sama lopputulos pitäisi olla saatavilla viiksestä vähemmällä effortilla.
No, mulla on 2 vuotta aikaa tottua. Jos en totu, niin takuuajan jälkeen poistan sen "off" -asennon käytöstä (muutenkaan en näe sille mitään virkaa), jolloin lipsahtaminen ei haittaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

No, käyttötapoja on erilaisia, minä en ole käyttänyt cruisesta ikinä muuta kuin vauhti ylös-alas-toimintoa. Pois laitan jarrulla.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Käytän cruisessa nopeus ylös ja alas, ja pois päältä myös useasti itse kytkimestä. Mutta jarru ja kytkin myös melko kätevä tuossa cruisen päältä pois laittamisessa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja aero »

Kyllä mäkin tippaan jarrulla, jos näyttää siltä että takanatulevaa voisi kiinnostaa että vauhti alkaa hiipua. Aika usein tulee kuitenkin tilanteita, joissa viiksen tippi on näppärämpi - silloin olisi kiva, jos se olisi helppokäyttöinen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Mä olen tyhmä. Mä en vieläkään ymmärrä et miksi se ei vois olla ratissa se vakkari.


Johonkin tonnarin cruiseen kun en edes osunut, femmassa se risu heiluu muuten vaan siinä ja kolosessa (ng) no...ööö..se kait... No siinä se vipu on ainakin hyvän kokoinen. Et se vissiin on paras noista toteutuksista...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

aero kirjoitti:Kyllä mäkin tippaan jarrulla, jos näyttää siltä että takanatulevaa voisi kiinnostaa että vauhti alkaa hiipua. Aika usein tulee kuitenkin tilanteita, joissa viiksen tippi on näppärämpi - silloin olisi kiva, jos se olisi helppokäyttöinen.
Jarrulla minäkin ruukaan tipata. SS:n cruisessa tykkäsin siitä, että sen sai olemaan jatkuvasti valmiudessa. Femmassa tympii hieman, että se pitää muistaa pistää joka kerta valmiuteen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

9-5T kirjoitti: Ratti olisi paras paikka cruiselle.
JES! Kerrankin joku samaa mieltä!!!!!!!

Ja vielä 9-5T!!! Olen urani huipulla!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja aero »

Mimmi kirjoitti: Ja te per*eleen jarrujen vilkuttelijat teette sitten korollajormille sydämentykytyksiä ja sitä kautta koko jono hidastuu. :twisted:
Eikä hidastu, ainakaan sen välähdyksen takia. Sitä nimittäin ei tule, ellei siihen ole aihetta - ja jos siihen on aihetta, niin se jono hidastuu joka tapauksessa. Hidastus vaan on rauhallisempi ja helpompi, jos vähän ennakoidaan.

Jos se korollakuski saa sydärin, saisi se kuitenkin sen jossain vaiheessa. Olisi tietty parempi, jos saisi liikenteen ulkopuolella...
Mimmi kirjoitti:Opetelkaa käyttämään sitä cruisea oikein, sen käyttö kun selostetaan jopa käyttöohjekirjassakin ihan oikein. :wink:
Niin, siellä käyttöohjekirjassa selostetaan mm. se viiksikytkin-tippi, joka nyt on ko. cruisen ainoa kritisoitu osa (ainakin mun toimesta).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Eikös tää ole "Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?"
No tosta kuvasta näkee, että cruise on nyt ratissa, joten se kai siitä sitten.
http://www.carsuk.net/wp-content/galler ... 2010-1.jpg
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Vastaa Viestiin