ng900aero kirjoitti:
Onkohan noissa hinnoissa huomioitu jo etukäteen noin 25% tinkivara? Siis että on hinnoiteltu siksi noin sikamaisesti että olisi kiva saada tyytyväisiä asiakkaita jotka saavat tingattua sen 25% pois noista listasikahinnoista vai meinaavatko muka oikeasti myydäkin jotain surkeeta linearia nuhapumppu-nokikonella hintaan: 46104.98 €, tai samaa räkkylää 2,0T -bensakoneisena hiukan kalliimmalla eli hintaan 47924.24 €?
Ei kai nuo hinnat aivan hirveästi liikkeittäin vaihtele, mutta sen 10% käteisalennuksen noista saanee jos ei tarvitse rahoitusta/järjestää sen jossain muualla kuin autoliikkeessä.
Eiköhän tuo hinnoittelu ole aika kohdillaan (mikäli Linear-varustelu vastaa volvon karvalakkia):
-9-5 2.0 TiD 46 104,98 €
-9-5 2.0T 162Kw 47 924,24 €
-S80 D3 120Kw 45 098,07€
-S80 2.5T 170Kw 51 526,28€
-A6 2.0 TDI 125Kw 45 489,38€
-A6 2.8 FSI 162Kw 56 100,76€
Pitäisikö S80:a 15cm pidemmän Saabin olla jostain syystä Volvoa paljonkin halvempi? Mentäisiin asemoinnissakin jo metsään jos 9-5:n hinnoista tippuisi 5k€ pois. Audin varustelusta en tiedä mitään, vakioauto on todella karu, jos vanhat merkit pitävät edelleen paikkansa. Diesel on kyllä A6:ssa perusautona todella kilpailukykyisesti hinnoiteltu, mutta toisaalta mallin elinkaarikin alkaa olla loppupuolellaan. Samoin vaikuttaisi siltä, että 3.0 TFSI on kilpailukykyisemmin hinnoiteltu kuin S80 T6/9-5 Aero. Nämä nyt ovat joka tapauksessa marginaalimalleja.
Moottorit vaikuttavat toistaiseksi 9-5:ssa ainakin Volvoa järkevämmiltä, tuo 2.5T on melkoinen syöppö, 2.0T on lähes varmasti vähemmän janoinen. 1.6T lienee aikanaan hyvä perusmoottori vrt. 2.0 vapari. Audin 2.8:sta ei ole mitään haisua, diesel on se golfistakin tuttu verme.
Edellinen 9-5 oli loppua kohti halpa, koska malli-ikä oli venynyt ylipitkäksi. Jaksaisiko joku laskea inflaatiokorjatuthinnat 1998 OG 9-5:lle muunnettuna nykypäivään ja euroiksi? Veikkaisin, että aika lähellä oltaisiin, tuolloinkin taidettiin liikkua lähellä 260t mk.
Jos hinnastosta keksii jotain valittamista, niin TiD voisi olla tonnin halvempi, 2.0T on sen sijaan samantehoisiin kilpailijoihinsa nähden jopa edullinen. Aeron hinta taitaa karata päälle 80t€:n, joten se ei liene sen halvempi kuin A6 3.0 TFSI/S80 T6.