Hei vaan!
Kyllä on ollut mielenkiintoista tuo teidän keskustelunne tästä uudesta autosta. Hienoa seurata kaikkien erilaisia ja välillä huimia teorioita niin muodoista tekniikasta ja kaikenmaailman "hiluista"!
Nyt alkaa olla kohta teorisoinnin aika ohi. Oma Black Jettini on Suomessa ja tiedän tänään, että ensi viikolla siinä on oikeat uudet rekkarit ja sen jälkeen ei tartte arvailla ominaisuuksista tai koosta. Ehdin ajella lähes viikon ja sitten nokka kohti Interlakenia sekä sen jälkeistä retkeä. Sitten voin kertoa oikeasti, mikä SAAB 9-5 Tid Vector automaatti on reilun 5000-6000km jälkeen.
Odotus on ollut pitkä ja välillä on jopa jännittänyt, että ehtiikö vai ei! Nyt tiedän, että ehtii!!!
Iloisin terveisin
Viimeksi muokannut ristos, Ke Heinä 28, 2010 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miten voi sama auto (Turbo4 XWD Vector) maksaa Saksassa 33.600€ ja Suomessa 55102€, meneehän Saksassakin alvi uusista autoista, eikä Suomen autovero voi mitenkään selittää 21502€:n hintaeroa
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Heinä 28, 2010 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ristos kirjoitti:Hei vaan!
Kyllä on ollut mielenkiintoista tuo teidän keskustelunne tästä uudesta autosta. Hienoa seurata kaikkien erilaisia ja välillä huimia teorioita niin muodoista tekniikasta ja kaikenmaailman "hiluista"!
Nyt alkaa olla kohta teorisoinnin aika ohi. Oma Black Jettini on Suomessa ja tiedän tänään, että ensi viikolla siinä on oikeat uudet rekkarit ja sen jälkeen ei tartte arvailla ominaisuuksista tai koosta. Ehdin ajella lähes viikon ja sitten nokka kohti Interlakenia sekä sen jälkeistä retkeä. Sitten voin kertoa oikeasti, mikä SAAB 9-5 Tid Vektor automaatti on reilun 5000-6000km jälkeen.
Odotus on ollut pitkä ja välillä on jopa jännittänyt, että ehtiikö vai ei! Nyt tiedän, että ehtii!!!
Iloisin terveisin
onnea ... pitää toivoa että näitä uutena ostajia riittää että saan itse sitten käytetyn
ng900aero kirjoitti:Miten voi sama auto (Turbo4 XWD Vector) maksaa Saksassa 33.600€ ja Suomessa 55102€, meneehän Saksassakin alvi uusista autoista, eikä Suomen autovero voi mitenkään selittää 21502€:n hintaeroa
Kyllähän tämä suomi on vihoviimeista myrkkyä auton ostolle.
Rapakon takanta ostettu / tilattu Saab Aero, 2.8 litranen kutoskoneella hintaan 49900 $ , eli noin 38750 euroa.
Ylimääräisiä ei ole rastiteltu tilausvihkoon vaan otettu ne mitä Aero malliin kuuluu.
Lehdistö konferenssi paljasti että 2011 Aeron ( 2.0, nelos koneella ) hinta tippuu alle 40000 $ .
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
ng900aero kirjoitti:Miten voi sama auto (Turbo4 XWD Vector) maksaa Saksassa 33.600€ ja Suomessa 55102€, meneehän Saksassakin alvi uusista autoista, eikä Suomen autovero voi mitenkään selittää 21502€:n hintaeroa
Samaa autoverosta huolimatta ihmettelen itsekkin jos ruotsinhinta n31.500e miinus alv,maksava linear diisseli muuttuu suomes n46.ooo ja autoveron osuus myyjältä saamani hinnaston mukaan n9.6oo.Toki meilläkin alv.tä on,mut mikä täs yhtälös ei täsmää
Ei kai se nyt niin ihan selvää ole??esim subaru legacy sama malli ruotsis 260,000kruunua(eli pyöreät 26.000e)ja suomes 34.000e,ja suomes tuossa on hinnaston mukaan 9000e autoveroa.Ja meil on 2 pinnaa pienempi alvi.Eli päinvastoin tuota"syrjäseutulisää"ei kyl täs tapaukses ole,päinvastoin.ps oli muuten upeasti toimiva subasrun cvt automaattiloota
Kyllä se valitettavasti se autovero, joka siellä hinnassa painaa. Suomesta ostetaan tietääkseni paljon verottomina autoja ulkomaille, koska tehtaat myy suomeen autoja ehkä vähän halvemmalla, jotta niiden hinnat pysyisi edes jotenkin kurissa.
Suomen vs. saksan hintoja en yhtään ihmettele. Mitä kalliimpi auto, sitä räikeämmiksi ne hintaerot menevät.
Olin vuonna 2004 saksassa kesätöissä ja tuli päivittäin marssittua muutaman autoliikkeen ohi kotimatkalla. Pari hintaesimerkkiä uusista autoista, jotka silloin tarttuivat mieleen.
Honda S2000, saksassa n. 37 k€, suomessa n. 78 k€
Corvette cab, saksassa n. 57 k€, suomessa n. 120 k€
Että silleen, perus autoissa ei erot ihan noin suuria sentään olleet. Mutta tuli mietittyä kyllä, että jos saksaan pääsis töihin pariksi vuodeksi niin olis asunut mahdollisimman askeettisesti ja tuonut muuttoautona jonkun hienon pelin suomeen. Vaikka tollaista Corvettea pitäisi pari vuotta, niin omat varmaan olis takas saanu suurinpiirtein...
cab95 kirjoitti:Ei kai se nyt niin ihan selvää ole??esim subaru legacy sama malli ruotsis 260,000kruunua(eli pyöreät 26.000e)ja suomes 34.000e,ja suomes tuossa on hinnaston mukaan 9000e autoveroa.Ja meil on 2 pinnaa pienempi alvi.Eli päinvastoin tuota"syrjäseutulisää"ei kyl täs tapaukses ole,päinvastoin.ps oli muuten upeasti toimiva subasrun cvt automaattiloota
Subarulla taitaa olla molemmissa maissa suunnilleen samansuuruinen markkinaosuus, mutta Saab on nykyään Suomessa valitettavasti marginaalimerkki kun taas Ruotsissa myyntiluvut ovat niin suuria, että pienemmilläkin katteilla elää. Ok, ei tämä varmaan ihan näin rajua hintaeroa selitä, mutta iso vaikutus hinnoitteluun tälläkin on.