Koeajoja??

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Mepis kirjoitti: Jos ei ole muistilistalla niin voi olla että kotiin tulee vaikka Audin A5 :lol:
Saahan A5:nkin neliovisena. ;) Disclaimer: Valtavat pahoittelut täysin asiaan liittymättömästä kommentista ja armottomasta mussuttamisesta, sekä siitä, etten edes viitsinyt "haastaa" tuonne offtopic-puolelle. :roll:
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
tmr97
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Touko 10, 2008 10:17

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja tmr97 »

Mepis kirjoitti:Verrokkina Skoda Superb on kuin vanha englantilainen taksi, takamatkustamo on aivan luonnoton "kyhmy" auton selässä.
Eikä se kyhmy auta, 185cm ukolla on superbissa pää katossa, jos ryhdikkäästi istuu. Uudessa femmassa on pääntilaa ihan yhtä hyvin tai huonosti miten sen ottaa.
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Hei, lauantain kävin koeajamassa Kuopion Rinta-Joupin Saab 9-5 diesel automaatin ja tältä se minusta tuntui

Laittaessani poikaa takapenkille kyytiin tuli kaksi asiaa esille. Ensinnäkin ovet pelaa herkästi ja turvavyötkin oli helppo vetää päälle.

Ajossa kori antoi todella jämäkän kuvan itsestään vrt Saab 9000CS 485tkm. Nopeudella 80 tai 100kilsaatunnissa ei mielestäni suhinoita kuulunut. Auto oli vähän liian helppo ajaa tai nopeusrajoitukset ovat liian alhaisia.

Potkua saisi olla auton muihin ominaisuuksiin verrattuna lisääkin, mutta normaaliajossa 160hv diesel + automaatti kyllä riittää. Vauhti ei vaan tunnu. Onko dieselkone uutena karkea käyntinen, mutta ainakin sen "nakutus" kuului turhan hyvin ohjaamoon.

Sähkönen seisontajarru on tosi helppo ja nykypäivää. Vakionopeussäätimen toiminta kiva, kun se näyttää heti mihin nopeuteen sitä muutetaan. Moottoritielle kiihdytys kiertoliittymästä sujuu todella napakasti, ei turhia kallisteluja ja ohjautuu sinne minne haluaakin. Nappeja ja toimintoja on sen verran paljon, että kannattaa istua paikoillaan ensimmäinen tunti ja opetella toiminnot ennen liikenteeseen lähtöä. Radion kuuluvuus hyvä.

Vaatii kyllä ehdottomasti pidemmän tutustumisen, kuin 10km koeajon. Bensakonetta kovalla laatikolla, kun vielä pääsis kokeilemaan...

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

autohan on B.E.A.utiful.

Ja mitä tuohon takapenkin pääntilaan tulee, niin hyvin mahduin. tosin mulla on siihen tekniikka. ei kannata kasvaa ylöspäin. itelläni kun on kyllä pituutta ja leveyttä, korkeus onkin sitten 167.

:D Tämähän on vain jalostustekninen kysymys.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Tänään kävin ajamassa 160 heppasen "tiisselin" 8)
Iso auto ja pienet ikkunat. Keula oli mahtava *hehkuttaa*
Sisällä tunsi olevansa :saab: issa. Autosta näkee hyvin ulos matalista ikkunoista huolimatta, eikä auto tunnu ajaessa yhtään isolta. Ja niistä takatiloista :arrow:
Sisälle mennessä löin pääni, mutta sisällä mahtui todella hyvin istumaan.

Loistava peli ostais jos talous kestäs.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Kyllähän sähköinen seisontajarru kesällä toimii, mutta kysynpä talvella uudestaan miten pelittää :lol:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Kävin eilen Olarin Jalosella tyyppäämässä 220 heppasta Vektor automaattia. Todella mielyttävä yllätys, hiljainen, hyväalustainen auto. Eikä se tuntunut edes mahdottoman hitaalta! Sisusta on mielestäni täysin onnistunut Saabeihin tottuneena. Ei suurempia vikoja tai puutteita. Vaikkakin iso auto, niin käyttäytyy hyvin tiellä kaikin puolin. Tuohon vielä aero varusteet, 18" vanteet, valkoinen väri ja manuaalivaihteet. Nice!

Tuntee muuten heti ajavansa ja istuvansa Saabissa, siitä ei ole epäilystäkään.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja aero »

ysitonnari93 kirjoitti:Kyllähän sähköinen seisontajarru kesällä toimii, mutta kysynpä talvella uudestaan miten pelittää :lol:
Jos on vähänkään samankaltainen kuin Audi A4:ssa, niin Toimii. Jotenkin mulla on fiilis, että Saabin suoritus talvella tuskin Audille häviää, eli en tuosta olisi huolissani. Ns. känkkääminen jää toki vähemmälle, joten leikkimielisten pitää ostaa suosilla neliveto.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mek
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 12:58

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja mek »

ristoj kirjoitti: #
Osa penkin säädöistä toimii sähköllä ja osa käsin, selkänojan säätö portaallinen
#
Ei helvetissä, miten tuo on voitu mennä tekemään :?:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja peinu »

mek kirjoitti:
ristoj kirjoitti: #
Osa penkin säädöistä toimii sähköllä ja osa käsin, selkänojan säätö portaallinen
#
Ei helvetissä, miten tuo on voitu mennä tekemään :?:
No joo, ei oikein istunut mun käteen taikka selkään tuo säätö. Ehkä siihen tottuis ja oppis käyttämään jos semmonen olisi. Eka tunne siitä oli, ett ä "oho tää on varmaan hajalla."

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Ei kai sitä penkkiä jatkuvasti rämplätä? Minulle ainakin riittää, kun kerran saa kohdilleen. Sitten joskus kumppareilla ajaessa tarvitsee ehkä siirtää penkkiä hieman taaksepäin, siinä kaikki.

Vaan jos on monta kuskia, niin on kaikin puolin parempi hankkia jokaiselle omat autot, eikä silloinkaan siirrellä sitä penkkiä :lol:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Ässä kirjoitti:Ei kai sitä penkkiä jatkuvasti rämplätä? Minulle ainakin riittää, kun kerran saa kohdilleen. Sitten joskus kumppareilla ajaessa tarvitsee ehkä siirtää penkkiä hieman taaksepäin, siinä kaikki.

Vaan jos on monta kuskia, niin on kaikin puolin parempi hankkia jokaiselle omat autot, eikä silloinkaan siirrellä sitä penkkiä :lol:
Aito saab-henkilö saa surkeankin asian näyttämään siltä ettei sillä ole väliä.... 8)
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Komppaaja kirjoitti:
Ässä kirjoitti:Ei kai sitä penkkiä jatkuvasti rämplätä? Minulle ainakin riittää, kun kerran saa kohdilleen. Sitten joskus kumppareilla ajaessa tarvitsee ehkä siirtää penkkiä hieman taaksepäin, siinä kaikki.

Vaan jos on monta kuskia, niin on kaikin puolin parempi hankkia jokaiselle omat autot, eikä silloinkaan siirrellä sitä penkkiä :lol:
Aito saab-henkilö saa surkeankin asian näyttämään siltä ettei sillä ole väliä.... 8)

Täydellistä autoa ei olekkaan. En tunne yhtään kaveria joka ei löytäisi autostaan jotain häikkää.
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Mutta kyllä tuon tason autossa tuollainen kömmähdys on NOLO....ei siitä pääse mihinkään. :)
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Komppaaja kirjoitti:Mutta kyllä tuon tason autossa tuollainen kömmähdys on NOLO....ei siitä pääse mihinkään. :)
Eipä tuolla säädöllä ainakaan meikäläiselle ole väliä. Ei mun autoa juurikaan kukaan muu ajele, eikä mulla ole tarvetta säätää joka ajokertaa varten penkkiä uusiksi. :wink: Ja kun sinä sitä skeidaa niin kovasti kehuskelet, mun mielestä superbin ulkonäkö on TODELLA NOLO kömmähdys. Puhumattakaan puutteellisesta äänieristyksestä. :)
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Vastaa Viestiin