Koeajoja??

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Ei se minua häiritse, en edes ole koeajanut koko autoa. Jos se häiritsee, niin sen saa kyllä hoidettua kuntoon.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Mä en vielä ymmärrä että mikä tässä on se kömmähdys? Mun mielestä se portaallinen selkänojan säätö on sähkösäädön jälkeen paras mahdollinen. Sitä rullaa kun pyörittää niin menee ikä ja terveys. Joskus kun sitä penkkiä täytyy saada ns. Ruissalo-asentoon (nukkumista varten 8) ), niin se on kiva saada heti eikä tunnin päästä. Mä olen meinaan autossa nukkunut/torkkunut kohtalaisen useasti (en ulkoruokinnan, vaan reissujen vuoksi :D ). Eli siis mikä siinä nopeammassa säätötavassa mättää? Onko se portaallisuus tosiaan liian harvaan välitetty, että joku väittää että siihen ei saa hyvää asentoa? Häh?



Ja on muissakin merkeissä tuollaisia osasähköisiä penkin säätöjä. Esim eukon Fordissa kaikki muu on manuaalia paitti penkin korkeuden säätö. Olen muissakin autoissa mielestäni törmännyt tuollaiseen sähköiseen ristiseläntuen säätöön. Siinä ei ole mitään vikaa.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Tuulilasi 11/2010 s. 80

"Etuistuimet eivät ole mitkään sporttiset kuppi-istuimet, joten ne soveltuvat hyvin myös normaalikäyttöön. Valtaosa säädöistäkin tapahtuu eleganttiin tapaan sähköllä, tosin istuimen pitkittäisliikettä ohjaillaan perinteisen käsikahvan avulla."

Kyse on 168 285€ maksavasta amg-mersusta.

Ei muuten eilen skeida päässyt ohi puolikaasulla kiihdytetystä Saabista, vaikka kuinka yritti. Todella nolo kömmähdys.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Komppaaja kirjoitti:Mutta kyllä tuon tason autossa tuollainen kömmähdys on NOLO....ei siitä pääse mihinkään. :)
Minkä tason ? Eihän me nyt kuitenkaan puhuta todella kalliista autosta.
arskar
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Heinä 08, 2006 19:09
Paikkakunta: TURKU

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja arskar »

Turun Metro Autosta tuli kutsu VIP-iltaan 25.8 jolloin on myös mahdollista koeajaa uusi 9-5.
Turbo tekee iloiseksi.. 9-3 aero vm 2004
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Kuskin penkin säädöt toimivat ainakin omaan setuppiin helposti ja nopeasti. Selkänojan portaallisuus oli mielestäni niin tiheä, että en edes huomannut sen olevan portaallinen. Selkänojan säätö on mielestäni itse asiassa paljon kätevämpi, kuin käsin rullattava.
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Komppaaja kirjoitti:Mutta kyllä tuon tason autossa tuollainen kömmähdys on NOLO....ei siitä pääse mihinkään. :)
En oikein jaksa nyt ymmärtää, taaskaan, tätä asiaa. Jos skootassa on enemmän pääntilaa takana ja tarvitset juuri sitä, niin osta se. Jos Jaggen tyyli puhuttelee, niin osta se. Jos Mersun tähden läpi on kiva tähtäillä muita, niin osta se. Nämä ovat kuitenkin autoja.

Tunnen muutaman RS6 omistajan ja yhdellä plussa. Ei heitä kuitenkaan häiritse, että Focus pesi testissä Audin radalla. Vai olisiko heidän pitänyt ajatella, että kyllä meillä nyt meni kaupat reisilleen kun perhe-voorti pieksee monta kertaa kalliimpaa autoa. Vai kiukutteeko 911Tbo omistaja auton heikkoa tavaratilaa ? Jos et halua tajuta pointtia niin ei vain voi mitään:) Ajoin juuri kaverin C250 4maticilla. Hieno oli, todella kiva vetää kovempaa mutta ei meitä kumpaakaan häiritse toistemme auto valinnat. Se on vaan kumma, että en ole koskaan kuullut missään yhteydessä esim. Alfan tai Jaggen omistajan suuremmin perustelevan ostoksiaan.

Meillä ainakin töissä suurimmassa äänessä ovat ns. halpismerkkien yläpään kieseillä ajavat jotka kokoajan hokevat, että kuinka edullisia suhteessä muihin heidän valintansa ovat....:)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Alihankkija kirjoitti:
Komppaaja kirjoitti:Mutta kyllä tuon tason autossa tuollainen kömmähdys on NOLO....ei siitä pääse mihinkään. :)
..sitäpaitsi tuo mikään kömmähdys ole. Mene kokeilemaan ja sano vasta sitten oliko huono? Minun ei edes tarvitse, sillä ymmärrän kokeilemattakin miksi tuollainen ratkaisu on parempi. Miksi lisättäisiin 2 sähkömoottoria yms. hintoineen ja painoineen tekemään sellaista joka sujuu yhtä kätevästi ja nopeamminkin ilman?
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Alihankkija kirjoitti:Se on vaan kumma, että en ole koskaan kuullut missään yhteydessä esim. Alfan tai Jaggen omistajan suuremmin perustelevan ostoksiaan.

Kun ei tarvitse. Myös Citroën-kuljettajat toisinaan toteavat; " Heille jotka eivät ymmärrä, on turha selittää. Heille jotka ymmärtävät, ei tarvitse selittää".
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Meinasin tuon Citikan listaan laittaa mutta en sitten kuitenkaan:)
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Käväisinpä Olarin Jalosella ajelemassa vajaan tunnin lenkin uudella 9-5:llä. Koeajo-auto on 2.0 Vector automaatti.

Vieläkin hymyilyttää. Oli kyllä kertakaikkisen hieno ajolenkki. Mutkaista asvalttitietä, moottoritietä sekä taajamaa. Helppo ajaa, hiljainen (kuten useasti todettu), 180 hv. (EDIT korjaus: 220 hv.) liikautti autoa oikein mukavasti. Moottoritielläkin lähti 130 km/h nopeudesta ohitukseen oikein halukkaasti. Automaatti odottelee vieläkin sen 0,5 sekuntia, ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Muuten vaihdot lähes huomaamattomia ja sujuvia. Vähän liian helposti meinaa nopeudet nousta yli sallitun, vauhti ei tunnu juuri missään (siis verrattuna nykyiseen omaan autoon).
Alusta ja ohjaus on pirun hyvät. Koko ajan tietää missä mennään ja seuraa kuin ajatus. Tosin, näillä teillä ei mitään mahdollisuutta ajaa todella kovaa tai ns. rajoille.
Nappulaviidakkoon en ehtinyt tutustumaan. Liikaa kaikkea että ehtisi ottaa haltuun. Tärkeimmät löytyi pienen ihmettelyn jälkeen helposti. Ergonomia hyvä, kuten ennenkin.
Ainoa miinus oli niskatuki, joka tässä autossa tulee minun makuun liikaa eteen. Olisin halunnut välillä oikaista niskan suoraksi, mutta tuki painaa päätä vähän alas päin. Eri mallien penkeissä saattaa olla eroavaisuuksia, mene ja tiedä... Muuten tykkäsin penkistä paljon, selkä sanoi kiitos. Kaikki mitä penkin säätöihin tulee, löytyi vaivatta, ainakin minulle. Paremmat säädöt kuin omassa OG femmassa.
Poppivehkeet oli hyvät. Mieletön parannus vanhoihin. Musan kuunteleminen autossa alkoi tuntua jo suorastaan hyvältä ajatukselta.

Tässä pikaiset tuntumat. Harmitti jättää auto liikkeeseen 8)
Viimeksi muokannut Tannisto, Ma Elo 23, 2010 12:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

9-5T kirjoitti:
Tannisto kirjoitti:2.0 180 hv. liikautti autoa oikein mukavasti.
Onko tuollainenkin versio? Luulin että 220hv olisi 2.0 bensan teho.
Näin myyjä sanoi. Aivan, itse asiassa vasta nyt heräsin, että ei voinut pitää paikkaansa. Ilmankos tuntuikin niin paljon pirteämmältä kuin oma kulkine :lol:
Tosin, ei se myyjä kyllä muutenkaan tuntunut olevan kartalla. Meni yleisesti ottaen niin, että minä kerroin sille enemmän Saabeista kuin se minulle, vaikkei paljon juteltukaan :lol:
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

9-5T kirjoitti:
Tannisto kirjoitti:
Tosin, ei se myyjä kyllä muutenkaan tuntunut olevan kartalla. Meni yleisesti ottaen niin, että minä kerroin sille enemmän Saabeista kuin se minulle, vaikkei paljon juteltukaan :lol:
Yleensä on paras kun kertoo myyjälle heti että älä satuile mutta kysy jos haluat tietää jotain.
:lol:
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

180hv 1.6L on mallivuoden 2011 kone, toivottavasti ei tuoda Suomeen.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Miksei? Mielestäni tuo kuullostaa ihan fiksulta vaihtoehdolta jos pientä kulutusta hakee.
Vastaa Viestiin