Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Täydellistä on paha mennä tekemään, mitäs sitten enää kehitettäisiin. Jäisivät suunnittelijat työttömiksi.
Kyllä täytyy sanoa, että silmä lepää kun autoa katsoo. Linjakas auto, vaikka onkin neliovinen sedan. Yleensä kaksioviset coupet ovat samalla tavalla tyylikkäitä. Ohessa hieno kuvasarja Kilometer magazinestä
http://www.kilometermagazine.com/cgi-bi ... 0Sedan;i=0
Hienot lisävarusteet ovat usein esittelyautoissa ja toimittajat pääsevät hehkuttamaan niitä. Suurin osa Suomessa myytävistä on kuitenkin varsin perusvarusteisia. Tuo värinäyttö on kyllä katseenvangitsija esittelykuvissa, mutta onko se oleellinen asia edes ohjaamon hyvyyden kannalta. Voisi olla ihan päinvastoin, mitä vähemmän näyttöjä sen parempi. Navin kirkas näyttö pimeällä ajettaessa on jopa turvallisuutta heikentävä, vaikka saahan sen sammutettuakin
Kyllä täytyy sanoa, että silmä lepää kun autoa katsoo. Linjakas auto, vaikka onkin neliovinen sedan. Yleensä kaksioviset coupet ovat samalla tavalla tyylikkäitä. Ohessa hieno kuvasarja Kilometer magazinestä
http://www.kilometermagazine.com/cgi-bi ... 0Sedan;i=0
Hienot lisävarusteet ovat usein esittelyautoissa ja toimittajat pääsevät hehkuttamaan niitä. Suurin osa Suomessa myytävistä on kuitenkin varsin perusvarusteisia. Tuo värinäyttö on kyllä katseenvangitsija esittelykuvissa, mutta onko se oleellinen asia edes ohjaamon hyvyyden kannalta. Voisi olla ihan päinvastoin, mitä vähemmän näyttöjä sen parempi. Navin kirkas näyttö pimeällä ajettaessa on jopa turvallisuutta heikentävä, vaikka saahan sen sammutettuakin
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Re: Uusi Saab 9-5
Kyllä ne saabistilasit voi joskus riisua ja käydä kokeilemassa muitakin autoja. Objektiivisia mielipiteitä saa kylvää kai merkkifoorumillakin?ristos kirjoitti:Kylläpäs se on surullista, kun tuo uusi tuote tuntuu Saabistien keskustelupalstalla noin mitättömältä autolta. Tätä kirjoittelua odottaisi kyllä kilpailevilta yrityksiltä. Onneksi kuitenkin näitä juttuja voi tulkita niin monelaisten lasien läpi.
Mutta miten se vanha sananlasku sanoikaan, että kateellisten.......jne.
Itse riisuin nuo lasit joku aika sitten ja syrjähyppyyni olen toistaiseksi tyytyväinen. Jos tästä palaa Saabin rattiin niin eikö silloin voi rehellisesti sanoa sen olevan mun juttu?
Mielenkiinnolla odottelen ensimmäisiä myyntilukuja ja sitten hieman pidemmällä ajanjaksolla käytetyn arvostusta (rahallisesti).
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Uusi Saab 9-5
Huippukuvia, joista eka kertaan todella kunnolla näkee, kuinka tosiaan on tyylikäs auto.Mepis kirjoitti:Täydellistä on paha mennä tekemään, mitäs sitten enää kehitettäisiin. Jäisivät suunnittelijat työttömiksi.
Kyllä täytyy sanoa, että silmä lepää kun autoa katsoo. Linjakas auto, vaikka onkin neliovinen sedan. Yleensä kaksioviset coupet ovat samalla tavalla tyylikkäitä. Ohessa hieno kuvasarja Kilometer magazinestä
http://www.kilometermagazine.com/cgi-bi ... 0Sedan;i=0
Hienot lisävarusteet ovat usein esittelyautoissa ja toimittajat pääsevät hehkuttamaan niitä. Suurin osa Suomessa myytävistä on kuitenkin varsin perusvarusteisia. Tuo värinäyttö on kyllä katseenvangitsija esittelykuvissa, mutta onko se oleellinen asia edes ohjaamon hyvyyden kannalta. Voisi olla ihan päinvastoin, mitä vähemmän näyttöjä sen parempi. Navin kirkas näyttö pimeällä ajettaessa on jopa turvallisuutta heikentävä, vaikka saahan sen sammutettuakin
Re: Uusi Saab 9-5
Tuo on sitten jo sitä epätoivoa, kun puute koetetaankin väkisin kääntää plussaksi ! Mutta pointsit yrittämisestä kuitenkin.Mepis kirjoitti: Tuo värinäyttö on kyllä katseenvangitsija esittelykuvissa, mutta onko se oleellinen asia edes ohjaamon hyvyyden kannalta. Voisi olla ihan päinvastoin, mitä vähemmän näyttöjä sen parempi. Navin kirkas näyttö pimeällä ajettaessa on jopa turvallisuutta heikentävä, vaikka saahan sen sammutettuakin
![Kuva](http://serve.mysmiley.net/happy/happy0100.gif)
Re: Uusi Saab 9-5
Pitäisikö ohjaamoon saada eri värisiä ledejä esim. katon täydeltä, jottei näytä (edes yöllä) niin tylsän harmaan mustalta? Myös mm. siniset turvavyöt ja mittaristo pitää saada ohjaamoon, koska muutenhan auto vaikuttaa halvalta ja hitaalta!Komppaaja kirjoitti:Tuo on sitten jo sitä epätoivoa, kun puute koetetaankin väkisin kääntää plussaksi ! Mutta pointsit yrittämisestä kuitenkin.Mepis kirjoitti: Tuo värinäyttö on kyllä katseenvangitsija esittelykuvissa, mutta onko se oleellinen asia edes ohjaamon hyvyyden kannalta. Voisi olla ihan päinvastoin, mitä vähemmän näyttöjä sen parempi. Navin kirkas näyttö pimeällä ajettaessa on jopa turvallisuutta heikentävä, vaikka saahan sen sammutettuakin
Hyvä että joillakin on asiat tärkeysjärjestyksessä.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Uusi Saab 9-5
Omasta mielestäni ihan tavallinenkin yksivärinen tietokoneen näyttö on ihan tyylikkään näköinen. Ja tämä auto näyttää myös omasta mielestäni aivan Saabilta. Mitä huomasin, niin oli joitain yksityiskohtia samanlaisia kuin Insigniassa, mutta minua ne eivät haitanneet. Jos itselläni olisi varaa ostaa tällainen auto, niin varmasti ostaisin. ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Uusi Saab 9-5
Eli Englantilainen arvostettu autolehti, ilmestyy kuukausittain. Samaa sarjaa kuin What HiFi, What Camera, etc. Sivuja on reilusti, ehkä 150+. Joka numerossa myös kattava osto-opas, kaikkien autojen tekniset tiedot, varusteet, jne. Alkuosassa yleensä uutisia lyhyitä koeajoja ym. Joka numerossa kattaava vertailu, eli ensi kuussa 9-5 v A6 v BMW 5 v MB E. Tämän kuun numerossa oli A4 v BMW 3 v MB C v S60. En malta mainita loppusijoituksia tähän: 1. BMW, 2. MB, 3. A4 ja 4. S60juhokare kirjoitti: Kerroppas enemmän tuosta What Car -lehdestä.Mistä sitä saa?? Olisihan se hyvä tännekin skannata näytille.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Lehteä saa ainakin pk-seudulla mm. Stockalta ja varmaankin isoimmista lehtipisteistä. Hinta taisi olla n. 10€.
Tässä linkki nettisivuille:
http://www.whatcar.com/
Ja 9-5:n ensitesti:
http://www.whatcar.com/car-reviews/saab ... ry/25877-2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Uusi Saab 9-5
Olen tässä aina aika-ajoin kovasti koittanut päästä sen jäljille, että mikä on minulle "premiumia" kun autoista puhutaan. Nimenomaan siitä sisustan laadusta ja tunnelmasta siis kyse, ajotuntumat, moottorivalikoimat jne. unohtaen.
Autolehdistä jos hakee osviittaa, niin kaikki Audissa on premiumia, ihan siitä karvalakkimallin A3:sta alkaen. Ja tietty nämä muut saksalaisvekottimet on kuulemma premiumia. Noh, itse henk. koht. on tullut istuttua uudehkon A6:n takapenkillä, ja "ihailtua" kuinka premium-laadun käyttökytkimistä muovit kuoriutuu jne.
Myöskin uudenkarhean A3:n kyydissä oli kyllä premium-fiilis kaukana kun siellä sillipurkin sisällä allergisoivissa kangasjakkaroissa istuen koitti jotenkin mahtua olemaan. En esim. huomannut mitään laatuvaikutelmaeroa samanikäiseen Ford Focukseen, itse asiassa itse ottaisin varmaan näistä kahdesta mieluummin Fordin, jonka sisustasta minulle tuli enemmän premium-fiilis, ja tilaakin oli enemmän.
Lentokenttäkyytiä on tullut moneltakin mersulta, mutta ei kyllä niissäkään ole tullut yhdessäkään "ooh-aah, mikä premium" fiilis. Omaan silmään esim. V70 (taksi) oli enemmän premium komean vaalealla nahkasisustallaan.
Tai viimeisin työreissu ennen lomia, kentälle mentiin 520dA (sedan) Bemulla, ihan jees, mustat nahkajakkarat jne, mutta ei mikään "premium-elämys". Takaisin päin sitten reissun jälkeen kyytinä uudenkarhee Toyota Avensis farkku, joku bensakoneinen automaattivaihteilla. Oli mielestäni hiljaisempi ja laadukkaamman oloinen mitä tuo menomatkan bemari
Siis oikeasti, jos silmät kiinni ja miltä tuntuu fiilisten pohjalta olisi pitänyt näistä kahdesta valita, olisin varmaan ottanut Toyotan. Ihan hupailumielellä istuin mamman Ekoautonkin takapenkille (mustat nahkapenkit), enkä oikein keksinyt, että mikä siinä bemarissa mukamas oli premiumimpaa kuin tuossa about 12v vanhassa saabinruoskassa? Ehkä status naapureiden ja essonbaarin miesten mielestä?
Varmaan joku uudenkarhea 750iA Lang kaikilla hilavitkuttimilla ja joku vastaava S-mersu saattaisi jo kalskahtaa premiumilta, tai Audi A8, mutta en jaksa noista ~40-80k€ kansanautoista oikeen premiumia löytää edes yrittämällä. En oikeastaan tovin pähkäilyjen jälkeen viitsisi edes käyttää moista sanaa kys. himmeleistä, en edes uuden 9-5:n kohdalla.
Itselläni sana "premium" tuo mieleen ehkä ennemminkin jotain tämmöistä:
Bentley
Bentley myös
Tai Jagge
Tämä näyttäis muuten premiumilta omaan silmään, mutta ratti on kamala. Ja muutenkin Aston ehkä enempi tuolla urheiluautokategoriassa...
Eli itselleni tuntuu iskevän nämä englantilaista alkuperää olevat merkit, joissa on jotain aristokraattista arvokkuutta...voi toki olla, että jos joskus oikeasti näihin pääsisi toviksi istumaan, niin fiilikset katoaisi
Mistäpä päästäänkin tämänkin länkytyksen pointtiin, että kyllä "laatuvaikutelma" ja premium taitaa kuitenkin olla 98% mielikuva, jonka kukin johonkin tiettyyn merkkiin ja/tai ominaisuuteen tulee yhdistäneeksi.
Ehkäpä tämän takia jatkan jatkossakin palttuun antamista yleisesti hyväksytyille premiumeille, jos samassa yhteydessä on jotain kamalaa kangaspenkkiä jne. hirvityksiä. Sitäpaitsi muovi on muovia, se nyt on melkein
yks ja sama, että miltä se "tuntuu". Tai joku valokatkaisijan kääntämisestä jäävä "fiilis", voi hyvänen aika sentään...
Taidan kuitenkin jatkossakin valita autoni ihan muilla kuin "premium" mielikuvilla.
Autolehdistä jos hakee osviittaa, niin kaikki Audissa on premiumia, ihan siitä karvalakkimallin A3:sta alkaen. Ja tietty nämä muut saksalaisvekottimet on kuulemma premiumia. Noh, itse henk. koht. on tullut istuttua uudehkon A6:n takapenkillä, ja "ihailtua" kuinka premium-laadun käyttökytkimistä muovit kuoriutuu jne.
Myöskin uudenkarhean A3:n kyydissä oli kyllä premium-fiilis kaukana kun siellä sillipurkin sisällä allergisoivissa kangasjakkaroissa istuen koitti jotenkin mahtua olemaan. En esim. huomannut mitään laatuvaikutelmaeroa samanikäiseen Ford Focukseen, itse asiassa itse ottaisin varmaan näistä kahdesta mieluummin Fordin, jonka sisustasta minulle tuli enemmän premium-fiilis, ja tilaakin oli enemmän.
Lentokenttäkyytiä on tullut moneltakin mersulta, mutta ei kyllä niissäkään ole tullut yhdessäkään "ooh-aah, mikä premium" fiilis. Omaan silmään esim. V70 (taksi) oli enemmän premium komean vaalealla nahkasisustallaan.
Tai viimeisin työreissu ennen lomia, kentälle mentiin 520dA (sedan) Bemulla, ihan jees, mustat nahkajakkarat jne, mutta ei mikään "premium-elämys". Takaisin päin sitten reissun jälkeen kyytinä uudenkarhee Toyota Avensis farkku, joku bensakoneinen automaattivaihteilla. Oli mielestäni hiljaisempi ja laadukkaamman oloinen mitä tuo menomatkan bemari
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Varmaan joku uudenkarhea 750iA Lang kaikilla hilavitkuttimilla ja joku vastaava S-mersu saattaisi jo kalskahtaa premiumilta, tai Audi A8, mutta en jaksa noista ~40-80k€ kansanautoista oikeen premiumia löytää edes yrittämällä. En oikeastaan tovin pähkäilyjen jälkeen viitsisi edes käyttää moista sanaa kys. himmeleistä, en edes uuden 9-5:n kohdalla.
Itselläni sana "premium" tuo mieleen ehkä ennemminkin jotain tämmöistä:
Bentley
Bentley myös
Tai Jagge
Tämä näyttäis muuten premiumilta omaan silmään, mutta ratti on kamala. Ja muutenkin Aston ehkä enempi tuolla urheiluautokategoriassa...
Eli itselleni tuntuu iskevän nämä englantilaista alkuperää olevat merkit, joissa on jotain aristokraattista arvokkuutta...voi toki olla, että jos joskus oikeasti näihin pääsisi toviksi istumaan, niin fiilikset katoaisi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ehkäpä tämän takia jatkan jatkossakin palttuun antamista yleisesti hyväksytyille premiumeille, jos samassa yhteydessä on jotain kamalaa kangaspenkkiä jne. hirvityksiä. Sitäpaitsi muovi on muovia, se nyt on melkein
yks ja sama, että miltä se "tuntuu". Tai joku valokatkaisijan kääntämisestä jäävä "fiilis", voi hyvänen aika sentään...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Uusi Saab 9-5
Juurikin näin.9-5T kirjoitti:Höh miksi ostaisi muun merkkisen auton kun haluaa? Kyse ei ole Saab laseista, emme luule saabin olevan paras tjs. vaan haluamme omistaa ja saabeilla. Ihan sama vaikka halvemmalla saisi parempia autoja mutta ne ei ole saabeja.AC kirjoitti:Kyllä ne saabistilasit voi joskus riisua ja käydä kokeilemassa muitakin autoja. Objektiivisia mielipiteitä saa kylvää kai merkkifoorumillakin?ristos kirjoitti:Kylläpäs se on surullista, kun tuo uusi tuote tuntuu Saabistien keskustelupalstalla noin mitättömältä autolta. Tätä kirjoittelua odottaisi kyllä kilpailevilta yrityksiltä. Onneksi kuitenkin näitä juttuja voi tulkita niin monelaisten lasien läpi.
Mutta miten se vanha sananlasku sanoikaan, että kateellisten.......jne.
Itse riisuin nuo lasit joku aika sitten ja syrjähyppyyni olen toistaiseksi tyytyväinen. Jos tästä palaa Saabin rattiin niin eikö silloin voi rehellisesti sanoa sen olevan mun juttu?
Mielenkiinnolla odottelen ensimmäisiä myyntilukuja ja sitten hieman pidemmällä ajanjaksolla käytetyn arvostusta (rahallisesti).
Miksi käydä edes koeajolla muilla merkeillä jollei sellaisia yksinkertaisesti halua. Olen ajanut(saanut ajaa työkseni) monilla muillakin uusilla autoilla jotka on ihan hyviä mutta ne ei ole saabeja.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Uusi Saab 9-5
Juurikin näin, kuten 9-5T jälleen ansiokkaasti kirjoittaa. Itse kyllä todellakin tiedän, että halvemmallakin voi saada hyvän auton ja kalliimmalla on mahdollista saada jopa Saabiakin parempi kulkine, mutta kun ei vaan yksinkertaisesti "nappaa"... Kävin kyselemässä ja samalla tutkimassa myös muut merkit, nyt kun auton vaihto olisi ajankohtaista, mutta kun ei sitten millään saanut itseä innostumaan Audista, Toyotasta, Skodasta, Volvosta eikä edes Opelista (vaikka jotain yhteistä pitäis Saabiin olla9-5T kirjoitti:Höh miksi ostaisi muun merkkisen auton kun haluaa? Kyse ei ole Saab laseista, emme luule saabin olevan paras tjs. vaan haluamme omistaa ja saabeilla. Ihan sama vaikka halvemmalla saisi parempia autoja mutta ne ei ole saabeja.AC kirjoitti:Kyllä ne saabistilasit voi joskus riisua ja käydä kokeilemassa muitakin autoja. Objektiivisia mielipiteitä saa kylvää kai merkkifoorumillakin?ristos kirjoitti:Kylläpäs se on surullista, kun tuo uusi tuote tuntuu Saabistien keskustelupalstalla noin mitättömältä autolta. Tätä kirjoittelua odottaisi kyllä kilpailevilta yrityksiltä. Onneksi kuitenkin näitä juttuja voi tulkita niin monelaisten lasien läpi.
Mutta miten se vanha sananlasku sanoikaan, että kateellisten.......jne.
Itse riisuin nuo lasit joku aika sitten ja syrjähyppyyni olen toistaiseksi tyytyväinen. Jos tästä palaa Saabin rattiin niin eikö silloin voi rehellisesti sanoa sen olevan mun juttu?
Mielenkiinnolla odottelen ensimmäisiä myyntilukuja ja sitten hieman pidemmällä ajanjaksolla käytetyn arvostusta (rahallisesti).
Miksi käydä edes koeajolla muilla merkeillä jollei sellaisia yksinkertaisesti halua. Olen ajanut(saanut ajaa työkseni) monilla muillakin uusilla autoilla jotka on ihan hyviä mutta ne ei ole saabeja.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Uusi 9-5 on todella hieno auto. Siitä ei pääse mihinkään. Kukaan täysjärkinen ei voi sanoa sitä mitättömäksi/rumaksi/surkeaksi millään mahdollisella tavalla. Itse koko viimeisen vuoden ajan "salakuvia" metsästäneenä ajattelin, etteivät muotoilijat Saabilla ehkä tällä kertaa kykene luomaan todella hienoa autoa (vaikka koko ajan toki siihen uskoin) ja pidin tärkeänä vaan sitä, että se ei häviäsi muotoilurintamalla ainakaan pahasti MB:lle, BMW:lle tai S80:lle. Kaksi ensin mainittua on jo uudistunut ja ei voi sanoa (edes Saab-lasit silmiltä ottaneena), että ne olisivat tulleet sen kummemmiksi kuin vanhat mallit. Saabin toki oli "helppo" uudistua radikaalisti, kun vanha malli oli jo 13v vanha, mutta silti. Uskomattoman upea ilmestys, hienoin auto luokassaan, ehkäpä hienoin kaikista autoista! Upea kuvasarja KM-lehden ottamina valkoisesta autosta (kuvat 4, 10, 11, 12, 14 näin alkajaisiksi), voisiko joku kertoa mikä auto on hienompi kuin tuo???
Sisätilojen "premium" -keskustelu on sisänsä aiheellista, mutta kaikinpuolin hankalaa. Kun ottaa vaaleat nahkapenkit, navin (saa nyt puoleen hintaan) ja vaikkapa HUDin, niin vaikea siinä on sanoa, ettei TUNNU
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Itsellä olisi ratkaisun paikka maanantaina. Silloin sitä tilataan uusi taksi, tai sitten jatketaan vielä vanhalla sotaratsulla esim. vuosi (päätös ei ole pelkästään minusta kiinni
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Uusi Saab 9-5
Eiku uusi 9-5 TiD4 190hv automaatti tilaukseen, äläkä unohda sitä puoleen hintaan myytävää navia. Ja sisustus vaaleaa nahkaa. Olishan se hyvä saada uusi 9-5 taksiin, parasta mainosta merkille ja varmasti ainakin tilat riittäätaxi9-5tre kirjoitti:
Itsellä olisi ratkaisun paikka maanantaina. Silloin sitä tilataan uusi taksi, tai sitten jatketaan vielä vanhalla sotaratsulla esim. vuosi (päätös ei ole pelkästään minusta kiinni). Saas nähdä kuinka käy...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Uusi Saab 9-5
...plus xwd-neliveto, jos tuohon nyt sen sai.SportySedan kirjoitti:Eiku uusi 9-5 TiD4 190hv automaatti tilaukseen, äläkä unohda sitä puoleen hintaan myytävää navia. Ja sisustus vaaleaa nahkaa. Olishan se hyvä saada uusi 9-5 taksiin, parasta mainosta merkille ja varmasti ainakin tilat riittäätaxi9-5tre kirjoitti:
Itsellä olisi ratkaisun paikka maanantaina. Silloin sitä tilataan uusi taksi, tai sitten jatketaan vielä vanhalla sotaratsulla esim. vuosi (päätös ei ole pelkästään minusta kiinni). Saas nähdä kuinka käy...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Uusi Saab 9-5
Toimii toki numero myös mahdollisessa uudessa autossa...Mimmi kirjoitti:Toimiihan sitten numero myös uudessa femmassa?
Ja nelivetoa en tarvitse, aina on etuvetoSaabilla pärjännyt. Ja dieseliä vierastan edelleen...
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Re: Uusi Saab 9-5
taxi9-5tre kirjoitti: Ja dieseliä vierastan edelleen...
älä turhaan ...
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Uusi Saab 9-5
Samanmoisia tunnelmia samansukuisesta dieselistä (tosin 5-sylinterinen eli käy hiukan edes sivistyneemmin, ja vanhempiaikaisena sitä voi kierrättää 5000rpm, eli punarajalle saakka ilman että kone puutuu).9-5T kirjoitti: Oikein vierastettu. Huolettomat kilometrit on liittyneet saabin kohdalla bensaan mutta nyt kun kunnon valurautapataa ei ole tarjolla on meteliä, tahrivaa tankkausta, laiskuutta ja tärinää lukuunottamatta sama kummalla yrittää pärjätä.
Sotkee aina kädet (tai hanskat) tankatessa ja tankinluukun ympärystän AINA tankkauksen yhteydessä, käy jeesuksen rumasti (kuten JOKAINEN dieselkone aina), eikä 10V-malli kulje (siis ilman viritystä) yhtään sen pirteämmin kuin 9-5 2.0t vakiona
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Väittäisin että dieselmoottori sopii ainoastaan hyökkäysvaunuihin, laivoihin ja maansiirtokoneisiin, ja jos sellaisen asentaa henkilöautoon niin siinä ei ole yhtään mitään järkeä!!
Mutta itse topiciin sen verran kommentoiden että tuli nähtyä Mäkelän Autossa tuo uusi 9-5, ja oli se vaan hieno, keulan pystynenäsyys ei miellyttänyt 8ainakaan aluksi), mutta sisätilojen muotoilu, kattolinja, perän muoto, jne, tekivät säväyttävän vaikutuksen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Keula ainoastaan vaatii vielä hiukan sulattelua.... ei näytä siis edelleenkään hienolta, kuten ei sivuprofiili noin kokonaisuudessaan muutenkaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98