Koeajoja??
Re: Koeajoja??
Tänään vihdoin koeajettu Linear aut. TiD4.
Huomioita:
- suorituskyky riittävä
- automaatin toiminta hyvä, ei tunnu laiskalle kuten vanhat automaatit - erityisesti liikkeellelähdöt ripeitä - miinuksena kierrättää dieseliä täydellä kaasulla 4500rpm saakka jolloin meno ehtii hiipumaan
- ohjaus kevyt ja tunnokas
- laatuvaikutelma hyvä, esim ovenkahvoihin en kiinnittänyt mitään huomiota
- ajoasento ja penkki hyvät
- melutaso varauksin hyvä, diesel kuuluu sisälle mutta ei häiritsevästi
- alusta toimii hyvin mutta hieman pintakovuutta havaittavissa (muistaakseni vakioalusta)
- näkyvyys autosta hieman rajoittunut sekä etuviistoon että varsinkin taakse
- tilat erinomaiset, takapääntilaa voisi olla muutama sentti enemmän
Ajettu myös vaihteleva määrä kilpailijoita Audi A6, BMW 5-sarja ja MB E-sarja.
Mielestäni 9-5 erittäin varteenotettava vaihtoehto.
Huomioita:
- suorituskyky riittävä
- automaatin toiminta hyvä, ei tunnu laiskalle kuten vanhat automaatit - erityisesti liikkeellelähdöt ripeitä - miinuksena kierrättää dieseliä täydellä kaasulla 4500rpm saakka jolloin meno ehtii hiipumaan
- ohjaus kevyt ja tunnokas
- laatuvaikutelma hyvä, esim ovenkahvoihin en kiinnittänyt mitään huomiota
- ajoasento ja penkki hyvät
- melutaso varauksin hyvä, diesel kuuluu sisälle mutta ei häiritsevästi
- alusta toimii hyvin mutta hieman pintakovuutta havaittavissa (muistaakseni vakioalusta)
- näkyvyys autosta hieman rajoittunut sekä etuviistoon että varsinkin taakse
- tilat erinomaiset, takapääntilaa voisi olla muutama sentti enemmän
Ajettu myös vaihteleva määrä kilpailijoita Audi A6, BMW 5-sarja ja MB E-sarja.
Mielestäni 9-5 erittäin varteenotettava vaihtoehto.
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
Re: Koeajoja??
Kävin myös koeajelemassa samanlaista Treen Metroautossa ja havaitsinHannu_J kirjoitti:Tänään vihdoin koeajettu Linear aut. TiD4.
Huomioita:
- suorituskyky riittävä
- automaatin toiminta hyvä, ei tunnu laiskalle kuten vanhat automaatit - erityisesti liikkeellelähdöt ripeitä - miinuksena kierrättää dieseliä täydellä kaasulla 4500rpm saakka jolloin meno ehtii hiipumaan
- ohjaus kevyt ja tunnokas
- laatuvaikutelma hyvä, esim ovenkahvoihin en kiinnittänyt mitään huomiota
- ajoasento ja penkki hyvät
- melutaso varauksin hyvä, diesel kuuluu sisälle mutta ei häiritsevästi
- alusta toimii hyvin mutta hieman pintakovuutta havaittavissa (muistaakseni vakioalusta)
- näkyvyys autosta hieman rajoittunut sekä etuviistoon että varsinkin taakse
- tilat erinomaiset, takapääntilaa voisi olla muutama sentti enemmän
Ajettu myös vaihteleva määrä kilpailijoita Audi A6, BMW 5-sarja ja MB E-sarja.
Mielestäni 9-5 erittäin varteenotettava vaihtoehto.
seuraavaa:
- auto tuntui liian pintakovalta (itsellä vanha lölly 9-5)
- ohjaus oli vähän kulmikkaan kivirekimäinen (johtuikohan renkaista)
- rengasäänet kuuluivat vähän liikaa (johtuikohan renkaista)
- tärinää tuntui ratissa (johtui varmaan renkaista)
- näkyvyys takalasista olematon muu näkyvyys ihan OK
oudokseltaan auton taskuparkkeeraus oli hankalaa
- en oikein lämmenyt automaatti - diesel yhdistelmään
- hinnastossa aika kovat autoveron osuudet veraattuna esim. bemuun
verottomilla hinnoilla olisi hyvinkin hyvä ostos
Re: Koeajoja??
3787 kirjoitti:Kävin myös koeajelemassa samanlaista Treen Metroautossa ja havaitsinHannu_J kirjoitti:Tänään vihdoin koeajettu Linear aut. TiD4.
Huomioita:
- suorituskyky riittävä
- automaatin toiminta hyvä, ei tunnu laiskalle kuten vanhat automaatit - erityisesti liikkeellelähdöt ripeitä - miinuksena kierrättää dieseliä täydellä kaasulla 4500rpm saakka jolloin meno ehtii hiipumaan
- ohjaus kevyt ja tunnokas
- laatuvaikutelma hyvä, esim ovenkahvoihin en kiinnittänyt mitään huomiota
- ajoasento ja penkki hyvät
- melutaso varauksin hyvä, diesel kuuluu sisälle mutta ei häiritsevästi
- alusta toimii hyvin mutta hieman pintakovuutta havaittavissa (muistaakseni vakioalusta)
- näkyvyys autosta hieman rajoittunut sekä etuviistoon että varsinkin taakse
- tilat erinomaiset, takapääntilaa voisi olla muutama sentti enemmän
Ajettu myös vaihteleva määrä kilpailijoita Audi A6, BMW 5-sarja ja MB E-sarja.
Mielestäni 9-5 erittäin varteenotettava vaihtoehto.
seuraavaa:
- auto tuntui liian pintakovalta (itsellä vanha lölly 9-5)
- ohjaus oli vähän kulmikkaan kivirekimäinen (johtuikohan renkaista)
- rengasäänet kuuluivat vähän liikaa (johtuikohan renkaista)
- tärinää tuntui ratissa (johtui varmaan renkaista)
- näkyvyys takalasista olematon muu näkyvyys ihan OK
oudokseltaan auton taskuparkkeeraus oli hankalaa
- en oikein lämmenyt automaatti - diesel yhdistelmään
- hinnastossa aika kovat autoveron osuudet veraattuna esim. bemuun
verottomilla hinnoilla olisi hyvinkin hyvä ostos
Johtuukohan renkaista? Verottomana renkaatkin ok.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: Koeajoja??
Nyt ei voi muuta kuin.9-5T kirjoitti:Oliko sivupeilit jätetty pois?3787 kirjoitti:- näkyvyys takalasista olematon muu näkyvyys ihan OK
oudokseltaan auton taskuparkkeeraus oli hankalaa
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Koeajoja??
Kävin Aineella ottamassa kylmiä tyyppejä. Olipas vaikuttava ilmestys sekä päältä että sisältä. Olo ratin takana tuntui heti kotoisalta. Mittariston ritilät näytti paremmalta livenä kuin kuvissa. Hyvin rauhassa sain tyyppejä ottaa. Ei tulleet myyjät esitteleen. Ehkäpä kolmivuotiaan OG-Femman kuluneissa farkuissa oleva kuski ei näytä tarpeeksi potentiaaliselta ostajalta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Koeajoja??
Hyvä tietää että Aineella voi käydä ihastelemassa. Kävin jo Åströmilta kattomassa, mutta ei siellä ollut. Ihme kyllä että Aineelta löytyytsaarela kirjoitti:Kävin Aineella ottamassa kylmiä tyyppejä. Olipas vaikuttava ilmestys sekä päältä että sisältä. Olo ratin takana tuntui heti kotoisalta. Mittariston ritilät näytti paremmalta livenä kuin kuvissa. Hyvin rauhassa sain tyyppejä ottaa. Ei tulleet myyjät esitteleen. Ehkäpä kolmivuotiaan OG-Femman kuluneissa farkuissa oleva kuski ei näytä tarpeeksi potentiaaliselta ostajalta.
Re: Koeajoja??
Åströmillähän ei ole minkään merkin edustusta enää vaan myy pelkästään käytettyjä.
Pitääpä myös käydä aineella ihastelemassa uutta femmaa.
Pitääpä myös käydä aineella ihastelemassa uutta femmaa.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Koeajoja??
Kävin kanssa ihastelemassa Turun Metro-autossa, oli kyllä hienomman, ja jotenkin siromman näköinen kuin kuvissa. Sai rauhassa katelle, ja istuksia kuskin paikalla, ei myyjät paljon noteeranneet vanhan femman omistajaa, heh.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Re: Koeajoja??
Nykyistä femmaa etsiessäni menin Herttoniemen BMW-laakkoselle pyörimään sen ainokaisen siellä tarjolla olleen femman ympärillä. Sanoin kahdelle myyjälle sisään tullessani päivää. Pyörin auton ympärillä noin 10 minuuttia ja odotin jomman kumman tuloa paikan päälle. Istuivat noin 15 metrin päässä autosta pöytiensä ääressä PELAAMASSA PASIANSSIA!tsaarela kirjoitti:Kävin Aineella ottamassa kylmiä tyyppejä. Olipas vaikuttava ilmestys sekä päältä että sisältä. Olo ratin takana tuntui heti kotoisalta. Mittariston ritilät näytti paremmalta livenä kuin kuvissa. Hyvin rauhassa sain tyyppejä ottaa. Ei tulleet myyjät esitteleen. Ehkäpä kolmivuotiaan OG-Femman kuluneissa farkuissa oleva kuski ei näytä tarpeeksi potentiaaliselta ostajalta.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Koeajoja??
Olarin Autokeskuksessa pistivät vielä paremmaksi pari vuotta sitten. Neljä myyjää nauraa keskenään ringissä kahvia ryystäen. Kun mitään ei tapahdu, kävin kysymässä, että saisikos tuon tuolta perältä kokeiltavaksi. "Joo, kohta" kuului vastaus myyjältä, joka käänsi samoin tein selkänsä. Ilmoitin sitten, että ei kuule tarvitse sittenkään vaivautua, anteeksi "#¤%#sti häiriö.axp102 kirjoitti:Nykyistä femmaa etsiessäni menin Herttoniemen BMW-laakkoselle pyörimään sen ainokaisen siellä tarjolla olleen femman ympärillä. Sanoin kahdelle myyjälle sisään tullessani päivää. Pyörin auton ympärillä noin 10 minuuttia ja odotin jomman kumman tuloa paikan päälle. Istuivat noin 15 metrin päässä autosta pöytiensä ääressä PELAAMASSA PASIANSSIA!
Vieläkin ottaa päähän, että en reklamoinut asiasta jälkikäteen myyjien esimiehelle. Olihan se käytetty auto, mutta kun hintapyyntö on 19 tuhatta, niin kyllä kai siitä joku penni jäisi myyjällekin.
Vantaan Magneetissa myyjä tuli pyytämättä paikalle ja sai myös kauppansa tehdyksi.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Koeajoja??
Viikon sisällä tuli koeajettua uudet BMW 530d, NG 9-5 tid ja Suberb tdi kaikki automaatteja ja perusvarustein. Hinnathan noissa menee about 60, 50 ja 40 teur ja täytyy sanoa, että kyllä kaikki olivat hyviä ajettavia ja reilun puolen tunnin koeajolla ei mikään näistä erottautunut selvästi toista paremmaksi. Suuntavakaus, ohjaustuntuma, melutaso, alusta samaa tasoa. Jämäkän massiivisia kaikki.
Mutta saabistihan valitsee autokseen aina Saabin ilman vertailuja ja koeajoja
Mutta saabistihan valitsee autokseen aina Saabin ilman vertailuja ja koeajoja
9-5 Aero Wagon -06
Re: Koeajoja??
EDIT: laitoin tän ekaks väärään osioon joten siirsin tämän tänne koeajo-osioon.
No nih tuli Ristolta MMS Norjasta Pykeijästä jäämeren rannikolta Kuvaa en tähän hätään saa mukaan, mutta kerron mitä hän kirjoitti viestissään: "2486km Pykeijä, Norja jäämeren ranta. Upea auto. Risto".
Luulen et hän hyväksyy, että kerron tämän täällä.
Ps. Siinä on jo jokunen kilsa koeajettuna.
No nih tuli Ristolta MMS Norjasta Pykeijästä jäämeren rannikolta Kuvaa en tähän hätään saa mukaan, mutta kerron mitä hän kirjoitti viestissään: "2486km Pykeijä, Norja jäämeren ranta. Upea auto. Risto".
Luulen et hän hyväksyy, että kerron tämän täällä.
Ps. Siinä on jo jokunen kilsa koeajettuna.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Koeajoja??
Näistä vain mulle yv:tä. Tälläkin hetkellä työn alla asiakastyytyväisyyskartoitus autokaupanalalta.axp102 kirjoitti:Nykyistä femmaa etsiessäni menin Herttoniemen BMW-laakkoselle pyörimään sen ainokaisen siellä tarjolla olleen femman ympärillä. Sanoin kahdelle myyjälle sisään tullessani päivää. Pyörin auton ympärillä noin 10 minuuttia ja odotin jomman kumman tuloa paikan päälle. Istuivat noin 15 metrin päässä autosta pöytiensä ääressä PELAAMASSA PASIANSSIA!tsaarela kirjoitti:Kävin Aineella ottamassa kylmiä tyyppejä. Olipas vaikuttava ilmestys sekä päältä että sisältä. Olo ratin takana tuntui heti kotoisalta. Mittariston ritilät näytti paremmalta livenä kuin kuvissa. Hyvin rauhassa sain tyyppejä ottaa. Ei tulleet myyjät esitteleen. Ehkäpä kolmivuotiaan OG-Femman kuluneissa farkuissa oleva kuski ei näytä tarpeeksi potentiaaliselta ostajalta.
Re: Koeajoja??
Perheen kera koeajettu Turussa uusi 9-5. Ensimmäisenä vaimo kommentoi että todella nätti ulkonäkö, ja pakko sanoa että oli kyllä vielä paremman näköinen livenä kun kuvissa, vaikkei Aero ollutkaan.
Tuo "jääteema" valoissa on aivan upea, koko perhe tykkäsi.
Hyvä ajaa ja hiljaisempi ainakin kun oma vanhempi 9-5. Sporttialustaa tuo kaipaa, varsinkin kun vaimokin kommentoi siitä .
Omissa silmissä tuo, Audi A5 ja BMW 6 sarja ovat jollain tapaa kauniit muotoilultaan ja lähellä toisiaan.
Penkit ok, hyvä tuki selälle. Sivuttaistuki mielestäni huonompi kuin omissa vanhoissa peruspenkeissä, mutta tuntuivat toisalta leveämmiltä penkeiltä.
Ison ja ilmavan tuntuinen sisältä, vanha og9-5 farkku tuntui melkein pieneltä tuon jälkeen.
Takapenkille mennessä saa todella varoa päätään, oma pituus 184cm ja takaraivo olisi saanut kunnon kolhun jollei olisi varonut. Ja pää oli katossa kiinni jos istui selkä suorana takapenkillä. Toisalta, sama tilanne oli jaggeissa ja muissa sedaneissa missä kävin istumassa, joten en anna sen suurempaa miinusta tuosta.
Dieslein ääni ei itseäni häirinnyt, mutta kuului kyllä selkeästi, vaikka täytyy ehkä myöntää että tuli painettua kaasujalkaa aavistuksen syvemmälle kuin normaalisti lähdöissä.
Sitten ei puutu enään kun rahat tuohon....
Tuo "jääteema" valoissa on aivan upea, koko perhe tykkäsi.
Hyvä ajaa ja hiljaisempi ainakin kun oma vanhempi 9-5. Sporttialustaa tuo kaipaa, varsinkin kun vaimokin kommentoi siitä .
Omissa silmissä tuo, Audi A5 ja BMW 6 sarja ovat jollain tapaa kauniit muotoilultaan ja lähellä toisiaan.
Penkit ok, hyvä tuki selälle. Sivuttaistuki mielestäni huonompi kuin omissa vanhoissa peruspenkeissä, mutta tuntuivat toisalta leveämmiltä penkeiltä.
Ison ja ilmavan tuntuinen sisältä, vanha og9-5 farkku tuntui melkein pieneltä tuon jälkeen.
Takapenkille mennessä saa todella varoa päätään, oma pituus 184cm ja takaraivo olisi saanut kunnon kolhun jollei olisi varonut. Ja pää oli katossa kiinni jos istui selkä suorana takapenkillä. Toisalta, sama tilanne oli jaggeissa ja muissa sedaneissa missä kävin istumassa, joten en anna sen suurempaa miinusta tuosta.
Dieslein ääni ei itseäni häirinnyt, mutta kuului kyllä selkeästi, vaikka täytyy ehkä myöntää että tuli painettua kaasujalkaa aavistuksen syvemmälle kuin normaalisti lähdöissä.
Sitten ei puutu enään kun rahat tuohon....
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Koeajoja??
Joo, mäkin kävin koeajamassa uuden 9-5:n (Turbo4 automaatti) ja otin siitä kuviakin. Jos jossain vaiheessa saisi tehtyä siitä koeajoraportin SAABistiin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007