
Sisällä oli pari autoa, joita pääsi hiplaamaan. Taisivat olla linear diesel ja 2 litranen bensa-aero. Muutamia sekalaisia huomioita:
- suuret takajalkatilat (vetävät vertoja edellisen mallin pitkälle ässälle)
- siisti sisustan yleiskokonaisuus karvalakkimallissakin
- kattavat penkin säädöt linearissakin, portaittainen kallistuskin toimii hyvin
- ulkomitoista ei mitenkään huomaa, että kyseessä on yli viiden metrin auto
- etu- ja takavalot oikeasti hienot, ei kuitenkaan liian ufot
- takaluukussa verhoilukoteloon menevät "murskaajasaranat"?
- ulko- ja sisäkahvat hiukan köppäset, kuten myös takaoven sisäkahvan ympäristön keinonahka
- moottorin alla ei kurasuojamuovia
Otin myös pienen lenkin 160hv linear automaattidiiselillä. Todella tunnoton vauhdille, ohjaus oikein houkottaa mutkapätkälle. Ajossa vaikuttaa yhtä hiljaiselta kuin vertailun ässä, joka on oikeasti hyvin. Jousitus voisi ottaa paremmin, mutta asia korjaantunee paremmissa malleissa.
Dieseleitä on harvemmin tullut ajettua, mutta kyllä tuon kanssa ymmärtää sen vouhotuksen väännöstä. Paikaltaa ja pienestä vauhdista lähtee kivasti, ja se monesti tietenkin riittääkin. Kovemmissa vauhdeissa toki kulku ei ollut tottumieni bensakoneiden mukaista. Pienesti hämää "manuaalikäytössä", että pitää ensin vetää keppi vasemmalle ja siitä pääsee lätkyttämään vaihteita. Mielestäni yksi sivuttaisliike liikaa.
Oikeasti erittäin lupaava auto jo aivan perusmallinakin. Pitää piakkoin päätyä varustellun bensamallin rattiin.
Ja niin, auto ei ole tavis. Niitä kyllä oli takakontin lähituntumassa

