No mutta eihän tuo nyt niin kummoisesti eroa mm. Kian takuusta. Ja sekin täytyy muistaa, että nuo pitkät takuut ovat parannus vain niille, jotka ajavat ns. normimäärän. Itselläni tuo km-määrä vie n. 1,5 vuotta, eli se ei mitenkään muuta tilannetta. 2 vuotta ilman km-rajaa kuitenkin säilynee vaihtoehtona opelissakin....mutta nyt lipsuu taas OT !ristos kirjoitti:Näyttää tuo parjattu GM antavan 160000km takuun Opeleille ja Vauxhalleille Talous-sanomien kirjoituksen 6.8.10 mukaan. Takuu astuu voimaan välittömästi, elokuun alun jälkeen ostettuihin autoihin. Takuun tae on, että auto käytetään kerran vuodessa huollossa.
On siinä muille pikku haastetta!?
Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Menee hieman ot:ksi, mutta Seatilla pimeän aikaan ajellessa tuli tavaksi peittää häiritsevän kirkkaina loistavat mittariston osat Post-It-lapuilla Kätevää, koska kirkkaat varoitusvalot loistivat himmeinä, mutta havaittavina lapun läpikin.aero kirjoitti:Aika usein tuli pimeällä ajaessa heitettyä ensin cruise päälle ja peitettyä mittaristo hanskoilla ja pipolla.
Tiedä sitten mikä merkitys myynnin kannalta on tällaisissa yksityiskohdissa, jotka useimmille ilmenevät vasta käytössä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Uusi Saab 9-5
Laatu on ollut vaihtelevaa koko gm:n ajan, eikä merkki silti ole vainaa.SportySedan kirjoitti:Saabin kannalta realiteetti on siinä, että jos ei laadullisesti pystytä tuottamaan kilpailijoiden tasoisia tuotteita, merkki on vainaa hyvin nopeasti.
GM-kahleissa joutuu saab olemaan vielä pitkään, vasta ng9-5:n ja muiden tulevien mallien seuraava sukupolvi voi olla gm-riippumaton, mutta täytyy muistaa ettei näin pieni paja ilman yhteistyökumppania pärjää. Se keneltä seuraavien sukupolvien moottorit ja pohjalevyt yms. tulevat, on toki vielä auki.SportySedan kirjoitti: Jos Müller ja Johnsson saavat hommat toimimaan, niin innolla odotan esim. tulevaa 9-3:sta v. 2012. Siinä on sitten jo täysin vapaat kädet tehdä Saab ilman GM-kahleita.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Uusi Saab 9-5
Minua kiinnostaa.Mimmi kirjoitti:(tyhjien) telkänpönttöjen paikat kun eivät kiinnosta.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Uusi Saab 9-5
Pelkästään ulkopuolelta katsoen ei kyllä ranta-juopon pihassa ollut, harmaa kangassisustainen 9-5 mitään ihme-säväreitä antanut. Näytti sisältä ihan opelilta....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Uusi Saab 9-5
Ja joku karvalakkibemari harmaalla kangassisutalla lienee sitten sitä preeemiumia vaimikäseoli?Komppaaja kirjoitti:Pelkästään ulkopuolelta katsoen ei kyllä ranta-juopon pihassa ollut, harmaa kangassisustainen 9-5 mitään ihme-säväreitä antanut. Näytti sisältä ihan opelilta....
http://www.strikeengine.com/technical_i ... terior.jpg
Tai sitten voi käydä katsomassa www.bmw.fi ja rakentaa siellä vaikka 523i tummalla kangas (+nahkasomisteet) ja ihailla miltä se preemium näyttää...Siis oikeasti todella synkkä sisusta, onneksi ovat sentään älynneet pitää vaalean kangassisustan karvalakkimallissa.
Re: Uusi Saab 9-5
Hei vaan kaikille Saabin "ihailijoille"!
Minä kävin tänään nyt livenä Tamperella katsomassa uutta Black Jet 9-5 tid4 automaatti Vectoriani. Oma kokemukseni uudesta Saabista on, että ei minulla ainakaan aiemmin paremman näköistä ja oloista Saabia ole ollut. Eikä se omiin silmiini Opelilta vaikuttanut, vaan kyllä se on ihan oikea Saab.
Minulle tuossa uudessa autossa on "premiumia" riittämiin, sillä omat kynnet eivät riitä kalliimpiin.
Kävin aamupäivällä ystäväni Jaakko Ryhäsen kanssa koeajolla uudella isolla valkoisella Jaguaarilla. Jaskalla on ollut saman merkin pienempi ja hän totesi, ettei tuo uusi tod.premiumi niin kummoiselta tuntunut. Tiloiltaan uusi 9-5 vaikutti meistä kummastakin tilavammalta.
Tulen varmasti nauttimaan uuden autoni kyydistä ja ominaisuuksista. Nyt vaan kuitenkin kävi niin, että vielä ei tällä viikolla saada yhtään uutta Saabia rekisteröityä tullin päätösten viivästyttyä. Huomenna alkava matkani Saab-tapaamiseen Interlakeniin ei siis toteudu tuolla uudella autolla ja matkakokemukset uudesta autosta siirtyvät tuonnemmaksi.
Ensin maahantuoja lupaili entistä punaista 9-3 SS ajooni, mutta Metro-auto möi sen viime viikolla. Sitten menin tänään hakemaan 9-3 SC:tä, mutta senkin pojat olivat myyneet viime perjantaina!!! Ja lopulta sain sitten 9-5 Hirchin sellaisen ALI-..., liekö jonkun klubilaisen entinen? Hieno peli ja nyt sitten huomenna matkaan.
Ei muuta kuin mukavia "renkaanpotkijaisia". Palaillaan asioihin noin kolmen viikon kuluttua, kun reissuiltani palailen.
Iloisin terveisin
Risto Suikkari
Minä kävin tänään nyt livenä Tamperella katsomassa uutta Black Jet 9-5 tid4 automaatti Vectoriani. Oma kokemukseni uudesta Saabista on, että ei minulla ainakaan aiemmin paremman näköistä ja oloista Saabia ole ollut. Eikä se omiin silmiini Opelilta vaikuttanut, vaan kyllä se on ihan oikea Saab.
Minulle tuossa uudessa autossa on "premiumia" riittämiin, sillä omat kynnet eivät riitä kalliimpiin.
Kävin aamupäivällä ystäväni Jaakko Ryhäsen kanssa koeajolla uudella isolla valkoisella Jaguaarilla. Jaskalla on ollut saman merkin pienempi ja hän totesi, ettei tuo uusi tod.premiumi niin kummoiselta tuntunut. Tiloiltaan uusi 9-5 vaikutti meistä kummastakin tilavammalta.
Tulen varmasti nauttimaan uuden autoni kyydistä ja ominaisuuksista. Nyt vaan kuitenkin kävi niin, että vielä ei tällä viikolla saada yhtään uutta Saabia rekisteröityä tullin päätösten viivästyttyä. Huomenna alkava matkani Saab-tapaamiseen Interlakeniin ei siis toteudu tuolla uudella autolla ja matkakokemukset uudesta autosta siirtyvät tuonnemmaksi.
Ensin maahantuoja lupaili entistä punaista 9-3 SS ajooni, mutta Metro-auto möi sen viime viikolla. Sitten menin tänään hakemaan 9-3 SC:tä, mutta senkin pojat olivat myyneet viime perjantaina!!! Ja lopulta sain sitten 9-5 Hirchin sellaisen ALI-..., liekö jonkun klubilaisen entinen? Hieno peli ja nyt sitten huomenna matkaan.
Ei muuta kuin mukavia "renkaanpotkijaisia". Palaillaan asioihin noin kolmen viikon kuluttua, kun reissuiltani palailen.
Iloisin terveisin
Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Kävin 9.8.2010 Kuopion Rinta-Joupilla katsomassa uutta 9-5:sta, auto oli myös koeajettavissa ja tein sillä pienen lenkin.Auto on Tid4 automaatti, varustetaso linear+active-paketti, eli lähes ns.perusmalli. Auto on paremman näköinen livenä kuin kuvissa.Kojetaulu, varsinkin mittaristo vaatii hieman totuttelua, on vähän erikoisen oloinen pyöreine mittareineen ( kuin ennen 99:ssä )ja ritilöineen.Hyvä peli oli ajaa, hiljainen menijä, rengasäänet kuuluivat jonkin verran sisään.
Kaikki asiat eivät saa pelkästään kehuja. Takana päätila loppuu kesken, pää oli katossa, pituuteni 187 cm. Ratti käyttökytkimineen ja viiksineen on mielestäni huonompi kuin 9-3:ssa( -09). Esim.valikon selaus kierrettävästä kytkimestä viiksen varressa, samoin tihkukytkimen säätö.
Osa penkin säädöistä toimii sähköllä ja osa käsin, selkänojan säätö portaallinen
Tässä oli joitain huomioita lyhyeltä koeajolta. Auto tuntui hyvältä mutta ei räjäyttänyt tajuntaa.
On myös pakko sanoa että oman SAAB 9-3:n penkit tuntuvat paremmilta kuin penkit mallia OPEL 9-5:ssa.
Ei iskenyt autokuume kyseiseen peliin ainakaan kovasti, ehkä pientä lämmönnousua
Kaikki asiat eivät saa pelkästään kehuja. Takana päätila loppuu kesken, pää oli katossa, pituuteni 187 cm. Ratti käyttökytkimineen ja viiksineen on mielestäni huonompi kuin 9-3:ssa( -09). Esim.valikon selaus kierrettävästä kytkimestä viiksen varressa, samoin tihkukytkimen säätö.
Osa penkin säädöistä toimii sähköllä ja osa käsin, selkänojan säätö portaallinen
Tässä oli joitain huomioita lyhyeltä koeajolta. Auto tuntui hyvältä mutta ei räjäyttänyt tajuntaa.
On myös pakko sanoa että oman SAAB 9-3:n penkit tuntuvat paremmilta kuin penkit mallia OPEL 9-5:ssa.
Ei iskenyt autokuume kyseiseen peliin ainakaan kovasti, ehkä pientä lämmönnousua
Re: Uusi Saab 9-5
Tämä KARVALAKKIBEMARI-vertailusi meni aika rankasti metsään, sillä kuten linkissä lukee, kyseessä on E46 M3 CSL.V.J.S kirjoitti: Ja joku karvalakkibemari harmaalla kangassisutalla lienee sitten sitä preeemiumia vaimikäseoli?
http://www.strikeengine.com/technical_i ... terior.jpg
Ja se taas oli vuonna 2004 tehty erikoiserä M3:sta. Sen pääteema oli alkuperäinen auton keventäminen: ei äänieristystä, kevyempi pakoputkisto ja imusarja, korissa käytetty hiilikuitua muovin ja pellin sijaan ja renkaina vakiona Michelinin semislicksit. Ei sähköherkkuja, sisätilojen verhoilu karsittu, ohuemmat ikkunat ja osa ikkunoista pleksiä lasin sijaan. Sisätilojen osia oli korvattu hiilikuidulla ja istuimet vaihdettu kevyisiin kisaistuimiin. Edes radiota tai ilmastointia ei saanut vakiona, ainoastaan optioina.
Ja mitä auto maksoi: 127000 euroa, suomesta löytyy muutama kappale kyseistä autoa, joita tehtiin kaiken kaikkiaan 1400 kappaleen rajoitettu erä.
Vakion perusmallin sisustan vertaaminen tähän autoon ei tee oikeutta niin verrokille kuin sinun tietämyksellesikään.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Uusi Saab 9-5
Ihan sama, koska tuon E46 M3 CSL auton sisusta on kuitenkin ruma. Siis minun mielestäTeme100 kirjoitti: Vakion perusmallin sisustan vertaaminen tähän autoon ei tee oikeutta niin verrokille kuin sinun tietämyksellesikään.
Koska nyt noin väkevästi aiheeseen tartuit, niin tunnen asiakseni selittää taustoja
Eli kovasti yritin saada linkattua fotoa tuolta "rakenna oma BMW:si" (http://www.bmw.fi) konfiguraattorista koskien tuota tummaa perussisustaa 523i:lle, mutta koska olen urpo, en osannut (print screenilläkin tuli vaan tyhjää, joten en voinu ladata screenshottia nettiin ja linkata sitä jne) Jouduin siis tyytymään tuohon linkkiin, josta nyt pemarimiehet näemmä veti herneen nenään
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Uusi Saab 9-5
F10:stä löytyy ihan riittävästi kuvia netistä, jos niitä vain haluaa(tai tässä tapauksessa oikea sana lienee osaa) löytää.V.J.S kirjoitti:
Eli kovasti yritin saada linkattua fotoa tuolta "rakenna oma BMW:si" (http://www.bmw.fi) konfiguraattorista koskien tuota tummaa perussisustaa 523i:lle, mutta koska olen urpo, en osannut (print screenilläkin tuli vaan tyhjää, joten en voinu ladata screenshottia nettiin ja linkata sitä jne) Jouduin siis tyytymään tuohon linkkiin, josta nyt pemarimiehet näemmä veti herneen nenään
Se, että et erota erikoisversiota perusmallista tai edes F10:ä E46:sta, kertoo edelleen enemmän sinun rajoittuneesta näkökannastasi(aiemmin joku taisikin jo käyttää siitä sanaa putkinäkö) kuin muiden mahdollisista fanittamisista. On toki helpompi huudella toisiin pöytiin kuin katsoa peiliin ja todeta, että tulipa mokattua tällä kertaa.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Uusi Saab 9-5
Tämän keskustelun edetessä on aina vain vaikeampi ymmärtää mitä tietyt nimimerkit täällä oikein tekevät, kun aiheesta eli Uudesta 9-5:stä ei löydy mitään muuta kuin moitittavaa, ja jos joku vastaa hiukankin puolustelevasti syytetään merkkilaseista ja putkinäöstä?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Uusi Saab 9-5
Kuten ehkä huomasit (tai sitten et), perustin tuonne offtopic-puolelle juuri sinua ja sinunkaltaisia varten aiemmin tänään uuden topicin: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=24&t=102442Teme100 kirjoitti:Tämä KARVALAKKIBEMARI-vertailusi meni aika rankasti metsään, sillä kuten linkissä lukee, kyseessä on E46 M3 CSL.V.J.S kirjoitti: Ja joku karvalakkibemari harmaalla kangassisutalla lienee sitten sitä preeemiumia vaimikäseoli?
http://www.strikeengine.com/technical_i ... terior.jpg
Ja se taas oli vuonna 2004 tehty erikoiserä M3:sta. Sen pääteema oli alkuperäinen auton keventäminen: ei äänieristystä, kevyempi pakoputkisto ja imusarja, korissa käytetty hiilikuitua muovin ja pellin sijaan ja renkaina vakiona Michelinin semislicksit. Ei sähköherkkuja, sisätilojen verhoilu karsittu, ohuemmat ikkunat ja osa ikkunoista pleksiä lasin sijaan. Sisätilojen osia oli korvattu hiilikuidulla ja istuimet vaihdettu kevyisiin kisaistuimiin. Edes radiota tai ilmastointia ei saanut vakiona, ainoastaan optioina.
Ja mitä auto maksoi: 127000 euroa, suomesta löytyy muutama kappale kyseistä autoa, joita tehtiin kaiken kaikkiaan 1400 kappaleen rajoitettu erä.
Vakion perusmallin sisustan vertaaminen tähän autoon ei tee oikeutta niin verrokille kuin sinun tietämyksellesikään.
Voit lopettaa trollaamisen täällä ja jatkaa lässytystä siellä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Uusi Saab 9-5
haastetaan Teme mukaan helpolla kuvatehtävällä, avasinkin tuolla ao. topikissa jo "pelin"
Azanovix kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=24&t=102442
Voit lopettaa trollaamisen täällä ja jatkaa lässytystä siellä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Uusi Saab 9-5
Olen tässä samaa mieltä!Rattivaihde kirjoitti:Tämän keskustelun edetessä on aina vain vaikeampi ymmärtää mitä tietyt nimimerkit täällä oikein tekevät, kun aiheesta eli Uudesta 9-5:stä ei löydy mitään muuta kuin moitittavaa, ja jos joku vastaa hiukankin puolustelevasti syytetään merkkilaseista ja putkinäöstä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003