jar kirjoitti:ensimmäiset 400 km manuaali dieselilä takana, on se aika hyvä....
Onko jotain erityisen hyvää vai ei juurikaan mitään moitittavaa?
Minulta tuo on erittäin positiivinen kommentti.
Dieselin välitykset nykytyylin mukaisesti pitkät, vaihteistoa pitää käyttää. Tuloksena kilpailukykyiset päästö/kulutuslukemat 1700 kg:n autolle. Väsyttävän helppo matka-auto, mutta piristävän tarkka pienellä tiellä, ainakin tuolla alustalla.
Noniin esittelyhuoneessa ollaan paikanpäällä ja pakko todeta ett on kyllä vielä upeamman näköinen kuin kuvissa.
Paikalla on sakoinjoukoin ihmisiä ja paikallisjohtaja itse esittelemässä autoa. Osaa näköjään asiansa ja tietää autosta paljon. Tällä hetkellä ainakin myyjillä täysi fokus Saabin esittelyyn. Moni myös käpistelee tilauslomakkeita ja puhuu toimituasjoista ja tilaamisesta
Komppaaja kirjoitti:On se nyt aika säälittävää, että tavisautoa pitää JONOTTAA että pääsisi koeajamaan.
Ehkei se sitten olekaan ihan niin tavis. Ja vaikka oliskin, tiedän kyllä paljonkin säälittävämpiä asioita maailmassa, ei niistä sen enempää.
Tavista se on, kaikkien muiden paitsi saabistien mielestä ! Sano yksikin seikka (siis konkreettinen) joka siinä on niin erikoista verrattuna mihinkään muuhun. Eikä sitten mitään "fiilis"-höpinää....
Eilen työkaveri meinasi, että viikonloppuna lähtee kiertämään autoesittelyitä. On kuulemma Audia sun muuta. Kysäisin, et meinaako mennä Saabia kattomaan. Ei ollut tietoinenkaan mistään uudesta mallista, mutta meinaa käydä katsomassa ihan mielenkiinnosta.
Näin se menee, alkaa kuulemma pari vuotta vanha uutena ostettu Dodge olla vaihtokunnossa
Pitäis itsekin käydä ihmettelemässä, oiskohan missään Aeroa ajettavissa...
Komppaaja kirjoitti:On se nyt aika säälittävää, että tavisautoa pitää JONOTTAA että pääsisi koeajamaan.
No, en mä nyt tiedä. Mä ainakin olen joskus jonottanut ajamaan Anjovista, Mazda 6:sta, C5:sta jne. Oli kaikissa joku "superhyperejakulaatioensiesittely" jutska.
En tiedä kannattiko jonottaa mutta autot kyllä oli aika taviksia.
Älä nyt Kompuroija huoli, kyllä uusi 9-5 on ainakin mun mielestä tavisauto.
Komppaaja kirjoitti:On se nyt aika säälittävää, että tavisautoa pitää JONOTTAA että pääsisi koeajamaan.
Ehkei se sitten olekaan ihan niin tavis. Ja vaikka oliskin, tiedän kyllä paljonkin säälittävämpiä asioita maailmassa, ei niistä sen enempää.
Tavista se on, kaikkien muiden paitsi saabistien mielestä ! Sano yksikin seikka (siis konkreettinen) joka siinä on niin erikoista verrattuna mihinkään muuhun. Eikä sitten mitään "fiilis"-höpinää....
Me kato ollaan saabisteja.Innostutaan niistä.ajetaan niillä.puhutaan niistä.Tää on kato Saabfoorumi.Miten sä sä jaksat päivästä toiseen roikkua tällä saitilla kitisemässä.Mene vaikka sieneen tai sit muuten vaan imeskele tuulipuvun kaulusta.Netti on täynnä sulle sopivia foorumeita.tämä ei ole!
Komppaaja kirjoitti:
Tavista se on, kaikkien muiden paitsi saabistien mielestä ! Sano yksikin seikka (siis konkreettinen) joka siinä on niin erikoista verrattuna mihinkään muuhun. Eikä sitten mitään "fiilis"-höpinää....
Mene paikallisen Prisman parkkikselle. Laske siellä olevat Skodat ja merkitse luku muistiin. Sitten laske paikalla olevat NG9-5 Saabit. Vertaile saamiasi lukuja toisiinsa ja mieti kumpi on taviksempi.
Toinen konkreettinen seikka: jopa Skodaa vuolaasti kehuva What Car? sanoo Saabin olevan selvästi joukosta erottuva: The Saab 9-5 is roomy, stylish and you’ll stand out from the crowd.
Näin se on aina ollut. Saab on Saabin näköinen, ei mikään taviskoppi jota ei erota toisenmerkkisestä taviskopista kuin rekisterikilvestä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Komppaaja kirjoitti:
Tavista se on, kaikkien muiden paitsi saabistien mielestä ! Sano yksikin seikka (siis konkreettinen) joka siinä on niin erikoista verrattuna mihinkään muuhun. Eikä sitten mitään "fiilis"-höpinää....
Mene paikallisen Prisman parkkikselle. Laske siellä olevat Skodat ja merkitse luku muistiin. Sitten laske paikalla olevat NG9-5 Saabit. Vertaile saamiasi lukuja toisiinsa ja mieti kumpi on taviksempi.
Toinen konkreettinen seikka: jopa Skodaa vuolaasti kehuva What Car? sanoo Saabin olevan selvästi joukosta erottuva: The Saab 9-5 is roomy, stylish and you’ll stand out from the crowd.
Näin se on aina ollut. Saab on Saabin näköinen, ei mikään taviskoppi jota ei erota toisenmerkkisestä taviskopista kuin rekisterikilvestä.
Tällä perusteella otin aikoinaan duuniautoksi mielummin Accord Type-R:n kuin tarjolla olleet Mondeo tai Octavia.
Tänään ainakin pyöri hyvin koeajoautoja Herttoniemen Laakkosen liepeillä, kun kävin vieressä tankkaamassa. Ainakin neljä eri 9-5:sta bongasin parin minuutin aikana
Ajelin tänään Treella Lielahdessa päin ja täytyy kyllä sanoa, että uusi 9-5 erottuu edukseen. Näin ekaa kertaa tällaisen liikenteessä, varmaankin näitä Metron koeajoautoja.
gekados kirjoitti:...Miten sä jaksat päivästä toiseen roikkua tällä saitilla kitisemässä...
Niin pitkään, kun muut käyttäjät provosoinnista provosoituvat, se tulee jatkumaan. Monilla muilla palstoilla tuollainen toiminta yleensä lopetetaan ylläpidon toimesta hyvinkin nopeasti, mutta koska täällä sitä ei tapahdu, lienee itse kunkin vain viisainta olla provosoitumatta ja millään tavalla kommentoimatta kyseisiä juttuja. Näin ollen muukin keskustelu pysyisi hieman paremmin raiteillaan eikä lipsuisi niin voimakkaasti aiheesta, kuin tällä hetkellä.