Uusi Saab 9-5

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja ristos »

Hei vaan tälle palstalle!
Olen ollut nyt reilun viikon uuden Saabin omistajana. Viimeisen viikon aikana olen ollut koeajomatkalla ja olen ajanut uudella Saabilla nyt 3314km. Omistan siis todellista tietoa tästä uudesta autosta.
Kun äsken palasin matkaltani ja luin tämän palstan juttuja niin hieman joutuu taas hämmästelemään lukemisiaan täällä. Kyllä tämä uusi auto ansaisisi hieman arvokkaampaa käsittelyä. :wink:

Itse olen nyt ajatellut kirjoittaa jatkossa nämä koeajokemukseni tuonne koeajopuolelle.

Voin kyllä nyt kokemuksesta sanoa, että uusi Saab on upea auto ja upea auto ajaa. Tämä on oikea Saab-auto!

Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1063
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Henri S »

V.J.S kirjoitti:
Komppaaja kirjoitti: Tavista se on, kaikkien muiden paitsi saabistien mielestä ! Sano yksikin seikka (siis konkreettinen) joka siinä on niin erikoista verrattuna mihinkään muuhun. Eikä sitten mitään "fiilis"-höpinää.... 8)
Mene paikallisen Prisman parkkikselle. Laske siellä olevat Skodat ja merkitse luku muistiin. Sitten laske paikalla olevat NG9-5 Saabit. Vertaile saamiasi lukuja toisiinsa ja mieti kumpi on taviksempi.
Toinen konkreettinen seikka: jopa Skodaa vuolaasti kehuva What Car? sanoo Saabin olevan selvästi joukosta erottuva:
The Saab 9-5 is roomy, stylish and you’ll stand out from the crowd.

Näin se on aina ollut. Saab on Saabin näköinen, ei mikään taviskoppi jota ei erota toisenmerkkisestä taviskopista kuin rekisterikilvestä.
Lähes sama lopputulema vaikka laskee kaikki OG-Femmat...
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

J.N kirjoitti:
gekados kirjoitti:...Miten sä jaksat päivästä toiseen roikkua tällä saitilla kitisemässä...
Niin pitkään, kun muut käyttäjät provosoinnista provosoituvat, se tulee jatkumaan. Monilla muilla palstoilla tuollainen toiminta yleensä lopetetaan ylläpidon toimesta hyvinkin nopeasti, mutta koska täällä sitä ei tapahdu, lienee itse kunkin vain viisainta olla provosoitumatta ja millään tavalla kommentoimatta kyseisiä juttuja. Näin ollen muukin keskustelu pysyisi hieman paremmin raiteillaan eikä lipsuisi niin voimakkaasti aiheesta, kuin tällä hetkellä.
Tämä paskan lässytys ja 12v tyyppien täällä provoaminen on kyllä karannut täysin käsistä. No ei kai siinä sitten kun se vaan saa jatkua, mutta kun yks työkaveri tuossa jo kyseli, että onko Saabclubin sivuistakin tullut jo Suomi24..........
Samana päivänä meinasin jo repiä nuo tarrat autosta.
Jos tämä kirjoitus ärsyttää jotakin, niin kai se sitten osui oikeeseen! :wink:
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Jos itselläni olisi katettava ja varaa sen verran ylimääräistä, niin varmasti uskaltaisin tilata ilman koeajoa. ;) Ainoastaan siinä on se, että millä moottorilla sitten ottaisi. Mutta jää haaveeksi. :) Kuten Victor on todennut, että tämä auto on Saab-Saab, ja tarkensi, että prosentuaallisesti noin 75% Saabbia!! Seuraavia Saab-malleja mielenkiinnolla odottaen. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kiireinen ensiesittely viikonloppu, kun esittelyssä uusi Saab, uusi Volvo S60, Audi A1, Kian Venga ja uusi Sorento ja Dacia Duster. Eipä nuo keskenään kaikki kilpaile ja näin syö Saabin "kakkua", mutta pisti vain silmään aamun sanomalehteä selastessa ja automainoksia ihmetellessä.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4643
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kävin tänään iltapäivällä Oulussa Aineella tutkailemassa.
Kyllä oli hiljaista. Sen reilun tunnin, jonka siellä olin (osan aikaa istuin sohvalla puhelimessa) ei montaa asiakasta käynyt minun lisäkseni.
Jos olisi ollut jonkin Skoda-mallin ensiesittely, niin sitten Aine olisi ollut tupaten täynnä.
Varmaan Wetterillä käy tänä viikonloppuna kuhina toisen ruotsalaismerkin ensiesittelyssä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
fatal
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja fatal »

petrisa kirjoitti:Kävin tänään iltapäivällä Oulussa Aineella tutkailemassa.
Kyllä oli hiljaista. Sen reilun tunnin, jonka siellä olin (osan aikaa istuin sohvalla puhelimessa) ei montaa asiakasta käynyt minun lisäkseni.
Jos olisi ollut jonkin Skoda-mallin ensiesittely, niin sitten Aine olisi ollut tupaten täynnä.
Varmaan Wetterillä käy tänä viikonloppuna kuhina toisen ruotsalaismerkin ensiesittelyssä.
Kyllä siellä renkaanpotkijoita oli kun pyörähdin siellä joskus yhdentoista. paikkeilla. Siksi toisekseen, ihan kieltämättä mielenkiintoista nähdä miten käy oikeasti volvon suosion pidemmän päälle, on tullut kuultua jo tapauksesta jossa pitkäikäinen volvo-fani vaihtoi merkkiä, kiinalaisella autolla kun ei kuulemma ajeta. Ja tuskin on ainoa.
#1557
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

ristos kirjoitti:Hei vaan tälle palstalle!
Olen ollut nyt reilun viikon uuden Saabin omistajana. Viimeisen viikon aikana olen ollut koeajomatkalla ja olen ajanut uudella Saabilla nyt 3314km. Omistan siis todellista tietoa tästä uudesta autosta.
Kun äsken palasin matkaltani ja luin tämän palstan juttuja niin hieman joutuu taas hämmästelemään lukemisiaan täällä. Kyllä tämä uusi auto ansaisisi hieman arvokkaampaa käsittelyä. :wink:

Itse olen nyt ajatellut kirjoittaa jatkossa nämä koeajokemukseni tuonne koeajopuolelle.

Voin kyllä nyt kokemuksesta sanoa, että uusi Saab on upea auto ja upea auto ajaa. Tämä on oikea Saab-auto!

Terveisin Risto Suikkari
Älä suotta lannistu. Vaikka en yhtään Saabia omista niin merkin arvostus jatkuu. Jatka hyvää kirjoittelua ja onnea uudelle Autolle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

fatal kirjoitti:
Kyllä siellä renkaanpotkijoita oli kun pyörähdin siellä joskus yhdentoista. paikkeilla. Siksi toisekseen, ihan kieltämättä mielenkiintoista nähdä miten käy oikeasti volvon suosion pidemmän päälle, on tullut kuultua jo tapauksesta jossa pitkäikäinen volvo-fani vaihtoi merkkiä, kiinalaisella autolla kun ei kuulemma ajeta. Ja tuskin on ainoa.
Saattaa käydä samoin kuin silloin kun 240-mallin valmistus loppui. Ja kun etuvetoinen 850 korvasi sen. Ja kun merkki myytiin Fordille. Ja kun viimeinen takavetomallisto lopetettiin. Kaikkien näiden jälkeen osa hc-faneista ilmoitti, että nyt vaihtuu merkki.

Lopputulemana oli että myynti kasvoi ja merkki voi paremmin kuin aikaisemmin. Vähän sama juttu, kun Saab myytiin GM:lle. Samalla tavalla osa faneista ilmoitti, että se on nyt loppu! :wink:
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Teme100 kirjoitti:Samalla tavalla osa faneista ilmoitti, että se on nyt loppu! :wink:
Mistä johtuen myyntivolyymi putosi kriittisesti ja Saab meni melkein konkurssiin?
SAAB 9-5 Aero -05
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5265
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Jyrchi kirjoitti:
Teme100 kirjoitti:Samalla tavalla osa faneista ilmoitti, että se on nyt loppu! :wink:
Mistä johtuen myyntivolyymi putosi kriittisesti ja Saab meni melkein konkurssiin?
20 vuoden kuluttua myyntihetkestä...

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jouniaslak
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2008 18:01

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja jouniaslak »

Yllättäen saab-palstalla ollaan tätä mieltä....omasta mielestäni saab-mainos on täys nyhverömainos, kun taas volvolla on menoa ja meininkiä niinkuin pitää ollakin !
Kerrankin voi olla jollain tavalla samaa mieltä Komppaajan kanssa, Volvo mainostaa kaikkien aikojen urheilullisinta ja dynaamisinta Volvoa tekemällä samat temput mitkä kaikilla Saabin malleilla on tehty Performance teamin esityksissä jo 90-luvulla. Hienoa että nyt 2010-luvulla Volvollakin on malli jolla voi nauttia ajosta (ainakin mainos näin väittää).
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Rafu »

jouniaslak kirjoitti:Volvo mainostaa kaikkien aikojen urheilullisinta ja dynaamisinta Volvoa tekemällä samat temput mitkä kaikilla Saabin malleilla on tehty Performance teamin esityksissä jo 90-luvulla. Hienoa että nyt 2010-luvulla Volvollakin on malli jolla voi nauttia ajosta (ainakin mainos näin väittää).


Olsiko performance tiimi hakenut uusiin töihin tehtaan lopetusuhan alla. Volvon mainoksessa se hyvä puoli että kaikille tulee siitä mieleen Saab. Säälittävää kopsimista.

Tuli koeajettua uusi 9-5. Ihan ok auto, keskikonsoli on Audimainen eli liian leveä ja tekee autosta ahtaan. Penkki oli myös VAG tyylisen kova. Komeahan se on ja mittaristo hieno.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
aero
-
Viestit: 8736
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja aero »

Rafu kirjoitti:Olsiko performance tiimi hakenut uusiin töihin tehtaan lopetusuhan alla. Volvon mainoksessa se hyvä puoli että kaikille tulee siitä mieleen Saab. Säälittävää kopsimista.
Meille ehkä tulee mieleen Saabin performance tiimin suoritukset ja videoinnit. Me kuitenkin lienemme aika murto-osa Volvon mainoksen kohderyhmästä ja ei-saabistikansalle nuo Saabin videot voivat olla aika hepreaa, jolloin Volvon mainos purree kuin häkä.

Ei, en ole nähnyt Volvon mainosta, mutta noita SPT:n pätkiä kylläkin, useampia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja saab93f »

aero kirjoitti:
Rafu kirjoitti:Olsiko performance tiimi hakenut uusiin töihin tehtaan lopetusuhan alla. Volvon mainoksessa se hyvä puoli että kaikille tulee siitä mieleen Saab. Säälittävää kopsimista.
Meille ehkä tulee mieleen Saabin performance tiimin suoritukset ja videoinnit. Me kuitenkin lienemme aika murto-osa Volvon mainoksen kohderyhmästä ja ei-saabistikansalle nuo Saabin videot voivat olla aika hepreaa, jolloin Volvon mainos purree kuin häkä.

Ei, en ole nähnyt Volvon mainosta, mutta noita SPT:n pätkiä kylläkin, useampia.
Säälittävää kopiointia tuo Vollen mainonta. Oisvat edes älynneet ottaa muita kuin punaisia "autoja" tuohon.

Volle on osannut ihmisiin uppoavan, (kokonaan tai osin) valheellisen mainonnan jo niistä "Turvallisuutta jonka VAIN Volvo voi tarjota" - ajoista.

Pateettista :|
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Vastaa Viestiin