Koeajoja??

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Pekko_Å kirjoitti:Luin tekniikan maailman testin. Mielestäni ihan hyvin tehty juttu. Varmasti plussat plussia ja miinukset miinuksia. Ei iskenyt mikään silmään huonolla valolla. Ei hätää Saabistit, tuotteemme on arvioitu reilusti!
Ei tuossa minunkaan mielestä kovin pahasti pataan tullut.... :D
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

Luin myös molemmat TM:n ja Tuulilasin jutut. Ei näköjään mitään kansikuvaa tullut kumpaankaan lehteen kuten viime kuussa Volvo S60:stä. TM:n juttu varsin neutraalia, vaikka siinäkin viitataan muutamaan kertaan Opeliin. Hyvää on ettei turhaan kirjoitella menneen vuoden asioista vaan keskitytään itse autoon. Virheitäkin on, virallisten tietojen mukaan myös takana on sivuturvatyynyt, TM:n mukaan vain edessä. Miinuksista olen pitkälti samaa mieltä, esim. se HUDin resoluutio on aika kehno ja takapäätilat ovat oikeasti jonkin verran rajoitetut. Mutta ei suurempia valituksia. :D

Tuulilasin raportti oli sitten aika negatiivinen, täynnä epävarmuutta merkin tulevaisuudesta ja paljon viittauksia GM:ään ja Opeliin. Tuulilasin testi on jotenkin amatöörimainen verrattuna TM:ään.

Yleisesti kyllä olen edelleenkin sitä mieltä, että näkyviä Opelin osia ei tulisi käyttää, ratti, viikset, valokytkin, näyttö keskikonsolissa, istuimet ym. ym. ei ole hyvä asia. Näistä Opel-kommenteista ei koskaan päästä eroon niin kauan kuin autolehdet näkee Saabissa Opelin osia. Toivottavast pian saadaa edes niitä bemari-koneita :)
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Eipä tähän ole paljoa lisättävää. TM:n juttu asiallinen ja hyvä. TL:n juttu lapsellinen ja epäammattimainen.

Nyt olen jo viimein itsekin nähnyt luonnossa uuden 9-5:n. Tänäänkin tuli oikein kahdesti vastaan. Tosin sama auto tais olla. Likaisena ja mustana näytti hieman vaisulta, mutta taas puhtaana ja valkoisena oli oikein vakuuttavan näköinen ja ISO, PITKÄ ja MATALA.

Toivottavasti koeajolle jo pääsis kohtapuoliin!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja tturku »

Yhden kerran olen bongannut normiliikenteen seasta motarilla ja kyllä se komea auto on!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Hei Teille kaikille ison Saabin ystäville!

Kyllähän näitä aika vähän on vastaan tullut. Ohittamaankaan en ole päässyt. Olen kyllä yrittänyt olla tien päällä omasta mielestäni ihan reippaasti. :D

Tänään morjestellaan Kajaanin ja Saarijärven välillä, 4-tietä Kärsämäen ja Viitasaaren välillä ja siitä Siniselle tielle. Huomenna sitten koukkaan Jyväskylän, Korpilahden kautta Joutsaan ja edelleen Hyvinkäälle. Sieltä sitten heti kohta Mikkelin, Kuopion kautta takaisin illaksi Kajaaniin. Saabit ovat ajamista varten. :D :D

Tänään tuossa Kärsämäen kohdalla tulee taas uusi numero mittariin, kun tuo kymppitonni menee rikki. No minun autoni alkaakin olla jo vanha ja käytetty auto, kun tuo kymmpitonni meni ohi alle kahden kuukauden.
Lopetan nyt nämä omat koeajokertomukseni tähän. On ollut oikein antoisaa ja mukavaa keskustelua aiheesta jos toisestakin. Kiitoksia Teille kaikille! :D :D :D

Hienoja ajohetkiä kaikille! Morjestetaan!!!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Minulle tulee edelleen TL mutta tilauksen lopettaminen kävi taas mielessä kun luin testin uudesta 9-5:sta. Koko ajan Opel-paskanjauhantaa niinkuin se olisi ihmiskunnan suurin synti. Ja taustoista puhutaan Saab-juttujen yhteydessä aivan liikaa eikä paneuduta itse tuotteeseen.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Tuulilasi mainostaa itseään Suomen ainoana autolehtenä, mutta kyllä TM:n autojutut ovat ammattilaistasoa, mitä ei voi Tuulilasin jutuista sanoa. Tapio Ketonen on mielestäni pätevä, mutta eipä juuri muut. Kelkka- ja mönkijätesteissä Tm:n kannattaisi ottaa testaajaksi ko.koneiden ammattikäyttäjiäkin.
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Meinasin jo ostaa uuden Tuulilasin irtonumerona, mutta lehden kannen yläreunassa komeileva teksti "Odotettu Saab 9-5: liiaksi Opelin makuinen?" alko sylettämään ja jätin läpyskän hyllyyn. Eikö kanteen juuri mitään muuta keksitty? Tuossa haiskahtaa niin vahva ennakkoasenne (ja asennevamma) joka pitää tuoda jo lehtiyhyllyssä kansitekstin avulla sellaistenkin tietoisuuteen jotka eivät itse lehteä ja juttua vaivaudu lukemaan.

Kritiikkiä saa ja pitää julkaista ja esim. tuorein TM onnistui siinä omasta mielestäni kohtalaisen hyvin tuomalla esiin puutteita samoin kuin hyviksi todettuja ominaisuuksia ilman, että olisi takertunut ensimäisessä kappaleessa esitettyyn Opel-yhteyteen. Taitolaji tuokin. Lisäksi monet muut tahot ovat todenneet että vaikka sukulaissuhde Opeliin onkin vahva, niin sitä ei itse autosta juurikaan huomaa (ellei sitten väkisin halua huomata).

Minua myös ihmetyttää tuo Tuulilasin mainosrivi "Suomen ainoa autolehti". Mikäs sitten vaikkapa Moottori on? Samalla lailla senkin saa lehtihyllystä ostaa ja taitaa lehdellä olla ikää vasta jotain 85 vuotta. Harmi että TM:ssä on kaikkea muutakin autojen lisäksi, muutenhan sitäkin voisi kutsua autolehdeksi...
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moikka Saabistit, katsokaapas uudesta TM:stä uuden diesel 9-5:sen kulutuslukemia

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Se, että Opel jutut nostetaan ensimmäisenä esille, on pelkkää naljailua. Ja jos siinä on jutun pääaines, on toimittava jotain naurettavan ja säälittävän rajamailta. Ammattitaidosta saati ylpeydestä ole hajuakaan.

Täytyy kuitenkin muistaa, että myös Insignia on todella loistava auto ja siitä myös kertoo valinta vuoden autoksi. Pakko nostaa esille myös se, että miksei jokaista Audi juttua aleta itkemällä siitä kuinka paljon yhteistä pirssillä on Volkkarin kanssa?

Sapettaa todella tuo tuulilasin "arvio". Kriittinen saa, ja pitääkin olla. Negatiivisista asioista saa valittaa. Mutta tyhjänpäiväinen lapsellisuus on turhaa. Se on tosin TL.n suunta ollut jo pidempään. Jutut on menneet jopa Autobildin alapuolelle sisällössään.
Ei toki kaikki jutut, mutta iso osa on pelkkää mainoslehtisten kertausta ja pari omaa nasevaa mielipidettä.

TM:n testi on juuri sellainen jossa nousee asiat esille. Liekö ensimmäinen Saab, jossa moitteita tulee käytännön jutuista ja positiivinen palaute lähinnä designista?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Alkaa tuo huulilasi jo itseäkin sylettää,siis ollaan niin asiantuntijoita.Ostetaan 99vm fiat marea farkku noin kolmel tonnil.Siis holhoukseen tuollaisen päätöksen tekijä 8) .Ja uudes subarun kestotestin loppuarvostelus ei juuri moitita 30tkm matkal huoltokulut(siis vain huolto)on 860e :!: siis kaksi huoltoa siinä matkal
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Huvittavinta on että se "surkeuden surkeus" Insignia valittiin vuoden autoksi 2009.
http://www.caroftheyear.org/previous-wi ... 009_1/coty
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Marko A »

TuuSaR kirjoitti:Huvittavinta on että se "surkeuden surkeus" Insignia valittiin vuoden autoksi 2009.
http://www.caroftheyear.org/previous-wi ... 009_1/coty

Mainittu jo tuola yllä :mrgreen:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

9-5T kirjoitti:Näin moottori kertoo itsestään
Suomen ensimmäinen autolehti
Moottori on autolehti, joka tarjoaa Autoliiton jäsenlehtenä tuhdin annoksen tietoa ja vinkkejä autouutuuksista, automatkailusta ja liikenteestä. Moottori on Suomen ensimmäinen autolehti. Moottori on ilmestynyt vuodesta 1925 lähtien ja Kynämiehessä lehteä on tehty vuodesta 1997 asti. Moottori on Aikakauslehtien liiton jäsen.
Joo, kyllähän tuo Moottori on tuttu kun Autoliiton jäsenenä se on minulle kotia kannettu vuosikausia. Pointti olikin että jos Tuulilasi on ainoa autolehti ja Moottori ensimmäinen autolehti niin silloinhan toinen on väärässä kun molempia edelleen julkaistaan.

Ja jotta ei ihan ohi topicin mene, niin Moottori julkaisi joku numero sitten kohtuullisen positiivissävytteisen jutun uudesta 9-5:sta.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

TuuSaR kirjoitti:Huvittavinta on että se "surkeuden surkeus" Insignia valittiin vuoden autoksi 2009.
http://www.caroftheyear.org/previous-wi ... 009_1/coty
Toki keskiluokan autolla vaatimustaso on eri kuin isojen premium-luokan.

Samalla tavalla Octavia voi olla kova luu luokassaan, mutta A4:sen saappaisiin siitä ei ole.
Vastaa Viestiin