Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
http://www.youtube.com/watch?v=KKbwCgMH ... re=related
Kohdassa 0.31 ajotietekone herjaa että "press clutch to start engine", onkohan autossa vaihde päällä vai eihän siihen vaan ole keksitty jotain pakollista kytkimenpainallusta käynnistystä vaikeuttamaan?
Kohdassa 0.31 ajotietekone herjaa että "press clutch to start engine", onkohan autossa vaihde päällä vai eihän siihen vaan ole keksitty jotain pakollista kytkimenpainallusta käynnistystä vaikeuttamaan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Uusi Saab 9-5
Veikkaan että on.ng900aero kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=KKbwCgMH ... re=related
Kohdassa 0.31 ajotietekone herjaa että "press clutch to start engine", onkohan autossa vaihde päällä vai eihän siihen vaan ole keksitty jotain pakollista kytkimenpainallusta käynnistystä vaikeuttamaan?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Uusi Saab 9-5
Ihan varmaan vaan sen takia ettei ryöstäytyisi käsistä jos on vaikka ykkönen silmässä.ng900aero kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=KKbwCgMH ... re=related
Kohdassa 0.31 ajotietekone herjaa että "press clutch to start engine", onkohan autossa vaihde päällä vai eihän siihen vaan ole keksitty jotain pakollista kytkimenpainallusta käynnistystä vaikeuttamaan?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi Saab 9-5
Voisin epäillä että ilmoittelee sen takia että on vaihde päällä. Kuulostaa vähän turhalta, että varoittelisi vapaalla moisestang900aero kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=KKbwCgMH ... re=related
Kohdassa 0.31 ajotietekone herjaa että "press clutch to start engine", onkohan autossa vaihde päällä vai eihän siihen vaan ole keksitty jotain pakollista kytkimenpainallusta käynnistystä vaikeuttamaan?
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Uusi Saab 9-5
Tuo on muuten harvinaisen typerää, että kun kaksi samanpainoista autoa törmää nopeudella X, niin yhteensä vauhtia on mukamas 2X. Ei se niin mene, vaan edelleen törmäysnopeus ja -voimat ovat X:n mukaiset. Vastakkaiset voimat kumoavat toisensa, eivät yhdisty.SAAB900i kirjoitti:Ainakin se on turvallinen: http://www.youtube.com/watch?v=brCYMtWTeRU
Molemmilla nopeutta 120km/h.
Re: Uusi Saab 9-5
Just, jos olisivat keskeltä kiinni kiskossa (täsmälleen samassa kohdassa) vastaisi 60km/h ajoa liikkumattomaan seinään. Kun pakkoruåtsi on kohta saatu pois päiviltä, käydään varmaan kiinni pakkofysiikkaanTeme100 kirjoitti:Tuo on muuten harvinaisen typerää, että kun kaksi samanpainoista autoa törmää nopeudella X, niin yhteensä vauhtia on mukamas 2X. Ei se niin mene, vaan edelleen törmäysnopeus ja -voimat ovat X:n mukaiset. Vastakkaiset voimat kumoavat toisensa, eivät yhdisty.SAAB900i kirjoitti:Ainakin se on turvallinen: http://www.youtube.com/watch?v=brCYMtWTeRU
Molemmilla nopeutta 120km/h.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Uusi Saab 9-5
Aina pitää painaa kytkin pohjaan, muuten ei starttaa ollenkaan.Jyrchi kirjoitti:Voisin epäillä että ilmoittelee sen takia että on vaihde päällä. Kuulostaa vähän turhalta, että varoittelisi vapaalla moisestang900aero kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=KKbwCgMH ... re=related
Kohdassa 0.31 ajotietekone herjaa että "press clutch to start engine", onkohan autossa vaihde päällä vai eihän siihen vaan ole keksitty jotain pakollista kytkimenpainallusta käynnistystä vaikeuttamaan?
Re: Uusi Saab 9-5
Palautuu perusasentoon.aero kirjoitti:Palautuuko viiksi perusasentoon, kun pitkät kytkee päälle, vai jääkö se sinne kauemmas? Ensimmäinen toimintatapa on sulatettavissa, jälkimmäinen on todella ärsyttävää.ristos kirjoitti:Hanella itsellaan on 9-3 SC -07 ja ainut moite tuli niinkuin itsellanikin tuosta kaukovalon vaihtoliikkeesta. Me kaikki Saabin ajajathan olemme tottuneet siihen, etta kaukovalo syttyy vaihtajaa vetamalla, mutta tassa uudessa taytyy tyontaa eteenpain. Ei kiva! Lyhyet taas vaintuu joko vetamalla tai tyontamalla. Kaukovalovilkku taas toimii entiseen tapaan vetamalla. Muuten valot ovat kylla edelleen loistavat, Saabin perinteiden mukaiset.
Re: Uusi Saab 9-5
Hyvä.Bob kirjoitti:Palautuu perusasentoon.aero kirjoitti:Palautuuko viiksi perusasentoon, kun pitkät kytkee päälle, vai jääkö se sinne kauemmas? Ensimmäinen toimintatapa on sulatettavissa, jälkimmäinen on todella ärsyttävää.
Samanlainen systeemi kun Audi A4:ssä. Kyllä sitä kytkintä oppii painamaan, mutta on tuo toisinaan ärsyttävää. Avaimettoman startin kanssa tietty estää repsikkaa starttaamasta autoa pykälä päällä, kun ite on avain taskussa auton edessä.Bob kirjoitti:Aina pitää painaa kytkin pohjaan, muuten ei starttaa ollenkaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Uusi Saab 9-5
Kiitos georgahti!georgahti kirjoitti:ristos kirjoitti:...Olen muuten hankkinut tuolta Imatralta naista ...
Terveisin Risto Suikkari
anteeksi, mutta oli pakko..
Ihailen ja arvostan tarkkuuttasi naissä minun kirjoitelmissani. Olen eilen ja tänään käyttänyt miniä hienoa tietsikkaa, siis erittäin arvostamaani Applea. Löysin vasta tänä iltana tämän amerikkalaisen näppäimistön ääkköset ja öökköset. Siksi nuo eiliset jutut olivat omassakin silmässä enemmän kuin erikoisia.
Kyllä todellakin valonvaihdon viiksi palautuu, mutta silti se on ärsyttävä! Mutta täytyyhän tässä muuten niin mainiossa autossa jotan ärsyttävää ollakin. Muutenhan tämä olisi täydellinen. On tää kyllä silti tosi hieno auto.
En muuten saanut niitä öljyjä tänään vaihdettua. Siihen oli sellainen mielenkiintoinen syy!
Asentaja oli koulutuksessa ja hänellä oli tämän uuden auton tietsikka mukanaan. Öljyä ei voida vaihtaa ennen auton omaan ohjelmaan saadaan vaihdon yhteydessä uuden öljyn määrä ja laatu sisään sekä sen jälkeen auton tiedot nollattua. Tämän jälkeen moottori voi taas haistella ajotapaani ja moottorin kayttötapaani sekä ilmoittaa minulle taas ajantasaisesti, milloin seuraava huolto on esillä. Että tälläistä helppoa tänä iltana.
Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
AAAAAARGHHHHHH! Siis öljytkin on jo pakko vaihtaa valtuutetussa korjaamossa. Ärrrrsytttttäväääää.ristos kirjoitti:
En muuten saanut niitä öljyjä tänään vaihdettua. Siihen oli sellainen mielenkiintoinen syy!
Asentaja oli koulutuksessa ja hänellä oli tämän uuden auton tietsikka mukanaan. Öljyä ei voida vaihtaa ennen auton omaan ohjelmaan saadaan vaihdon yhteydessä uuden öljyn määrä ja laatu sisään sekä sen jälkeen auton tiedot nollattua. Tämän jälkeen moottori voi taas haistella ajotapaani ja moottorin kayttötapaani sekä ilmoittaa minulle taas ajantasaisesti, milloin seuraava huolto on esillä. Että tälläistä helppoa tänä iltana.
Terveisin Risto Suikkari
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Uusi Saab 9-5
Ja kutos koppaisessa kolopallossa myös.Samanlainen systeemi kun Audi A4:ssä. Kyllä sitä kytkintä oppii painamaan, mutta on tuo toisinaan ärsyttävää. Avaimettoman startin kanssa tietty estää repsikkaa starttaamasta autoa pykälä päällä, kun ite on avain taskussa auton edessä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Uusi Saab 9-5
Kyllä tuo kytkimen painaminen on selvästi turvallisuus fiitseri, eli estetään nimenomaan tahattomat startit, varsinkin sellaiset, jotka saatettaisiin aiheuttaa muualta, kuin kuskin paikalta.
Esim koira autossa voi availla ikkunoita ja muita kun talloo konsolin yli.
Esim koira autossa voi availla ikkunoita ja muita kun talloo konsolin yli.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Uusi Saab 9-5
Nyt kun MY11 on esitelty, havaitsin pari mielenkiintoista varustetta. Adaptiivinen vakionopussäädin pysäytystoiminoolla on nyt saatavissa, eli jos edellä oleve auto hidastaa vauhtia pysähdykseen asti, niin pysähtyy myös perässä oleva 9-5.
Toinen varuste on kuolleen kulman tarkkailu, peilissä oleva varoitusalo ilmaisee sivulla olevan auton. En vaan ymmärrä miksi tämä varuste on saatavissa ainoastaan US-malleihin ???
190hv TTiD löytyy ja värivalikoima on nyt 11 kpl.
Lisätietoa:
http://www.saabsverige.com/download/18. ... 100903.pdf
Toinen varuste on kuolleen kulman tarkkailu, peilissä oleva varoitusalo ilmaisee sivulla olevan auton. En vaan ymmärrä miksi tämä varuste on saatavissa ainoastaan US-malleihin ???
190hv TTiD löytyy ja värivalikoima on nyt 11 kpl.
Lisätietoa:
http://www.saabsverige.com/download/18. ... 100903.pdf
Re: Uusi Saab 9-5
Muualla ihmiset eivät ole niin läskejä, etteivätkö pystyisi päätään kääntämään.SportySedan kirjoitti:Toinen varuste on kuolleen kulman tarkkailu, peilissä oleva varoitusalo ilmaisee sivulla olevan auton. En vaan ymmärrä miksi tämä varuste on saatavissa ainoastaan US-malleihin ???
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977