Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Eli alle satkul ei saa nelikkoa,mis harmanit,navi,premium nahat,aktiivisesti säätyvä iskunvaimennus,hud,panorama kettoluukku ja kehittynyt pysäköintiavustin(ihan kuukkelikääntäjän työn kuuloinen"suomennus")juu ja kun ottaa puusilmän käteen,niin139 hiilaripäästöil varustehinnat.Montahan noita tullaan myymään
Re: Uusi Saab 9-5
En tiiä! onneks o kasvanu tälläseks "karvalakkimalliseks", nää on kuiteskii näille selkosille kelpopelejä. Kun muistaa, että kesäl saa ajaa muutamal saal kilometril hetke aikaa 120 lasissa ja talvel vaa iha 80!
Siis tää pit olla nyt VITSI!
Terveisin Risto Suikkari
Siis tää pit olla nyt VITSI!
Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Paljon onnea Ristolle uuden Saabin johdosta! Tyytyväisyys uuteen kulkupeliin paistaa näin verkonkin yli Ja ihailtavan hyvällä asenteella raportoit kokemuksia tänne, hatunnosto siitä!
M97CSB234EFM57001 RE85
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Uusi Saab 9-5
Tuntomerkit eivät ainakaan täsmää. Siellä on ollut ihan tumppi asiallaHirschman kirjoitti:Et kai vaan ollut Töölössä tänään "keräämässä" rahaa kolmen litran neliveto Aeroon kaikilla mahdollissa herkuilla : http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2252307ysitonnari93 kirjoitti:On kyllä pelkästään noita Riston juttuja lukiessa alkanut tekemään mieli uutta Saabia, mutta ainut ongelma siinä on että ei saa mistään haalittua niin paljoa euroja Jos sen menis vielä koeajamaan niin vois tulla niin kova kuume et joutuis suunnittelemaan pankkiryöstöä, että voi olla viisainta jättää koeajokin tekemättä. Ja sitten voisi särkyä illuusio siitä että tonnari on maailman paras auto.
Siis vitsi, vitsi, mutta oli pakko laittaa kun luin ensin sinun viestisi ja sitten heti perään ryöstöuutisen. Tänään oli taas paperi Ilta-Sanomissa komea läpi aukeaman menevä Saabin ilmoitus sekä Markkinointi & Mainonta -lehdessä juttu Saabista ja Foudilasta. Lehden sisällysluettelon otsikko on aika hauska: "WHO: Saabismia ei saatukaan nitistettyä." (WHO = World Health Organization, jos ei aukea). Foudila toteaa jutussa, että julkisuuden sävy Saabiin on pikku hiljaa muuttumassa ja yksi iso asia oli, että suomalaiset toimittajat pääsivät kesällä auton rattiin Trollhättanissa. Saab oli myös ollut ALD:n yritysautotapahtumassa koeajetuin auto, johon osallistui 3000 yritysasiakasta.
Oma autokuume aaltoilee pahasti, kun järki sanoo että on pakko pitää Audia vielä pari vuotta. Eilen sitten taas näin Töölössä sen saman kuumetta nostavan uuden femman parkissa ja niskat kääntyivät paljon nopeammin kuin H & M:n bikinimainokseen .
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Uusi Saab 9-5
Tuohon moni vetoaa, mutta kyllä mulle autokoulussa toitotettiin, että pitää kiihdyttää ripeästi siihen tavoitenopeuteen. Ja tuota neuvoa olen pyrkinyt noudattamaan parhaani mukaan. ;)ristos kirjoitti:Kun muistaa, että kesäl saa ajaa muutamal saal kilometril hetke aikaa 120 lasissa ja talvel vaa iha 80!
-Sami
ps. Tämäkään ei ole tarkoitettu herneeksi kenenkään nenään.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Uusi Saab 9-5
Jos jaksaa lähteä Hämeenlinnaan, niin täytyy käydä Ristos:a kättelemässä hyvin suoritetusta mainostyöstä
Re: Uusi Saab 9-5
Hienoa poijat! Tulkaa vaan joukolla Hämeenlinnaan. Kiva olis tavata Teita kaikkia nimimerkkejä ja nimelläänkin esiintyviä. "Pikkumustassa" onkin sitten jo lähes 6000km lasissa, ellei enemmän?
Tobbana tuolla kertoi noista autokoulukokemuksistaan. Kyllä nuo nykyiset auto-liikennekoulut tekevät hyvää työtä. Toivoisi kuirenkin, että tuota autokoulun hintaa voitaisiin tavalla tai toisella järkeistämään. Se on oikeasti monelle nyt todella kallis ja tarkoitan tällä sitä, että tässä saattaa eriarvoisuus ihmisten kesken tulle esille.
Tuohon perusnopeuteen kiihdyttämiseen ja sen opettamiseen on varmasti perusteensa. Olen kuitenkin sen verran vanha mies, että voisin jopa ajatella tuon opin kahdelta kannalta, tuon taloudellisuuden tavoittelun ja sitten vaan asennekasvatuksen kannalta ja sen tuomien seurauksien kannalta.
Muuten näillä "karvalakkivirityksilläkin" ihan ikämiehilläkin tuntuu kortti välillä keikkuvan miltei käden ulottumattomissa.
Tavataan Ahvenistolla, terveisin Risto Suikkari
Tobbana tuolla kertoi noista autokoulukokemuksistaan. Kyllä nuo nykyiset auto-liikennekoulut tekevät hyvää työtä. Toivoisi kuirenkin, että tuota autokoulun hintaa voitaisiin tavalla tai toisella järkeistämään. Se on oikeasti monelle nyt todella kallis ja tarkoitan tällä sitä, että tässä saattaa eriarvoisuus ihmisten kesken tulle esille.
Tuohon perusnopeuteen kiihdyttämiseen ja sen opettamiseen on varmasti perusteensa. Olen kuitenkin sen verran vanha mies, että voisin jopa ajatella tuon opin kahdelta kannalta, tuon taloudellisuuden tavoittelun ja sitten vaan asennekasvatuksen kannalta ja sen tuomien seurauksien kannalta.
Muuten näillä "karvalakkivirityksilläkin" ihan ikämiehilläkin tuntuu kortti välillä keikkuvan miltei käden ulottumattomissa.
Tavataan Ahvenistolla, terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Joo, kyllähän autokoulussa oikeasti puhuttiin taloudellisessa mielessä ripeästä kiihdyttämisestä ja vaihtojen optimoinnista. Mukava vaan sanoa, että autokoulussa käskettiin kiihdyttää ripeästi, jos joku alkaa vetoamaan näihin suomen nopeusrajoituksiin. :)ristos kirjoitti:Tuohon perusnopeuteen kiihdyttämiseen ja sen opettamiseen on varmasti perusteensa. Olen kuitenkin sen verran vanha mies, että voisin jopa ajatella tuon opin kahdelta kannalta, tuon taloudellisuuden tavoittelun ja sitten vaan asennekasvatuksen kannalta ja sen tuomien seurauksien kannalta.
Muuten näillä "karvalakkivirityksilläkin" ihan ikämiehilläkin tuntuu kortti välillä keikkuvan miltei käden ulottumattomissa. :D
Ja totta on, että kaikilla liikenteessä olevilla autoilla saa kortin hyllylle, jos niin haluaa tehdä.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Uusi Saab 9-5
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
Re: Uusi Saab 9-5
Suomessa tuntuu niin ihmeen suolaselta tuo hintataso. Onko kukaan laskeskellut tulisiko ruotsista suoraan ostamalla halvemmaksi vaikka kruunun kurssi on nyt mitä on?
9-5 Vector 2.0 TiD man, hinta ruotsissa 332500 (25% alvilla?) = 36 100 euroa.
Jos auton toisi itse suomeen niin hinta muostuisi kait jotenkin näin.
36100 x 0,945 -250 = 33865,5 ja tähän sitten se päästöpohjainen autovero päälle, joka pitäisi olla noilla 139 g päästöillä pitäisi olla 21.8 %
33865,5 x 1,218 = 41248,18 euroa.
Suomessa vastaavan mallin listahinta on 48653 eli aikas suuri on ero (7405 euroa)
Laskenko väärin vai mistä moinen ero oikein tulee? Ottaako maahantuoja suomessa suuremman siivun?
Autojen perusvarustelussa tuskin on noin isoa eroa?
Vai eikö ruotsin listahintoihin sisälly tuo moms? Jos moms ei tosiaan ole hinnoissa niin sitten tyydyn kohtaloon suomen tasavertaisesta hintatasosta
9-5 Vector 2.0 TiD man, hinta ruotsissa 332500 (25% alvilla?) = 36 100 euroa.
Jos auton toisi itse suomeen niin hinta muostuisi kait jotenkin näin.
36100 x 0,945 -250 = 33865,5 ja tähän sitten se päästöpohjainen autovero päälle, joka pitäisi olla noilla 139 g päästöillä pitäisi olla 21.8 %
33865,5 x 1,218 = 41248,18 euroa.
Suomessa vastaavan mallin listahinta on 48653 eli aikas suuri on ero (7405 euroa)
Laskenko väärin vai mistä moinen ero oikein tulee? Ottaako maahantuoja suomessa suuremman siivun?
Autojen perusvarustelussa tuskin on noin isoa eroa?
Vai eikö ruotsin listahintoihin sisälly tuo moms? Jos moms ei tosiaan ole hinnoissa niin sitten tyydyn kohtaloon suomen tasavertaisesta hintatasosta
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Uusi Saab 9-5
Jos myynti ruotsissa suoritetaan yksityishenkilölle niin tiedoitetun hinnan on aina sisällettävä moms.mike kirjoitti: Vai eikö ruotsin listahintoihin sisälly tuo moms? Jos moms ei tosiaan ole hinnoissa niin sitten tyydyn kohtaloon suomen tasavertaisesta hintatasosta
Jos taas sama tavara myydään jollekin firmalle niin firma voi hyödyntää moms'in ja vetää sen verottajan kautta takaisin kotiinpäin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi Saab 9-5
Eli jatkan eloani siinä uskossa että suuren vaurauden kohdatessa haen auton itse tuolta naapurista.
Käsittämättömältä tuntuu tuo hintaero vaikka kuinka oltaisiin perustamassa omaa maahantuontiorganisaatiota. Ainakin tuollainen hinnottelu on omiaan karsimaan asiakkaita.
Käsittämättömältä tuntuu tuo hintaero vaikka kuinka oltaisiin perustamassa omaa maahantuontiorganisaatiota. Ainakin tuollainen hinnottelu on omiaan karsimaan asiakkaita.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Uusi Saab 9-5
Veron määrä on siis siitä lopullisesta myyntihinnasta prosentteja. Tällä konstilla VM:n virkamiehet saivat prosentin näyttämään pienemmältä.
siis 36100 / 78.2 * 100 = 46164
jos siis veroprosentti on 40(vähän isokoneisempi): 60000/60*100= 100000 eli tuon "maahantuontihinnan" päälle läväytetään 67%. Olikos se max prosentti 48,8 nyt kun siinä on se elvi sisällä? Sillä siis melkein tuplaantuu hinta ja vanhalla laskennalla veroa olisi melkein 100%. Eli eduskunnassa meni läpi ehdotus 10-40% veroa kun ennen oli 100 (valtava pudotus, jos ei huomaa laskentatavan muutosta), mutta oikeasti sata muuttui siis noin 11 - 67:ksi (näihin siis e/alvit vielä päälle jotka on nyt niissä prosenteissa mukana).
siis 36100 / 78.2 * 100 = 46164
jos siis veroprosentti on 40(vähän isokoneisempi): 60000/60*100= 100000 eli tuon "maahantuontihinnan" päälle läväytetään 67%. Olikos se max prosentti 48,8 nyt kun siinä on se elvi sisällä? Sillä siis melkein tuplaantuu hinta ja vanhalla laskennalla veroa olisi melkein 100%. Eli eduskunnassa meni läpi ehdotus 10-40% veroa kun ennen oli 100 (valtava pudotus, jos ei huomaa laskentatavan muutosta), mutta oikeasti sata muuttui siis noin 11 - 67:ksi (näihin siis e/alvit vielä päälle jotka on nyt niissä prosenteissa mukana).
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Uusi Saab 9-5
mike kirjoitti:Suomessa tuntuu niin ihmeen suolaselta tuo hintataso. Onko kukaan laskeskellut tulisiko ruotsista suoraan ostamalla halvemmaksi vaikka kruunun kurssi on nyt mitä on?
9-5 Vector 2.0 TiD man, hinta ruotsissa 332500 (25% alvilla?) = 36 100 euroa.
Jos auton toisi itse suomeen niin hinta muostuisi kait jotenkin näin.
36100 x 0,945 -250 = 33865,5 ja tähän sitten se päästöpohjainen autovero päälle, joka pitäisi olla noilla 139 g päästöillä pitäisi olla 21.8 %
33865,5 x 1,218 = 41248,18 euroa.
Suomessa vastaavan mallin listahinta on 48653 eli aikas suuri on ero (7405 euroa)
Laskenko väärin vai mistä moinen ero oikein tulee? Ottaako maahantuoja suomessa suuremman siivun?
Autojen perusvarustelussa tuskin on noin isoa eroa?
Vai eikö ruotsin listahintoihin sisälly tuo moms? Jos moms ei tosiaan ole hinnoissa niin sitten tyydyn kohtaloon suomen tasavertaisesta hintatasosta
Itsellä menossa selvitys samasta asiasta.
Tässä yksi keskustelu asiasta:
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/auto ... ulkomailta
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Uusi Saab 9-5
Onkos tuo suomen hinnasto jossain saatavilla? Paikallisessa liikkeessä moista ei näkynyt kun viimeksi kävin, mutta ei siellä kyllä ollu myyjääkään keltä kysyä. 9-3 malleista ainakin löytyy hinnasto netistä.9-5T kirjoitti:Mikä tuo 36100 - joku laskutoimitus on?mike kirjoitti:9-5 Vector 2.0 TiD man, hinta ruotsissa 332500 (25% alvilla?) = 36 100 euroa.
Jos auton toisi itse suomeen niin hinta muostuisi kait jotenkin näin.
36100 x 0,945 -250 = 33865,5 ja tähän sitten se päästöpohjainen autovero päälle, joka pitäisi olla noilla 139 g päästöillä pitäisi olla 21.8 %
33865,5 x 1,218 = 41248,18 euroa.
Suomessa vastaavan mallin listahinta on 48653 eli aikas suuri on ero (7405 euroa)
Laskenko väärin
Auton hinta + suomen vero on tähän asti toiminut ja suomen veroon ei vaikuta ruotsin osto hinta.
EDIT eli kaava on ruotsin hinta + saman verran autoveroa kuin suomessa myynnissä olevassa on, näkee suoraan hinnastosta nykyisin.
Tuon laskutoimituksen tempasin jostain tullin ohjeesta ja olivat jotain tavanomaisia alennuksia minkä jälkeen tulee tavanomainen veroton myyntihinta.
Pitäshän se tietää että autoverotus on liian korkeaa matikkaa meikäläiselle
Ite en ole vielä nähny tuota hinnastoa missä olis ne verottomat hinnat suomessa. Jos veroa tosiaan on tuon kymppitonnin luokkaa niin sitten ok. Joskus vain vertailin mm S80 volvoon missä oli päästöt samat ja verottomat hinnat samat ruottissa niin silti suomeen tuotuna saabin hinta oli monta tonnia kalliimpi.
Mistähän tuo hinnasto verottomine hintoineen muuten löytyy? Paikallisella jälleenmyyjällä niitä ei näkynyt ja ei kyllä näkynyt myyjääkään huutoetäisyydellä. 9-3:n hinnasto löytyy netistä mutta uuden mallin verottomia hintoja en ole löytäny.
Tuokin on kyllä mielenkiintoista että auton verottomalla ostohinnalla toisessa EU-maassa ei ole mitään merkitystä suomen veron laskennan kannalta. Mitenkäs sitten sellaisen automallin laita jota ei tuoda suomeen? Kelpaako silloinkaan ostomaan veroton hinta vai pannaanko varmuuden vuoksi muutama tonni nokkiin?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334