Jos kerran neliovinen takaa matalalla katolla varustettu M-B CLS on neliovinen coupe, minkä takia neliovinen takaa matalalla katolla varustettu Saab 9-5 onkin yhtäkkiä takaa liian matalalla katolla varustettu sedan?Teme100 kirjoitti:Jos edelleen viittaat CLS:ään, niin autohan on neliovinen coupe. Parempaa pääntilaa kaipaava tilaa E-mallin. Eihän sitä 911 Porscheltakaan odoteta Panameran takatiloja, vai mitä?
Uuden femman hinta
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Uuden femman hinta
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Uuden femman hinta
Hyvä niin, sillä jos muidenkin merkkien mainostamat hinnat ovat "busines" hinnoitteluna ja Saabin ei, niin armotta syntyy mielikuva ylihintaisesta Saabista. Tätä mielikuvaa kun sitten rummutetaan mediassa ja ihmiset katsovat mainoksia/autolehtiä todeten saman, voi lopputuloksena olla se, että joku potenttiaalinen ostaja jättää jopa koeajon tekemättä.9-5T kirjoitti:Hyvä että busines hinnasto ilmestyy sitä haluaville vaikka samaan hintaa molemmilla hinnastoilla pääsee.
Mielikuvien/ensivaikutelman luomiseen kun ei yleensä se totuus lopullisesta myyntihinnasta vaikuta.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Uuden femman hinta
Ei voi oikeasti olla näin vaikeaa ymmärtää.Rattivaihde kirjoitti: Jos kerran neliovinen takaa matalalla katolla varustettu M-B CLS on neliovinen coupe, minkä takia neliovinen takaa matalalla katolla varustettu Saab 9-5 onkin yhtäkkiä takaa liian matalalla katolla varustettu sedan?
CLS on neliovinen coupe, se on muotoiltu sellaiseksi, josta seuraa että sen takatilat ovat rajoitettu vain kahdelle ja korkeussuunnassa tilaa on vähemmän kuin sedanissa. Lisäksi valmistaja kertoo auton olevan coupe ja markkinoi sitä linjakkaalla muotoilulla ja matalalla kattolinjalla.
9-5 taasen on puhdas sedan, joka myös näyttää sedanille. Siinä vain on laskettu takaa kattolinjaa optimaalisien takatilojen kustannuksella, mutta ei niin paljon että se olisi varsinainen coupe. Paikkoja se tarjoaa perheautomaisesti kolmelle. Saab itse markkinoi 9-5:tä sedanin isoilla takatiloilla, josta suora lainaus Saabin mainoksesta: "Uudessa 9-5 sedanissa pidetään hyvää huolta takana matkustavista. Siellä on todella hyvin tilaa...".
Jos 9-5 olisi haluttu samalle arvostelulinjalle CLS:n kanssa tilankäytön kanssa, niin sitä olisi pitänyt sitten asemoida coupeksi, eikä isoksi sedaniksi. Silloin kukaan ei odottaisikaan siltä ison sedanin takatiloja, vaan olisi loogista, että sen tilat ovat kärsineet korin muodon takia. He eivät vain tehneet niin ja sen seurauksena sen tiloja verrataan muihin 5-paikkaisiin sedaneihin, kuten E-sarja, 5-sarja, A6 ja S80. Ei neliovisiin ja nelipaikkaisiin coupeihin, kuten CLS tai A7.
Re: Uuden femman hinta
"Tingitty" kai.. On niissä aina silti ollut neuvottelun varaa. Joka tapauksessa business-hinnasto on tarpeellinen sisäänheittäjä.9-5T kirjoitti:minusta hinnastoissa on aina selvästi kerrottu jos kyseessä busines hinta ja sen suuri osa tajuaa olevan valmiiksi tingitty.mike kirjoitti:Hyvä niin, sillä jos muidenkin merkkien mainostamat hinnat ovat "busines" hinnoitteluna ja Saabin ei, niin armotta syntyy mielikuva ylihintaisesta Saabista. Tätä mielikuvaa kun sitten rummutetaan mediassa ja ihmiset katsovat mainoksia/autolehtiä todeten saman, voi lopputuloksena olla se, että joku potenttiaalinen ostaja jättää jopa koeajon tekemättä.9-5T kirjoitti:Hyvä että busines hinnasto ilmestyy sitä haluaville vaikka samaan hintaa molemmilla hinnastoilla pääsee.
Mielikuvien/ensivaikutelman luomiseen kun ei yleensä se totuus lopullisesta myyntihinnasta vaikuta.
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Uuden femman hinta
Juuri näin, varmasti kiinnostuneita ilmaantuu aivan eri tahtiin jos hinnat alkaen on 39.900e kuin 45.000e, oli väliraha sitten mikä tahansa. Toisaalta suuri osa tämän luokan autoista menee liisareiksi eli autot ostetaan suoraan ilman vaihtoautoa ja hinnalla on suora vaikutus verotusarvoon mutta myös vuokraan alentavasti.Ristom kirjoitti:"Tingitty" kai.. On niissä aina silti ollut neuvottelun varaa. Joka tapauksessa business-hinnasto on tarpeellinen sisäänheittäjä.
Suomen markkinoita ajatellen olisi tärkeää saada vähäpäästöisempiä malleja myyntiin sillä autoveroonhan se vaikuttaa suoraan. Uusi A6 ja 5-sarja tarjoaa jo 129g/100km mallit ja mersu E 134g. Kevään mittaan 5-sarjan automaatteihin tulee vielä start/stop-automatiikka ja silloin automaattien päästöt ovat muutaman gramman pienemmät kuin manuaalin, varmaan alkaen 125g/100km. Vaikka puhutaan muutamista grammoista, on ne tärkeitä. Useissa firmoissa työntekijä maksaa osan leasing-maksusta ja firman tuki on sidottu päästöihin siten että tuki pienenee kun päästöt kasvaa. Rajat ovat usein tasakymmeniä, esim. 131g-150g, 120-130g, alle 120g. Tuo 9-3 TTiD on juuri mitä tarvitaan myös 9-5:sta, joku alle 130g:n malli. Ihmettelen ettei myös 9-5:ssa ole tuplaturbot kaikissa dieseleissä, sillä saadaan päästöjä putoamaan...
Voihan olla, että jo Genevessä nähdään MY12, eli varmasti uutta tulee myös moottoripuolelle.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Uuden femman hinta
Moi.minusta uuden 9-5 saabin hinta ok.jos se pelaa paremmin kuin nu bmw,ford,volvo ja mese.(laatu saa maksaa jos se on sitä).jos joku kertoo että bmw on hintansa väärti niin kysyn miltä kohalta tai että väittää että on täydellinen auto.
näillä muilla foorumeilla ei vain uskalleta puhua niiden vioista tai mallin epäonnistumisesta vaikka olis tehty kuinka p laatua jossain kohalla.
Hyvä esimerkki tämä huohotin ogelma kun taitaa olla kaikissa autoissa mutta eivät vain puhu foorumeillaan niistä.esim.pösö,vw,seat,.disel moottorit bmw,toyota,mese ym.niitä vain päivittäin näkee pajalla moottorit levällään ei ne sen kummempi kuin saabitkaan ole.
Tänäpäivänä vain pitäs tehdä toimintavarmempi auto kuin muilla.eikä takertu kuin jaska jokunen, kun ei ole niitä punasia mittarinvaloja se minusta on pienin ogelma nyky autoissa.(huom.tämä on oma mielipiteeni).
näillä muilla foorumeilla ei vain uskalleta puhua niiden vioista tai mallin epäonnistumisesta vaikka olis tehty kuinka p laatua jossain kohalla.
Hyvä esimerkki tämä huohotin ogelma kun taitaa olla kaikissa autoissa mutta eivät vain puhu foorumeillaan niistä.esim.pösö,vw,seat,.disel moottorit bmw,toyota,mese ym.niitä vain päivittäin näkee pajalla moottorit levällään ei ne sen kummempi kuin saabitkaan ole.
Tänäpäivänä vain pitäs tehdä toimintavarmempi auto kuin muilla.eikä takertu kuin jaska jokunen, kun ei ole niitä punasia mittarinvaloja se minusta on pienin ogelma nyky autoissa.(huom.tämä on oma mielipiteeni).
Re: Uuden femman hinta
Kyllä kirjoitit mielestäni hyvin viisaasti aiheesta ja oikeasti tärkeästä nökökulmasta. Minusta täällä ns. omat joukot ja myös muut ovat olleet hyvin kriittisiä tätä uutta kohtaan. Varmaan aiheesta ja aiheetta. Tuo esille tuomasi arviointinäkökulma luo kyllä uutta ulottuvuutta keskusteluun.
Auton nykyhinnan tarkastelu on varmaan paikallaan, jonkinlaisen piristysruiskeen synnyttämiseen yleiseen kaupankäyntiin. Jos se tapa on business-hinnasto, niin olkoon. Jos se saisi vaikka yrityskauppaan liikettä. Kyllä varmasti näkyvämpi massiivinen mainostaminen edistäisi merkin näyvyyttä. Parhaiten näkyvyyttä lisää tietysti tuo uusien autojen tien päällä näkyminen, olkootpa ne sitten 9-3 tai 9-5 mallia.
Auton nykyhinnan tarkastelu on varmaan paikallaan, jonkinlaisen piristysruiskeen synnyttämiseen yleiseen kaupankäyntiin. Jos se tapa on business-hinnasto, niin olkoon. Jos se saisi vaikka yrityskauppaan liikettä. Kyllä varmasti näkyvämpi massiivinen mainostaminen edistäisi merkin näyvyyttä. Parhaiten näkyvyyttä lisää tietysti tuo uusien autojen tien päällä näkyminen, olkootpa ne sitten 9-3 tai 9-5 mallia.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uuden femman hinta
Luotettavuuden puolesta puhunee osittan myös pikkuserkku-Insignian loistava menestys viattomuus-tilastoissa. Tekniikka on testattua ja laadukasta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Uuden femman hinta
ADACin viimeisin tilasto ei tue tätä, Opel oli luotettavuus ja vika-tilastossa sijalla 14. Saabin ollessa sijalla 22. Ja verrattuna aiempiin tilastoihin, tulos oli saabin kohdalla huonompi kuin aiemmin.Marko A kirjoitti:Luotettavuuden puolesta puhunee osittan myös pikkuserkku-Insignian loistava menestys viattomuus-tilastoissa. Tekniikka on testattua ja laadukasta.
http://www.yle.fi/tvuutiset/uutiset/upi ... assung.pdf
Re: Uuden femman hinta
DEKRA:n viimeisin raportti tukee tätä:
Insignia is the vehicle with the fewest defects according to the results of the DEKRA Faults Report 2011
Opel Insignia Gets Top Marks for Quality
..ja ennenkuin Insignia mollataan täällä ihan surkeaksi, niin tuo vuoden auto mallia 2009 on ehdottomasti kokeilun arvoinen. Hinnoittelu ja varustelu on järkevää varsinkin siellä halvemmassa päässä. Syksyllä tulee myyntiin 160hv diesel 4WD (XWD sis. eLSD:N) CDTi automaattina ja hinnat lähtee 44k€ luokasta.
Insignia is the vehicle with the fewest defects according to the results of the DEKRA Faults Report 2011
Opel Insignia Gets Top Marks for Quality
..ja ennenkuin Insignia mollataan täällä ihan surkeaksi, niin tuo vuoden auto mallia 2009 on ehdottomasti kokeilun arvoinen. Hinnoittelu ja varustelu on järkevää varsinkin siellä halvemmassa päässä. Syksyllä tulee myyntiin 160hv diesel 4WD (XWD sis. eLSD:N) CDTi automaattina ja hinnat lähtee 44k€ luokasta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Uuden femman hinta
Sport Business-mallina hinta alkaa 40ke tasosta, 4ke extraa vastaavaan etuveto-versioon ja 8ke lisää tavalliseen business-malliin. Tämä siis 160hv dieselin kohdalla.Marko A kirjoitti: ..ja ennenkuin Insignia mollataan täällä ihan surkeaksi, niin tuo vuoden auto mallia 2009 on ehdottomasti kokeilun arvoinen. Hinnoittelu ja varustelu on järkevää varsinkin siellä halvemmassa päässä. Syksyllä tulee myyntiin 160hv diesel 4WD (XWD sis. eLSD:N) CDTi automaattina ja hinnat lähtee 44k€ luokasta.
Kieltämättä 32ke ei kuulosta pahalle 160hv dieselille automaattina. Vastaavalla spekseillä esim. mondeo on 38ke.
Re: Uuden femman hinta
Siis nelivedon yhteyteen, ks. dieselmoottori on ollut mallistossa jo alusta saakka, mutta nelivedon on saanut vain bensiinimoottorien yhteyteen.georgahti kirjoitti:ai ett' kokonaiset 160hk.. herranlettas miten sit' n'ill' vanhoilla oogeilla oikein p'rj''k''n tuolla liikenteess'..Marko A kirjoitti:Syksyllä tulee myyntiin 160hv diesel
Ja se tuli myyntiin viime syksynä, ei siis tulevana syksynä
Re: Uuden femman hinta
Marko A kirjoitti:Luotettavuuden puolesta puhunee osittan myös pikkuserkku-Insignian loistava menestys viattomuus-tilastoissa. Tekniikka on testattua ja laadukasta.
Paitsi että täällä koko ajan on yritetty toitottaa, että saab ja opel ei ole läheskään sama auto.... sori.
Saabin hinnan oikeellisuuden toki kertoo se, että miten sitä menee kaupaksi. Jos ei mene, on hinta liian korka. Ei se sen vaikeampi yhdistelmä ole. Meneekö vaiko ei, saa kertoa joku muu.
Re: Uuden femman hinta
9-5T kirjoitti:Korka hinta ei ole esteenä Saabin myynnille vaikka hiukan toivoisin että suomessa olisi.Komppaaja kirjoitti:Saabin hinnan oikeellisuuden toki kertoo se, että miten sitä menee kaupaksi. Jos ei mene, on hinta liian korka. Ei se sen vaikeampi yhdistelmä ole. Meneekö vaiko ei, saa kertoa joku muu.
Uskallan olla kuitenkin eri mieltä. Mutta kuten sanottua, myyntiluvut sen määrittää. Pakko saabin on kuitenkin myyntiä saada, jos meinaa että hommasta tulee vielä jatkossakin jotain, eikä kukaan varmaan muuta toivokaan. Pelkästään harvojen herkkuna siitä ei elolle ole.
Re: Uuden femman hinta
Nykyisillä myyntimäärillä Saab on USA:ssa vielä harvempien herkku kuin täällä.9-5T kirjoitti:Minulle riittää että olisi suomessa harvojen herkku ja vaikka amerikassa joka pojan auto.Komppaaja kirjoitti: Pelkästään harvojen herkkuna siitä ei elolle ole.
EDIT.
Nopeasti USA:n ja Suomen Saabin myyntimääriä ja markkinoiden kokonaismyyntejä vertailemalla saadaan, että jos Suomessa markkinaosuus olisi ollut yhtä iso(tai siis pieni) kuin USA:ssa, niin vuoden 2010 myyntiluku olisi ollut 80 autoa.